Παραμενει ηγετης στις εξαγωγες ουζου η Ποτοποιια Οινοποιια Θρακης

Το 85% της παραγωγής εξάγεται σε 35 χώρες, ενώ συνεχώς αναζητά νέες αγορές

Δεν άφησε ανεπηρέαστη την εταιρεία το 2022, όμως παραμένει δυναμική και πάντα πειραματίζεται με νέα προϊόντα

Με επιτυχία έκλεισε, παρά τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της πίεσης του πληθωρισμού στα εισοδήματα των καταναλωτών, το 2022 η Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης, η οποία διατηρεί την ηγετική της θέση στις εξαγωγές Ούζου.

Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 35 χώρες, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στο Ιράκ, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, και επεκτείνει την παρουσία της σε Ταϊλάνδη, Χόνγκ Κόνγκ και Καναδά.

Και ενώ λόγω της ενεργειακής κρίσης υπήρξε μια κάμψη στις εξαγωγές, η εταιρεία διατηρεί τη δυναμική της, και έχει σαν στόχο την κατάκτηση νέων αγορών, την ώρα που συνεχίζει να αποσπά διακρίσεις για τα προϊόντα της, τόσο παλιά και αγαπημένα όσο και νέα, όπως το «Ορφέας» παλαιωμένο τσίπουρο με μέλι που κυκλοφόρησε σε περιορισμένες ποσότητες πέρυσι.

Ο Παρατηρητής της Θράκης απευθύνθηκε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Φωκίωνα Μπακιρτζή και στην Διευθύντρια Εξαγωγών κ. Σταυρούλα Τιλικίτζη, που περιέγραψαν την πορεία της εταιρείας, αλλά και τους στόχους της για τα επόμενα χρόνια.

ΠτΘ: Το 2022, ήταν μια δύσκολη οικονομικά χρονιά, τόσο στον ενεργειακό κομμάτι, όσο και σε θέμα πρώτων υλών. Σε τι θέση βρίσκει την εταιρεία το 2023;

ΠΘ: Πράγματι, το 2022 ήρθαμε αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις. Μετά την κρίση του Covid19 και τις συνέπειες που είχε στην κατανάλωση των προϊόντων μας, κυρίως στην εγχώρια αγορά και στο κλάδο της εστίασης, πιστεύαμε, όπως και όλες οι επιχειρήσεις ότι θα ανακάμψουμε.

Δυστυχώς η διεθνής ενεργειακή κρίση που προέκυψε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η έλλειψη, αλλά και η πέρα από κάθε λογική αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες δεν μας επέτρεψε να «χαλαρώσουμε». Παρόλα αυτά τα καταφέραμε να κλείσουμε άλλη μια δύσκολη χρονιά με επιτυχία.

ΠτΘ: Συνεχίζει η εταιρεία να αντέχει, παρά τις όποιες προκλήσεις, τόσο από άποψη τζίρου όσο και προσωπικού;

ΠΘ: Η ΠΟΤΟΠΟΙΙΙΑ -ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΘΡΑΚΗΣ αντέχει, και αυτό το οφείλει στη σωστή οργάνωση της, τις προσεκτικά μελετημένες κινήσεις της και την οικονομική της ευρωστία. Παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις των τελευταίων χρόνων, της Πανδημίας του Covid 19 και της ενεργειακής κρίσης, οι πωλήσεις μας είναι στα προβλεπόμενα δεδομένων των συνθηκών επίπεδα, ενώ το προσωπικό μας παραμένει σταθερό.

«Στόχος παραμένει πάντα η περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου παγκοσμίως και σε νέες αγορές»

ΠτΘ: Σε ποιες χώρες εξάγετε σήμερα, και ποιο ποσοστό της παραγωγής σας φεύγει εκτός χώρας;

ΠΘ: Η ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΘΡΑΚΗΣ Α.Β.Ε.Ε. επέδειξε εξ αρχής έντονη εξωστρέφεια, από 1982 ξεκίνησε δειλά δειλά να εξάγει το γνωστό σε όλους πια, ΟΥΖΟ 7 στην Γερμανία. Στα 40 χρόνια που πέρασαν από τότε, το ΟΥΖΟ 7 και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας βρήκαν την θέση τους και καταξιώθηκαν στα ράφια των καταστημάτων αρκετών χωρών.

Σήμερα εξάγουμε στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες όπως τη Γερμανία, που είναι και από τις σημαντικότερες αγορές για το Ούζο γενικά, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, τη Κύπρο, την Τσεχία, τη Κροατία, τη Δανία, τη Γαλλία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, τη Πολωνία, την Βόρεια Μακεδονία, τη Ρουμανία, τη Σερβία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο τη Σλοβακία, τη Σλοβενία.

Εξάγουμε και σε τρίτες χώρες όπως το Ιράκ, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μετά την Γερμανία στις εξαγωγές ούζου, την Αυστραλία, όπου τα προϊόντα μας είναι διατίθενται και στα  Dan Murphy’s  μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες διάθεσης οινοπνευματωδών ποτών, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο Ισραήλ και εδώ να σημειώσουμε ότι του ΟΥΖΟ 7 διαθέτει και πιστοποίηση Kosher.

Πρόσφατα διευρύναμε το πελατολόγιο μας και σε άλλες χώρες μεταξύ άλλων η Ταϊλάνδη, το Χόνγκ Κόνγκ και ο Καναδάς. Συνολικά τα προϊόντα μας εξάγονται σε περισσότερες από 35 χώρες παγκοσμίως. Ο μεγαλύτερος όγκος της παραγωγής μας, περίπου το 85%, κατευθύνεται στο εξωτερικό. Στόχος παραμένει πάντα η περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου παγκοσμίως και σε νέες αγορές.

ΠτΘ: Επηρέασε η ενεργειακή κρίση τις εξαγωγές, και πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία στην αύξηση του ενεργειακού κόστους;

ΠΘ: Η ενεργειακή κρίση προκάλεσε πονοκέφαλο κυρίως, σε εμάς, στους πελάτες μας αλλά και στο καταναλωτικό κοινό, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε αυτές του εξωτερικού. Είναι μια κατάσταση την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν όλες οι χώρες.

Βεβαίως επηρέασε και τις πωλήσεις μας αφού τόσο οι αυξημένες τιμές των καταναλωτικών προϊόντων όσο και η αύξηση του κόστους διαβίωσης, περιόρισε σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Οι πωλήσεις στο εξωτερικό σημείωσαν μια αναμενόμενη κάμψη, παρόλα αυτά η ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΘΡΑΚΗΣ παραμένει ηγέτης στις εξαγωγές ούζου.

«Στο επίκεντρο θα τεθεί η “πράσινη” ανάπτυξη της εταιρείας»

ΠτΘ: Είδαμε πως έχετε προχωρήσει σε αναμόρφωση των χώρων σάς τόσο στο εργοστάσιο στην Βιομηχανική Περιοχή όσο και στην πόλη της  Κομοτηνής με έμφαση στον πελάτη.  Ποιοι οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον; Τους έχει επηρεάσει το οικονομικό κλίμα;

ΠΘ: Την τελευταία τριετία προχωρήσαμε στην κατασκευή νέων χώρων στην Βιομηχανική Περιοχή και διαθέτουμε πλέον έναν σύγχρονο και όμορφο χώρο, κατάλληλα εξοπλισμένο για την παρουσίαση και γευστική δοκιμή των προϊόντων μας.

Οι επισκέπτες μας πλέον έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα προϊόντα στην έκθεση μας και να ενημερωθούν για τον τρόπο παραγωγής από τους άρτια καταρτισμένους στο αντικείμενο υπευθύνους της εταιρείας.

Το Πρατήριο μας στην Κομοτηνή μεταμορφώθηκε σε ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο και φιλικό χώρο παρουσίασης και διάθεσης των προϊόντων μας, αλλά και μιας ευρείας γκάμας ετικετών κρασιών και επιλεγμένων επώνυμων οινοπνευματωδών ποτών άλλων κατηγοριών που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι καταναλωτές για κάθε περίσταση.

Η εταιρεία πρόσφατα κατέκτησε χάλκινη διάκριση από τον διεθνή οργανισμό αξιολόγησης βιωσιμότητας σε θέματα ηθικής, περιβάλλοντος και ανθρωπίνων δικαιωμάτων EcoVadis. Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να βελτιώσουμε την επίδοσή μας, και γιατί όχι να κατακτήσουμε και το χρυσό βραβείο. Στο επίκεντρο θα τεθεί η «πράσινη» ανάπτυξη της εταιρείας.

ΠτΘ: Θα δούμε κάποια καινούρια προϊόντα, ή άνοιγμα σε καινούριες αγορές;

ΠΘ: H κατάκτηση νέων αγορών ήταν, είναι και θα παραμείνει στόχος μας και κινούμαστε πάντα προς αυτόν. Υπάρχουν ακόμη πολλές νέες αγορές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας, ελπίζουμε να καταφέρουμε σύντομα να μπούμε σε κάποια από αυτές.

Όσο για νέα προϊόντα, η ομάδα της παραγωγής μας απέδειξε ότι και ιδέες έχει και τις μετατρέπει σε εξαιρετικά νέα προϊόντα. Όπως το «Ορφέας» παλαιωμένο τσίπουρο με μέλι που κυκλοφορήσαμε σε μικρό αριθμό φιαλών πέρσι.  Η ομάδα μας πειραματίζεται πάντα για την δημιουργία νέων προϊόντων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.