Τι θα γινει με το Παρκινγκ στο κεντρο της πολης;

Αύξηση και ορθότερη διαχείριση θέλει για τις θέσεις στάθμευσης ο Δήμος Κομοτηνής

«Έξυπνες» γίνονται 1.200 θέσεις στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους της πόλης

Σε αναζήτηση ανοιχτών χώρων πέριξ του ποδηλατόδρομου ο Δήμος για αναπλήρωση όσων χάνονται λόγω των παρεμβάσεων στο ιστορικό κέντρο

Το ενδιαφέρον πολλών συμπολιτών μας συγκέντρωσε η πρόταση, που αναμένεται να κατατεθεί προς έγκριση στο Υπουργείο Εσωτερικών, για την ανάπλαση του ανοιχτού χώρου που βρίσκεται μπροστά από το κτίριο της μητρόπολης, εντός των τειχών του Βυζαντινού Φρουρίου.

Αυτή περιλαμβάνει την πλήρη αναμόρφωση του χώρου, στον οποίο θα δημιουργηθούν περίπατοι και στάσεις, που θα συνδέονται με την οδό Σοφούλη αλλά και τη διαδρομή του Βυζαντινού Κάστρου, ενώ στο κέντρο θα δημιουργηθούν χώροι υπαίθριων συναθροίσεων, ακόμα και πολιτιστικών γεγονότων.

Αυτές οι παρεμβάσεις όμως, θα έχουν σαν αποτέλεσμα το άτυπο πάρκινγκ, που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο χώρο, και το οποίο χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή από αρκετούς είτε που διαμένουν, είτε εργάζονται, είτε επισκέπτονται, τις ώρες αιχμής, την περιοχή, κάτι που επισήμαναν και αρκετοί αναγνώστες μας.

Για αυτό και ήρθαμε σε επαφή με τον Αντιδήμαρχο Έργων, Προγραμματισμού, Πολεοδομίας και Χωροταξικού Σχεδιασμού κ. Δημήτρη Καρασταύρου, τόσο για την κατάσταση που επικρατεί στις θέσεις στάθμευσης, όσο και το γενικότερο σχέδιο του Δήμου Κομοτηνής για την ευρύτερη περιοχή.

Αναζήτηση ελεύθερων χώρων γύρω από τον δακτύλιο του ποδηλατοδρόμου

Όπως σημείωσε ο κ. Καρασταύρου, είναι πραγματικότητα πως όταν γίνεται ένα έργο, υπάρχουν κάποιες παράπλευρες απώλειες, και κάποιες αρνητικές συνέπειες, με ένα από αυτά να είναι η μείωση των θέσεων στάθμευσης, είτε από την παράνομη, όπως τα διπλοπαρκαρίσματα, είτε την άτυπη, όπως γίνεται στο χώρο μπροστά από τη Μητρόπολη που τον διαχειρίζεται η Αρχαιολογική.

Παρόλο όμως που ήταν άτυπο, εξυπηρετούσε μια ανάγκη για ένα αριθμό οχημάτων, για αυτό και ο Δήμος, έχοντας λάβει υπόψη και το γενικότερο ζήτημα, βρίσκεται σε αναζήτηση άδειων οικοπέδων, πέριξ του κεντρικού δακτυλίου του ποδηλατοδρόμου συνολικά.

Ήδη έχουν εντοπίσει κάποια τα οποία δεν είναι δομημένα, για τα οποία εξετάζουν την δυνατότητα αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πάρκινγκ, ενώ εκκρεμούν και κάποιες κατεδαφίσεις κοντά στην πλατεία Αρχιεπισκόπου Χρυσάνθου, που αν γίνουν θα εξυπηρετήσουν και θα αυξήσουν τον δημόσιο χώρο.

Έρχεται το έξυπνο πάρκινγκ για 1.200 θέσεις

Όμως ο κ. Καρασταύρου, την μεγαλύτερη διαφορά θεωρεί πως θα κάνει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, για το οποίο έχουν ήδη στα χέρια τους τη μελέτη, προϋπολογισμού 1 εκ. ευρώ, για την οποία ετοιμάζουν τα τεύχη δημοπράτησης και ενδεχομένως να περάσουν από την Οικονομική Επιτροπή εντός του μήνα.

Το έργο για το έξυπνο πάρκινγκ, αφορά τη διαχείριση 1.200 θέσεων στο κέντρο της πόλης, με στόχο να εξυπηρετήσουν τόσο τους μόνιμου κατοίκους σε αυτές, αλλά και τους διερχόμενους που επισκέπτονται το κέντρο.

Έτσι στο σύστημα θα συμπεριληφθούν οι θέσεις περιμετρικά του δακτυλίου, η Χαριλάου Τρικούπη, τμήμα της Λεωφόρου Ηρώων, η οδός Σοφούλη, η Ν. Ζωίδου, ο χώρος της Δημοτικής Αγοράς και διάφοροι κάθετοι δρόμοι στο κέντρο.

Σε όλους αυτούς τους δρόμους, σε διαγραμμισμένες θέσεις θα τοποθετηθούν αισθητήρες, ενώ παράλληλα θα τοποθετηθούν πινακίδες σε διάφορα σημεία, που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τη διαθεσιμότητα των θέσεων στις διάφορες περιοχές.

Έτσι θα γνωρίζουν που δεν χρειάζεται να πάνε, και σε ποια σημεία υπάρχουν κενές θέσεις.  Αυτό θα συμπληρωθεί με εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα μπορούν παράλληλα αν επιθυμούν να πληρώνουν το αντίτιμο, με την τιμολογιακή πολιτική που θα καθορίσει ο Δήμος Κομοτηνής.

Παράλληλα θα υπάρχουν και σταθερά σημεία έκδοσης εισιτηρίων, ενώ έχουν προβλέψει και την προμήθεια 60 κινητών μηχανημάτων, που θα δοθούν σε καταστηματάρχες της περιοχής, κυρίως εστίασης, ώστε να μπορεί κάποιος, αν ξεπεράσει το χρόνο στάθμευσης, να ανανεώνει από το κατάστημα τον χρόνο του. «Σε μια πόλη, που έχει χτιστεί με ένα σχέδιο του 1933, με συγκεκριμένους ανοιχτούς και κοινόχρηστους χώρους, αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς, είναι να διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις θέσεις παρκαρίσματος» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Βέβαια αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρκινγκ, το ένα στο χώρο της λαϊκής που είναι μακρινό, και ένα στο ίδρυμα Παπανικολάου, με αντίτιμο. Ο Δήμος όμως καλείται να διαχειριστεί τις παρόδιες θέσεις παρκαρίσματος, και αυτό το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με αυτή τη μελέτη. «Στόχος είναι να καλύψουμε και τις μόνιμες ανάγκες, αλλά και τους διερχόμενους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ήπιας κυκλοφορίας, αλλά όχι πεζόδρομοι, οι δρόμοι στο κέντρο

Οι παρεμβάσεις πάντως που γίνονται γενικότερα στον ευρύτερο χώρο του λεγόμενου ιστορικού κέντρου, έχουν αποτελέσει αφορμή για μια γενικότερη συζήτηση για το θέμα της μορφής της περιοχής, και ήδη έχουν υπάρξει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η παρέμβαση στην οδό Σοφούλη, όπου η βάση του Βυζαντινού τείχους θα μείνει εμφανής στο οδόστρωμα, μετά από συνεργασία με την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν προβλέψεις για να μετατραπούν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας (όπως είναι σήμερα η οδός Σωκράτους, που οδηγεί στην πλατεία Αρχιεπισκόπου Χρυσάνθου), όλοι οι δρόμοι εντός του δακτυλίου του ποδηλατοδρόμου, χωρίς όμως να γίνουν πεζοδρομήσεις.

«Αυτό σημαίνει πως αυτοκίνητα θα συνυπάρχουν, γιατί δεν είναι εύκολο να γίνουν πεζόδρομοι, αλλά ούτε μπορούμε να τους αφήσουμε έτσι εις βάρος των πεζών» σημείωσε ο αντιδήμαρχος, αλλά θα πρέπει οι ανάγκες να συνυπάρχουν. Έτσι θα υπάρχουν τυπικά πεζοδρόμια, καθώς και θέσεις στάθμευσης, αλλά ο οδηγός θα αντιλαμβάνεται την διέλευση  των πεζών.

Για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, υπάρχει ήδη μελέτη που αφορά τους δρόμους περιξ της Ερμού, από την Συντάγματος Κρητών μέχρι τον Κωτσόβολο, ενώ ωριμάζει μελέτη για τους δρόμους νότια της πλατείας.

«Όλη αυτή η ανάπλαση της πόλης είναι ένα παζλ, το οποίο κομμάτι κομμάτι συμπληρώνεται, ξεκίνησε με την ανάπλαση του ιστορικού Κέντρου, και συνεχίζεται με τις μελέτες» ανέφερε, σημειώνοντας πως έχουν δημιουργήσει ένα πλάνο, σχεδιάζοντας παράλληλα το Τεχνικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχει ευελιξία στην χρηματοδότηση.

«Όπου μας δίνεται μια ευκαιρία δεν την αφήνουμε να πάει χαμένη, όσο μεγαλεπίβολη είναι, όσο και μας δυσκολεύουν στην ωριμότητα και την ένταξη, εμείς το παλεύουμε, δίνοντας δυνατότητα να διεκδικήσουμε σαν Δήμος Κομοτηνής τα μέγιστα, και συγχρόνως έχουμε στο μυαλό μας και δεύτερες σκέψεις και πλάνα σε περίπτωση που δεν ευοδωθούν τα πρώτα» κατέληξε ο κ. Καρασταύρου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.