Την ενισχυση των διακρατικων δεσμων φιλιας και συνεργασιας επικαιροποιησαν Μητσοτακης-Μπορισοφ

Τι υπογράφηκε στην Αλεξανδρούπολη και ποια θέματα που αφορούν την ΑΜΘ τέθηκαν επί τάπητος

Το άριστο επίπεδο των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Βουλγαρίας και οι ελπιδοφόρες προοπτικές που ανοίγονται, επιβεβαιώθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών του Δ' Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας των δύο χωρών, που πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη. Η Κοινή Διακήρυξη, που υιοθετήθηκε, όπως είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός, δηλώνει τη στρατηγική εταιρική σχέση σε όλα τα επίπεδα (άμυνα, ασφάλεια, πολιτική προστασία, οικονομία, ενέργεια, μεταφορές, υποδομές, διασυνοριακή συνεργασία, πολιτισμός, εκπαίδευση, αθλητισμός).

Πιο συγκεκριμένα, υπεγράφησαν:

  • Συμφωνία Σιδηροδρομικής Διασυνοριακής Κυκλοφορίας Ελλάδας – Βουλγαρίας.
  • Μνημόνιο Συνεργασίας Enterprise Greece – Invest Bulgaria Agency που προβλέπει ανταλλαγή πληροφοριών για επενδυτές στις δύο χώρες, παροχή πληροφοριών για επενδυτικές ευκαιρίες και αμοιβαία ενημέρωση για έρευνα αγοράς και παροχή στατιστικών στοιχείων.
  • Κοινή Δήλωση για τη συμπλήρωση 140 ετών από τη σύναψη επίσημων διπλωματικών σχέσεων.
  • -Κοινή Δήλωση για την προώθηση της συνεργασίας στον τουρισμό.

Στο πεδίο των μεταφορών, το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ΑΜΘ,  ο πρωθυπουργός υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τη βελτίωση της ελληνοβουλγαρικής επικοινωνίας με τη Συμφωνία της Σιδηροδρομικής Διασυνοριακής Κυκλοφορίας. Στόχος μας είναι η σύνδεση μέσω Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας σιδηροδρομικά με τον Δούναβη».

Συνεχίζοντας ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «τους ίδιους σκοπούς εξυπηρετούν και οι μεγάλοι οδικοί άξονες, κυρίως αυτός που θα ενώσει την Αλεξανδρούπολη με το Ντιμίτροβγκραντ. Γιατί έχουμε τη δυνατότητα εκεί να επενδύσουμε και να δημιουργήσουμε μια νέα οδική υποδομή που θα ανοίξει ένα νέο οδικό άξονα από το βορρά στο νότο και από το νότο στο βορρά. Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο χώρες μετατρέπονται σε σημαντικούς κόμβους. Αλλά και ότι θα αποκτήσουν νέα εμπορική υπεραξία όλα τα ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο, συνδεδεμένα, πλέον, με τον ποτάμιο λιμένα Ρούσε, στον Δούναβη».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μητσοτάκης συζήτησε με τον Βούλγαρο ομόλογο του και το αίτημα το οποίο διατυπώθηκε μετ' επιτάσεως από φορείς της Κομοτηνής και της Ροδόπης την προηγούμενη μέρα στο ΕΒΕΡ και αφορά την αναβάθμιση της συνοριακής διάβασης Νυμφαία – Μακάζα, έτσι ώστε να επιτρέπεται από αυτή τη διάβαση να περνούν και φορτηγά αλλά κυρίως λεωφορεία. Το θέμα συμφώνησαν να εξετάσουν οι δύο αρμόδιοι υπουργοί.

Τέλος αναφορά έγινε και στον ελληνο-βουλγαρικό διασυνδετήριο αγωγό IGB, με τον Βούλγαρο Πρωθυπουργό, να σημειώνει ότι η κατασκευή του έργου και η προμήθεια των απαιτούμενων σωλήνων, ανετέθη μέσω «ενός απόλυτα διαφανούς διαγωνισμού» σε δύο ελληνικές εταιρίες, ζητώντας μάλιστα από τον κ. Μητσοτάκη να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε το έργο να ολοκληρωθεί εντός του έτους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.