Εντυπωσιασμενος απο τη Ζυθοποιια Μακεδονιας Θρακης ο εμπορικος ακολουθος της αμερικανικης πρεσβειας Μπραιαν Λαρσον

«Οι άνθρωποι της Ζυθοποιίας αντιπροσωπεύουν μια δέσμευση όχι μόνο στην ανάπτυξη και στους εργαζόμενους τους, αλλά και στην Ελλάδα»

Τις καλύτερες εντυπώσεις για την επιχειρηματικότητά και τις δυνατότητες που έχει αυτή να ανθίσει στη Θράκη, αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, απεκόμισε ο Εμπορικός Ακόλουθος της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα, Μπράιαν Λάρσον, που το μεσημέρι της Τετάρτης 24 Μαΐου επισκέφτηκε στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής την Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης και την TUVUNU.
 
Ο κ. Λάρσον επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και συνομίλησε με τον Πρόεδρο και ιδρυτή της, κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο, καθώς και στελέχη της για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τις προκλήσεις αλλά και τις προοπτικές που βλέπουν να αναπτύσσονται στην περιοχή και στη χώρα μας, χαρακτηρίζοντας την εταιρεία ένα πολύ καλό παράδειγμα των πλεονεκτημάτων που μπορεί να φέρουν τα αμερικάνικα κεφάλαια και η επιχειρηματικότητα με μακροπρόθεσμη στόχευση στην περιοχή μας.
 

Τον κ. Λάρσον, και όσους τον συνόδευαν, μαζί με μέλη της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκη και τον πρόεδρό της κ. Κώστα Χατζημιχαήλ που οργάνωσαν αυτή την επίσκεψη, ξενάγησαν ο κ. Πολιτόπουλος μαζί με τον CEO της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης κ. Χρήστο Δημτσούδη και τον CEO της TUVUNU κ. Δημήτρη Κρίς, που έδειξαν και τις αποθήκες του τσαγιού και της βύνης, όσο και τους χώρους όπου παρασκευάζονται. 

Ο κ. Λαρσον σημείωσε πως στόχος των ΗΠΑ είναι η ενδυνάμωση των διμερών εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων με την Ελλάδα, και πως το ενδιαφέρον των επενδυτών για τη χώρα υπάρχει, και ανάλογα με το επενδυτικό κλίμα μπορεί να αυξηθεί τόσο για την περιοχή όσο και τη χώρα.
 
Σημείωσε δε πως η Θράκη, και η Βόρεια Ελλάδα, μπορούν να αποτελέσουν ένα προορισμό για Αμερικάνικα κεφάλαια και εταιρείες που μπορεί να θέλουν να δραστηριοποιηθούν στα Βαλκάνια και να έχουν πρόσβαση και στην Ασία.
 
Η περιοδεία του κ. Λάρσον στη Ζυθοποιία κατέληξε στο νέο κτίριο της ζυθοποιίας, όπου είχε την ευκαιρία να απολαύσει τις μπύρες και το τσάι της ζυθοποιίας, αλλά και τις δοκιμαστικές μπάρες δημητριακών με βύνη, που αποτελεί το επόμενο βήμα της επιχείρησης. 

«Έμαθα πολλά για το επιχειρηματικό πνεύμα στη Θράκη» 

Να σημειωθεί ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη επαφή του κ. Λάρσον με τις επιχειρήσεις της περιοχής, καθώς χθες είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί εταιρίες που εδρεύουν στον Έβρο όπως η εταιρία παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων “Εβροφάρμα” η εταιρία “Dasteri” και η Prisma Electronics που ξεκίνησαν σαν μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις οι οποίες εξελίχθηκαν με την επιμονή σε παγκόσμιους παίχτες.
 

Εκφράζοντας την χαρά του για την υποδοχή και την φιλοξενία από την πλευρά της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης και τον πρόεδρο της κ. Κώστα Χατζημιχαήλ, που τον έφεραν σε μερικές από τις καλύτερες επιχειρήσεις στην περιοχή, ο κ. Λάρσον υπογράμμισε πως όλες οι επιχειρήσεις που επισκέφτηκε αντιπροσωπεύουν ένα διαφορετικό κομμάτι της επιχειρηματικότητας στη Θράκη, με μοναδικά πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά.
 
Θεωρεί δε πως αυτό που τις συνδέει είναι ότι επικεντρώνονται στις διεθνείς προοπτικές, και είναι όλες επιτυχημένες. «Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία, έμαθα πολλά για το επιχειρηματικό πνεύμα στη Θράκη, και ήταν πολύ ευχάριστο που ολοκλήρωσα τις επισκέψεις μου σε μια επιχείρηση που ξεκίνησαν Ελληνοαμερικάνοι» σημείωσε, ευχαριστώντας παράλληλα και τους κ. Πολιτόπουλο, Δημτσούδη και Κρις για την φιλοξενία τους, την περιήγηση στις εγκαταστάσεις και την άριστη μπύρα τους, την οποία απόλαυσε δεόντως. 

«Οι άνθρωποι της Ζυθοποιίας αντιπροσωπεύουν μια δέσμευση όχι μόνο στην ανάπτυξη και στους εργαζόμενους τους, αλλά και στην Ελλάδα» 

Η Ζυθοποιία, σημείωσε, αντιπροσωπεύει τους ισχυρούς δεσμούς μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας, αλλά και την ποιότητα των αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα, και πως αυτή διαφέρει από επενδυτικά μοντέλα άλλων χωρών, με επιχειρείν επωφελές που δίνει μια προστιθέμενη αξία στην περιοχή που δραστηριοποιείται.
 
«Αντιπροσωπεύουν μια δέσμευση όχι μόνο στην ανάπτυξη και στους εργαζόμενους τους, αλλά και στην Ελλάδα και σε όλους όσους βασίζονται στην επιχείρηση και συνεργάζονται με αυτή», τόνισε, δηλώνοντας εντυπωσιασμένος από την μακροπρόθεσμη προσέγγιση της, μιας και δεν ήρθαν για να βγάλουν λεφτά και να τα πάρουν πίσω στις ΗΠΑ, αλλά επανεπενδύουν ότι βγάζουν στην χώρα και τη Θράκη.
 

Επίσης του έκανε εντύπωση το πάθος των ανθρώπων της για την Ελλάδα, και η θέλησή τους να δώσουν πίσω σε αυτή.  Αυτή είναι η προσέγγιση που η Αμερικάνικη πλευρά, όπως εξήγησε ο κ. Λάρσον, θέλει να ενθαρρύνει στους επενδυτές στη χώρα, μιας και αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα συνδυασμού οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
 
Ένας από τους λόγους της επισκέψεώς του, σημείωσε, είναι να μεταφέρει στους κατοίκους ότι οι ΗΠΑ νοιάζεται για τη χώρα και την περιοχή και θέλει να αυξήσει το εμπόριο και τις επενδύσεις ανάμεσα στις δύο χώρες. Πιστεύει δε πως αν η Ελλάδα και η διοίκηση θέλει να μάθει πώς θα προσελκύσει αυτές τις επενδύσεις, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να μιλήσει με επιχειρήσεις όπως η Ζυθοποιία, για το τι χρειάζεται ώστε αυτές να αυξήσουν τις επενδυτικές τους δραστηριότητες.
 
Άλλωστε είναι ευκολότερο να πειστούν επιχειρήσεις, που βρίσκονται ήδη στη χώρα, να επενδύσουν επιπλέον, αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας, κάνοντας τα σχέδιά τους πραγματικότητα μέσα σε ένα καλύτερο επενδυτικό περιβάλλον, παρά να προσπαθούν να προσελκύσουν καινούρια κεφάλαια στη χώρα.
 
«Είμαι βέβαιος ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να γυρίσει σελίδα φέτος το καλοκαίρι, και να αναπτυχθεί οικονομικά, δημιουργώντας θέσεις εργασίας» σημείωσε, και η κεντρική και η τοπική διοίκηση μπορεί να κάνει τη διαφορά μιλώντας με ξένους επενδυτές, με τοπικές εταιρείες και επιχειρηματίες που γνώρισα στην Θράκη, ώστε να βελτιώσει το οικονομικό κλίμα. Και αυτό γιατί ενώ πιστεύει πως έχει γίνει αρκετή πρόοδος, μιλώντας με ξένους επενδυτές φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν για αυτό.
 
Πάντως ο κ. Λάρσον έχει παρατηρήσει μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος επενδυτών που τον επισκέπτονται στην πρεσβεία τον τελευταίο χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα για να τους κρατήσουν στην Ελλάδα, θεωρώντας πως η Θράκη θα μπορούσε να αποτελέσει ένα στόχο για επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν μια βάση στα Βαλκάνια, ή τη Μέση Ανατολή.
 
Άλλωστε και η Ζυθοποιία, καθώς και η TUVUNU, εξάγουν σε πολλές χώρες τόσο της βαλκανικής όσο και σε άλλες χώρες, κάτι που αποδεικνύει πως η Θράκη μπορεί να γίνει Περιφερειακό Κέντρο, και ίσως ήδη είναι.
 
«Η ενέργεια, τόσο οι επενδύσεις στην ελληνική ενέργεια όσο και η εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG από τις ΗΠΑ, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, η ανώτατη εκπαίδευση, η επιστήμη και τεχνολογία», είναι τομείς που σύμφωνα με τον εμπορικό ακόλουθο των ΗΠΑ μπορούν επίσης να κεφαλαιοποιήσουν τις ικανότητες των Ελλήνων. 

Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ «Γίνονται προσπάθειες να προσελκυθούν μια σειρά από επενδύσεις και funds στην περιοχή» 

Ισχυρό μήνυμα, τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και τους εν δυνάμει Αμερικάνους επενδυτές θεωρεί πως αποτελεί η επίσκεψη του κ. Λάρσον στην περιοχή μας ο πρόεδρος της ομοσπονδίας κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, τονίζοντας πως αποτελεί μέρος μιας πολύ μεγάλης προσπάθειας την οποία προσπαθούν να φέρουν αποτελεσματικά και από κοινού εις πέρας.
 
«Έχω την αίσθηση πως σύντομα, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας» σημείωσε, τονίζοντας πως η δέσμευση των ΗΠΑ είναι σταθερή στην περιοχή μας, για αυτό και γίνονται προσπάθειες να προσελκυθούν μια σειρά από επενδύσεις και funds ώστε να πετύχει η επιχειρηματική και οικονομική ανάπτυξη, και να διασφαλιστεί το κομμάτι της ασφάλειας στην περιοχή μας.
 

Από τον επόμενο μήνα, ο κ. Λάρσον θα αναφέρει στις ενημερώσεις του προς τους επενδυτές τις ευκαιρίες που έχουν προκύψει στην περιοχή μας, κάτι που ο κ. Χατζηκωνσταντίνου θεωρεί πως θα λειτουργήσει ευεργετικά για την δραστηριοποίηση Αμερικανικών συμφερόντων στην περιοχή μας.

Όσο για την Ζυθοποιία, ο κ. Χατζημιχαήλ ευχαρίστησε όλα τα στελέχη της για το έργο που επιτελούν, το οποί έχει συγκεκριμένες παραμέτρους, όχι αμιγώς επιχειρηματικές, αλλά άπτονται και της κοινωνίας, φτάνοντας στους πρόποδες των εθνικών ζητημάτων.
 
«Πρόκειται για μια εντυπωσιακή δραστηριοποίηση ανθρώπων που γεννήθηκαν στις ΗΠΑ, και επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν σε μια πολύ ιδιαίτερη περιοχή, στην οποία εντόπισαν τις ευκαιρίες που εμείς θέλουμε να αναδείξουμε, κατορθώνοντας μέσα από μια σειρά από δυσκολίες να αναπτύσσονται» σημείωσε, επισημαίνοντας τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετώπισαν καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητάς τους, που καταδεικνύουν μέχρι ένα βαθμό και την αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για την επιχειρηματικότητα.
 
Το ότι κατόρθωσαν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται, κατέληξε, αποτελεί παράδειγμα και για τις επιχειρήσεις αλλά και ελπίδα να ανασχέσουν το ρεύμα νέων, που η ένδεια δυνατοτήτων στη χώρα μας οδηγούν στο εξωτερικό. 

Χρήστος Δημτσούδης «Δεν είναι δικές μας εταιρείες, αλλά οι εταιρείες της περιοχής» 

Στην παραγωγή πρώτων υλών έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της η Ζυθοποιία, σημείωσε ο Διευθύνων σύμβουλός της κ. Χρήστος Δημτσούδης, όπως το κριθάρι για βύνη, και αποτελούν, μαζί με την TUVUNU, συνεχώς αναπτυσσόμενες εταιρείες που δεν το έχει βάλει κάτι σε δύσκολες εποχές.
 

«Είμαστε εδώ για να αποδείξουμε πως όταν θέλουμε κάτι να πετύχουμε, μπορεί να πετύχει, έχουμε νέες ιδέες, προσπαθούμε να τις κάνουμε πραγματικότητα και πρέπει να πούμε ότι δεν είναι δικές μας εταιρείες, αλλά οι εταιρείες της περιοχής, και έτσι πρέπει να τις βλέπουμε» τόνισε ο κ. Δημτσούδης για να εξηγήσει πως σε σύνολο, με το τσάι και την μπύρα, έχουν 1.500 παραγωγούς που τους προμηθεύουν, στην πλειοψηφία τους από την ΑΜΘ, ενώ προσπαθούν να ενθαρρύνουν τη δημιουργία μικροζυθοποιών, ώστε να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, μιας και είναι πλέον ειδικευμένοι στο να προμηθεύουν μικρότερες και μεγάλες εταιρείες στο κλάδο με πρώτη ύλη, με τελικό στόχο την υγιή συνεργασία των ανεξάρτητων παραγωγών μπύρας ώστε να επέλθει ένας υγιής ανταγωνισμός, όπως θα έπρεπε να είναι εδώ και καιρό στην Ελλάδα.
 
Η βύνη, μαζί με το τσάι, αποτελούν πλέον τα κύρια εξαγωγικά προϊόντα της εταιρίας, με το τσάι TUVUNU να αποτελεί τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Δημτσούδη, το προϊόν έκπληξη, μαζί με άλλα προϊόντα που ετοιμάζουν στο μέλλον. 

Δημήτρης Κρις «Θα πρέπει να φτάσουν οι συνθήκες σε σημείο που να έχει επιχειρηματικό νόημα να γίνουν επενδύσεις» 

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας TUVUNU εξέφρασε την ελπίδα «να συνεχίσουν οι μεταρρυθμίσεις και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας» για να σημειώσει πως «και εμείς ως επιχείρηση γνωρίζουμε ότι υπάρχει αμερικάνικο ενδιαφέρον, όμως θα πρέπει να φτάσουν οι συνθήκες σε σημείο που να έχει επιχειρηματικό νόημα να γίνουν, γιατί δεν μπορούν να βασίζονται στο συναίσθημα και τις καλές προθέσεις, αλλά να αντιλαμβάνονται και ότι ο κρατικός μηχανισμός είναι μαζί του και ότι επιτρέπει στον επιχειρηματία να προσλάβει κόσμο και να κάνει επενδύσεις».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.