Ο απολογισμος της τηλεοπτικης σεζον

tv’s... inspector

Τώρα που η τηλεοπτική σεζόν 2020-2021 έφτασε στο τέλος της ήρθε και η ώρα για τον απολογισμό.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

ΕΡΤ

Εάν η σεζόν έχει έναν νικητή, αυτός είναι ξεκάθαρα η ΕΡΤ. Με σειρές όπως η «Τούρτα της Μαμάς» προσπάθησε να «αναστήσει» την ελληνική τηλεοπτική κωμωδία και η κίνηση με την πλατφόρμα μόνο έξυπνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Από άποψη εκπομπών πάλι έρχεται πρώτη, αφού το «ΦΛΕΡΤ» της Νάντιας Κοντογεώργη είναι ανώτερο όλων των άλλων μεσημεριανών εκπομπών που συνήθως έχουν θέματα που δεν αφορούν κανέναν και πολλές φορές αγγίζουν την κατινιά, όπως παραδείγματος χάριν το “Pop Up” του Alpha. Η ΕΡΤ μας χάρισε επίσης και τα «Καλύτερά μας Χρόνια», μία άρτια παραγωγή, αλλά και την επιστροφή της Ελένης Ράντου μέσω της «Ζακέτας» και κατάφερε σχεδόν εν μία νυκτί να βγει από την αφάνεια και την αδράνεια των προηγούμενων χρόνων.

ΑΝΤ1

Ο ΑΝΤ1 θα μπορούσε άνετα να βρίσκεται και στην άλλη πλευρά. Το ότι επέστρεψε τον Λιάγκα στο «Πρωινό», το γεγονός πως δεν έχει κόψει ακόμη το ίδιο το «Πρωινό», η έλλειψη τολμηρών κινήσεων με ανιαρές κωμωδίες όπως η «Φαμίλια», σαχλαμάρες όπως το «Παρουσιάστε» και ξεπερασμένες σαπουνόπερες μασκαρεμένες ως σοβαρές σαν τον «Ήλιο», είναι όλα αρκετά για αυτό. Όμως, η ερμηνεία της Μαρίας Κίτσου από μόνη της στις «Μέλισσες» θα μπορούσε να το αντιστρέψει, και εδώ έχουμε κάτι παραπάνω από αυτό. Οι «Άγριες Μέλισσες» αν και τοποθετημένες το 1965, φέτος ήταν πιο επίκαιρες από κάθε σειρά του 2021, και αυτό λέει πολλά. Η λεπτότητα και η δεξιοτεχνία με την οποία χειρίστηκε τόσο ευαίσθητα θέματα, όπως η σεξουαλική κακοποίηση και η κατάχρηση εξουσίας, αξίζουν συγχαρητήρια, ενώ τα τελευταία επεισόδια είχαν να επιδείξουν μέχρι και “production value”. Οι «Άγριες Μέλισσες» όμως δεν είναι ο μόνος λόγος που ο ΑΝΤ1 έχει κερδίσει φέτος. Ανιαρά για κάποιους, αλλά σταθερές αξίες τηλεπαιχνίδια, όπως το «Ρουκ Ζουκ» και το “Still Standing”, έπαιξαν τον ρόλο τους, ενώ παρότι το “Your Face Sounds Familiar” είναι συχνά εκνευριστικό, όταν αισχρές ερμηνείες περνιούνται ως αριστουργήματα, αποτελεί κάτι διαφορετικό και σίγουρα καλύτερο από κάποιο απαίσιο ριάλιτι που θα μπορούσε να βρίσκεται στη θέση του.

MEGA

Μπορεί να είναι ο λιγότερο νικητής από τους τρεις, το MEGA όμως, παρότι δεν είχε να επιδείξει και τίποτε το ριζοσπαστικό, είχε μία αρκετά καλή αρχή στην επανένταξή του στα πράγματα. Η «Έξαψη» μπορεί να μην πέτυχε, το «Σχεδόν Ενήλικες» παρότι ήταν σχετικά καλό και είχε όλα τα φόντα να γίνει καλύτερο μπορεί να κόπηκε, όμως υπάρχει ακόμη ο «Σιωπηλός Δρόμος» που είναι άρτιο σε σχεδόν τα πάντα, το “Celebrity Game Night” με τη Σμαράγδα Καρύδη στο τιμόνι, ακριβώς όπως πρέπει, και το «Πάμε Δανάη» ήταν το καλύτερο ή έστω το λιγότερο… χειρότερο και λιγότερο έως καθόλου τοξικό πρωινό, συγκριτικά με τις εκτός τόπου και χρόνου εκπομπές «ψυχαγωγίας» των άλλων καναλιών.

ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ

ALPHA

Ο ALPHA είναι ο βασιλιάς των χαμένων, διότι τα παρακάτω κανάλια αν και είχαν χειρότερα προγράμματα, κατόρθωσαν τουλάχιστον να κάνουν πολύ υψηλά νούμερα, ενώ αυτός όχι. Ξεκινώντας από αδιάφορα πρωινάδικα και μεσημεριανά, όπως το “Happy Day” και φτάνοντας στο “Pop Up”, του οποίου η ομάδα φαίνεται πως ενδεχομένως να ζει και σε άλλο πλανήτη, όταν τα «θέματα» της εκπομπής αφορούν το αν η Sarah Jessica Parker είναι τσιγκούνα, ποιος από τα «Φιλαράκια» ανέβασε πρώτος post για την επανένωση και πώς συνδύασε το ταγέρ της μία παρουσιάστρια ειδήσεων. Έπειτα η φανερά κορεσμένη «Μουρμούρα» έπεσε αρκετά, όσο και αν αρνούνται να το παραδεχτούν εκεί πέρα, διατυμπανίζοντας πως δεν έχει χάσει ούτε λίγη από την αίγλη των πρώτων της χρόνων. Με τη διαφορά πως τους πρώτους χρόνους έφτανε ακόμη και το 30-40%, ενώ σήμερα κυμαίνεται στο 12%. Ατράνταχτη απόδειξη το ζευγάρι του Μηνά και της Βούλας που στηρίζεται πλέον καθαρά στην υποκριτική δεινότητα των ηθοποιών και τη χημεία τους, διότι οι ιστορίες επαναλαμβάνονται και οι ατάκες το πολύ να σχηματίσουν στο πρόσωπο του θεατή ένα χαμόγελο, για γέλιο ούτε λόγος. Η «Αγγελική» είχε τα δυνατά της σημεία, όπως τις δύο πρωταγωνίστριές της, όμως συνεχίζει ακόμη να στηρίζεται σε «ψευτο-cliffhangers», μελοδραματικούς μονολόγους και συν αυτού έχει και τόσο “cheesy” διαλόγους, που δεν ενοχλούν απλώς, αλλά εκνευρίζουν, ενώ τα “arcs” των χαρακτήρων είναι απλά για γέλια. Η «ανεξαρτησία» που υποτίθεται πως θα κέρδιζε για παράδειγμα ο χαρακτήρας της Σιγάλα ήρθε με το να συνάψει δεσμό με το αφεντικό της, ενώ ο ίδιος ο ομώνυμος χαρακτήρας χρεώνεται συνεχώς το «κακό» που προκάλεσε στην οικογένεια, ενώ δεν έχει κατορθώσει να κάνει τίποτε άλλο πέρα από δεσμό. Έπειτα πηγαίνουμε σε μία σειρά που άνετα θα κέρδιζε το βραβείο ή έστω μια υποψηφιότητα ως χειρότερης ελληνικής σειράς που έγινε ποτέ, το «Έλα στη Θέση μου», μίας σαχλαμάρας που κάποιος αποφάσισε επιτέλους να τελειώσει και μπράβο του κι ας άργησε. Αυτό όμως είναι το λιγότερο, γιατί δεν φτάσαμε καν ακόμη στην εκπομπή-έκτρωμα του Τάκη Χατζή και τα ριάλιτι “Bachelor” και “Battle of the Couples” που ξεπερνούν κάθε όριο προσβολής και γελοιότητας. Είναι να απορεί κανείς τι σκέφτονται σε αυτό το κανάλι.

STAR

Το STAR δεν φημίζεται για τις τολμηρές κινήσεις του, μάλλον για την πλήρη ακινησία του. Έχει την εκπομπή της Κουτσελίνη που βλέπουν οι γιαγιάδες, το πρωινάδικο του Κατσούλη και της Καραβάτου, έχει και ένα “Master Chef” που προσέχεις κάθε κίνηση του δακτύλου σου στο τηλεκοντρόλ μην πέσεις πάνω του από λάθος στο zapping και τρομάξεις, χωρίς όμως να συγκρίνεται με την αισχρότητα και την αηδία του “GNTM”, που έχει μάλλον φτιαχτεί για να βεβαιωθεί πως αντί να αποτιναχτούν λανθασμένα στερεότυπα θα επισφραγιστούν για να ταλανίζουν και τις μετέπειτα γενιές και ναι, έχει φυσικά και τις κυρίες που ψωνίζουν με τη Βίκυ Καγιά. Πού και πού κάνει και καμία σειρά που δεν βλέπεται και κόβεται και όλα καλά. Φέτος η σειρά ήταν το «Έρωτας με Διαφορά», που ομολογώ πως δεν έχω παρακολουθήσει, από ό,τι φαίνεται όμως πήγε αρκετά καλά. Όλα τα άλλα ωστόσο τι ακριβώς κάνουν ακόμη; Και για ποιον λόγο έχει ξεχαστεί το γεγονός πως στη «Φωλιά των Κούκου» καλεσμένοι παραδέχτηκαν δημόσια εμμέσως πράξη που αγγίζει τα όρια του βιασμού και οι παρουσιαστές γελούσαν; Τουλάχιστον η απολογία των παρουσιαστών μετέπειτα έδειχνε αρκετά ειλικρινής, η όλη όμως «φιλοσοφία» πάνω στον τρόπο που χτίστηκε και φέτος το πρόγραμμα του καναλιού ήταν απογοητευτική για το έτος στο οποίο ζούμε.

ΣΚΑΪ

Μιλάμε για το κανάλι που έφερε το “Big Brother” πίσω στους δέκτες μας και που περιγράφεται ως «κοινωνικό πείραμα» για το αν η συμβίωση –δεν ξέρω κι εγώ πόσων αγνώστων– θα τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν τις αξίες τους, ή τουλάχιστον κάτι τέτοιο γράφει στην επίσημη σελίδα του ΣΚΑΪ. Εγώ ούτε άτομα με ιδιαίτερες αξίες είδα και θα έλεγα πως είναι μάλλον ένα κοινωνικό πείραμα για το ως πού φτάνει η κατάντια, όχι αυτών που συμμετέχουν, αυτό θεωρείται ίσως δεδομένο επειδή συμμετέχουν, αλλά αυτών που το στηρίζουν και το παρακολουθούν.Έπειτα ο ΣΚΑΪ έκανε αρκετό ντόρο με την εκπομπή “Love it” της Ιωάννας Μαλέσκου, ένα μεσημεριανό ίδιο με όλα τα υπόλοιπα, από την άποψη του πόσο αδιάφορο είναι και πόση σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Στη λογική του “My Style Rocks” δεν θα μπω καν –δεν υπάρχει άλλωστε–, θα αναφέρω όμως πως υπάρχει εκπαιδευτικός που έχει πει στους μαθητές του/της πως είναι επιμορφωτικό πρόγραμμα –“true (crime) story”– και εκεί θα κλείσω με τον ΣΚΑΪ, πριν αναφέρω την εκπομπή του Νίκου Μουτσινά ως ίσως το μοναδικό καλό πράγμα που είχε να επιδείξει φέτος και δεν θα πω λέξη για το “Survivor”.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.