Ζητουν αναγνωριση προυπηρεσιας

Με ημερομηνία 9 – 2- 2008, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Καθηγητών Γενικής Παιδείας ΤΕΕ και ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ απευθύνθηκε με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή ζητώντας: «Ν’ αναγνωρισθεί η προϋπηρεσία μας στις σχολικές τάξεις των δημοσίων ΤΕΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ για να μπορέσουμε να ενταχθούμε στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών του ΥΠΕΠΘ για να βρούμε λύση στο επαγγελματικό μας αδιέξοδο που το ΥΠΕΠΘ για δεύτερη φορά προκαλεί». Η επιστολή υπογράφεται από την πρόεδρο Υπερμαχία Χριστοδούλου και τον γ. γραμματέα Κωνσταντίνο Σελιανίτη και αφορά 300 καθηγητές μαθημάτων γενικής παιδείας που βιώνουν επαγγελματικό αδιέξοδο μετά από πολλά χρόνια υπηρεσίας στις σχολές του ΟΑΕΔ.

Στην επιστολή των «300» σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι οι καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων είναι «τα θύματα της προηγούμενης μεταρρύθμισης που επιχειρήθηκε στο χώρο της Παιδείας! Με την κατάργηση της επετηρίδας (Νόμος Γ. Αρσένη) βρήκαμε επαγγελματικό καταφύγιο στα δημόσια ΤΕΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν1566/85) του ΟΑΕΔ!» αναφέρεται και συνεχίζει με το αίτημά τους να υπάρξει μια μέριμνα για τις ειδικότητές τους που καταργήθηκαν (ελληνικά, μαθηματικά, ξένες γλώσσες), καθώς με τη νέα μεταρρύθμιση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Ν.3475/06) τα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ μετατρέπονται σε Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ).

Ο νόμος 156/85 αναφέρει στο άρθρο 9 που αφορά στις τεχνικές – επαγγελματικές σχολές ότι «οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν.1346/1983 (ΦΕΚ 46) ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα πτυχία των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ είναι ισότιμα με τα πτυχία των τεχνικών – επαγγελματικών σχολών».

Συνήγορος του Πολίτη

Να σημειωθεί ότι οι καθηγητές που δίδασκαν μαθήματα Γενικής Παιδείας σε ΤΕΕ και ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ είχαν απευθυνθεί στο Συνήγορο του Πολίτη, ζητώντας να τους συμπεριλάβει το υπουργείο Παιδείας στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών. Μέσα από τον Συνήγορο δόθηκε μια απάντηση στις 18 Απριλίου του 2006, η οποία περιλαμβάνει το σύντομο ιστορικό της υπόθεσής τους και την άποψη της ανεξάρτητης αρχής, η οποία αναφέρει αρχικά. «Από τα προεκτεθέντα προκύπτει ότι το υπουργείο Παιδείας μετέβαλε την αρχική του θέση ως προς τις αναγνωρίσιμες για ένταξη στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών υπηρεσίες. Ενώ λοιπόν στην αρχή αναγνώριζε μόνο την προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας ΥΠΕΠΘ, προφανώς για ν’ αποκαταστήσει εν μέρει εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονταν επί σειρά ετών ως αναπληρωτές, βάσει της επετηρίδας του Ν. 1566/85, θίχτηκαν άμεσα από την κατάργησή της, στη συνέχεια βλέπουμε ότι αναγνωρίζει:

Α) προϋπηρεσίες οι οποίες προσφέρθηκαν σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που δεν ανήκαν πάντα στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ, όπως τα Ναυτιλιακά Λύκεια τα οποία μέχρι το έτος 1999 (Ν2743/1999) ανήκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας ή δεν ανήκουν στο ΥΠΕΠΘ, όπως τα σχολεία εξωτερικού.

Β) προϋπηρεσίες οι οποίες αποκτήθηκαν μεν σε σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας ΥΠΕΠΘ, η διαδικασία, όμως, πρόσληψης των εκπαιδευτικών που απέκτησαν αυτές τις προϋπηρεσίες δεν συμπίπτει με τη διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών που έγιναν αρχικώς δεκτοί σε πίνακες αναπληρωτών (επετηρίδα Ν1566/85). Στη Σιβιτανίδειο, τα Μουσικά Σχολεία, το πρόγραμμα ΠΔΣ, τα ΤΑΔ, τις ΣΜΕΑ εφαρμόζονται αυτοτελείς διαδικασίες.

Κατά τον τρόπο αυτό, με την απουσία δηλαδή ενιαίου κριτηρίου (ενιαίο κριτήριο θα μπορούσε να αποτελέσει ο φορέας πρόσληψης ή η διαδικασία πρόσληψης), το ΥΠΕΠΘ δημιουργεί την εντύπωση ότι αναγνωρίζει επιλεκτικά προϋπηρεσίες, ενώ δεν υπάρχει ειδική αιτιολογία γι’ αυτή την επιλογή…»

Η πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν σε ΤΕΕ ΟΑΕΔ δεν διαφοροποιούνται ως προς την ουσία (προσόντα, διδασκαλία γνωστικού αντικειμένου) από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ και συγκεκριμένα στα ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ.

Η μόνη διαφοροποίηση εστιάζεται στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ…»

Ο Συνήγορος καταλήγει ότι θεωρούν αναγκαίο και παρακαλούν να επανεξετάσει το ΥΠΕΠΘ (η επιστολή απευθύνεται στον γ.γ. του υπουργείου Ανδρέα Καραμάνο) «τη δυνατότητα αναγνώρισης της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών σε ΤΕΕ του ΟΑΕΔ».

ΟΛΜΕ

Το θέμα των αναπληρωτών και ωρομισθίων που δίδαξαν μαθήματα Γενικής Παιδείας σε ΤΕΕ και ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ έχει απασχολήσει και την ΟΛΜΕ, η οποία στην απόφαση του 13ου συνεδρίου της στις 9 Ιουλίου 2007, αναφέρει στις διεκδικήσεις επί των εργασιακών, μεταξύ άλλων. «Διεκδικούμε αναγνώριση της προϋπηρεσίας όλων των αναπληρωτών – ωρομισθίων που εργάστηκαν στις εργασιακές μονάδες που προσφέρουν μέχρι σήμερα Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα Υπουργεία. Μέχρι την υπαγωγή αυτών των σχολικών μονάδων στο ΥΠΕΠΘ, να δημιουργηθεί ενιαίο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση όλων των Υπουργείων και οι διορισμοί αυτοί να γίνονται με βάση τη διαδικασία πρόσληψης και τοποθέτησης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Επίσης, το κείμενο της ΟΛΜΕ, στο σημείο για τα εκπαιδευτικά, θίγει την εφαρμογή του νόμου για την ΤΕΕ, τον οποίο χαρακτηρίζει «αντιεκπαιδευτικό» κάνοντας λόγο για τις «αρνητικές συνέπειες για τη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, τους μαθητές μας και τους συναδέλφους μας κλάδων και ειδικοτήτων. Με Υπουργικές Αποφάσεις που υλοποιούν το νόμο αυτόν καταργούνται αρκετές ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ, ενώ ταυτόχρονα τελούν ακόμη υπό κατάργηση σχολικές μονάδες της ΤΕΕ και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε εργασιακή ανασφάλεια».

Να σημειωθεί ότι ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Καλός σε ερώτησή του προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 18 Μαρτίου του 2003 έθετε θέμα «προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα ΤΕΕ μαθητείας του ΟΑΕΔ» ρωτώντας «γιατί δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία αυτών των εκπαιδευτικών κι αν είναι στις προθέσεις του (τότε) Υπουργού ν’ αντιμετωπίσει το θέμα αυτό με νομοθετική ύπαρξη και πότε».

Υ. Χριστοδούλου: «Λύση που δεν απαιτεί ειδική δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό»

Σε συνομιλία μας με την Υπερμαχία Χριστοδούλου, στην εκπομπή «Βομβιστές Δυτικών Προαστίων» του Ράδιο Παρατηρητής, εξήγησε ότι η πλειοψηφία των «300» είναι πάνω από 40 ετών, ήταν ενταγμένοι στην επετηρίδα και με τη μεταρρύθμιση Αρσένη βρήκαν «πόρτα για να μπορέσαμε να εργαστούμε και να ζήσουμε». Κι αυτή ήταν στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ όπου εργάζονταν με προκηρύξεις ορισμένου χρόνου. Σημείωσε την κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας με το Ν.3475/06, η οποία οδήγησε στην αντίδρασή τους αλλά και στη διαμόρφωση του αιτήματός τους. «Η μοναδική λύση που δεν απαιτεί ειδική δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι ν’ αναγνωριστεί η προϋπηρεσία μας – γιατί τα σχολεία που εργαζόμαστε είναι δημόσια σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης –, με στόχο να ενταχθούμε στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών. Αυτό δεν είναι πρωτοφανές μια και αναγνωρίζονται προϋπηρεσίες από κράτη – μέλη της Ε.Ε., από τη Σιβιτανίδειο Σχολή, η οποία υπάρχει μόνο στην Αττική, καθώς και από ιδιωτικά σχολεία. Υπάρχει μάλιστα ο νόμος 3194/2003 με τον οποίο μονιμοποιούνται οι συνάδελφοι που δουλεύουν στα ιδιωτικά σχολεία όταν καταργείται από το σχολείο αυτό μια ειδικότητα».

Η κ. Χριστοδούλου σημείωσε ότι στην εκάστοτε επικοινωνία τους με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τούς μετέφεραν ότι θα δοθεί λύση. «Από τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε πρόβλημα. Ήδη τώρα υποαπασχολούμαστε κι αντιμετωπίζουμε πάρα πολλά οικονομικά προβλήματα.

Θα πρέπει να πούμε για τους συναδέλφους των τεχνικών ειδικοτήτων ότι το μέλλον τους είναι μεν αβέβαιο αλλά με την ίδρυση της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. στις Σάπες ανοίγεται ένας δρόμος».


Μιλώντας για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους θύμισε ότι στο παρελθόν «για μια σχολική χρονιά είχε αναγνωριστεί εκτάκτως η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε στο μάθημα της Πληροφορικής. Υπήρχαν περιπτώσεις θεολόγων που είχαν διδάξει το μάθημα της Πληροφορικής και διορίστηκαν στο υπουργείο Παιδείας».

Η κ. Χριστοδούλου θέλησε να ξεκαθαρίσει, σε σχέση με κάποια σχόλια που έχουν γίνει, ότι δεν παίρνουν θέση εργασίας από κανέναν συνάδελφο. «Οι θέσεις εργασίας έχουν φύγει από τον ΟΑΕΔ και μεταφέρθηκαν στο υπουργείο Παιδείας εξαιτίας της υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθητών που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο στις ΕΠΑΛ. Άρα, εμείς θέλουμε ν’ ακολουθήσουμε τα μαθήματά μας και τους μαθητές μας» είπε.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.