Νεο σταθμο διοδιων στη Μεστη προκηρυξε η Εγνατια

Επικείμενο αποκλεισμό φοβούνται οι κάτοικοι της ΑΜΘ - Ντίνος Χαριτόπουλος «Το κόστος πλέον, για κάθε μετακίνηση στη ζωή μας θα είναι δυσβάστακτο»

Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις σε λειτουργία φαίνεται πως βάζει η διοίκηση της Εγνατίας Οδού τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η δημιουργία σταθμού διοδίων στη Μέστη του Ν. Ροδόπης.
 
Η σχετική προκήρυξη έχει δημοσιευθεί ήδη από την περασμένη Παρασκευή 7 Οκτωβρίου και σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου ο σταθμός της Μέστης έχει σχεδιαστεί σε σημείο μεταξύ του κόμβου της βιομηχανικής περιοχής Κομοτηνής και του Κόμβου των Σαπών. Ο σταθμός της Μέστης θα εκτείνεται σε πλάτος 210 μέτρων, θα διαθέτει 8 μετωπικές λωρίδες διέλευσης, 7 νησίδες και 5 οικίσκους όπου θα βρίσκονται υπάλληλοι που θα εισπράττουν τα διόδια. Μάλιστα λαμβανομένων υπόψη της σχετικά σύντομης προθεσμίας υποβολής του φακέλου για τη συμμετοχή στο έργο η οποία λήγει στις 22 Νοεμβρίου 2016 και σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, στην οποία αναφέρεται ότι η ανάδοχος εταιρεία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό, αναμένεται τα νέα διόδια της Μέστης να λειτουργήσουν μέσα στην επόμενη χρονιά. 

Ντίνος Χαριτόπουλος «Η διακίνηση προσώπων, προϊόντων, ακόμα και άλλων πραγμάτων που έχουν να κάνουν με ιδέες ή πολιτισμό θα αποκτήσουν αρνητικό πρόσημο» 

«Για δυσάρεστες εξελίξεις που θα επιφέρουν δυσμενείς επιπτώσεις σε μια ήδη υποβαθμισμένη περιοχή» έκανε λόγο μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Ντίνος Χαριτόπουλος, εκδότης της εφημερίδας «Ελεύθερη Άποψη» και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλληλεγγύη – Ανάπτυξη – Ανανέωση» του Δήμου Μαρωνείας Σαπών, υπενθυμίζοντας τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις δια στόματος του πρόεδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ το καλοκαίρι του τρέχοντος έτος, σύμφωνα με τις οποίες νέοι σταθμοί διοδίων αναμένονταν να γίνουν μόνο στα σύνορα με όμορες χώρες. «Η διακίνηση προσώπων, προϊόντων, ακόμα και άλλων πραγμάτων που έχουν να κάνουν με ιδέες ή πολιτισμό», εκτίμησε ο κ. Χαριτόπουλος, «θα αποκτήσουν αρνητικό πρόσημο, αφού το κόστος πλέον, για κάθε μετακίνηση στη ζωή μας θα είναι δυσβάστακτο».
 
Η απόφαση μάλιστα για τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων σε έναν από τους σημαντικότερους (αν όχι του σημαντικότερου) οδικούς άξονες της χώρας, σύμφωνα με τον κ. Χαριτόπουλο, είναι πολιτική, αφού όπως σημείωσε η διοίκηση της Εγνατίας «δεσμεύεται από κάποιες παλαιότερες υπουργικές αποφάσεις». «Πρόθεση της Εγνατίας ήταν να γίνουν διόδια στους Κήπους που είναι και η κύρια είσοδος της χώρας από την Τουρκία και όχι στη Μέστη», όπως παρατήρησε ο ίδιος, αντιτείνοντας πως «αυτό προϋπόθετε μια νέα υπουργική απόφαση που θα αναιρούσε τις προηγούμενες». 

«Τα διόδια δεν επιφέρουν αυτά που υπολογίζονταν και προϋπολογίζονταν σ’ αυτή την οικονομική υπόθεση που λέγεται Εγνατία» 

Κατά τον κ. Χαριτόπουλο, ένα άλλο στοιχείο που οδήγησε σε αυτή την απόφαση είναι και αυτό της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας καθώς «ένα από τα αγκάθια τα οποία έχει να αντιμετωπίσει ο μελλοντικός επενδυτής είναι και τα διόδια, γιατί τα διόδια δεν επιφέρουν αυτά που υπολογίζονταν και προϋπολογίζονταν σ’ αυτή την οικονομική υπόθεση που λέγεται Εγνατία». Ο ίδιος δε εξέφρασε φόβους και για αύξηση των διοδίων, υφιστάμενων και νέων, μετά την ιδιωτικοποίηση «σε περίπτωση που ο ιδιώτης διαπιστώνει ότι δεν έχει εισπράξει αυτά που θα ήθελε» συμπεραίνοντας ότι έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση «γυρνάμε 20 χρόνια πίσω, δηλαδή να πηγαίνουμε στην Αλεξανδρούπολη μέσω της παλιάς οδού από τα Δίκελα και να ερχόμαστε στην Κομοτηνή πάλι μέσω της επαρχιακής οδού.
 
«Δηλαδή για μας η Εγνατία, δεν θα υπάρχει πια» συνέχισε ο κ. Χαριτόπουλος ενθυμούμενος την περίοδο που διετέλεσε δήμαρχος του παλαιού δήμου Σαπών τότε που μαζί με τους τότε δημάρχους Κομοτηνής, Αλεξανδρούπολης και Ξάνθης Γιώργο Παπαδριέλλη, Ηλία Ευαγγελίδη και Φίλιππο Αμοιρίδη αντίστοιχα λάμβαναν μέρος από το 1994 σε πάρα πολλές συσκέψεις που αφορούσαν την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού. «Η μεγάλη επιχειρηματολογία μας τότε» σημείωσε «ήταν η απρόσκοπτη, ελεύθερη και χωρίς αυτά τα κόστη διακίνηση ανθρώπων, προϊόντων και ιδεών, γιατί η Εγνατία είναι ένας συμβολισμός για όλους εμάς και δώσαμε τότε πολλές μάχες. Τα έργα έκτοτε ολοκληρώθηκαν αλλά δυστυχώς τώρα θα ξαναγυρίσουμε πίσω». 

«Οι φορείς σε επίπεδο όχι μόνο Ροδόπης αλλά περιφέρειας πρέπει να αντιδράσουν συντονισμένα» 

Ερωτηθείς τέλος για το αν υπάρχουν περιθώρια αντιδράσεων στην κατεύθυνση ανατροπής της απόφασης ο κ. Χαριτόπουλος διαπίστωσε απουσία οποιασδήποτε θεσμικής παρέμβασης από φορείς της Ροδόπης για το θέμα. «Οι ιθύνοντες επειδή τη Μέστη τη βλέπουμε ως αρχή του νομού, νομίζουν ότι δεν τους αφορά, αλλά τους αφορά. Πιστεύω ότι πρέπει να κινηθούν συντονισμένα σε επίπεδο όχι μόνο Ροδόπης αλλά περιφέρειας. Βουλευτές, περιφερειακοί σύμβουλοι, αντιπεριφερειάρχες, φορείς, επαγγελματίες, επιμελητήρια, πρέπει να αντιδράσουν συντονισμένα και τότε ίσως βγάλουν κάτι. Αλλά πάντως δεν πρέπει να εγκαταλειφτεί με τίποτα η προσπάθεια μέχρι την τελευταία στιγμή» τόνισε κλείνοντας. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.