Προγραμμα «Σχολεια στα συνορα»

Ο διευθυντής του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής Δημήτρης Κολτσίδας μίλησε για τη δράση «Schools on borders» που υλοποιείται με επιτυχία μέσα από το πρόγραμμα Comenius στην οποία συμμετέχει το σχολείο της Κομοτηνής και αφορά στην πολυπολιτισμική κοινωνία και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση σε σχολεία με τον ανάλογο μαθητικό πληθυσμό, όπως πολλά από αυτά της Ροδόπης.

«Συμμετέχουμε ως σχολείο, μαζί με το δήμο Κομοτηνής, το δήμο Βενετίας, το ΕΚΕΜ, τα Πανεπιστήμια του Μιλάνου και της Οράτιας, σχολεία από την Ουγγαρία, την Πολωνία και την Βόρεια Ιρλανδία. Το θέμα που διαπραγματευόμαστε και συζητάμε είναι η πολυπολιτισμική κοινωνία και η διαπολιτισμική εκπαίδευση που εφαρμόζονται σε σχολεία όπου η σύνθεση των μαθητών υποχρεώνει να γίνει αυτή η εφαρμογή.

Έχουμε στείλει τις προτάσεις μας κι έχουν γίνει κάποιες συναντήσεις. Η πρώτη ήταν τον Μάρτη του 2008 στην Οράτια της Ρουμανίας, η επόμενη έγινε τον περασμένο Μάιο στην Βαρσοβία, η μεθεπόμενη στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2008, θ’ ακολουθήσει μία στο Μιλάνο και μία στη Βενετία που θα είναι η καταληκτική».


Ο κ. Κολτσίδας μίλησε για μια συνεργασία που έχουν με το πανεπιστήμιο στην κατεύθυνση της καταγραφής των προβλημάτων και της υποβολής σχετικών προτάσεων για ν’ αντιμετωπιστούν. «Στην Κομοτηνή, με αρωγό το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης, πραγματοποιούμε σεμινάρια για τους δασκάλους με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων μέσα στην τάξη με μαθητές των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η ελληνική». Χθες αναμενόταν να γίνει η τελευταία συνάντηση μέσα από τα συγκεκριμένα σεμινάρια και όπως μετέφερε ο κ. Κολτσίδας περιμένει να βγουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία θα συζητηθούν στο Μιλάνο τον Μάιο. «Τα τελικά συμπεράσματα θα ανακοινωθούν και στο διαδίκτυο και θα έχουν να κάνουν με το πώς θα μπορέσουμε με νέες πρακτικές ν’ αντιμετωπίζουμε αυτά τα προβλήματα που συναντούμε στην τάξη γιατί η κοινωνία μας είναι πλέον πολυπολιτισμική με τους οικονομικούς μετανάστες που κατοικούν στην Ελλάδα και αυξάνονται. Θεωρούμε ότι τα αποτελέσματα θα είναι θετικά» είπε.

Για τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα που θα προκύψουν από τα σεμινάρια, ο κ. Κολτσίδας ανέφερε ότι αρχικά γίνονταν με βιωματικό τρόπο για να δουν οι επιμορφωτές τις προσπάθειες που καταβάλλονται στην τάξη, ν’ ακούσουν από κάθε δάσκαλο τα βιώματά του πάνω στην αντιμετώπιση των κρίσεων που συμβαίνουν μέσα στην τάξη. «Αναλύθηκαν όλα αυτά, συζητήθηκαν τρόποι αντιμετώπισης των συγκεκριμένων προβλημάτων και οι 25 δάσκαλοι που τα παρακολουθούν θεωρώ ότι πήραν κάποιες χρήσιμες προτάσεις από την εμψυχώτρια».

Και βέβαια και οι συμμετέχοντες του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης είχαν την ευκαιρία να μάθουν από τους ίδιους τους δασκάλους τα προβλήματα που προκύπτουν σε μια τάξη με πολυπολιτισμική σύσταση. «Η ανταλλαγή είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα κι όταν υπάρχει ειλικρινής αντιμετώπιση κι έκθεση των προβλημάτων μπορούμε να δώσουμε λύση στην κατεύθυνση της αντιμετώπισής τους γιατί σήμερα στο σχολείο υπάρχουν πολλά προβλήματα στα παιδιά που δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική» σχολίασε ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.