Σε παρανομα συνεργεια η σε Τουρκια/Βουλγαρια σχεδον το 50% των εργασιων σε οχηματα στη Ροδοπη

Τοπικά και γενικά προβλήματα που κλάδου των Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων συζητήθηκαν στην Κομοτηνή

Σχεδόν το 50% των εργασιών σε οχήματα στη Ροδόπη γίνονται σε παράνομα συνεργεία ή σε συνεργεία της Τουρκίας και της Βουλγαρίας, κάτι που σημαίνει απώλειες τόσο για την τοπική οικονομία, αλλά και προβλήματα για τους ίδιους τους ιδιοκτήτες.

Αυτό τονίστηκε μεταξύ άλλων κατά τις εργασίες του Διευρυμένου Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοποδηλάτων (ΕΟΒΕΑΜΜ) που πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 3 Ιουνίου στην Κομοτηνή, στην αίθουσα του Επαγγελματικού Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης.

Αυτό είναι ένα μόνο από τα ζητήματα που απασχολούν τα μέλη του τοπικού Σωματείου Μηχανοτεχνιτών Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων και Ελκυστήρων Ν. Ροδόπης, ο πρόεδρος του οποίου, κ. Αθανάσιος Δεμίρης, παρουσίασε και τα τοπικά προβλήματα.

Ηλεκτροκίνηση και χρηματοδοτικά προγράμματα τα ζητήματα πανελλαδικά

Η πραγματοποίηση του Διευρυμένου ΔΣ στην Κομοτηνή αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Ομοσπονδίας να έρθει κοντά σε όλα τα μέλη της, σημείωσε ο Πρόεδρος της ΕΟΒΕΑΜΜ κ. Αθανάσιος Νικολόπουλος, μετά από την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης να διοργανώνουν τα ΔΣ στα σωματεία μέλη τους, και ιδιαίτερα, στο πλαίσιο της θεσμικής ενίσχυσης των πρωτοβάθμιων σωματείων, στις έδρες τους.

Έτσι βρέθηκαν και στην Κομοτηνή, σε μια ιδιαίτερη περιοχή λόγω και της διασυνοριακότητας, όπου, «χτυπά σήμερα η καρδιά του επισκευαστικού κλάδου».

Η παρουσία τους άλλωστε έδωσε στα μέλη του ΔΣ τη δυνατότητα να γνωρίζουν τα τοπικά προβλήματα και να καταγράφουν τις ιδιαιτερότητες σε κάθε περιοχή, ώστε στη συνέχεια η δευτεροβάθμια οργάνωση να αποτελέσει σύμμαχο των πρωτοβάθμιων για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν στις τοπικές κοινωνίες, και ιδιαίτερα σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερα ζητήματα που μπορεί να μην συναντώνται αλλού.

Όσο για τα γενικότερα θέματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, και αποτελούσαν μέρος της ημερήσιας διάταξης του ΔΣ, αυτά είναι το ζήτημα του ασφαλιστικού φακέλου. «Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για τον κάδο η αποζημίωση, αλλά ταυτόχρονα και η διεκπεραίωση του ασφαλιστικού φακέλου και οι εμπλεκόμενοι σε αυτόν» ανέφερε.

Ένα άλλο ζήτημα που αναμένεται να απασχολήσει ακόμα περισσότερο τον κλάδο τους τα επόμενα χρόνια είναι η ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα των μηχανικών και των ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων.

Ήδη έχει εκδοθεί η ΚΥΑ με τις προϋποθέσεις εκπαίδευσης των τεχνιτών υψηλής τάσης και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους, που πρέπει να καταρτιστούν σε θεωρητικό επίπεδο για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ζητήματα που προκύπτουν από την ηλεκτροκίνηση, αλλά και γενικότερα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την διαφοροποίηση της αδειοδότησης του κλάδου όσο αφορά την γνωστοποίηση.

Την ίδια ώρα έχουν ζητήματα με τα συναρμόδια υπουργεία που διαχειρίζονται θέματα κρίσιμα για τη συνέχιση της λειτουργίας των επιχειρήσεων τους όσο αφορά στην συμμετοχή στα χρηματοδοτικά πλαίσια, όπως το ΕΣΠΑ 2021-27 και τα ΠΕΠ των Περιφερειών, που θα ενεργοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό της επιχειρήσεις.

Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον πρόεδρο του τοπικού Σωματείου κ. Δεμίρη και όλο το ΔΣ, για την άρτια οργάνωση και τη θερμή φιλοξενία στα μέλη του Συμβουλίου, που ταξίδεψαν από όλη την Ελλάδα για να έρθουν στην Κομοτηνή, ισχυροποιώντας το ρόλο της Ομοσπονδίας, και δίνοντας ώθηση στη διεκδίκηση όλων των εργαλείων που χρειάζονται για την επόμενη μέρα.

«Δεν είναι ευχάριστα τα πράγματα, αλλά θεωρούμε ότι χαμένη μάχη είναι αυτή που δεν δίνεται, και δίνουμε καθημερινά τη μάχη μας για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου» τόνισε, επισημαίνοντας πως ελλείψει αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας, αποτελούν το μόνο παραγωγικό κομμάτι στον τομέα του αυτοκινήτου.

Μεγάλη διαρροή από τη Ροδόπη σε παράνομα συνεργεία και σε Βουλγαρία/Τουρκία

Θετικό για τη πόλη της Κομοτηνής αλλά και για την ανάδειξη των τοπικών προβλημάτων σε κεντρικό επίπεδο είναι το γεγονός της πραγματοποίησης της συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΟΒΕΑΜΜ επεσήμανε ο πρόεδρος του Τοπικού Σωματείου κ. Αθανάσιος Δεμίρης.

Όπως εξήγησε ο ίδιος στην περιοχή μας, πλέον των παγίων προβλημάτων του κάδου προστίθεται και το γεγονός ότι έχουν να συναγωνιστούν τις γείτονες χώρες, Τουρκία και Βουλγαρία, όπου πολλοί συμπολίτες μας πάνε για να επισκευάσουν τα αυτοκίνητά τους.

Για αυτό και έκαναν κάλεσμα στην Ομοσπονδία τους, για να αναδείξουν τα προβλήματα, για τα οποία ελπίζει να βρεθούν λύσεις, και ο κόσμος να εμπιστεύεται τα σύγχρονα συνεργεία, και όχι τα «μαϊμού» συνεργεία, από τα οποία υπάρχουν πολλά στην περιοχή μας.

«Η τεχνολογία τρέχει, και αν δεν τρέξουμε και εμείς θα μείνουμε πίσω όσο αφορά την κατάρτιση των συνεργείων και των νέων τεχνολογιών όπως η ηλεκτροκίνηση» ανέφερε.

Ο κ. Δεμίρης σημείωσε πως η διαφυγή από την περιοχή μας προς τα παράνομα συνεργεία και συνεργεία γειτονικών χωρών ανέρχεται στο 40-50%, κάτι που δημιουργεί κινδύνους και για τους οδηγούς αυτών των οχημάτων, αλλά και για όλους τους αυτοκινητιστές.

Προειδοποίησε δε τους οδηγούς αυτούς ότι μπορεί να νομίζουν εκείνη τη στιγμή πως κάνουν μια φτηνή συντήρηση, αλλά στην ουσία θα τους βγει ακριβότερη, γιατί τελικά θα έρθουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για να τους διορθώσουν τα προβλήματα που θα προκύψουν. «Να είναι πιο επιφυλακτικοί με αυτά που ακούν, και να εμπιστευτούν εξουσιοδοτημένα συνεργεία που μπορούν να ανταπεξέρθουν σε ό,τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο» προέτρεψε ο κ. Δεμίρης κλείνοντας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.