Υπερ της βασης του «10» η ΕΛΜΕ Ν. Ροδοπης

Η μεγαλύτερη δοκιμασία για τους μαθητές, οι πανελλαδικές εξετάσεις, ολοκληρώθηκαν αλλά η ανακούφιση θα έρθει μόνο όταν βγουν τα αποτελέσματα και διαπιστώσουν ότι οι προσπάθειες και τα σχέδια χρόνων έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η διαδικασία κύλησε ομαλά, ο βαθμός δυσκολίας εκτιμάται διαφορετικά από τον καθένα ανάλογα με την προετοιμασία σ’ ένα βαθμό και την τύχη αλλά η διαφορά και το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν οι φετινοί τελειόφοιτοι που δεν είναι τόσο δυνατοί είναι η βάση του «10», προϋπόθεση για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια. Η ΕΛΜΕ Ροδόπης τάχθηκε υπέρ αν και οι απόψεις για το κατά πόσο θα επηρεάσει τα ΤΕΙ είναι συγκρουόμενες, μια και επί χρόνια αρκετοί πρωτοετείς, ακόμη και των ΑΕΙ, δεν είχαν καταφέρει να πιάσουν τη βάση.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Νεκτάριος Δαπέργολας ανέφερε στον ΠτΘ ότι «σε κάποια μαθήματα, όπως στα μαθηματικά υπήρξαν δυσκολίες, αλλά σε γενικές γραμμές δεν υπήρξαν παράπονα και η διεξαγωγή των εξετάσεων στο νομό μας δεν είχε προβλήματα».

Σχολιάζοντας τη βαθμολογική βάση του «10» που ισχύει από φέτος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, παρατήρησε ότι κάποιες σχολές θ’ αντιμετωπίσουν πρόβλημα, ειδικά ΤΕΙ. «Η βαθμολογική βάση του «10» θα προκαλέσει λειψανδρία στη στελέχωση των τμημάτων με πρωτοετείς. Τα προηγούμενα χρόνια περνούσαν στα ΤΕΙ από τα Ενιαία Λύκεια ακόμη και με βαθμό 3 και 4. Όπως ήταν το σύστημα σε μεγάλο ποσοστό τα ΤΕΙ στελεχωνόταν από τα Ενιαία Λύκεια κι όχι από τα ΤΕΕ. Κάποια ΤΕΙ φοβούνται ακόμη και για την ύπαρξή τους, μια και τα πρώτα έτη του χρόνου θα είναι πιο προβληματικά».

Ο αριθμός των εισακτέων παραμένει μεν σταθερός, αλλά «η βάση του «10» δεν μπορεί ν’ αγνοηθεί» σε επίπεδο συνεπειών, όπως παρατήρησε ο κ. Δαπέργολας. Ο ίδιος είναι σύμφωνος με τη βάση, για κάποιες σχολές μάλιστα των ΑΕΙ πιστεύει ότι θα έπρεπε να είναι υψηλότερη. «Στη Φιλοσοφική, για παράδειγμα, είχαμε περιπτώσεις παιδιών που γινόντουσαν φιλόλογοι με 12 στα αρχαία». Συμφωνεί ότι θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια βαθμολογίας τουλάχιστον στο βασικό μάθημα κάθε σχολής. Εξήγησε ότι η ΕΛΜΕ Ροδόπης είναι υπέρ της βάσης του «10».

Μ. Κοσμίδου: «Υπήρχε μια διαβάθμιση στα θέματα»

Η Μαίρη Κοσμίδου, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ροδόπης μετέφερε στον ΠτΘ ότι η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων εκτυλίχθηκε ομαλά, με εξαίρεση το περιστατικό με το ατύχημα που συνέβη σε εξεταστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης παρεμποδίζοντας τους μαθητές να προσέλθουν και με συνέπεια να καθυστερήσουν να δοθούν πανελλαδικά τα θέματα, μια και η μετάδοση είναι σύγχρονη σε πανελλαδικό επίπεδο. «Στο νομό μας όλα λειτούργησαν ομαλά και δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα στην ΕΛΜΕ Ροδόπης».

Η κ. Κοσμίδου θέλησε να μεταφέρει στους τελειόφοιτους ότι πρέπει να λαμβάνουν τις πανελλαδικές ως έναν αγώνα από το σύνολο αυτών που θ’ αντιμετωπίσουν στη ζωή τους. «Η μη εισαγωγή όσων δεν έχουν την τύχη να εισαχθούν – αυτό δεν είναι χρύσωμα του χαπιού – δεν συνεπάγεται ότι η εξέλιξή τους σταμάτησε. Υπάρχουν πάρα πολλές άλλες επιλογές οι οποίες αν είναι συνειδητές κατευθύνουν τα σημερινά παιδιά στο να γίνουν πετυχημένοι ενήλικες. Από την άλλη, δεν είναι δυνατόν όλοι οι απόφοιτοι του λυκείου να εισάγονται στην τριτοβάθμια, διότι αυτό θα σήμαινε ότι όλοι οι απόφοιτοι του γυμνασίου που συνεχίζουν στο λύκειο είναι εκ των προτέρων ικανοί για την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο. Από τα πρώτα αποτελέσματα και τα πρώτα διορθωμένα γραπτά και από τις δηλώσεις των παιδιών διαπιστώνουμε ότι υπήρχε μία διαβάθμιση στα θέματα που έδινε σ’ έναν αρκετά προετοιμασμένο μαθητή την ευκολία για να πετύχει τη βάση. Από εκεί κι έπειτα υπήρχε μια διαβάθμιση για να πιάσουμε το 15 και σαφέστατα μία άλλη για να πιάσουμε την οροφή του 20. Αυτό ήταν δίκαιο για τα παιδιά που ήταν άριστα προετοιμασμένα γιατί τα πολύ εύκολα θέματα, κατά την άποψή μου, εξισώνουν τους μαθητές που πραγματικά αγωνίζονται και δουλεύουν συνειδητά καθ’ όλη τη διάρκεια της μαθητικής τους πορείας με όσους θεώρησαν ότι με ελάχιστη προσπάθεια μπορούν να εισαχθούν σε μια από τις σχολές της πρώτης προτίμησης».

Σχολιάζοντας το αν η βάση του «10» θα επηρεάσει αρνητικά το πρώτο έτος σε κάποια ΤΕΙ η κ. Κοσμίδου το απέρριψε σαν ενδεχόμενο: «Από την αρχή υπήρχαν κακές σειρήνες που έλεγαν ότι θα μείνουν πολλά παιδιά χωρίς σχολές και πολλές σχολές χωρίς παιδιά. Όλοι εμείς που είμαστε χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση και βάζουμε τεστ και διαγωνίσματα μπορούμε να ξέρουμε πόσο εύκολα τα παιδιά πετυχαίνουν τη βάση, γνωρίζουμε επομένως ποια θέματα θα επιλέξουμε και πώς θα τα διαβαθμίσουμε, ώστε να βοηθήσουμε την πλειοψηφία των παιδιών να πιάσει τη βάση.

Θεωρώ ότι η βάση του «10» ήταν απαραίτητη και αναγκαία γιατί παρατηρούσαμε επί σειρά ετών μαθητές να εισάγονται στα πανεπιστήμια με χαμηλούς βαθμούς και να μην είναι ικανοί να παρακολουθήσουν τις σχολές στις οποίες εισήχθησαν και μάλιστα οι πανεπιστημιακοί δήλωναν ότι έχουν πρόβλημα με το επίπεδο κάποιων φοιτητών. Έπρεπε να γίνει μια επιλογή».


Η κ. Κοσμίδου αξιολόγησε θετικά τη βάση του «10» και ως προς τη μείωση του αριθμού των ισόβιων φοιτητών, κάποιοι από τους οποίους δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο.

«Ένας καθηγητής μπορεί να βάλει πολύ δύσκολα θέματα ώστε τα παιδιά ν’ αποτύχουν και μπορεί να βάλει πολύ εύκολα, ώστε τα παιδιά να πάρουν 20. Υπάρχει και η λύση με τα διαβαθμισμένα θέματα, που δίνουν την ευκαιρία να εμφανιστούν όλα τα επίπεδα και όλες οι ικανότητες» σχολίασε η κ. Κοσμίδου.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.