Δεν κινηθηκε η αγορα της Κομοτηνης τις φετινες θερινες εκπτωσεις

6 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις

Μεταξύ σφύρας και άκμονος βρίσκονται τα εμπορικά καταστήματα της χώρας. Από τη μία η κρίση στην αγορά ενέργειας που φαίνεται πως επιδρά χωρίς  χρονική υστέρηση και με διττό τρόπο στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων: Άμεσα, λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους και έμμεσα λόγω της απομείωσης της εσωτερικής ζήτησης, εξαιτίας της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Από την άλλη, η πληθωριστική κρίση, η οποία έχει ενταθεί λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, επηρεάζει καθοδικά τις προσδοκίες για το χειμώνα, καθιστώντας τα καταναλωτικά πρότυπα περισσότερο συσταλτικά.

Σε αυτό το δυσχερές οικονομικά περιβάλλον η αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εισπράξεων τονώνει μεν σημαντικά την εξωτερική ζήτηση, ωστόσο μόνο για τις τοπικές αγορές εκείνες που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς.

Τα παραπάνω διαπιστώνει το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ που πραγματοποίησε την καθιερωμένη, 9η κατά σειρά, περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2022. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφαίνεται μια διακοπή της πορείας προς την κανονικότητα που είχε αρχίσει να διαφαίνεται στην αντίστοιχη περυσινή έρευνα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής για την αποτίμηση των θερινών εκπτώσεων στην αγορά της πόλης συμφωνούν απόλυτα με την παραπάνω διαπίστωση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής καταγράφουν τα εξής:

Πωλήσεις

  • Για το 62% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021, για το 25% στα ίδια επίπεδα, ενώ για το 13% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο.
  • Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις παρουσιάζουν μείωση του τζίρου, η οποία ξεπερνά το 30%
  • Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων
  • Σχεδόν 7 στους 10 επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος της αύξησης το ενεργειακού κόστους και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό,τι εκτιμούσαν

Στάση καταναλωτών

  • Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων αναδείχτηκε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και ακολούθησε η περίοδος του Ιουλίου.

Επιχειρήσεις

  • Το 88% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.