Ναι στη διαφανεια, οχι στην υπερβολη λενε οι εξεταστες οδηγησης

Αντιδρούν για τη μη παρουσία του εκπαιδευτή στην φάση της εξέτασης στην πορεία, στους δρόμους των πόλεων - Διαμαντής Ηλιάδης «Ο εκπαιδευτής είναι εκεί για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, των συνεπιβαινόντων αλλά και των υπολοίπων οδηγών και πεζών»

Την εισαγωγή του νομοσχεδίου που φέρνει αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, ώστε να δουν πως θα επηρεάσει τόσο τους εξεταζόμενους, όσο και τους ίδιους, περιμένουν οι εκπαιδευτές οδηγών αυτοκινήτων.
 
Οι αλλαγές στο σύστημα εξέτασης είχαν εξαγγελθεί από το Μάιο, όταν και είχε παρουσιαστεί η πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών, με τους ενδιαφερόμενους να καλούνται να καταθέσουν τις προτάσεις τους επάνω σε αυτό, όμως το νομοσχέδιο παραπέμφθηκε στην Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών,  και έκτοτε δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για την τύχη του.
 
Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών -Οδηγών Αυτοκινήτων κ. Διαμαντής Ηλιάδης, το νομοσχέδιο βρίσκεται εδώ και μήνες στην επιτροπή, όμως δεν έχει πάει ακόμα στη Βουλή να συζητηθεί, όταν και θα δουν τι αλλαγές, και ποιες από τις προτάσεις τους, έχουν συμπεριληφθεί σε αυτό, για αυτό βρίσκονται σε στάση αναμονής.
 
Πάντως μια επιπλέον πίεση για να προχωρήσει όσο το δυνατόν συντομότερα η διαδικασία της ψήφισης του νομοσχεδίου,αποτελούν οι κινητοποιήσεις των εξεταστών από 1 Οκτωβρίου, μιας και διεκδικούσαν την καταβολή επιδόματος, το οποίο λάμβαναν λόγω της εργασίας τους (παρουσίας στις εξετάσεις) εκτός του καθιερωμένου ωραρίου, και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου εξασφαλιζόταν με μεταβατικές υπουργικές αποφάσεις, που έδιναν μια παράταση στο ισχύον καθεστώς.
 
Το θέμα υποτίθεται ότι θα λυνόταν οριστικά με το επίμαχο νομοσχέδιο, η καθυστέρηση του οποίου όμως έχει δημιουργήσει σημαντικές δυσλειτουργίες στο σύστημα. 

Παράλογη η απουσία του εκπαιδευτή 

Στον νέο τρόπο εξέτασης των υποψηφίων προβλέπεται και ο καθορισμός ειδικά διαμορφωμένων χώρων για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών, καθώς και η διαμόρφωση συστήματος εποπτείας και ελέγχου των εξεταστών και εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών.
 
Ο κ. Ηλιάδης τόνισε πως στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί, οι εκπαιδευτές είναι υπέρ οποιασδήποτε κατεύθυνσης που προωθεί την διαφάνεια και την εξυγίανση στις εξετάσεις, για αυτό και είναι υπέρ της κάμερας καταγραφής, αλλά και να γίνονται οι εξετάσεις σε δυο στάδια, ένα της πορείας σε κανονικές συνθήκες, και ένα των ελιγμών στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους.
 
Σε αυτό που διαφωνούν, και έχουν σημαντική διάσταση με τον αρμόδιο Υπουργό, είναι η μη παρουσία του εκπαιδευτή στην πρώτη φάση της εξέτασης, όταν ο εξεταζόμενος θα βρίσκεται στον ανοιχτό δρόμο.
 
«Αυτό δεν γίνεται, γιατί ο εκπαιδευτής είναι εκεί για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, των συνεπιβαινόντων αλλά και των υπολοίπων οδηγών και πεζών» ανέφερε, γιατί με την εμπειρία του μπορεί να προλάβει κάποιο ατύχημα που μπορεί να προκληθεί λόγω της απειρίας του εξεταζόμενου.
 
Το Υπουργείο, σημείωσε, «έχει εστιάσει όλη την διαφάνεια στον εκπαιδευτή, που στο κάτω κάτω της γραφής δεν είναι ούτε αυτός που τα δίνει, ούτε αυτός που τα παίρνει», και εκεί υπάρχει η κυριότερη διαφωνία τους. 

Απαραίτητη η κατάρτιση και των εξεταστών 

Ένα ακόμα σημείο τριβής αποτελεί το θέμα της δοκιμασίας πορείας των κατόχων διπλώματος άνω των 74 ετών, που περιλαμβάνεται στον νέο ΚΟΚ, για το οποίο η Ομοσπονδία έχει εκφράσει την άποψη ότι είναι υπερβολικό, όταν μάλιστα δεν υπάρχει σε κανένα άλλο κράτος της ΕΕ ανάλογη πρόβλεψη.
 
Για αυτό και θεωρούν πως αυτός που μπορεί να κρίνει αν ο ηλικιωμένος είναι ικανός ή όχι, είναι ο γιατρός, που θα εξετάσει τα αντανακλαστικά του, την ευκαμψία του, και όχι ένας εξεταστής, που μπορεί να μην έχει και το ανάλογο δίπλωμα.
 
Και εδώ εγείρεται ένα γενικότερο θέμα που υπάρχει με τους εξεταστές, που πολλές φορές καλούνται, ακόμα και αν δεν έχουν την απαραίτητη κατάρτιση και εκπαίδευση, να κρίνουν τόσο τους ηλικιωμένους, όσο και γενικότερα τους οδηγούς που δίνουν εξετάσεις για να πάρουν ή να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, όταν πρόκειται για επαγγελματικό.
 
«Αυτός που θα κάτσει δίπλα για να εξετάσει, θα πρέπει να έχει την εκπαίδευση, την εμπειρία και τη γνώση» ανέφερε ο κ. Ηλιάδης, ο οποίος υπενθύμισε πως οι εκπαιδευτές για να πάρουν την άδειά τους έχουν εκπαιδευτεί, έχουν περάσει τα πρακτικά, έχουν πάρει πιστοποίηση πριν ξεκινήσουν να διδάσκουν.
 
Άλλωστε θεωρεί πως η εμπειρία θα τους βοηθήσει να γίνουν και οι ίδιοι καλύτεροι εξεταστές, που θα γνωρίζουν καλύτερα τι χρειάζεται να ξέρει ο οδηγός και πώς θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του διπλώματος, ιδιαίτερα στα επαγγελματικά διπλώματα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.