Ενα απολαυστικο ταξιδι οινογνωσιας

Τα 38 μέλη της «Οίνοι Βορείου Ελλάδος» προσκαλούν τους επαγγελματίες και τους φίλους του κρασιού στην εκδήλωση γευστικής δοκιμής κρασιών και αποσταγμάτων του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα «Τα ΒορΟινά», για ένα απολαυστικό ταξίδι οινογνωσίας.

Πρόκειται για τη γνωστή εκδήλωση της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος (με το νέο διακριτικό τίτλο «Οίνοι Βορείου Ελλάδος») που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και φέτος, για πρώτη φορά στην Κομοτηνή.
Οι επισκέπτες της εκδήλωσης, θα συναντήσουν τους ίδιους τους οινοπαραγωγούς-μέλη της Ένωσης, μεταξύ των οποίων και τα νέα μέλη, θα δοκιμάσουν τα φρέσκα και παλαιωμένα κρασιά του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα, πειραματικές ετικέτες, φρέσκα κρασιά του τρύγου 2010 και αμπελοοινικά αποστάγματα.
Οι επισκέπτες θα έχουν ακόμη την ευκαιρία να ενημερωθούν για το οινοτουριστικό δίκτυο των «Δρόμων του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος» και τα επισκέψιμα οινοποιεία που μπορούν να γνωρίσουν από κοντά σε κάποιο οινογευστικό ταξίδι στη Βόρεια Ελλάδα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Anatolia (Αγχιάλου 53, Κομοτηνή), από τις 17:00-21:00. Η είσοδος είναι δωρεάν.

Γιάννης Βογιατζής, Πρόεδρος της «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», «Το εμφιαλωμένο κρασί δεν είναι ένα απλό ποτό, είναι ένα πολιτισμικό προϊόν»

Δίνοντας το πλαίσιο του Δικτύου ο πρόεδρος της «Οίνοι Βορείου Ελλάδος» Γιάννης Βογιατζής αναφέρει ότι αποτελείται από τριάντα οκτώ οινοποιεία και οινοπαραγωγούς «που έχουμε ενωθεί προβάλλοντας κατ’ αρχήν τον επισκέψιμο χαρακτήρα των οινοποιείων μας και οργανώνοντας οινοτουριστικές διαδρομές στο χώρο της Βόρειας Ελλάδας, από την Θράκη και την Ήπειρο, όλο αυτό τον μεγάλο γεωγραφικό χώρο, τον οποίο έχουμε μοιράσει σε μικρότερες διαδρομές οι οποίες περικλείουν διάφορες περιοχές. Για παράδειγμα η διαδρομή που αφορά στη δική σας περιοχή ονομάζεται «Διαδρομή του Διονύσου», αντίστοιχα υπάρχει της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής, της Νάουσας, της Ηπείρου, των Θεών του Ολύμπου, των Λιμνών που περιλαμβάνει την Φλώρινα και την Κοζάνη. Με τον τρόπο αυτό οργανώνονται σε πιο μικρές ομάδες τα οινοποιεία ανά περιοχή για να μπορούν να συνδέονται και με τα άλλα τουριστικά στοιχεία των περιοχών, την γαστρονομία, τον αρχαιολογικό πλούτο ή την ύπαρξη μουσείων»

Φιλοσοφία της προσπάθειας

Στόχος όλης αυτής της προσπάθειας είναι να έλθει ο καταναλωτής πιο κοντά στον οινοπαραγωγό, να δοκιμάσει ένα κρασί, να γνωρίσει καλύτερα ένα καινούργιο, γιατί το κάθε κρασί συνδέεται με τον τόπο του, με τις ποικιλίες του, με τους ανθρώπους που το παράγουν, τους οινοποιούς, με τις προσωπικότητες που κινούνται γύρω από αυτόν. Πιστεύουμε ότι το κρασί, ιδιαίτερα το εμφιαλωμένο, είναι ένα πολιτισμικό προϊόν, δεν είναι ένα απλό ποτό, αλλά έχει και μια παραπάνω αξία από ένα ποτήρι κρασί που πίνω για να ευχηθώ στην υγειά μας για να διασκεδάσω ή για να έρθω σε ευθυμία. Αυτό θέλουμε να προβάλλουμε, την αξία γύρω από το προϊόν μας, η οποία είναι μια αιώνια αξία, ειδικά για την Ελλάδα παραδοσιακά. Όλοι γνωρίζουν την παράδοση της Μαρώνειας και από τότε μέχρι σήμερα το κρασί είναι στενά δεμένο με τα ήθη και τα έθιμά μας σε πολύ πλατύτερο επίπεδο, δηλαδή όχι μόνο στις περιοχές που είναι καθαρά αμπελουργικές και παράγουν κρασί, η παράδοση της Ελλάδας είναι ο καθένας να έχει ένα χωραφάκι και να παράγει κρασί»

Εκδήλωση «ΒορΟινά»

Μια από τις ενέργειες που αποσκοπεί στο να φέρει το κοινό κοντά στο κρασί είναι και τα «ΒορΟινά». «Με αυτή την εκδήλωση πάμε εμείς και καλούμε τον κόσμο να έρθει να μας γνωρίσει και να του πούμε όλα αυτά που σας είπα παραπάνω. Για παράδειγμα ένας παραγωγός της Νάουσας έχει πολλά να πει για τα χωράφια του, για το κρασί του. Θέλουμε το κρασί να συνδέεται με μια ιστορία, με μια προσωπική προσπάθεια ώστε όταν κάθεται ο πολίτης στο τραπέζι είτε με την οικογένεια είτε με τους φίλους και έχει μπροστά του ένα μπουκάλι αυτό θέλουμε να το συνδέει και με κάτι άλλο, έξω από αυτό που λέμε πίνω ένα ποτηράκι. Είναι αυτό που λέμε κάθε κρασί και ένα ταξίδι».

Υπάρχουν και φθηνά εμφιαλωμένα κρασιά

Ο κ. Βογιατζής υποστηρίζει ότι σε αυτές τις πολύ δύσκολες μέρες που περνά η χώρα μας και οι πολίτες μας «είναι πολύ σημαντικό να μην αφήσουμε πίσω τις αξίες μας και μια από τις μεγάλες αξίες μας είναι η γαστρονομία μας, η παρέα με την οποία θα βγούμε να πιούμε ένα κρασάκι ή θα συγκεντρωθούμε στο σπίτι μας. Αυτό πρέπει να μείνει και να κρατήσει την αξία του και να μην ξεπέσει λόγω της δυσκολίας που αντιμετωπίζουμε. Επειδή θέλουμε να βγαίνουμε λιγότερο και να ξοδεύουμε λιγότερο και να πληρώνουμε λιγότερο για ένα μπουκάλι κρασί θα σας πω ότι σήμερα υπάρχουν φθηνά εμφιαλωμένα κρασιά. Αν πάει κανείς σε σούπερ μάρκετ θα βρει ακριβά κρασιά αλλά σε όλες τις κατηγορίες υπάρχουν και φθηνά της τάξης από τρία μέχρι και έξι ευρώ. Μη μείνουμε στην εικόνα των πολύ ακριβών κρασιών που υπάρχουν στην Ελλάδα. Υπάρχουν ανταγωνιστικές τιμές στα κρασιά και δεν υπάρχει λόγος για να τις ρίξουμε».

Το κέρδος ενός εστιατορίου δεν μπορεί να παίζεται στην τιμή του κρασιού

«Το ουσιαστικότερο αφορά στις τιμές που έχουν τα κρασιά των εστιατορίων. Εκεί πια βλέπουμε ότι μια τιμή που είναι στα πέντε ευρώ μπορεί να γίνει είκοσι ξαφνικά. Σε αυτό δεν μπορούν να παρέμβουν οι οινοπαραγωγοί, γιατί μπαίνει ένας άλλος κλάδος στη μέση με τον οποίο μόνο συζήτηση μπορούμε να κάνουμε, και την κάνουμε, για να τους πείσουμε ότι το κέρδος ενός μαγαζιού δεν πρέπει να παιχτεί στο εμφιαλωμένο κρασί. Μπορεί ο εστιάτορας να βάλει ένα λογικό κέρδος στο κρασί και τότε ο πελάτης θα πιει δυο μπουκάλια και θα βγάλει έτσι το μαγαζί περισσότερα χρήματα. Οι λίστες επίσης των εστιατορίων παλιότερα είχαν ακριβά κρασιά γενικά. Στην τωρινή περίοδο που θέλουμε ν κατεβούν τα κόστη θα πρέπει να μπουν και φθηνότερα κρασιά. Υπάρχουν τέτοια, μπορεί ο εστιάτορας να βγάλει κάποια ακριβά κρασιά και να τα αντικαταστήσει με φθηνότερα. Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τους εστιάτορες, αλλά είναι δικό τους το ζήτημα, δεν μπορούμε εμείς να το επιβάλλουμε και να το επηρεάσουμε».

Το χύμα κρασί δεν περιέχει ασφάλεια κι ας είναι καλυμμένο με το μανδύα του αγνού

Από την άλλη ο κ. Βογιατζής υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να υπάρξει στροφή στο χύμα κρασί και ούτε να προτείνεται ως λύση από τους εστιάτορες προκειμένου να μειωθεί ο λογαριασμός. «Δεν μπορεί ο πελάτης όταν ζητά χαμηλότερο λογαριασμό, αντί να μπουν στην λίστα κάποια κρασιά με ανταγωνιστικές τιμές εμφιαλωμένα, τα οποία έχουν όλη αυτή την αξία και την φιλοσοφία που ανέφερα, δίνουν και ασφάλεια, να προτείνεται το χύμα, το οποίο δεν περιέχει ασφάλεια, παρόλο που έχει τον μανδύα του αγνού υλικού. Αυτό όμως που σερβίρουν τα μαγαζιά δεν είναι αγνό και σπιτικό πάντα. Υπάρχει ένα ζήτημα γιατί είναι ανώνυμο και κανείς δεν ξέρει ποιος το παράγει, χωρίς να θέλω να καταφερθώ εναντίον κανενός. Θέλω με αυτό να πω ότι σε ένα λογαριασμό των είκοσι ή των τριάντα ευρώ χωρά ένα εμφιαλωμένο κρασί αλλά με μία νέα αντίληψη. Όταν ο πελάτης ζητά φθηνότερο κρασί να μην του προτείνεται το χύμα το οποίο για την αξία του πωλείται ακριβότερο. Το εμφιαλωμένο κρασί θα πρέπει να υπάρχει στα τραπέζια και θα πρέπει να πιστέψουν και οι εστιάτορες και οι επαγγελματίες ότι θα έχουν όφελος και για αυτό τους καλούμε»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.