«Ogrencialemi» η «Ενοτητα φοιτητων»

«Ogrencialemi» ή σε ελεύθερη μετάφραση στα ελληνικά «Ενότητα φοιτητών». Έτσι ονομάζεται το περιοδικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στο άμεσο χρονικό διάστημα και το οποίο εκδίδουν φοιτητές από τη μειονότητα που σπουδάζουν στην Πάτρα. Μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια που αποτυπώνει τους προβληματισμούς των παιδιών σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων τους.

Ο Ριτβάν, ο Μπουρχάν, ο Αμπεντίν και ο Ερδέμ είναι από τη Θράκη και είναι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Συγκεκριμένα ο Ριτβάν σπουδάζει στο παιδαγωγικό τμήμα, ο Μπουρχάν στο Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, ο Αμπεντίν στο Τμήμα Βιολογίας και ο Ερδέμ σπουδάζει φαρμακευτική. Τέσσερα παιδιά που ένωσαν τις αγωνίες τους αλλά και τους προβληματισμούς τους μαζί με άλλα παιδιά από τη μειονότητα και δημιούργησαν το περιοδικό «Ogrencialemi», το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει το αργότερο σε δέκα ημέρες.

Η δημιουργία του περιοδικού

Πώς όμως τα παιδιά έφθασαν στο σημείο της έκδοσης ενός περιοδικού; «Στον ελεύθερο χρόνο που έχουμε εκεί στην Πάτρα με τους άλλους φίλους μας αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι για να έχουμε να ασχοληθούμε. Έτσι ξεκινήσαμε. Πριν δύο χρόνια φτιάξαμε μια ιστοσελίδα μέσω της οποίας ανταλλάσσαμε απόψεις και με άλλους φοιτητές από άλλες πόλεις, αλλά και άλλα κράτη. Σιγά – σιγά αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα περιοδικό, μέσω του οποίου να μεταφέρουμε τους προβληματισμούς μας». Το περιοδικό ενώ στην αρχή είχε σχεδιασθεί για 32 σελίδες τελικά θα κυκλοφορήσει με 36. «Πρόκειται για μια συλλογική δουλειά στην οποία μπορεί να πρωτοστάτησαν τέσσερα παιδιά αλλά είναι πολλοί αυτοί που δούλεψαν. Υπήρξε καταμερισμός ευθυνών μεταξύ των παιδιών».

Στόχος τους να συνεχισθεί η έκδοση του περιοδικού όσο το δυνατόν περισσότερο. Στο περιοδικό γράφουν παιδιά από διάφορες χώρες απλά οι περισσότεροι είναι φοιτητές στην Πάτρα. «Μη ξεχνάτε ότι τώρα με το Ίντερνετ η επικοινωνία είναι εύκολη και τα άρθρα φθάνουν αμέσως».

Θεματολογία

«Στο συγκεκριμένο περιοδικό αναφερόμαστε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως φοιτητές από τη μειονότητα στο πανεπιστήμιο αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Θέματα εκπαιδευτικά, θρησκείας αλλά και πολιτισμού εμπεριέχονται στην ύλη του περιοδικού αλλά και ειδική μνεία στην ιστοσελίδα των παιδιών φοιτητών στην Πάτρα και από τις συζητήσεις μέσω Ίντερνετ αλλά και αναφορά στους διαγωνισμούς που έχουν γίνει μεταξύ των παιδιών και αφορούν στην ζωγραφική, στη φωτογραφία, στην ποίηση.

Ειδική μνεία γίνεται και σε θέματα πολιτισμού αρκετά ενδιαφέρονται. «Όλα τα θέματα είναι γραμμένα στα Τουρκικά εκτός από την έρευνα που αφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια και η οποία είναι και στα ελληνικά».

Έρευνα

Ένα σημαντικό θέμα που περιλαμβάνεται στην ύλη του περιοδικού είναι η έρευνα που έκαναν με φοιτητές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα πανεπιστήμια ακόμη και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Υπό τύπο συνέντευξης φοιτητές που σπουδάζουν στην Ελλάδα, στην Τουρκία αλλά και στη Βουλγαρία απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Βάσει των απαντήσεων γίνεται σύγκριση, ώστε να διαπιστωθούν οι διαφορές. Στην έρευνα συμμετέχουν τέσσερις φοιτητές εκ των οποίων ένας φοιτητής από τη Θράκη που σπουδάζει στην Ελλάδα, ένας που σπουδάζει στην Τουρκία, ένας φοιτητής από την Τουρκία που σπουδάζει στην Τουρκία και μία χριστιανή που σπουδάζει στην Ελλάδα. «Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτή την έρευνα είναι ότι προβλήματα αντιμετωπίζουν μόνο οι δύο φοιτητές από τη μειονότητα εκ των οποίων ο ένας σπουδάζει στην Ελλάδα και ο άλλος στην Τουρκία. Οι άλλοι δύο τόσο η ελληνίδα όσο και ο Τούρκος δεν έχουν πρόβλημα. Τα προβλήματα των παιδιών της μειονότητας εντοπίζονται κυρίως στο θέμα της γλώσσας. Τόσο ο φοιτητής που σπουδάζει εδώ τόσο και ο φοιτητής που σπουδάζει στην Τουρκία λόγω της χαμηλής εκπαίδευσης στα μειονοτικά σχολεία αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο Πανεπιστήμιο. Δεν έχει λοιπόν σημασία σε ποια χώρα σπουδάζει το παιδί από τη μειονότητα».

Φοιτητές στην Πάτρα

Στο πανεπιστήμιο της Πάτρας φοιτούν περίπου πενήντα παιδιά από τη μειονότητα. «Οι περισσότεροι φοιτούν στα ΑΕΙ και περίπου δέκα στα TΕΙ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η γλώσσα. Όπως ξέρετε εμείς στο πανεπιστήμιο μπαίνουμε με ποσόστωση. Ένα παιδί για παράδειγμα που μπαίνει στην Ιατρική με οκτώ ή εννέα και οι χριστιανοί μαθητές μπαίνουν με 19,8 όπως καταλαβαίνετε έχουν ένα πλεονέκτημα. Και στα μαθήματα έχουν καλύτερες βάσεις αλλά και τη γλώσσα τη γνωρίζουν καλύτερα. Εμείς όταν μπαίνουμε στο πανεπιστήμιο καθυστερούμε τις σπουδές μας. Είμαστε υποχρεωμένοι να ανταγωνισθούμε παιδιά που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα. Πολλά παιδιά αναγκάζονται να σταματήσουν τις σπουδές τους λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Εφόσον λοιπόν μπαίνουμε με ποσόστωση στα πανεπιστήμια μήπως θα έπρεπε να έχουμε και διαφορετικό κριτήριο βαθμολόγησης; Βέβαια αυτό δεν είναι καλή λύση ούτε και ενδεδειγμένη, διότι το διαφορετικό κριτήριο στη βαθμολόγηση μπορεί να σου δίνει ένα πτυχίο όμως δεν σου εξασφαλίζει και την ίδια γνώση. Θα υστερούμε σε γνώσεις με τα άλλα παιδιά και δεν θα μπορούμε να κάνουμε και σωστά τη δουλειά μας. Η προτεινόμενη και καλύτερη λύση θα ήταν η βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας. Αυτή θα ήταν μια καθοριστική επίλυση του προβλήματος».

Στην Πάτρα οι φοιτητές περνούν καλά. «Είναι φοιτητική πόλη και περνάμε καλά». Βέβαια το ποσοστό των παιδιών της μειονότητας που φοιτούν στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας ανήκει στο άρρεν φύλο «τελευταίως βέβαια άρχισε και ο αριθμός των κοριτσιών να ανεβαίνει. Παλιά ερχόντουσαν τα κορίτσια, έκαναν την εγγραφή τους και γύριζαν πίσω περιμένοντας να πάρουν μεταγραφή, ή να ξαναδώσουν εξετάσεις. Τώρα όμως τελευταία τα πράγματα έχουν αλλάξει και έτσι περίπου το 15% είναι κορίτσια».

Να ευχηθούμε στα παιδιά να έχουν τη δύναμη να συνεχίσουν καθώς και στο περιοδικό τους καλή επιτυχία…

Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.