«Εκπτωσεις στην ποιοτητα δεν γινονται»

Η οικονομική κρίση αποτελεί μάστιγα για όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων. Κι αν τα προηγούμενα χρόνια συνηθίζαμε να λέμε ότι «τα delivery θα είναι τα μόνα, που δεν πρόκειται να σταματήσουν να δουλεύουν», με τα σημερινά δεδομένα ακόμη και ο κλάδος του «γρήγορου φαγητού» έχει υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής δυσπραγίας, που επικρατεί στην κοινωνία. Η αγαπημένη συνήθεια πολλών, να αγοράζουν έτοιμο φαγητό με μεγάλη συχνότητα, ανήκει πλέον στο παρελθόν. Όπως είναι φυσικό, η ζήτηση περιορίζεται στα αναγκαία και η συχνότητα ελαττώνεται. Το καλοκαίρι μάλιστα, που περάσαμε, λόγω και της ως έναν βαθμό, οικονομικής εξάρτησης των fast food από τους φοιτητές της πόλης, που αποτελούν μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού στον τομέα αυτό, το φαινόμενο χειροτέρεψε και πολλοί ιδιοκτήτες είδαν τα έσοδα τους να συρρικνώνονται σημαντικά. Το ζητούμενο, πλέον, είναι πώς μπορεί να επέλθει ανάκαμψη της κίνησης, εξασφάλιση των θέσεων εργασίας, που προσφέρουν τα συγκεκριμένα μαγαζιά, και εν τέλει εύρυθμη λειτουργία σε έναν κλάδο, που επηρεάζει άμεσα την αγορά.

 

Επιχειρώντας να ανακαλύψουμε τρόπους αντιμετώπισης της παραπάνω δυσμενούς κατάστασης, απευθυνθήκαμε στον κ. Βαλάντη Παρασκευούδη, υπεύθυνο του fast food SNOOPY, που πρόσφατα προχώρησε σε ανακαίνιση του καταστήματος, προσθέτοντας νέες γεύσεις και επιλογές στα προσφερόμενα είδη και εφαρμόζοντας καινοτόμες ιδέες στην επικοινωνία με τους πελάτες του καταστήματος. To fast food snoopy διαθέτει γύρο, σουβλάκια, μπιφτέκια και γενικότερα, όσα από τα είδη περιλαμβάνει ένα ψητοπωλείο. Περαιτέρω, νέες επιλογές, όπως κρέπες, ατομικές πίτσες και κρουασάν, είτε αλμυρά είτε γλυκά, είναι αυτά, που εμπλουτίζουν το μενού του καταστήματος. Σπεσιαλιτέ του εξακολουθεί να αποτελεί το κλαμπ σάντουιτς με γύρο και πίτα, αντί για ψωμί.

Φόβος και ανέχεια οδηγούν σε πτώση της κίνησης

Ο κ. Παρασκευούδης κατέθεσε τη δική του άποψη, ως προς τα αίτια της προβληματικής λειτουργίας του κλάδου, επισήμανε τους ιδιαίτερους κινδύνους, που ενισχύουν αυτή, και πρότεινε λύσεις για την ανάκαμψή του. Αρχικά, διαπίστωσε ότι «η πτώση της κίνησης το τελευταίο διάστημα ανέρχεται σε 30% περίπου και ειδικά ο Ιούλιος αποτέλεσε την πιο «άνυδρη» περίοδο». Σε ένα ποσοστό απέδωσε αυτήν την πτώση στην απουσία των φοιτητών που όμως στο συγκεκριμένο κατάστημα δεν αποτελούν τη μεγαλύτερη μερίδα της πελατών. Σαν κύριο λόγο, ωστόσο, εντόπισε τις οικονομικές εξελίξεις που, από τη μια μεριά, έχουν φοβίσει τον κόσμο, ο οποίος περιορίζει τα έξοδα του μόνο στα βασικά, ενώ, από την άλλη, οι μειώσεις μισθών και η άνοδος του κόστους ζωής των πολιτών δεν επιτρέπουν πολλά έξοδα για «γρήγορο φαγητό», αφού τα χρήματα δεν επαρκούν.

Μεγάλα τα έξοδα και μικρό το ποσοστό κέρδους

Τα παραπάνω κατά τον κ. Παρασκευούδη, δημιουργούν μια δυσμενή κατάσταση, για τους ιδιοκτήτες των fast food, αφού σε συνδυασμό με τη συνεχή άνοδο της φορολογίας, αλλά και την άρνηση των προμηθευτών και των εκμισθωτών να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, δεν αφήνουν στις επιχειρήσεις μεγάλο περιθώριο κέρδους. «Οι τιμές ίσως να θεωρούνται υψηλές» ομολογεί, «αλλά αν υπολογιστούν τα έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης από τα υλικά, τη φορολογία, το ενοίκιο, τους μισθούς των υπαλλήλων και τα λοιπά έξοδα, αποδεικνύεται ότι αυτές δεν επαρκούν καν για ένα πολύ μικρό ποσοστό κέρδους, που μένει στην επιχείρηση».

Υψηλή η ποιότητα των προϊόντων

Από την άλλη μεριά, υπογράμμισε την υψηλή ποιότητα των προϊόντων, που συναντάται γενικά στην Κομοτηνή. Όπως τόνισε «εκπτώσεις στην ποιότητα των υλικών, που χρησιμοποιούμε, δε γίνονται. Όλα σχεδόν τα υλικά μας είναι ντόπια και τα προϊόντα παρασκευάζονται από εμάς τους ίδιους. Εξαίρεση αποτελούν δυο-τρία προϊόντα, που εκ της φύσεως τους είναι έτοιμα παρασκευασμένα, όπως για παράδειγμα, το γεμιστό μπιφτέκι. Από εκεί και πέρα, τον γύρο, πρώτα από όλα, τον φτιάχνουμε οι ίδιοι. Κι αυτό είναι ένα φαινόμενο, που συναντάται σε όλη την Κομοτηνή, εν αντιθέσει με άλλες πόλεις».

Αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης

Η παραπάνω κατάσταση δημιουργεί, βέβαια, την ανάγκη αναζήτησης λύσεων, αφού δεν είναι μια κατάσταση, που εγγυάται τη μακροπρόθεσμη επιβίωση και ανάπτυξη μιας επιχείρησης. «Καταρχήν, σε αυτό που επενδύσαμε εμείς είναι στη δημιουργία μιας σχέσεως εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και την ενδυνάμωση της επικοινωνίας μαζί τους. Δημιουργήσαμε έναν χώρο ευχάριστο αισθητικά και παράλληλα ικανό να τους προσφέρει τις υπηρεσίες που απαιτούνται κατά τη διάρκεια του φαγητού. Παράλληλα, μεγαλώσαμε την ποικιλία σε γεύσεις και προϊόντα, ώστε να καλύπτουμε όλες τις απαιτήσεις και τις ορέξεις.

 

Περαιτέρω, αναζητήσαμε τρόπους ευκολότερης και πιο λειτουργικής επικοινωνίας, ώστε ο πελάτης να εξυπηρετείται άμεσα και κατόπιν μιας πληρέστατης ενημέρωσης. Εγκαταστήσαμε μια διαδικτυακή υπηρεσία, σχεδιάζοντας μια ιστοσελίδα όπου μπορεί ο επισκέπτης να μπει, να ενημερωθεί για τα προϊόντα, που διαθέτει το κατάστημα, να τα δει μάλιστα με εικόνες ένα προς ένα, να αξιολογήσει τις τιμές, να παραγγέλλει μέσω αυτής, αλλά και να ενημερώνεται συνεχώς για τις τρέχουσες προσφορές, στις οποίες προβαίνουμε. Δεν ξεχνάμε ότι οι πολίτες, τόσο οι νέοι, όσο και οι μεγαλύτεροι, έχουν πλέον σε μεγάλο βαθμό εξοικειωθεί με την τεχνολογία και η χρήση μιας τέτοιας υπηρεσίας, κοντά στους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, θα τους διευκόλυνε ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση αυτή».

Η κρίση μπορεί να ακονίσει κάποια μυαλά

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην έλλειψη διάθεσης από πλευράς επιχειρηματιών, προκειμένου για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάκαμψη της κατάστασης, που αντιμετωπίζουν σήμερα. Όπως τόνισε «η οικονομική κρίση ίσως κάνει καλό στο μυαλό. Μπορεί να ακονίσει κάποια μυαλά και να βγει κάτι καλό». Και συνέχισε, «όπως έχει η κατάσταση αυτή τη στιγμή, στην Κομοτηνή ιδιαίτερα, δεν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ των επιχειρηματιών. Υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα μάλιστα. Ο καθένας επαναπαύεται στο πρόσκαιρο κέρδος, χωρίς να κάνει κινήσεις αναβάθμισης των υπηρεσιών, που προσφέρονται. Μάλιστα, υπάρχει η λογική του να περιμένουν κάποιον άλλο να προχωρήσει στην εκτέλεση μιας πρωτότυπης ιδέας, κι αν αυτή πετύχει, την υιοθετούν και οι άλλοι. Με αυτόν τον τρόπο όμως αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη τους και τις εξελίξεις να μας παρασύρουν».

Η συνεργασία ανάμεσα στους επαγγελματίες στο επίκεντρο των πρωτοβουλιών

Επεκτεινόμενος σε γενικότερες πρωτοβουλίες, που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών, που προσφέρονται από τα καταστήματα fast food της πόλης και ταυτόχρονα να συνδράμουν στην ανάκαμψη της αγοράς, έθεσε ορισμένες προτάσεις προς τους επιχειρηματίες. Οι προτάσεις του σε αυτόν τον τομέα είναι να υπάρξει μια ευρύτερη συνεννόηση και συνεργασία ανάμεσα στους επιχειρηματίες, ώστε να υπερασπιστούν καλύτερα τα συμφέροντά τους. «Θα μπορούσαμε όλοι οι επιχειρηματίες να οργανώσουμε έναν κατά κάποιον τρόπο «συνεταιρισμό», ο όποιος θα διαπραγματεύεται την ποιότητα και το κόστος των υλικών, που χρησιμοποιούμε. Σίγουρα, δεν εννοώ τα υλικά παρασκευής των προϊόντων, που χρησιμοποιεί ο καθένας. Εννοώ κυρίως τον εξοπλισμό ενός καταστήματος, όσον αφορά για παράδειγμα τα χαρτικά, τις σακουλές, τα πλαστικά, πράγματα δηλαδή, που αυτή τη στιγμή προμηθευόμαστε μεμονωμένα. Αν υπήρχε μια συνεννόηση προς αυτήν την κατεύθυνση, τα αποτελέσματα θα ήταν ευεργετικά. Περαιτέρω, μια τέτοια συνεργασία θα μπορούσε να επεκταθεί και στους τρόπους διαφήμισης. Η οργάνωση μιας ιστοσελίδας, όπου θα περιλαμβάνονται όλες οι επιλογές, που προσφέρει η πόλη, όλα τα καταστήματα, θα βοηθούσε και τον κόσμο στην καλύτερη ενημέρωση και επιλογή, αλλά θα μας απαγκίστρωνε παράλληλα από τα μεγάλα έξοδα, που συχνά προβαίνουμε, για τη διαφήμισή μας μέσω των φυλλαδίων κ.λπ. Αν θέλαμε να το επεκτείνουμε παραπέρα, θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ακόμη και μια κεντρική οργάνωση, όσον αφορά τους διανομείς, κατά την οποία θα καλύπτονταν οι ανάγκες των καταστημάτων, κατά τρόπο ευκολότερο, αλλά και με λιγότερα έξοδα, από αυτά που απαιτούνται σήμερα για την υπηρεσία διανομής, που έχει κάθε κατάστημα».

 

Οι παραπάνω προτάσεις και μόνο ότι αναφέρονται στη συνεργασία, μπορούν να επιφέρουν ευεργετικά αποτελέσματα και να αποτελέσουν παράγοντα ανάκαμψης της κατάστασης, όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Σε όλους τους κλάδους, άλλωστε, απαιτείται συνεργασία, αλλά και διάθεση αναζήτησης νέων τρόπων προσέλκυσης του καταναλωτικού κοινού. Η κρίση, αν μη τι άλλο, απαιτεί πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστεί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.