Προτασεις για να παει μπροστα Ροδοπη και Θρακη απο τον Θεοφανη Κωφιδη

«Στρατηγικό σχέδιο Ροδόπη-Θράκη, εμπιστοσύνη και συμμετοχική ευημερία» ο τίτλος των προτάσεων του για την πραγματική ανάκαμψη της περιοχής

«Η Θράκη έχει κουραστεί από πάρα πολλές αποσπασματικές προτάσεις οι  οποίες είναι τόσες πολλές, μερικές φορές επαναλαμβανόμενες και κυρίως ασύνδετες μεταξύ τους»

«Στρατηγικό σχέδιο Ροδόπη-Θράκη, εμπιστοσύνη και συμμετοχική ευημερία» είναι ο τίτλος της σύνθεσης προτάσεων που απέστειλε προς τον πρωθυπουργό ο πολιτευτής της ΝΔ κ. Θεοφάνης Κωφίδης, το οποίο περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη της Ροδόπης και ευρύτερα της Θράκης.

Το σχέδιο βασίζεται πάνω στις παρατηρήσεις που έχει κάνει ο ίδιος, στο πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη αλλά και στο σχέδιο Ελλάδα 2.0, τόνισε μιλώντας στο Ράδιο παρατηρητής, αναπτύσσοντας τις προτάσεις και τις ιδέες του για το μέλλον και την ανάπτυξη της περιοχής.

Συγκεκριμένες και συνολικές προτάσεις

Όπως τόνισε, το Στρατηγικό Σχέδιο υπάρχει σε μια αναλυτικότερη έκδοση, που είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση των υπουργείων και της εκτελεστικής εξουσίας, ενώ στο γραφείο του Πρωθυπουργού απέστειλε την σύνθεση από τρεις βασικούς πυλώνες της πρότασης του, μετά από αναλυτική επεξεργασία, με τίτλο «Στρατηγικό σχέδιο Ροδόπη-Θράκη, εμπιστοσύνη και συμμετοχική ευημερία».

«Από το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής που  έχει 220 προτάσεις, από το Ταμείο Ανάκαμψης και  Ανθεκτικότητας που έκανε το Ελλάδα 2.0 και  από τη δική μου σκέψη και την εμπειρία,  έκανα το απαύγασμα  και  έβγαλα προτάσεις σε κάθε κατηγορία,  οι οποίες είναι οι  απόλυτες προτεραιότητες, οι οποίες  συνδέονται μεταξύ τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αυτό που κατέθεσε, επισήμανε, έχει συγκρότηση, έχει αρχή, μέση και τέλος και έχει ταχύτητες, και δεν περιορίζεται στην ανάπτυξη και την ευημερία, αλλά αφορά και την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχική κοινωνία.

Προς μια συμμετοχική ευημερία

«Η Θράκη έχει κουραστεί από πάρα πολλές αποσπασματικές προτάσεις οι  οποίες είναι τόσες πολλές, μερικές φορές επαναλαμβανόμενες και κυρίως ασύνδετες μεταξύ τους» σημείωσε, για αυτό το σχέδιό του αφορά τη στρατηγική.

Επικεντρώνεται στη Ροδόπη και τη Θράκη, και στη «συμμετοχική κοινωνία», γιατί εδώ έχουμε στοιχεία τα οποία είναι έξω από την πραγματική ανάπτυξη. Μεταξύ αυτών το πολύ χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα στη Ροδόπη, το δεύτερο χαμηλότερο στην Ελλάδα, και πρέπει να εντοπιστεί ο λόγος που είναι υποβαθμισμένη η περιοχή αναπτυξιακά. Ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ένα σημαντικό μέρος της μειονότητας, είναι έξω από την ανάπτυξη για διάφορους λόγους, τόνισε, για αυτό θα πρέπει να υπάρξουν μηχανισμοί που θα την εντάξουν και συλλογικά όλοι οι κάτοικοι της Ροδόπης να προχωρήσουν στην ανάπτυξη και την ευημερία. «Συμμετοχική είναι γι’ αυτό, γιατί πρέπει όλοι να συμμετέχουν και να υπάρχει κοινωνική συνέργεια και να υπάρχει και συνοχή» τόνισε χαρακτηριστικά.

Όσο για την «ευημερία», τόνισε πως στόχος δεν πρέπει να είναι μόνο η ανάπτυξη, που είναι ένας από τους τρεις πυλώνες της ευημερίας, μαζί με την κοινωνική ισορροπία και το αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης.  Ειδικά το θέμα της ασφάλειας, δεν έχει να κάνει μόνο με τα εξωτερικά σύνορα, αλλά με την αυτοπεποίθησή ότι μπορούμε μόνοι μας και όχι να περιμένουμε από τους άλλους. «Να το αίσθημα αυτοπεποίθησης πώς συνάδει με την ασφάλεια και πώς η ασφάλεια με την κοινωνική συνοχή και την ανάπτυξη, κάνει το όραμα της ευημερίας» τόνισε, με την εμπιστοσύνη να είναι ο καταλύτης που διαχέεται σε όλους αυτούς του πυλώνες και μπορεί να δώσει ώθηση. 

Προτεραιότητα η εκπαίδευση

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Κωφίδης στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα της μειονότητας, που έχει σύμφωνα με τον ίδιο ως αποτέλεσμα να μην συμμετέχουν οι πολίτες, κυρίως από τη μειονότητα, στα καθημερινά πράγματα της ελληνικής και ευρωπαϊκής πραγματικότητας, όπως τα ευρωπαϊκά κεκτημένα, την οικονομία,  τα κοινωνικά θέματα, το κράτος δικαίου, την καθημερινότητα, την ανάπτυξη, το εμπόριο, αλλά και τη δυνατότητα να γνωρίζει και η μειονότητα όπως και η πλειονότητα και όλοι, τι συμβαίνει γύρω μας.  «Αυτό πώς θα το κάνουμε αν δεν επικοινωνήσουμε σε μια  υφιστάμενη  πραγματικότητα η οποία τους έχει αφήσει έξω ή έχουνε μείνει έξω για διάφορους λόγους από την ελληνομάθεια;» αναρωτήθηκε, για αυτό και πρέπει να υπάρξουν δράσεις και στην εκπαίδευση, αλλά και σε άλλες κοινωνικές και αθλητικές δράσεις, ώστε να γίνονται μεικτά και φυσικά αυτό να επικοινωνείται και σε επίπεδο  καθημερινότητας στον τόπο μας, αλλά και σε επίπεδο συμμετοχής. «Νομίζω ότι δεν κάνουμε καμία  επανάσταση με το να λέμε μέσα από την επικοινωνία και με μεικτά προγράμματα» σημείωσε.

Ειδικά για την μειονοτική εκπαίδευση, σημείωσε πως αν δούμε πού έχει μείνει πίσω η χώρα μας, και πού χρειάζεται παγκοσμίως μια ανανέωση και μια επιτάχυνση, είναι στις  δεξιότητες και στα εμπειρικά ζητήματα, και αυτό συμπαρασύρει  και τη γλώσσα.  «Άρα  προτείνω δυο σημαντικές καινοτομίες. Όλα τα μειονοτικά  σχολεία τα οποία είναι διθέσια, στην Ξάνθη και στη Ροδόπη,  να γίνουν  πειραματικά» ανέφερε. Στα πειραματικά σχολεία παντού στην Ελλάδα, παρέχονται επιλογές που γίνονται κομμάτι της καθημερινότητας, για αυτό προτείνει πέρα του κανονικού  προγράμματος, μαζί με όλα τα άλλα να γίνεται συμπληρωματική εκπαίδευση και στα ελληνικά.

«Άρα με αυτή τη μικρή βοήθεια γίνεται μια επανάσταση. Τα παιδιά που  δεν μπορούν  να καταλάβουν δεν μπορούν να κάνουν και τις καλύτερες επαγγελματικές και φυσικά ούτε εκπαιδευτικές επιλογές, μένουν έξω από την οικονομία, έξω από την εκπαίδευση, μένουν έξω από τις κοινωνικές σχέσεις» σημείωσε. Με την πρότασή του, δίνονται περισσότερες δυνατότητες και άρα μεγαλύτερη ελευθερία, κάτι που θα βοηθήσει και την κοινωνική συνοχή, αλλά και την ανάπτυξη συνολικά.

Η δεύτερη πρόταση του έχει να κάνει με τη μετατροπή και πολλών δημόσιων ελληνόφωνων σχολείων δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε πειραματικά, κάποια από τα οποία θα έχουν την τουρκική γλώσσα ως υποχρεωτικό μάθημα για τα παιδιά της μειονότητας που φοιτούν σε αυτά, ενώ αν κάποια παιδιά της μειονότητας δεν θέλουν να το παρακολουθήσουν θα πηγαίνουν σε άλλα σχολεία, πειραματικά ή μη.

«Η τουρκική γλώσσα θα βοηθήσει πάρα πολύ την ένταξη του αποθέματος των  παιδιών που δεν μπορούν να  πάνε ή δεν θέλουν να  πάνε ή δεν υπάρχουν θέσεις, αντί να συνωστίζονται σε ένα μόνο μειονοτικό γυμνάσιο-λύκειο, αλλά και να έχουν το δικαίωμα της επιλογής.

Έτσι δημιουργείται ακόμα περισσότερη εμπιστοσύνη και αυτό βοηθάει και τους γονείς και την κοινωνία και φυσικά την πρόοδο των παιδιών, αφού  δίπλα  στην τουρκική γλώσσα  που θα  μαθαίνουνε, θα έρχονται σε επαφή με τα θετικά της ελληνικής και ευρωπαϊκής εκπαίδευσης και μέσω αυτής και του ευρωπαϊκού  κεκτημένου.  

3+2 προτεραιότητες για την ανάπτυξη

Ειδικά για την ανάπτυξη, ο κ. Κωφίδης έχει εντοπίσει τρεις βασικές προτεραιότητες.

Πρώτο θέμα είναι όλες οι καλλιέργειες στην πρωτογενή παραγωγή, ακόμη και η κτηνοτροφία, να ενταχθούν σε ταχύρρυθμα προγράμματα ενημέρωσης και προσαρμογής σε νέες τεχνολογίες. «Εκσυγχρονισμός με ψηφιοποίηση, συμβολαιακή  γεωργία και έξυπνη γεωργία» είναι τρεις κρίσιμες έννοιες σε αυτό τον τομέα, παράλληλα με τις οποίες μπορούν να γίνουν σύγχρονοι συνεταιρισμοί, με έμφαση σε συγκεκριμένα βιώσιμα προϊόντα, ώστε να έχουν διπλό κίνητρο οι παραγωγοί, ή να φύγουν από τις καλλιέργειες οι οποίες λόγω και της κλιματικής αλλαγής δεν αποδίδουν και να πάνε σε καινούργιες, ή αυτές που ήδη έχουν να αποδίδουν περισσότερο με τις νέες μεθόδους, με λιγότερο κόπο και με περισσότερη σοδειά.

Δεύτερη προτεραιότητα είναι να κατασκευαστούν τα μεγάλα φράγματα, και μέχρι τότε, να κατασκευαστούν σε κάθε ρέμα και χείμαρρο μεγάλοι ταμιευτήρες  των 500 – 1000 κυβικών μέτρων με υπόγειους σωλήνες, που θα βοηθήσουν επίσης την κτηνοτροφία αλλά και την πυρόσβεση αν χρειαστεί.

Τρίτη προτεραιότητα είναι οι τοπικές ΑΠΕ, με φωτοβολταϊκά πάρκα σε κάθε οικισμό, με τον καθένα να έχει ένα συνεταιρισμό με δικό του ΔΣ που θα διαχειρίζεται μια έκταση κοινής χρήσης στην οποία θα παράγεται ρεύμα με επάρκεια, και ίσως και αυτάρκεια των κατοικιών και των επιχειρήσεων.

Δύο ζητήματα που έρχονται παράλληλα με τις προτεραιότητες αυτές, είναι οι άνεργοι και η ανάκαμψη της Βιομηχανικής Παραγωγής, τα οποία ο κ. Κωφίδης συνδέει με όλες τις προηγούμενες προτάσεις μέσα από τα Περιφερειακά Τμήματα Αναπτυξιακής Εξειδίκευσης (ΠΤΑΕ).

Σε αυτά ένα μεγάλο δυναμικό νέων που δεν έχουν πιστοποίηση, αλλά έχουν αποκτήσει δεξιότητες δουλεύοντας, θα κάνουν ταχύρρυθμη και επιδοτούμενη εκπαίδευση από την Περιφέρεια, και μετά την αποφοίτησή τους θα μπορούν να δουλεύουν στη ΒΙΠΕ σε ένα Βιομηχανικό Οικοσύστημα, με βιομηχανίες και βιοτεχνίες παράλληλα, στα κουφάρια της ΒΙΠΕ που μπορούν να πάρουν ζωή, παράγοντας σχετιζόμενες υπηρεσίες και προϊόντα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.