Γιατι πρεπει να δεις το “Bad Sisters”

tv’s... inspector

Πρεμιέρα έκανε στις 19 Αυγούστου μέσω του Apple TV+ η σειρά “Bad Sisters”, διά χειρός της Sharon Horgan (“Catastrophe”), βασισμένη στη φλαμανδική σειρά “Clan”, και με πέντε επεισόδια στον αέρα έχει ήδη λάβει πολύ θετικές κριτικές και όχι άδικα.

Η σειρά τοποθετείται στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας και ακολουθεί πέντε πολύ δεμένες αδελφές, η μία εκ των οποίων έχει μόλις χηρέψει και, παρότι οι αρχές έχουν αποφανθεί πως πρόκειται για ατύχημα, γίνεται γρήγορα γνωστό στον θεατή πως μάλλον πρόκειται για δολοφονία. Ακροβατώντας σε δύο χρόνους παρακολουθούμε τη δυναμική της οικογένειας πριν και μετά το δραματικό γεγονός, καθώς φωτίζεται ο χαρακτήρας του θύματος, που διεκδικεί επάξια μία θέση στο πάνθεον των πιο εκνευριστικών χαρακτήρων που έχουμε δει ποτέ στην τηλεόραση.

Υποδυόμενος αριστοτεχνικά από τον Claes Bang, ο John Paul χειραγωγεί συστηματικά τη σύζυγό του, Grace (Anne-Marie Duff), η οποία από την αρχή μάς παρουσιάζεται ως ένας φοβισμένος και αδύναμος χαρακτήρας που ζει στη σκιά του συζύγου της, και πριν και μετά τον χαμό του. Οι αδελφές της παρακολουθούν τη Grace να απομακρύνεται αργά και σταθερά από αυτές, να χάνει κάθε στοιχείο της προσωπικότητάς της και να εξελίσσεται σε μία μαριονέτα του άνδρα της, ο οποίος ορίζει κυριολεκτικά τη ζωή της. Το μοναδικό πράγμα που δεν μπορεί να ελέγξει εξ ολοκλήρου είναι η πολύ δυνατή σχέση που έχει με τις αδελφές της, αλλά κάνει πολύ φιλότιμες προσπάθειες, πετώντας συνέχεια καρφιά, απειλές, προσβολές, δημιουργώντας παρεξηγήσεις και δράματα, βάζοντας τα δυνατά του για να αποδυναμώσει τον δεσμό τους και να πάρει την Grace ολοκληρωτικά υπό τον έλεγχό του.

Πρώτα έχουμε την Eva (Sharon Horgan), τη μεγαλύτερη των πέντε αδελφών που φροντίζει συνεχώς και αδιαλείπτως τις υπόλοιπες και που μετά τον θάνατο των γονιών τους θυσίασε τα πάντα και ανέλαβε τον ρόλο της μητέρας, τον οποίο κρατά μέχρι και σήμερα. Η Eva έχει την πιο κοντινή σχέση με την Grace και την κόρη της, Blanaid, ενώ εκτός από τον οικογενειακό της κύκλο έχει να αντιμετωπίσει τον John Paul και στον εργασιακό χώρο αφού εργάζονται στην ίδια εταιρεία. Έπειτα η Ursula της Eva Birthistle είναι η πιο χαμηλών τόνων μεταξύ των πέντε αδελφών, έχει τρία παιδιά και μία εξωσυζυγική σχέση για την οποία ο John Paul είναι ενήμερος και διατεθειμένος να την εκβιάσει. Μετά η Bibi (Sarah Greene), η πιο θυμωμένη των πέντε, με ένα μυστήριο eye patch που ακόμη δεν ξέρουμε από πού ήρθε, αλλά νομίζω μπορούμε να υποψιαστούμε. Και τελευταία η Backa (Eve Hewson), η πιο καλοσυνάτη και αθώα των πέντε. Αστειευόμενες οι αδελφές της Grace συζητούν για το πώς θα ήθελε η κάθε μία να σκοτώσει τον κοινό εχθρό, μέχρι που δεν αστειεύονται πια. Πίσω στο τώρα, παρακολουθούμε έναν ασφαλιστή που βρίσκεται λίγο πριν τη χρεοκοπία και είναι αποφασισμένος να αποδείξει πως ο θάνατος του John Paul δεν ήταν ατύχημα. Αρχίζει έρευνες που φέρνουν σε πολύ δύσκολες θέσεις τις πέντε αδελφές, καθώς το παρελθόν μάς οδηγεί σιγά σιγά στον πολυαναμενόμενο θάνατο μέσα από έναν δρόμο γεμάτο ανατροπές.

Η Sharon Horgan και η ομάδα της έχουν κάνει συγκλονιστική δουλειά στη διασκευή του σεναρίου, ενώ η ερμηνεία της στη σειρά είναι ακόμα πιο δυνατή καθώς αποδεικνύει για άλλη μία φορά πόσο χαρισματική ηθοποιός και σεναριογράφος είναι. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι επίσης ένας κι ένας. Πέρα όμως από το εξαιρετικό καστ, το υποδειγματικό επίπεδο παραγωγής και όλα τα πανέμορφα πλάνα του Δουβλίνου και του Μπέλφαστ, η σειρά έχει ένα πολύ καλογραμμένο σενάριο στο οποίο πατάει. Ισορροπεί αριστοτεχνικά μεταξύ μαύρης κωμωδίας και δράματος με μία δόση θρίλερ και αρκετό μυστήριο, αλλά αυτό που πραγματικά κάνει καλά και που αποτελεί την ψυχή της σειράς είναι οι σχέσεις και οι δυναμικές των χαρακτήρων. Η απεικόνιση της οικογένειας, της κακοποιητικής σχέσης των John Paul και Grace και του πώς αυτή επηρεάζει την κόρη τους που τρέχει για βοήθεια στη θεία της –την Eva–, το πώς η Eva τιμωρείται για τις προσπάθειές της να βοηθήσει την αδελφή και την ανιψιά της είναι όλα εκτελεσμένα με ρεαλισμό, λεπτότητα και χωρίς μελοδραματισμούς και κλισέ.

Ο σταδιακός αποκλεισμός της Grace και ο τρόπος που δρα ο σύζυγός της θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν μέρος κάποιας έρευνας για το gas lighting, τη χειραγώγηση και την ψυχολογική βία. Παρά τα βαριά θέματα που θίγονται στη σειρά, ο τόνος της δεν είναι ποτέ υπερβολικά βαρύς και σε αυτό βοηθάει τόσο το μαύρο χιούμορ που επιστρατεύει όσο και η χημεία και το κωμικό timing των πρωταγωνιστριών που σε πείθουν πραγματικά για τη σχέση και το δέσιμό τους. Κατορθώνει να σε κάνει να επενδύσεις σε αυτό το δέσιμο και αυτό κάνει ακόμα πιο οδυνηρές όλες τις στιγμές που βλέπεις τις αδελφές της Grace να συνειδητοποιούν πόσο μεγάλη δύναμη και επιρροή έχει επάνω της ο άντρας της και πόσο ανήμπορες είναι να τη βοηθήσουν, να αναγκάζονται να σιωπούνε κάθε φορά απέναντι στο επόμενο αποτρόπαιο πράγμα που θα πει ή θα κάνει αυτός, πάντα αιτιολογημένο στα δικά της μάτια, γιατί όταν μιλάνε, εκείνη στρέφεται εναντίον τους και τις αποκλείει.

Ακόμη και τυχόν σεναριακές υπερβολές είναι εύκολο να στερεοποιηθούν και να δικαιολογηθούν από αυτόν τον «συναισθηματικό ρεαλισμό». Μπορεί θεωρητικά η ιδέα του φόνου να φαίνεται πολλή υπερβολική εκ πρώτης όψεως, από το πώς κάνει την εμφάνισή της στα flashbacks, αλλά έχεις ήδη επενδύσει, και η σειρά φροντίζει μέχρι τότε να σου δείξει όλους τους λόγους για τους οποίους αυτό βγάζει νόημα στον συναισθηματικό κόσμο των ηρωίδων της και παραβλέπεις όλες τις πιο «συμβατικές μεθόδους» που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν αντί της ανθρωποκτονίας. Εάν αυτό δεν είναι επιτυχία τότε δεν ξέρω τι είναι.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.