«Στην ΟΛΜΕ ορισμενοι κανουν μονιμως αντικυβερνητικο συνδικαλισμο»!

Ζωηρές ενστάσεις για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, εκφράζει με συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του Παρατηρητή ο πρώην πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Ροδόπης και στέλεχος της ΠΑΣΚ Καθηγητών, κ. Σταμάτης Κιουτσούκης. Ο κ. Κιουτσούκης υποστηρίζει ότι οι κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ έχουν χαρακτήρα εναντίωσης στην κυβέρνηση και δεν προωθούν με ρεαλισμό τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των καθηγητών. Σημειώνει, επίσης, ότι οι απεργίες γίνονται ενώ έχει δοθεί, ήδη, αύξηση της τάξης του 9% στις ακαθάριστες αποδοχές των καθηγητών, ενώ παράλληλα υποστηρίζει ότι τα μισθολογικά αιτήματα και των καθηγητών, όπως και των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων, αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης της ΑΔΕΔΥ με την κυβέρνηση. Εκτιμά, τέλος, ότι το ζήτημα της αξιολόγησης των καθηγητών προτάσσεται στην παρούσα φάση χωρίς να υπάρχει κοινή θέση των παρατάξεων στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και ταυτόχρονα θεωρεί ότι το μείζον ζήτημα της ενσωμάτωσης των επιδομάτων στο βασικό μισθό, θα μπορούσε να αποτελέσει από μόνο του ένα αυτοτελές αίτημα, το οποίο όμως αδυνατίζει συνδεόμενο με όλα τα υπόλοιπα.

ΠτΘ: Πώς μεταφράζεται πολιτικά το 50% στο οποίο κυμάνθηκε η συμμετοχή των συναδέλφων σας στη 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση;

Σ.Κ.: Είναι η πρώτη φορά που το συνδικαλιστικό μας όργανο αποφάσισε να κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση μετά από αυξήσεις οι οποίες έχουν δοθεί. Με αυτόν τον τρόπο κάποιες παρατάξεις μέσα στο χώρο του διοικητικού συμβουλίου μηδένισαν τις αυξήσεις που δόθηκαν. Επίσης προκλήθηκε απεργιακή κινητοποίηση Δευτέρα και Τρίτη, ταυτιζόμενοι έτσι με την απεργία των δασκάλων. Ξέρουμε πολύ καλά ότι στο χώρο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στα ολοήμερα σχολεία δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα, οπότε τα παιδιά εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Δευτεροβάθμια, κάποιος έπρεπε να τα φροντίσει στο σπίτι.

Εμείς πάντοτε διεκδικούσαμε μέσα στα πλαίσια της ηθικής και της δεοντολογίας.

ΠτΘ: Δεν φοβάσθε ότι κάποιοι θα σας κατηγορήσουν για κυβερνητικό συνδικαλισμό;

Σ.Κ.: Αν κατηγορεί κάποιος τη συνδικαλιστική παράταξη της ΠΑΣΚΕ ότι κάνει κυβερνητικό συνδικαλισμό, τότε και εγώ θα πω ότι μερικοί κάνουν μόνο αντικυβερνητικό συνδικαλισμό μέσα στο χώρο της ΟΛΜΕ.

ΠτΘ: Το διεκδικητικό πλαίσιο που έθεσε η Ομοσπονδία σας, μιλά για αυξήσεις 25% και για καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ καθώς και για ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό. Βρίσκετε ότι τα αιτήματα αυτά δεν είναι ρεαλιστικά;

Σ.Κ.: Την ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό θα μπορούσαμε κάλλιστα να την διεκδικήσουμε ως ΟΛΜΕ εφόσον υπήρχε μια συλλογική σύμβαση. Τα θέματα της οικονομικής διεκδίκησης με βάση τη λειτουργία των συνδικαλιστικών οργάνων, διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή η ΑΔΕΔΥ.

Εδώ υπάρχει μια σοβαρότατη παρεξήγηση: έχουμε πάρει μια αύξηση χωρίς απεργιακή κινητοποίηση της τάξης του 9,8% στις ακαθάριστες αποδοχές και διεκδικούμε τώρα κάτι το οποίο ουσιαστικά μέσα από την προσπάθεια για να οργανωθεί το νέο μισθολόγιο πραγματεύεται η ΑΔΕΔΥ και για τους εκπαιδευτικούς, όπως και για όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους. Είχε ειπωθεί στο παρελθόν και είχε δοθεί η υπόσχεση για προσπάθεια εκ μέρους του υπουργείου Οικονομικών, μέσα από τη πίεση και του υπουργού Παιδείας, ώστε μέσα στο νέο μισθολόγιο να υπάρχει η δυνατότητα να αποτυπωθεί με κάποιον τρόπο η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού έργου. Αυτό το πράγμα εξαιτίας των συγκυρίων και εξαιτίας και άλλων θεμάτων τα οποία αφορούν και προτεραιότητες πολιτικές, δεν φαίνεται ότι θα μπορούσε να γίνει στο βαθμό που το είχαν υποσχεθεί οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Οικονομικών. Στο βαθμό που δεν ικανοποιήθηκε αυτό το αίτημα, κάποιοι το αξιοποίησαν και εξαιτίας της προεκλογικής περιόδου και για πολιτικές άλλες σκοπιμότητες προκειμένου να το βάλουν ως αφορμή για απεργία.

ΠτΘ: Μου λέτε, δηλαδή, ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να μειώσουν τις απαιτήσεις τους επειδή είναι προεκλογική περίοδος; Δεν θα πρέπει να συνεχίσουν να διεκδικούν;

Σ.Κ.: Συμφωνώ απόλυτα, να διεκδικούν αλλά και η ένταση όμως της διεκδίκησης αρκετές φορές δεν θα πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά «αυτόματου πιλότου».

Ορισμένοι δίνουν τη εντύπωση ότι, αν και ζούνε χρόνια μέσα στο σχολείο, έχουν βάλει μαζί όλα τα αιτήματα τώρα, αλλά δεν ξεκαθαρίζουν αν θα σταματήσουν την απεργία αν πάρουμε το επίδομα των 176 ευρώ. Η αύξηση του 25% θα δοθεί στο βασικό μισθό, στο συνολικό ποσό που παίρνει ο καθένας το μήνα.

ΠτΘ: Διαφωνείτε με την ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό;

Σ.Κ.: Η ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό είναι δύσκολο θέμα. Δηλαδή, εγώ θα έλεγα ότι θα μπορούμε να σταθεί από μόνο του σαν ένα και μοναδικό αίτημα. Δυστυχώς και αυτό το αίτημα το έχουν συμπεριλάβει μαζί με όλα τα άλλα με αποτέλεσμα να χάνει την αυτοτελή αξία που έχει ως αίτημα του κλάδου μας.

ΠτΘ: Για την αξιολόγηση γιατί εκφράζει επιφυλάξεις ο κλάδος σας; Θεωρείτε ότι αυτό είναι ένα ζήτημα που μπορούν μονίμως να το αρνούνται οι εκπαιδευτικοί;

Σ.Κ.: Καταρχήν εμείς ως συνδικάτο, μέσα από εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά συνέδρια, δεν έχουμε καταλήξει για το τι θέλουμε σε σχέση με την αξιολόγηση. Λέμε ότι δεν θέλουμε χειραγώγηση, αυτό όμως δε σημαίνει ότι υπάρχει συγκροτημένη πρόταση για το τι ακριβώς θέλουμε σε σχέση με την αξιολόγηση. Ο καθένας σαν παράταξη έχει την δικιά του άποψη για το τι θέλουμε στην αξιολόγηση. Απλά μερικοί συμφωνούν ότι τώρα πρέπει να βάλουμε το μείζονος σημασίας θέμα της οικονομικής διεκδίκησης και να προσθέσουμε και τα υπόλοιπα για να δημιουργήσουμε αγωνιστικό μέτωπο διεκδίκησης.

Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να χτυπιέται ο νόμος για την αξιολόγηση γιατί προβλέπει ορισμένα θέματα τα οποία έχουν να κάνουν με το πώς θα καλυφθούν τα κενά της λειτουργίας του εκπαιδευτικού προσωπικού και των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, ο νόμος έτσι όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή, έχει σχέση με τον τρόπο με τον οποίο προβλέπεται η κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων, και σε επίπεδο προσωπικού αλλά και σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής.

Το θέμα της αξιολόγησης συνδέεται άρρηκτα και με το θέμα τις επιμόρφωσης. Ήδη βρίσκεται στα σκαριά η προσπάθεια και η οργάνωση του υπουργείου ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο μείζονος σημασίας θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ώστε να είναι καλυμμένοι στις σύγχρονες εξέλιξης που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

ΠτΘ: Υπάρχει και το αίτημα για σύγχρονα σχολεία με 25 μαθητές ανά τάξη. Δεν νομίζω να διαφωνείτε και με αυτή την αυταπόδεικτη ανάγκη;

Σ.Κ.: Και αυτό είναι παλιό αίτημα. Τώρα υπάρχει τουλάχιστον η δυνατότητα από πλευράς κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών ώστε σε κάποια σχολεία να οργανώνονται τμήματα ακόμα και 22 μαθητών στη βάση της οδηγίας του υπουργείου. Εγώ, στο σχολείο στο οποίο υπηρετώ, στην πρώτη τάξη δεν έχουμε παραπάνω από 22 μαθητές στα τμήματα μας. Δεν μας είπε κάποιος ότι «ξέρεις, θα βάλεις τουλάχιστον 35 μαθητές σύμφωνα μ΄ αυτό που λέει ο νόμος, γιατί θα πρέπει να έχουμε και λιγότερους καθηγητές εκεί για να τους πληρώνουμε…». Όσοι διατείνονται ότι επιβάλλεται ο νόμος με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, νομίζω ότι ανακαλύπτουν προβλήματα τα οποία δεν υπάρχουν.

ΠτΘ: Οι αναπληρωτές μετά από τέσσερα και πέντε χρόνια στην εκπαίδευση, δεν θα έπρεπε να απορροφώνται στο ελληνικό σχολείο και να μην παρουσιάζεται το ίδιο πρόβλημα κάθε χρονιά;

Σ.Κ: Υπάρχει πρόταση για απορρόφησή τους, τουλάχιστον με τους «16μηνίτες» αυτό έγινε στο παρελθόν. Συνάδελφοι οι οποίοι δούλεψαν στα δημόσια σχολεία για συνεχόμενα χρονιά, μπορούσαν να αποκατασταθούν και αυτοί. Κάποιες άλλες προτάσεις οι οποίες λένε ότι έστω και με σύμβαση μιας ημέρας πρέπει κάποιος να διασφαλιστεί ότι του χρόνου θα πρέπει να εργαστεί, νομίζω ότι είναι λόγια τα οποία αυτοί που τα λένε, δεν ξέρω πώς θα τα υλοποιήσουν. Βεβαίως να διοριστούν εκείνοι που εργάζονται τρία χρόνια. Δεν έχω λόγο να διαφωνήσω.

ΠτΘ: Σας ευχαριστώ πολύ

Σ.Κ: Και εγώ σας ευχαριστώ

Δ.Δ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.