Παρεθεσε ομιλια με θεμα: «Ελληνικη Παιδεια. Ενας νεκρος με μελλον»

Ο σύλλογος φίλων του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης & Παράδοσης φιλοξένησε στο Θρακικό Πνευματικό Κέντρο-Θρακικό Ωδείο Κομοτηνής τον φιλόλογο-ιστορικό Σαράντο Καργάκο, ο οποίος με αφορμή το ομώνυμο βιβλίο του παρέθεσε ομιλία με θέμα «Ελληνική Παιδεία. Ένας νεκρός με μέλλον». Ο Σαράντος Καργάκος μίλησε για την Παιδεία του σήμερα, έθιξε τα «κατορθώματα» του μονοτονικού συστήματος, τα σχολικά εγχειρίδια και το φλέγον θέμα της διδασκαλίας της ιστορίας, το σύστημα της ελληνικής Παιδείας, αλλά και το μέλλον της. Ο ίδιος σημειώνει «Κάποτε το χώρο της Παιδείας λυμαίνονταν οι υπερπατριώτες. Σήμερα τον λυμαίνονται οι αντιπατριώτες. Το σύγχρονο ελληνικό σχολείο και το πανεπιστήμιο, προσφέρουν την εικόνα του Woodstock, στην καλύτερη περίπτωση φρενοκομείου. Η ασυδοσία βγήκε νικήτρια στη μάχη της με την ευταξία, την πειθαρχία…».

Αρχικά, ο κ. Καργάκος αναφέρθηκε στον τίτλο του βιβλίου του: «Η ελληνική παιδεία είναι νεκρή για τον απλούστατο λόγο ότι δεν λειτουργεί. Ένας νεκρός όταν αναστηθεί μπορεί να έχει μέλλον αιώνιο όπως πριν μια εβδομάδα γιορτάσαμε την Ανάσταση του Χριστού την οποία γιορτάζουμε σχεδόν δύο χιλιάδες χρόνια. Θέλω λοιπόν να σας πω ότι ο τίτλος του βιβλίου «Ελληνική Παιδεία. Ένας νεκρός με μέλλον» έχει δύο έννοιες. Πρώτον ότι μέλλον έχουν εκείνοι που φρόντισαν να κάνουν πτώμα την ελληνική παιδεία και να τρέφονται από τις σάρκες της αλλά υπάρχει και ένα συμβολικό μήνυμα, αν θαύματα γίνονταν στο παρελθόν γιατί να μην γίνουν και στο μέλλον. Συνεπώς όταν υπάρξει η αναγκαία πνευματική και ηθική ανάταση στην ελληνική κοινωνία μπορεί να υπάρξει μια καλύτερη παιδεία η οποία θα δώσει καλύτερα παιδιά που σημαίνει καλύτερους πολίτες και οι καλύτεροι πολίτες είναι εκείνοι που θα δώσουν τους καλύτερους πολιτικούς, τους καλύτερους επιστήμονες, τους καλύτερους επιχειρηματίες και να μην υποτιμάμε αυτό που θα πω τους καλύτερους παραγωγούς, εννοώ αγρότες, εργάτες, έτσι που να μη θεωρείται, και αυτό το τονίζω, η χειρωνακτική εργασία, η εργατική, η αγροτική ως μειονεκτικό επάγγελμα.

Έπειτα, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα επαγγελματικής συνειδητοποίησης ως προϋπόθεσης για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας: «Αναγκάσθηκα κάποτε να πω σε κάποιον σε ραδιοφωνική εκπομπή όταν μου είπε ότι είναι πανεπιστημιακός ότι καμία δουλειά δεν είναι ντροπή και όταν κάποτε κάποιο κανάλι με συνάντησε στη λαϊκή να κουβαλώ διάφορα ψώνια και με ρώτησαν πώς είδα τα πράγματα τους απήντησα ότι οι τιμές είναι ανεβασμένες για τον απλούστατο λόγο οι αγρότες αντί να πάνε στα χωράφια στέλνουν Πακιστανούς και Ινδούς και φυσικά επιβαρύνεται το οικογενειακό εισόδημα. Με ρώτησαν τι πρέπει να γίνει και τους απάντησα να πάει και ο αγρότης και ο γιος του αγρότη να δουλέψει. «Εσείς θα θέλατε να κάνετε το γιο σας αγρότη»; με ρώτησαν και τους απάντησε ότι αν είχε τα προσόντα ναι. Διότι αυτό που κάνει ένας δημόσιος υπάλληλος που κάθεται και μουτζουρώνει χαρτιά δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό το οποίο πρέπει να κάνει ένας αγρότης ή ένας κτηνοτρόφος. Ρώτησα τη δημοσιογράφο αν έχει δοκιμάσει ποτέ να αρμέξει μία γίδα για να δει πόσο δύσκολο είναι και το δημοσιογράφο αν έχει μπολιάσει ποτέ ένα δένδρο. Βέβαια τα παιδιά δεν απάντησαν τίποτα. Θέλω να πιστεύω ότι αφού πλέον έχουμε φτάσει στον πάτο και όλοι έχουν συνειδητοποιήσει, ακόμη και οι πολιτικοί, ότι οφείλουμε να αρχίσουμε μια προσπάθεια ανόδου γιατί όπως λέει ο Παλαμάς έχουμε φτάσει στο τελευταίο σκαλί της σκάλας και επομένως είμαστε υποχρεωμένοι εάν δεν θέλουμε από τον πάτο να πάμε στον απόπατο να πάρουμε την απόφαση να ανεβούμε ένα σκαλί ψηλότερα».

Ο κ. Καργάκος καυτηρίασε τη θέση των μέσων μαζικής ενημέρωσης τονίζοντας ότι έχουν κάνει μεγαλύτερο κακό από τους πολιτικούς «και δεν εννοώ τα μέσα της επαρχίας. Για να μπορέσω να εκφρασθώ ραδιοφωνικά ή τηλεοπτικά πρέπει να πάω στην επαρχία. Τα κρατικά κανάλια δεν με βγάζουν ποτέ. Μ’ έβγαλε πριν από δύο χρόνια ο Παντελής Σαββίδης και έκτοτε του απαγόρεψαν να με ξαναβγάλει. Πρέπει να βγω στην επαρχία για να μπορέσω να έχω μια επικοινωνία τηλεοπτική. Τα μεγάλα κανάλια, τα κρατικά κανάλια αντί να παιδαγωγούν διαστρεβλώνουν και ουσιαστικά διαφθείρουν και τις οικογένειες και τα παιδιά που αναπτύσσονται μέσα στην οικογένεια. Δεν έχω καμία δυσκολία να σας πω ότι η τηλεοψία παίζει το ρόλο του προαγωγού που έχουμε μέσα στο σπίτι μας. Δεν φτιάχνει χαρακτήρες αλλά καταστρέφει χαρακτήρες», είπε αλλά παράλληλα αναφέρθηκε και στην ευθύνη των γονέων «να φροντίσουν για την ουσιαστική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους και όχι να στέλνουν στο σχολείο αγριμάκια και ακόμη να βοηθήσει η πολιτεία τον δάσκαλο και τον καθηγητή να μπορέσει να σταθεί στα πόδια του έτσι που να μην είναι έρμαιο της κάθε μαμάς η οποία για παράδειγμα όταν μια δασκαλίτσα δεν μπορεί να επιβληθεί σε αυτά τα αγριμάκια που στέλνουμε στο σχολείο ως παιδιά και μέσα στον εκνευρισμό της αναγκαστεί να πει σκασμός έχοντας η μαμά βάλει κοριό στο παλτουδάκι του παιδιού της αμέσως πηγαίνει στο κανάλι και το κανάλι εγκαλεί την δασκάλα να απολογηθεί. Δεν μπορεί να είναι κριτής ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, δεν μπορεί να είναι κριτής ο κ. Ευαγγελάτος σε παιδαγωγικά θέματα. Υπάρχουν αρμόδιοι φορείς γιατί κανονικά θα έπρεπε η κυρία αυτή που έβαλε κοριό να είχε οδηγηθεί στη φυλακή. Δεν μπορούμε να αφήνουμε απροστάτευτο τον εκπαιδευτικό και να γίνεται ρυθμιστής των εκπαιδευτικών πραγμάτων ένας μεγαλοδημοσιογράφος ο οποίος τάχα πονάει για την τύχη του δυστυχισμένου ελληνικού λαού ενώ ο ίδιος πληρώνεται από 50.000 έως και 100.000 ευρώ και κάποιοι φτάνουν και τα 200.000 ευρώ το μήνα».

Ο.Μ.

Ο Σαράντος Ι. Καργάκος γεννήθηκε στο Γύθειο το 1937. Στη διάρκεια του Εμφυλίου εγκαθίσταται στην Αθήνα. Σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πρωταγωνίστησε στο αμφισβητικό κίνημα των ετών 1961-1967 και υπήρξε ο εισηγητής του 15% για την παιδεία. Εργάσθηκε επί τριάντα πέντε έτη στα μεγαλύτερα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια των Αθηνών και στους μεγαλύτερους φροντιστηριακούς οργανισμούς, στους οποίους πάντα υπήρξε ιδρυτικό μέλος. Συνεργάσθηκε με τα περιοδικά Οικονομικός Ταχυδρόμος, Κοινωνικές Τομές, Ιχνευτής. Ελλοπία, Άρδην, Ευθύνη και 4 Τροχοί. Επί τετραετία (1997-2001) ήταν αρθρογράφος, επιφυλλιδογράφος και κριτικός των εφημερίδων Ελεύθερος Τύπος και Τύπος της Κυριακής. Έχει γράψει πενήντα έξι βιβλία. Από αυτά ξεχωρίζουν οι γλωσσικές μελέτες «Αλαλία» και «Αλεξία», η ιστορική μελέτη «Από το μακεδονικό ζήτημα στην εμπλοκή των Σκοπίων», οι συλλογές δοκιμίων «Προβληματισμοί: Ένας διάλογος με τους νέους (6 τόμοι) και «Κινούμενη άμμος», το δίτομο ιστορικό έργο «Ιστορία του ελληνικού κόσμου και του μείζονος χώρου», η επίσης ιστορική μελέτη «Αλβανοί – Αρβανίτες – Έλληνες», η ογκώδης μονογραφία «Αλεξανδρούπολη, μια νέα πόλη με παλιά ιστορία», η πολιτική μελέτη: «Παγκοσμιοποίηση: Προς ένα παγκόσμιο ολοκληρωτικό σύστημα εξουσίας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.