«Ο αυτισμος, η αρχη ενος νεου κοσμου»

Δεύτερο σεμινάριο από τον ΔΑΔΑΑ με στόχο την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών

Η αρχή ενός νέου κόσμου αποτελεί ο αυτισμός, όπως τονίστηκε κατά το εκπαιδευτικό σεμινάριο του Συλλόγου για Παιδιά και Ενήλικες με ΔΑΔ, Αυτισμό & Asperger (ΔΑΔΑΑ) με θέμα: «Γέφυρες στον Αυτισμό» που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12 Μαΐου στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, με ομιλητή τον καθηγητή Φυσικής αγωγής κ. Νίκο Αθανασόπουλο.
 
Η εκδήλωση αυτή αποτελεί την τρίτη μιας σειράς εκδηλώσεων και το δεύτερο σεμινάριο που διενεργεί ο ΔΑΔΑΑ, επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Βαγγέλης Λαφτσής που τόνισε πως αυτή τη φορά έκαναν μια συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και τον κ. Αθανασόπουλο, απευθύνονταν τόσο σε φοιτητές όσο και γονείς. «Θέλουμε να έχουμε περισσότερα μέλη στο σύλλογο και μέλη που έχουν την ιδιαιτερότητα αυτή στο σπίτι τους» σημείωσε, τονίζοντας πως είναι ιδιαίτερα θετική η παρουσία των φοιτητών στην εκδήλωση, που δίνει ελπίδες για το μέλλον, ώστε οι ιδιαιτερότητες αυτές να γίνουν καλύτερα κατανοητές. «Πραγματικά είναι άξιο συγχαρητηρίων ότι η νεολαία μας σήμερα είναι και μορφωμένη και πραγματικά υπάρχουν ευαισθησίες μέσα τους» κατέληξε.
 
 

Κλειδί η εκπαίδευση παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών

 
Ο κ. Αθανασόπουλος τόνισε πως θεωρεί χρέος του, ως άνθρωπος που δουλεύει με άτομα με αυτισμό εδώ και χρόνια, να αποδέχεται προσκλήσεις συλλόγων γονέων όπως ο ΔΑΔΑΑ, μιας και θεωρεί πως αυτοί που αντιμετωπίζουν όλη τη δυσκολία είναι οι γονείς, που κάνουν μια επάξια προσπάθεια, ενώ νιώθει ένα επιπλέον χρέος προς την πόλη μας, μιας και έχει σπουδάσει σε αυτή.
 
«Μαθαίνοντας ότι έχουμε αυτισμό, δεν ήρθε το τέλος του κόσμου, είναι η αρχή ενός άλλου, και θα πρέπει όλοι να μπουν σε αυτό το νέο κόσμο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, και μέσα από το σεμινάριο θέλησε να δώσει στους ακροατές να κατανοήσουν τι είναι αυτισμός, και ποιες είναι οι δυσκολίες του, μιας και ακόμα και οι γονείς μπορεί να είναι λίγο μπερδεμένοι.
 

Παράλληλα μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τα άτομα με αυτισμό, ένα διαφορετικό κόσμο και μια διαφορετική γλώσσα, ώστε να γίνουν συνοδοιπόροι, ενώ παρουσίασε με πρακτικό τρόπο πώς το μάθημα της φυσικής αγωγής μπορεί να παρέμβει στις δυσκολίες του αυτισμού. «Όταν  λέμε ότι ένας αθλητής έχει δυσκολίες με τον δικέφαλό του, λέμε ότι θα πρέπει να κάνει ενδυνάμωση στο πόδι, στον αυτισμό αυτό που απαιτείται είναι ενδυνάμωση στο μυαλό, και στον τρόπο σκέψης», σημείωσε, εκφράζοντας την άποψη ότι η εκπαίδευση πρέπει να παρεμβαίνει στις βασικές δυσκολίες των αυτιστικών ατόμων, το κομμάτι της κοινωνικοποίησης και της κοινωνίας.
 
Για αυτό και όταν ένα άτομο με αυτισμό εκπαιδευτεί σε βασικές έννοιες όπως το περιμένω, το δικό μου και το δικό σου, το πάρε δώσε, η σειρά μου, αμέσως κατακτά προαπαιτούμενα για να ενταχθεί σε ένα  ευρύτερο κοινωνικό σύνολο που μπορεί να αποτελείται ακόμα και από ένα άτομο, και άλλες δεξιότητες που θα μπορεί να τον βοηθήσει να είναι πιο ανεξάρτητος.
 
Επισήμανε δε πως είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτές να αποκτήσουν γνώση για τον αυτισμό και τους τρόπους επαφής με τα παιδιά, ώστε να έρθουν πιο κοντά, γιατί αν υπάρχει ένας εκπαιδευτής που έχει αποκτήσει γνώση και έχει μεράκι, τότε μπορεί τα παιδιά να εξελιχθούν πολύ καλά.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.