«Bird’s Lament: Μικρο προφητικο ιντερμεδιο» αιφνιδιαστικα αποκαλυπτικο υψηλων ποιοτικων στανταρτ

Των εντοπίων επαγγελματιών-καλλιτεχνών Γιούλης Ιωαννίδου, Γιάννη Καραγκιουλμέζη, Ομέρ Χατζησερήφ, Νίκου Θωμά και Μυρσίνης Λαντζουράκη - Αψογη μίνιμαλ εικαστικότητα σε σκηνικά, φωτισμούς και χοροθεατρική κίνηση από τις δυο πρωταγωνίστριες

Τον πρώτο κύκλο παραστάσεών της έκλεισε χθες το βράδυ η χοροθεατρική performance με τίτλο «Bird’s Lament: Μικρό προφητικό ιντερμέδιο», που ανέβηκε το προηγούμενο τριήμερο στην σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, ανοίγοντας μάλιστα τον κύκλο των δράσεων του δημοτικού θεάτρου της πόλης μας για το 2016.
 
Η παράσταση, η οποία θα επαναληφθεί και το προσεχές τριήμερο 15 έως 17 Ιανουαρίου, αποτέλεσε για όσους την παρακολουθήσαμε το καλύτερο παράδειγμα επίτευξης του  στόχου που είχε θέσει η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής κατά την συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, που δεν ήταν άλλος από την έμπρακτη απόδειξη των όσων έχει να προσφέρει το ισχυρό ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό που διαθέτει η περιοχή μας, όταν τους δοθεί η ευκαιρία και η στήριξη και κυρίως το τι μπορεί να δημιουργήσει η «ισχύς εν τη ενώσει».
 

Γιατί το «Bird’s Lament: Μικρό προφητικό ιντερμέδιο», αυτή η χοροθεατρική παράσταση, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται το μανιφέστο του Υπερρεαλισμού του Αντρέ Μπρετόν, σε μετάφραση της Ελένης Μοσχονά,  αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας των πολλών υγιών καλλιτεχνικών δυνάμεων της περιοχής μας,  που στην πλειοψηφία των περιπτώσεών  παραμένουν δυστυχώς αναξιοποίητοι από τις επίσημες δομές.
 
Μία παράσταση, αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας, η οποία δένει αριστοτεχνικά την τέχνη του θεάτρου, του χορού, της μουσικής σύνθεσης, της σκηνογραφίας και όλα όσα οι έννοιες αυτές εμπεριέχουν στο σύνολό τους, παρουσιάζοντας ωστόσο τη δύναμη και την ομορφιά κάθε μίας εξ αυτών αυτόνομα.


 
Από τις μαγευτικές στην κυριολεξία πρωταγωνίστριες, τη δοκιμασμένη στο θεατρικό σανίδι, αλλά  και από τη θέση της σκηνοθέτη, Μυρσίνη Λαντζουράκη και την καθηλωτική Γιούλη Ιωαννίδου, που «υπηρέτησαν» ιδανικά το κείμενο του Μπρετόν, με την υποκριτική και το σώμα τους αντίστοιχα, στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση του νεοεμφανιζόμενου στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης Ομέρ Χατζησερήφ που απέσπασε τα καλύτερα των σχολίων, τον επίσης δοκιμασμένο πλέον, ταλαντούχο αλλά και πολλά ακόμα υποσχόμενο Γιάννη Καραγκιουλμέζη που επιμελήθηκε το σκηνικό διάκοσμο της παράστασης, αλλά και τον μοναδικό, με ποικίλες περγαμηνές, ζωγράφο Νίκο Θωμά που είχε τον σχεδιασμό των φωτισμών.
 
Ένας «θίασος» άξιων συμπολιτών μας που μετέφεραν με δεξιοτεχνία στην σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ  τα όσα πραγματεύεται το μανιφέστο του Υπερρεαλισμού του Αντρέ Μπρετόν, ένα από τα σημαντικότερα κείμενα του υπερρεαλιστικού καλλιτεχνικού κινήματος, την παντοδυναμία δηλαδή του ονείρου, την απελευθέρωση της φαντασίας, την απουσία κάθε ελέγχου από τη λογική και τη διερεύνηση του ασυνειδήτου,  με στόχο, όπως τον είχαν θέσει οι δύο πρωταγωνίστριες κατά τη συνέντευξη τύπου, την κατανόηση της αξίας της πνευματικής ελευθερίας ως τον ενδεδειγμένο τρόπο επιβίωσης μέσα στον κόσμο που ζούμε αλλά και το μέσο για την πολυπόθητη αλλαγή και μεταμόρφωσή του.


 
Στην πρεμιέρα της παράστασης η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, κ.Σοφίας Μενεσελίδου, επανέλαβε την αξία της ανάδειξης της ντόπιας καλλιτεχνικής δημιουργίας, καλωσορίζοντας όλους τους παρευρισκομένους, μεταξύ των οποίων ήταν ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» κ.Νίκος Φακιρίδης, με την σύζυγό του Γωγώ, η δημοτική σύμβουλος κ.Κατερίνα Ιωαννίδου, ο πρόεδρος του Συλλόγου «ΠΕΡΠΑΤΩ» κ. Αλέξανδρος Ταξιλδάρης, ο κ.Σάκης Νταντανίδης με τον γιο του Σπύρο κ.α.
 
Δείτε το φωτογραφικό άλμπουμ της παράστασης εδώ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.