Δυσκολη για τις πληροτητες των ξενοδοχειων της Ροδοπης η περιοδος του Πασχα

Η απουσία επισκεπτών αλλά και εργαζομένων σε εν εξελίξει έργα της περιοχής οδηγούν σε πτώση των κρατήσεων

Για την έλλειψη προσωπικού αλλά και την επίδραση της τεχνολογίας στον κλάδο μιλά ο ταμίας του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Γιώργος Χρυσοχοΐδης

Πτώση στις πληρότητες των ξενοδοχείων της Ροδόπης φέρνει το φετινό Πάσχα, τόσο για την εν εξελίξει Μεγάλη Εβδομάδα όσο και για την εβδομάδα η οποία ακολουθεί.

Γεγονός που δεν προκαλεί βέβαια έκπληξη στους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς η Ροδόπη δεν αποτελεί παραδοσιακό τουριστικό προορισμό, ούτε για τις ημέρες του Πάσχα, ενώ αυτό το χρονικό διάστημα «χάνει» και τους επισκέπτες που έρχονται στην περιοχή για επαγγελματικούς λόγους και καλύπτουν το «κενό» των τουριστών το υπόλοιπο διάστημα του χρόνου.

Όπως εξήγησε μιλώντας το πρωί της Τρίτης, 11 Απριλίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο ταμίας του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κ.Γιώργος Χρυσοχοΐδης το Πάσχα δεν αποτελεί μεν εντελώς «νεκρή» από άποψη επισκεψιμότητας περίοδο για τη Ροδόπη, ωστόσο η όποια επισκεψιμότητα διασώζεται το τετραήμερο Μεγάλης Παρασκευής με Τρίτη του Πάσχα είτε από ντόπιους που «επαναπατρίζονται» για τις εορταστικές ημέρες είτε από κάποια γκρουπ που έρχονται στην περιοχή.

Την μικρή επισκεψιμότητα της περιοχής συμπληρώνει και η απουσία εργαζομένων που βρίσκονται στην περιοχή αυτό το διάστημα στο πλαίσιο μεγάλων έργων που βρίσκονται εν εξελίξει στην βιομηχανική περιοχή της Κομοτηνής και όχι μόνο, γεγονός που δεν επηρεάζει μόνο τα ξενοδοχεία, αλλά και μια σειρά άλλων κλάδων όπως η εστίαση, αλλά και τους χώρους ή τις ξενοδοχειακές μονάδες που πέρα από τα δωμάτια νοικιάζουν και χώρους συσκέψεων κερδίζοντας και από αυτό το κομμάτι, προς ώρας όχι στον βαθμό που θα επιθυμούσαν.

Πάγιο πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού πλέον και σε ανειδίκευτο προσωπικό

Ο κ.Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα πρόσφατα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ που θέλει την Περιφέρεια ΑΜ-Θ τρίτη σε ποσοστό ελλείψεων προσωπικού στα ξενοδοχεία της, με ποσοστό 32%, για την τουριστική περίοδο του 2022, εξηγώντας πως η έλλειψη προσωπικού είναι ένα πάγιο πρόβλημα για τα ξενοδοχεία, ειδικά αυτά που λειτουργούν εποχιακά και άρα κάθε σεζόν καλούνται να «χτίσουν» εκ νέου την ομάδα του προσωπικού τους από την αρχή.

Στην περιοχή της Ροδόπης το πρόβλημα είναι επίσης εμφανές, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ξενοδοχειακών μονάδων είναι συνεχόμενης λειτουργίας και άρα ξεπερνούν τον «σκόπελο» της εποχικότητας, ωστόσο το δημογραφικό πρόβλημα και η φυγή της νέας γενιάς στο εξωτερικό δημιουργεί κενά τόσο σε εξειδικευμένες θέσεις όσο πλέον και σε ανειδίκευτες.

«Με λίγα λόγια αν σήμερα βάλω εγώ μια αγγελία για προσωπικό και λιγότερα βιογραφικά θα λάβω και με λιγότερα προσόντα, καθώς δεν διαθέτουν την εμπειρία» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά για να τονίσει πως στην Θράκη ειδικά τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί φυγή του διαθέσιμου εργατικού δυναμικού για εποχική εργασία σε άλλα μέρη της χώρας.

Επιθυμητή η εμπειρία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων

Ερωτηθείς σε σχέση με τους λόγους που αυτό μπορεί να συμβαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης εξήγησε πως δεν οφείλεται τόσο σε μισθολογικά ζητήματα, δεδομένου ότι μια σταθερή θέση εργασίας είναι 12μηνη και αντιστοιχεί σε 14 μισθούς έναντι μιας εποχικής 6μηνης θέσης, αλλά κυρίως σε νέες εμπειρίες τις οποίες οι εργαζόμενοι αναζητούν. Γεγονός όχι αρνητικό για τον χώρο, δεδομένου ότι όταν κάποιος επιστρέφει στη Ροδόπη με την εμπειρία της εργασίας σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο σε περιοχές όπως η Κρήτη, η Κέρκυρα η Ρόδος κ.α. σαφώς θα έχει να προσφέρει περισσότερα και στην ίδια την επιχείρηση που θα εργαστεί εδώ. Το μοναδικό αρνητικό στοιχείο που ενδεχομένως προκύπτει είναι οι πιο δύσκολες νοοτροπίες, όπως τόνισε ο ίδιος, που αποκτώνται αλλά και τα κριτήρια που οι ίδιοι θέτουν, σε μια περιοχή που είναι δύσκολο να ανταποκριθεί σε μισθολογικά μεγέθη όπως για παράδειγμα τα ξενοδοχεία της Κρήτης κ.ο.κ.

Μάιος – Ιούνιος οι «δυνατοί» μήνες για την επισκεψιμότητα στη Ροδόπη

Η περίοδος Μαρτίου– Απριλίου μπορεί να είναι δύσκολη για τον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ροδόπη ωστόσο το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου που ακολουθεί θεωρείται παραδοσιακά από τα δυνατότερα χρονικά διαστήματα του κλάδου. Άλλωστε μέσα σε αυτούς τους μήνες, η Κομοτηνή γιορτάζει και τα Ελευθέριά της με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο επισκεπτών αλλά και φιλοξενουμένων στο πλαίσιο και των εορταστικών εκδηλώσεων, ενώ ήδη προγραμματίζονται συνέδρια και λοιπές εκδηλώσεις που θα φέρουν κίνηση στην περιοχή.

Η τεχνολογία αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων

Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και σε πρόσφατη μελέτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, όπου μεταξύ άλλων έδειξε ότι στο σύνολο των κρατήσεων που έγιναν στην Ελλάδα το 2022, το 1/3 εξ αυτών έγινε μέσω on line travel agency, δηλαδή μέσω ηλεκτρονικής κράτησης. Ο ίδιος επέστησε την προσοχή στα εν λόγω δεδομένα, τόσο σε ό,τι αφορά τον κλάδο, όσο και τις αρμόδιες αρχές, όπως οι Δήμοι και οι Περιφέρεια στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος αλλά και την προβολή της περιοχής.

Ερωτηθείς για το πώς η τεχνολογία ωστόσο επηρεάζει σήμερα τη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων, ο ίδιος έκανε λόγο για μια σχέση «αγάπης- μίσους» με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων. Αγάπης καθώς όπως εξήγησε φέρνουν κόσμο στα ξενοδοχεία, όχι όμως «αναίμακτα» αφού οι πλατφόρμες αυτές κρατούν προμήθεια η οποία σε κάποιες των περιπτώσεων κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Η διαδικασία αυτή έχει ήδη οδηγήσει σε αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας αλλά και ανάπτυξης ξενοδοχειακών μονάδων, γεγονός που καταμαρτύρησε και ο ίδιος, τονίζοντας πως έχοντας πλέον συμπληρώσει τα είκοσι χρόνια λειτουργίας του ξενοδοχείου του, πλέον η επίδραση της τεχνολογίας σε όλους τους τομείς λειτουργίας, είναι εντυπωσιακή.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.