«Με τα τηλεφωνικα ραντεβου προκυπτουν και οι πραγματικες αναγκες στην καθε περιοχη»

Υπηρεσιακό κλιμάκιο επισκέφθηκε την Τρίτη το υποκατάστημα του ΙΚΑ Κομοτηνής για να διαπιστώσει από κοντά τις ανάγκες σε ιατρικό προσωπικό, όπως αυτές καταγράφονται με τη λειτουργία των τηλεφωνικών ραντεβού. Αναγνώρισαν τις ανάγκες σε παθολόγο, ορθοπεδικό και σε πνευμονολόγο, λόγω των κρουσμάτων φυματίωσης στην περιοχή, ειδικά στα ορεινά.

Οι ασφαλισμένοι εμφανίζονται ικανοποιημένοι με τα τηλεφωνικά ραντεβού, εξυπηρετούνται καλύτερα, αν και κάποιες φορές χρειάζεται να περιμένουν αρκετές μέρες για απλή συνταγογράφηση, γι’ αυτό και ζητούν στις περιπτώσεις χρόνιων ασθενειών να μην τους γράφουν φάρμακα μόνο για ένα μήνα.

Καλύτερα με το τηλέφωνο

Λιγότερα από 20 άτομα περιμένουν στις 10.00 το πρωί στην αίθουσα αναμονής του 1ο ορόφου στο ΙΚΑ για το καθορισμένο ραντεβού με τους γιατρούς.

«Είμαι μια δεκαετία, τουλάχιστον, ασφαλισμένος στο ΙΚΑ. Δεν χρειάστηκε πολλές φορές να έρθω στο γιατρό» μεταφέρει ο Κώστας Λιάκος από το Φανάρι. Θεωρεί καλύτερο το καθεστώς που ισχύει με τα τηλεφωνικά ραντεβού. «Έρχεσαι συγκεκριμένη ώρα και δεν περιμένεις. Διαφορετικά, ερχόμασταν το πρωί και περιμέναμε όλη την ημέρα».
Για την εγγύτητα του ραντεβού με τη μέρα κλήσης απαντά ότι εξαρτάται. Μπορεί να πάρει και 1,5 εβδομάδα.

Η σύζυγός του είναι ασφαλισμένη στον ΟΓΑ και συνόδευε τον κ. Λιάκο στο γιατρό. «Στον ΟΓΑ είναι κάπως καλύτερα» εκτιμά για την εξυπηρέτηση που έχουν στο νοσοκομείο, αλλά με κάποια προβλήματα. «Είναι καλά τα ραντεβού, αλλά πολλές φορές δεν μπορούμε να τα βρούμε με τους γιατρούς, είναι λίγο παράξενοι». Επιλέγει να μην αντιδρά, γιατί «αν διαμαρτυρηθείς δεν θα γίνει η δουλειά σου».

Και οι γιατροί αρρωσταίνουν

Ο Κενάν Μουσταφά δηλώνει ικανοποιημένος από τους γιατρούς, αλλά όχι και από τα γραφεία: «Παλιότερα, αυτοί που έπαιρναν αναρρωτική άδεια πληρώνονταν για ένα μήνα. Εδώ και μήνες πληρώνονται ανά δεκαπέντε μέρες κι αυτό είναι ταλαιπωρία».

Ο Κενάν Μουσταφά είναι ευχαριστημένος από τη συνέπεια που χαρακτηρίζει τα τηλεφωνικά ραντεβού.

Ο Μπεκήρ Μεμέτ είναι από την Κομοτηνή, είναι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ τα τελευταία 5 χρόνια, ενώ παλαιότερα ανήκε στο ΤΕΒΕ. «Πριν 20 μέρες, μου είπαν ότι θα μου κλείσουν ραντεβού με το γιατρό μετά από 1 μήνα, γιατί ο γιατρός ήταν άρρωστος. Χρειαζόταν όμως να μου γράψει κάποιος τα φάρμακα για να τα πάρω από το φαρμακείο. Για τα φάρμακα έρχομαι, είμαι καρδιακός, δεν μπορώ να περιμένω». Η εναλλακτική λύση του νοσοκομείου σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσει για να του γράψουν τα φάρμακα. Στην απόπειρα διαμαρτυρίας έλαβε την απάντηση ‘τα παράπονα στο δήμαρχο’.

και απεργούν…

Ο Βασίλης Καράκης περίμενε να εξεταστεί από παθολόγο κατόπιν ραντεβού που έκλεισε τηλεφωνικά. «Ήταν να έρθω την περασμένη Παρασκευή. Τηλεφώνησε η γυναίκα μου πριν έρθω και της είπαν ότι απεργεί. Εξήγησε ότι χρειάζομαι φάρμακα και μου έκλεισαν ραντεβού για σήμερα». Ο κ. Καράκης έρχεται για να γράψει φάρμακα, αλλά αντιμετωπίζει το πρόβλημα του περιορισμένου αριθμού στη συνταγογράφηση. «Δίνουν χάπια για 28 μέρες. Έχω πίεση, πρόβλημα με τα πόδια, χοληστερίνη». Είναι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ από τις 2 Δεκεμβρίου του 1950, άρα διαπιστώνει τις αλλαγές. «Η ζωή πάει μπροστά κι αυτό ήταν επιθυμία όλων μας, να ζουν τα παιδιά και τα εγγόνια μας καλύτερα».

Ο κ. Καράκης είναι ικανοποιημένος από τα τηλεφωνικά ραντεβού, αλλά εκτιμά ότι πρέπει να φέρουν κι άλλους γιατρούς, για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ασφαλισμένοι.

Μαθαίνω αλά ελληνικά

Ο κ. Μαρκόπουλος περιμένει τον παθολόγο και μεταφέρει με τη σειρά του ότι θα έπρεπε να τους γράφουν τα φάρμακα για ένα τρίμηνο. «Επί 23 χρόνια παίρνω τα ίδια φάρμακα. Γιατί μάς ταλαιπωρούν; Σε κάποιους άλλους γράφουν περισσότερα φάρμακα». Είναι συνταξιούχος Γερμανίας και του φαίνεται περίεργο το ελληνικό σύστημα. Είναι Κομοτηναίος, έφυγε το 1957 για τη Γερμανία κι επέστρεψε με τη σύζυγό του ως συνταξιούχος. Μεταφέρει στον ΠτΘ ότι ενώ είχε κλείσει ραντεβού για να εξεταστεί και η σύζυγός του, δεν είναι γραμμένο το όνομά της. «Τηλεφώνησε η γυναίκα μου, αλλά έγινε κάποιο λάθος. Η σύζυγός μου έχει πρόβλημα με το πόδι της, ήρθαμε πριν 20 μέρες, αλλά της είπαν ότι δεν μπορούν να την εξετάσουν. Μας έδωσαν ραντεβού για την επόμενη εβδομάδα». Ο κ. Μαρκόπουλος εργαζόταν στη Mercedes και η ασφάλισή τους ήταν άριστη, αλλά επέστρεψαν στα πάτρια εδάφη και ταλαιπωρούνται.

Υπηρεσιακό κλιμάκιο

Ο διευθυντής του ΙΚΑ Κομοτηνής, Γιάννης Παρούσης απαντά στο θέμα της αναρρωτικής ότι μπορούν να εξουσιοδοτούν ένα άτομο για να τους εξυπηρετεί.

Δέχτηκε την Τρίτη στο γραφείο του τον γενικό διευθυντή για θέματα ασφάλισης, τον συντονιστή Κεντρικής Μακεδονίας και τον συντονιστή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ.κ. Χρήστο Καλιαντέρη, Νίκο Βαμβακά και Δημήτρη Μαντουλίδη.

Ο κ. Παρούσης δίνει έμφαση στην ολοκλήρωση του μηχανογραφικού συστήματος του ΙΚΑ, κάτι που γνωρίζουν ασφαλισμένοι και εργαζόμενοι ότι είναι χρήσιμο. «Πολλά υποκαταστήματα έχουν μπει στο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Μέσα στο 2004 ελπίζω να προστεθεί και το σύστημά μας».

Ο κ. Καλιαντέρης σχολιάζει, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κομοτηνή, ότι κάθε μονάδα στην Ελλάδα έχει την ιδιορρυθμία της και το δικό της πρόβλημα. «Με τα τηλεφωνικά ραντεβού προκύπτουν και οι πραγματικές ανάγκες στην κάθε περιοχή ή οι πραγματικές ελλείψεις. Πράγματι, το υποκατάστημα της Κομοτηνής αντιμετωπίζει κάποιες ανάγκες σε παθολόγους, ορθοπεδικό και σε πνευμονολόγο. Θα γίνουν προσπάθειες να καλυφθούν τα κενά, για να εξυπηρετούν τον πληθυσμό από υγειονομικής απόψεως, αλλά και για ταχύτητα στα ραντεβού».

Για το λόγο που τα κενά υφίστανται εδώ και χρόνια στην Κομοτηνή ο κ. Καλιαντέρης απαντά: «Η οργάνωση που υπήρχε μέχρι τώρα έδειχνε ότι λειτουργούσε το σύστημα. Με τα ραντεβού θέλουμε μια διαφορετικού είδους οργάνωση και πλέον ξεκινούμε να την εφαρμόσουμε».

Το μπράβο στη διοικητική υπηρεσία

Εκτιμά για την εδώ διοικητική υπηρεσία ότι λειτουργεί θαυμάσια. Εντυπωσιάστηκε στην Ξάνθη και στην Κομοτηνή από τη συνέπεια των διευθυντών των ιατρικών υπηρεσιών, που ανταποκρίνονται άριστα στα καθήκοντά τους. «Ο διευθυντής της Κομοτηνής κ. Πανταζής, παρόλο που ήταν σε άδεια ήρθε για να καλύψει κάποια κενά».

Σημειώνει ότι προκειμένου για την κάλυψη κάποιων ειδικοτήτων έχουν να αντιμετωπίσουν την απουσία ορισμένων ειδικοτήτων από την πόλη. «Είναι δύσκολο να έρθει κάποιος γιατρός, με τη συγκεκριμένη ειδικότητα, από όμορη πόλη, αλλά είναι ένα θέμα που θα φροντίσουμε να λύσουμε».

Ανάγκη για πνευμονολόγο

Η συζήτηση στο γραφείο του κ. Παρούση για τις ανάγκες σε προσωπικό εξελισσόταν όταν μπήκε ασφαλισμένος του ΙΚΑ, ο οποίος μετέβαινε σε άλλη πόλη για να εξεταστεί από πνευμονολόγο. Το ΙΚΑ καλύπτει όλα τα έξοδα μετάβασης ασθενούς που πηγαίνει σε γιατρό εκτός της πόλης του υποκαταστήματος. Αν μάλιστα πρόκειται για ηλικιωμένο ή ανήλικο αναγνωρίζονται και τα έξοδα συνοδού, όπως και διανυκτέρευσης, αν παραστεί ανάγκη.

Ο κ. Καλιαντέρης αναγνώρισε ούτως ή άλλως την ανάγκη πρόσληψης πνευμονολόγου, λόγω του αριθμού των φυματιώσεων, αλλά κι ενός ακόμη παθολόγου.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.