Κανονες Επιτυχιας για την Ιδρυση Καινοτομων Επιχειρησεων

Mε αφορμή σχετική Διεθνή Έκθεση στο Λονδίνο

Άρθρο – Παρέμβαση: Εν μέσω της γενικής δυσπραγίας των ημερών, με τα σχόλια για τα μπλόκα των αγροτών, που κόβουν στα δύο τη χώρα, να είναι αντιτιθέμενα και ενίοτε εχθρικά, και με το προσφυγικό σε περίοπτη θέση, με την Ευρώπη να μη θέλει να κατανοήσει τη γενεσιουργό αιτία του φαινομένου.
 
εν μέσω όλης αυτής της κοινωνικής δυσπραγίας, που είναι υπαρκτή πλέον πραγματικότητα, γιατί κανείς δεν βλέπει προοπτική εξόδου από το τούνελ της κρίσης, ο κομοτηναίος οικονομολόγος Άρης Μανούδης, μας συστήνει ότι πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά. Μας συστήνει, σχήμα λόγου, αφού το κείμενο- παρέμβασή του απευθύνεται σε νέους, προέκυψε από επίσκεψη σε έκθεση νεοφυούς επιχειρηματικότητας στο Λονδίνο, προτρέποντάς τους να κοιτάξουν μπροστά, κυνηγώντας με προσήλωση τα όνειρά τους.
 
Αυτά τα όνειρα που προκύπτουν από την άρνησή τους να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι, αποποιούμενοι την αξία των κομματικών διαβατηρίων, αναγνωρίζοντας την αξία της γνώσης ή μιας καλής ιδέας. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα τα εμπόδια για την επιχειρηματικότητα στη χώρα μας έχουν αρθρεί, αντιθέτως μάλιστα…
 
Υλοποιώντας τα όνειρά τους για εξωστρεφείς επιχειρήσεις, ευχή θα ήταν οι ίδιοι οι νέοι να γίνουν οι πρωταγωνιστές που θα φτιάξουν μια χώρα που ως κράτος θα λειτουργεί και θα διαφυλάσσει τους νόμους και τις αξίες ως κόρη οφθαλμού, νόμους ίσους για όλους…
 
Άρης Μανούδης όμως…Τ.Β.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η Παγκόσμια Οικονομική κρίση που ξεκίνησε από την Αμερική, στις αρχές του αιώνα μας έχει στρέψει το ενδιαφέρον όλων των χωρών στην ενίσχυση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια διοργανώνεται στην Αγγλία κάθε χρόνο μια Έκθεση με τίτλο «Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας». Στη διάρκειά της, ιδιαίτερα οι νέοι, παροτρύνονται στην αξιοποίηση της δημιουργικότητας και της «νεωτερικότητάς» τους, για να ξεκινήσουν καινοτόμες επιχειρήσεις.
 
Θεωρούμε λοιπόν σκόπιμο να μεταφέρουμε τις παροτρύνσεις και τις σχετικές οδηγίες από την τελευταία τέτοια έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο τον περασμένο Νοέμβριο Οι σχετικές επισημάνσεις πιστεύουμε ότι θα είναι χρήσιμες και για τους νέους της χώρα μας, γιατί έρευνες που έγιναν αποδεικνύουν ότι και νέοι Έλληνες είναι εξίσου ικανοί να ξεκινήσουν δικές τους πρωτοποριακές επιχειρήσεις. Από έρευνα που πραγματοποίησε σε 44 χώρες η Αμερικανική εταιρεία Amway και έχει δημοσιευθεί και στον ελληνικό τύπο, παρά την ανασφάλεια που μπορεί να εμπνέει η οικονομική κρίση, οι Έλληνες είναι πολύ πιο πρόθυμοι να ξεκινήσουν δική τους επιχείρηση, σε σύγκριση με τους περισσότερους Ευρωπαίους, εντός ή εκτός Ευρωζώνης. Κατά μέσον όρο, το 52% των πολιτών ηλικίας άνω των 14 ετών στην Ελλάδα, είναι πρόθυμοι να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ ο μέσος όρος στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 46%. Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο ένας στους δύο νέους θα προτιμούσε να ξεκινήσει μια δική του επιχείρηση, παρά να είναι υπάλληλος.
 
Άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων πριν από το τέλος της χρονιάς πέρυσι, προέβη στη σύσταση ειδικής ομάδας στην Ελλάδα, που θα ασχολείται με την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Όπως μάλιστα δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΤΕΠ κ. Βέρνει Χρίγιερ κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα «η Τράπεζα εργάζεται για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων». Επίσης ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google κ. Διον. Κολοκοτσάς, ανέφερε πρόσφατα σε συζήτηση του με την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ότι «είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας, αναφορικά με την διάθεση των νέων να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν…. Πριν 10 χρόνια οι περισσότεροι απόφοιτοι προτιμούσαν την ασφάλεια έναντι του ρίσκου……. Σήμερα οι νέοι θέλουν να δοκιμάσουν τα όριά τους, ανεβάζοντας τον πήχη των προσδοκιών τους, με αυξημένη θέληση να δοκιμάσουν επιχειρηματικά να κάνουν κάτι μεγάλο».
 
Ο Άγγλος οικονομολόγος του περασμένου αιώνα, Τζων Μέιναρντ Κέινς, έλεγε ότι ο φόβος των ζημιών που επηρεάζει τους πρωτοπόρους επιχειρηματίες, πρέπει να τίθεται στο πλάι, όπως ένας υγιής άνθρωπος βάζει στην άκρη τον φόβο του θανάτου. Ας δούμε λοιπόν, κατ’ αρχήν, ποιοι λόγοι αποθαρρύνουν την εμπλοκή των νέων στην επιχειρηματικότητα. 

Α) ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Διάφοροι ομιλητές στην διάρκεια της πιο πάνω Έκθεσης για την επιχειρηματικότητα, τόνισαν ότι οι λόγοι για τους οποίους στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης αποθαρρύνονται οι άνθρωποι να γίνουν επιχειρηματίες είναι οι εξής:
 
1. Η έλλειψη κεφαλαίων
Μας διαφεύγει κατ’ αρχήν ότι πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν με λιγότερα χρήματα, όταν το όνειρο της ζωής μας εξαρτάται από αυτά. Και εν πάση περιπτώσει χρήματα μπορούν να βρεθούν για τους σωστούς επιχειρηματίες. Υπάρχουν διαφόρων ειδών Κοινοτικές, Κρατικές ή ακόμα και ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις για ενδιαφέρουσες επενδύσεις, χωρίς να είναι ανάγκη να είναι και πολύ μεγάλες . Δεν είναι βέβαια εύκολη η διασφάλιση της χρηματοδότησης, γι’ αυτό χρειάζεται επιμονή και αξιοπιστία. Ας το προσέξουμε αυτό.
 
Λέγεται ότι ο ιδρυτής της παγκόσμιας αλυσίδας καφετεριών STARBUCKS, ο Χ. Σουλτς, έκανε περισσότερες από 200 παρουσιάσεις των σχεδίων του στα πρώτα στάδια της επιχειρηματικής του αρχής, για να πετύχει την απογείωση.
 
2 Η λανθασμένη εκτίμηση των χρημάτων που χρειαζόμαστε για να ζήσουμε
Πολλοί άνθρωποι προτιμούν ένα καλό και ασφαλή μισθό σαν υπάλληλοι και δεν επιθυμούν να εμπλακούν στις αβεβαιότητες της επιχειρηματικής ζωής. Είναι αλήθεια ότι μερικές φορές οι αυτοαπασχολούμενοι νέοι βγάζουν λιγότερα από ό,τι αν ήταν υπάλληλοι. Παρ’ όλα αυτά το κάνουν για την ανεξαρτησία και την ικανοποίηση που εισπράττουν όταν αρνούνται να ξεγράψουν τα όνειρά τους. Είναι αλήθεια ότι μερικές φορές υπάρχουν μεγάλες υποχρεώσεις (οικογένεια, δάνεια, κλπ.) που στα σίγουρα αντιμετωπίζονται με την υπαλληλική ιδιότητα και τον σταθερό μισθό, αλλά αξίζει να θυσιάσει κανείς τα όνειρά του και να ζήσει μια ζωή με αρνήσεις και αποφυγές;
 
3. Η έλλειψη ιδεών
Πολλοί περιμένουν να τους έρθει μια λαμπρή ιδέα έτοιμη για πραγματοποίηση. Δεν είναι όμως έτσι. Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες κάνουν κάτι που ήδη κάνουν και άλλοι, ικανοποιώντας μια υπάρχουσα ζήτηση, αλλά με μια καθοριστική διαφορετικότητα. Δεν χρειάζεται δηλ. να κάνει κανείς μια σπουδαία ανακάλυψη. Αυτές έρχονται σπάνια και απαιτούν μακροχρόνια προσπάθεια και άλλα μέσα. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια συγκεκριμένη ιδέα που γεννά πωλήσεις γρήγορα, χρησιμοποιώντας μια επιδεξιότητα. Δηλ. με απλά λόγια για ανταποκρίνεται με ένα ξεχωριστό τρόπο σε μια συγκεκριμένη ζήτηση από τους καταναλωτές.
 
4. Υπερβολή των κινδύνων
Πολλοί άνθρωποι φοβούνται την αποτυχία πολύ περισσότερο από την επιθυμία για επιτυχία. Βέβαια ξεκινώντας κάτι, μπορεί να αποδειχθεί ανάξιο της προσδοκώμενης επιτυχίας και μπορεί να χάσει κανείς χρήματα, χρόνο και υπερηφάνεια. Όμως, όλοι όσοι πέτυχαν πολλά, υπέφεραν και πολλά. Αλλά η ζωή συνεχίζεται, γιατί όπως έλεγε ο Κομφούκιος «η μεγαλύτερή μας επιτυχία δεν είναι να μην αποτυγχάνουμε, αλλά στο να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις επιτυχίες με θάρρος». Χρειάζεται να συμφιλιωθούμε με το λάθος. Αν συμμεριζόμαστε τις πιο πάνω επισημάνσεις, ας δούμε μερικά παραδείγματα τού τι εννοούμε. Ας δούμε μερικές συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτών που τόλμησαν. 

Β) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Εκατομμύρια επιχειρήσεων στην Ευρώπη ανήκουν σ’ αυτούς που πιστεύουν στο μέλλον, δραστήριους, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τις ευκαιρίες και τόσο αισιόδοξους ώστε να αποκλείουν την ήττα.
 
Παραδείγματα επιτυχημένων νέων επιχειρηματιών με θάρρος δεν λείπουν ούτε από την χώρα μας, αλλά δυστυχώς είναι παρά πολύ λίγα. Η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, όπως κάνουν και άλλες εφημερίδες στο εξωτερικό, προκειμένου να ενθαρρύνουν την επιχειρηματικότητα δημοσίευσε πρόσφατα μερικές περιπτώσεις Ελλήνων επιχειρηματιών που τόλμησαν, πρωτοτύπησαν και πέτυχαν στην Ελλάδα της κρίσης, προτρέποντας και άλλους να κάνουν το ίδιο. Ενδεικτικά αναφέρονται επιχειρήσεις που ξεκίνησαν από το μηδέν και «απογειώθηκαν». Οι περιπτώσεις αυτές είναι οι εξής σύμφωνα με την εφημερίδα:
 
α) Έτοιμο, υγιεινό φαγητό με λίγα πιάτα και προσιτές τιμές
Η ιδέα των επιχειρηματιών γεννήθηκε από το δίλημμα που αντιμετώπισαν: ανθυγιεινά fast food ή πιο ακριβές τιμές στα εστιατόρια; Έτσι γεννήθηκε η ιδέα να προσφέρουν ποιοτικό φαγητό σε προσιτές τιμές, που ετοιμάζεται σε λίγα λεπτά. Με σκληρή δουλειά από τις πρώτες μέρες, ανακάλυψαν ότι υπήρχε μια μεγάλη αγορά. Στους 2-3 πρώτους μήνες προσδιόρισαν τη σχέση προϊόντος – αγοράς, που είναι το ζητούμενο για κάθε νέα επιχείρηση. Άλλωστε, τονίζουν οι νέοι επιχειρηματίες, η πολιτική αβεβαιότητα στην Ελλάδα αποθαρρύνει τους ξένους, ενώ στους ντόπιους επιχειρηματίες είναι διαφορετικά. Μπορούν να κυνηγήσουν, να δοκιμάσουν και αν αποτύχουν να δοκιμάσουν εκ νέου. Είναι μέσα στον τόπο τους και γι’ αυτό πλεονεκτούν έναντι των ξένων, στην παρούσα φάση της οικονομικής συγκυρίας. Ειδικότερα σήμερα που η επιχειρηματικότητα έχει αποενοχοποιηθεί.
 
β) Ξύλινοι εξοπλισμοί
 
Ο σχεδιασμός ειδικών ξύλινων κατασκευών δεν υπήρχε στην Ελλάδα και έτσι με όρεξη και προσεγμένη φροντίδα πήγαν όλα καλά. Ξεκίνησαν από ξύλινα χειροποίητα παπιγιόν, ακολούθησαν μανικετόκουμπα, γυαλιά, μπομπονιέρες και χειροποίητα ρολόγια. Όλα από ξύλο. Μέχρι ξύλινα προσκλητήρια πάχους ενός φύλλου χαρτιού. Όλα αυτά τα διοχετεύουν σε 55 καταστήματα στην Ελλάδα και Κύπρο και κάνουν και εξαγωγές σε Φινλανδία, Βέλγιο, Ολλανδία κλπ.
 
γ) Αποστολή φαγητών στους φοιτητές
Κάποιοι γονείς αναζητούσαν να βρουν τρόπο να στείλουν σπιτικό φαγητό στο γιο τους, τον φοιτητή. Το ένα ταπεράκι έγινε δύο, πέντε…. Τριάντα. Σκέφθηκαν λοιπόν να δημιουργήσουν μια εταιρία που να εξυπηρετεί τέτοιες ανάγκες. Και τι ακριβώς κάνει η εταιρεία αυτή; Συνδέει φοιτητές με τα «μαγειρέματα» της μητέρας τους, η οποία αναζητά γρήγορο και αξιόπιστο τρόπο να στείλει τις δημιουργίες της στο φοιτητικό τραπέζι. Έτσι οι αποστολές μεθοδεύτηκαν, ώστε κάθε εβδομάδα να γίνονται αποστολές για την Κρήτη και τη Θράκη και κάθε 15 ημέρες σε άλλες περιοχές της χώρας. Με την ιστοσελίδα της επιχείρησης, πληροφορούνται οι ενδιαφερόμενοι για τον τρόπο συσκευασίας, τους χρόνους συλλογής των δεμάτων και παράδοσής τους, το κόστος κλπ. Μάλιστα επεκτάθηκαν και στα πλυμένα ρούχα και, όπως είναι φυσικό ο τζίρος αυξάνεται κάθε χρόνο!
 
δ) Άλλες περιπτώσεις
Αξιοποίηση γνωστών παγκοσμίως ελληνικών τοπωνυμιών, για την προώθηση των παραδοσιακών μας προϊόντων. Το λάδι, η ελιά, τα βότανα έχουν μεγάλη ζήτηση παγκοσμίως. Η προώθησή τους με ένα τοπωνύμιο προσέδωσε σε όσους το χρησιμοποίησαν ιδιαίτερη ακτινοβολία.
 
• SPARTA GOODS (Eλιές, ελαιόλαδο και βότανα)
• KALAMATA (Λάδι), βρίσκει κανείς σε όλη την Ευρώπη
• KERKYRA (Ελιές). Από τα πιο πολυτελή πολυκαταστήματα HARRODS στο Λονδίνο μέχρι την Αραβική Χερσόνησο. Η πρωτοβουλία ήταν ενός Κερκυραίου αποφοίτου των Οικονομικών Επιστημών.
 
• Θα μπορούσε κανείς να χρησιμοποιήσει το ΘΡΑΚΗ για τα αρωματικά της φυτά, όπως είχε γίνει πριν πολλά χρόνια από έναν Κομοτηναίο επιχειρηματία που έκανε εξαγωγές από την Ιαπωνία μέχρι την Νότιο Αμερική.
 
ε) Τουρισμός
Αφού μιλάμε όμως για τολμηρές και πρωτότυπες επιχειρηματικές περιπτώσεις, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στον τουριστικό τομέα. Η ίδια εφημερίδα σε ειδικό τεύχος της τον περασμένο Μάρτιο, με τίτλο ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, φιλοξενεί πάρα πολλές απόψεις γνωστών παραγόντων του κλάδου από τις οποίες θα δανεισθούμε μερικές:
 
• Η παγκόσμια τουριστική αγορά ανακάμπτει ( + 4,7 %το τελευταίο έτος). Οι επισκέπτες από τη Ρωσία στην Ελλάδα έχουν αύξηση 180% έναντι του 2010 και από την Κίνα 243 %. Το 2014 η Ελλάδα τοποθετήθηκε στην πρώτη παγκόσμια τουριστική δεκαπεντάδα, ξεπερνώντας το όριο των 20 εκατ. αφίξεων ετησίως.
Θα πρέπει λοιπόν να επενδύσουμε στις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, για να προσφέρουμε αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες, όπως τονίζει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρ. Ανδρεάδης.
• Ο καθηγητής της ΑΣΟΕΕ κ. Ι. Λαζόπουλος στο εισαγωγικό του άρθρο στην έκδοση σημειώνει ότι «… δεν χωράει αμφιβολία ότι το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν δεν εκφράζει πλήρως αυτό που η ελληνική φύση και η πολιτιστική παράδοση προσφέρει…. Δεκάδες ιστορικές και μυθολογικές διαδρομές μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικές βιωματικές εμπειρίες για τους ξένους επισκέπτες, αλλά και ευκαιρίες για επιχειρηματική δράση…. Στην Βεργίνα και τις Αιγές θα ακούν αντιλάλους του γνωστού Σταγειρίτη φιλοσόφου….. στην πορεία προ Φιλίππους θα βλέπουν το δρόμο που ακολούθησε ο Απόστολος των Εθνών….. και αν στην πορεία του αυτή ο ξένος του χτυπήσει την πόρτα…. Μη θεωρείς τον εαυτό σου «γκαρσόνι» γιατί έχεις το προνόμιο να είναι οικοδεσπότης σε μια θαυμάσια χώρα….». Ας το σκεφθούμε αυτό για λίγο.
• Ο κ. Αλ. Τρίμης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας DOPIOS, τονίζει τη σημασία να δοθεί στον επισκέπτη η ευκαιρία να έχει μια προσωποποιημένη και αυθεντική εμπειρία μέσα από τη ματιά και τη βοήθεια ενός εντόπιου ανθρώπου. Έτσι δημιούργησε μια πλατφόρμα διασύνδεσης της εταιρίας του με ντόπιους ξεναγούς. Παράδειγμα είναι Κυριακάτικη εφημερίδα στη χώρα μας, που στις 10/1/16 εγκαινίασε τις παρουσιάσεις διαδικτυακά συνδεδεμένων ΝΤΟΠΙΩΝ ξεναγών, σε διάφορες χώρες. Ξεκίνησε μάλιστα από την πιο μακρινή Καλιφόρνια των ΗΠΑ, παραθέτοντας δέκα τέτοιες διευθύνσεις!
• Μια άλλη εταιρία φιλοδοξεί να βάλει στο χάρτη τα μικρά καταλύματα δηλ. μια «μηχανή κρατήσεων» χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, ρυθμίζοντας άμεσα τρόπους πληρωμής, με ή χωρίς προκαταβολή ή και άμεση εξόφληση.
• Η σύμβουλος επικοινωνίας κ. Κατ. Ανέστη, υποστηρίζει ότι ήρθε η ώρα για να επιτευχθεί η σύζευξη πολιτισμού και τουρισμού, μέσα από τον ενεργό διάλογο του αρχαίου πολιτισμού με τον σύγχρονο. Παράδειγμα η εμπειρία της μεσογειακής κουζίνας σε συνδυασμό με διάφορες δράσεις όπως ορειβασία ή καταδύσεις στον ελληνικό βυθό ή μιας διαδρομής με σκάφος. Η ραγδαία ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού διεθνώς, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα .
• Διοργάνωση οδοιπορικών που αποσκοπούν στην ανάδειξη της «άλλης» Ελλάδας και στην προβολή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
 
Με τέτοιες και παρόμοιες άλλες πρωτοπόρες ιδέες, αυξάνονται διαρκώς οι καινοτόμες επιχειρήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα μάλιστα υπάρχουν και εξειδικευμένα προγράμματα Νεανικής Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας. Επίσης προγράμματα με γενικότερους στόχους, όπως το Balkan Med που προωθεί διακρατικές συνεργασίες μεταξύ Βαλκανικών χωρών, μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και υποψηφίων προς ένταξη χωρών, που έχουν και ειδικούς άξονες επιχορήγησης «Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας»
 
Παρ’ όλα αυτά η καινοτομία, το απόλυτο δηλαδή ισοδύναμο μέτρο, που θα μπορούσε να λύσει ριζικά και βιώσιμα το εθνικό μας οικονομικό πρόβλημα, χωρίς την ανάγκη εύρεσης άλλων θλιβερών ισοδυνάμων, έχει παντελώς αγνοηθεί από της Κυβερνήσεις μας όπως τονίζουν σε άρθρο τους στις 5/12/15 οι ερευνητές Κ. Ζοπουνίδης και Μ. Καθαράκης.
 
Για όσους πεισθούν ότι πρέπει να δημιουργήσουν μια επιχείρηση, ας δούμε ποιους κανόνες προτείνει η διεθνής εμπειρία. 

Γ) ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

Την εβδομάδα της Παγκόσμιας Έκθεσης για την επιχειρηματικότητα, η εφημερίδα του Λονδίνου TIMES, δημοσίευσε ένα ΟΔΗΓΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, για όσους ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση. Ο οδηγός αυτός περιλαμβάνει τα εξής βήματα για να επιδιωχθεί η επιτυχία και νομίζω ότι είναι χρήσιμο να τον έχουν υπόψη τους, όσοι σκέφτονται να ξεκινήσουν μια καινούργια δική τους επιχείρηση.
 
ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ: Πρέπει να είναι κάτι ειδικό και συγκεκριμένο, στο οποίο να πιστεύει ο νέος επιχειρηματίας και να τον κρατά δραστήριο στις καλές και κακές στιγμές της προσπάθειάς του.
ΕΛΕΓΧΟΣ: Μπορεί να νομίζει κανείς ότι ανακάλυψε μια ευκαιρία, αλλά πριν ψάξει καλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Όταν λέμε ψάξιμο εννοούμε διασταύρωση των πληροφοριών του με πηγές του κλάδου και όχι απλώς γνώμες τρίτων. Πρέπει να εντοπίσει τους επιχειρηματίες του κλάδου που τον ενδιαφέρει, να μάθει τις λεπτομέρειες της δουλειάς και να προσδιορίσει το τι διαφορετικό και καλύτερο θα κάνει αυτός.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Η εμπειρία δείχνει ότι οι επιχειρήσεις είναι 10% ιδέα και 90% πραγματοποίηση. Η έμπνευση μπορεί να είναι καταπληκτική, αλλά είναι βασικό να οργανωθεί η υλοποίηση, δηλαδή ο τρόπος πραγματοποίησης εσόδων και αντιμετώπισης ζημιών, ώστε να καταλήξουμε σε κέρδη. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι τα επιχειρηματικά σχέδια πρέπει να είναι πάντοτε δεκτικά αλλαγών
ΟΝΟΜΑ: Χρειάζεται προσεκτική επιλογή, γιατί μερικές φορές ένα όνομα μπορεί να συμπίπτει με την ύπαρξη ήδη στην αγορά παρόμοιου ονόματος από άλλον και εν πάση περιπτώσει το όνομα να είναι κατατοπιστικό και να προκαλεί το ενδιαφέρον.
ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ Προσδιορίστε με χαρτί και καλαμάρι τις ανάγκες σας για το ξεκίνημα και μαζέψτε τα κεφάλαια που χρειάζεστε, χωρίς να ελπίζετε σε βοήθεια από άσχετους (φίλους, συγγενείς κλπ). Ειδικά τώρα, υπάρχουν ειδικές χρηματοδοτικές δυνατότητες από Ευρωπαϊκά Προγράμματα όπως το ΕΣΠΑ για ΝΕΟΦΥΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, που παρέχει επιδότηση μέχρι 60.000 ευρώ και με προκαταβολή 40%.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ Η συναναστροφή με άλλους επιχειρηματίες είναι βασική. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες συχνά αναφέρονται στις επαφές που κάνανε τον πρώτο καιρό της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Δεν πέρναγε σχεδόν εβδομάδα που να μην επικοινωνούσαν με άλλους συναδέλφους τους, προκειμένου να αξιοποιήσουν κάθε χρήσιμη πληροφορία που αφορούσε έναν τομέα στον οποίο για πρώτη φορά εισερχότανε. Οι νέες επιχειρήσεις ειδικά στο Διαδίκτυο είναι δύσκολο να αναπτυχθούν χωρίς διασυνδέσεις και αλληλοενημέρωση. Στην Αθήνα λειτουργούν ειδικοί τέτοιοι χώροι όπου νεαροί επιχειρηματίες συναντώνται και γνωρίζουν ο ένας τον άλλον (π.χ. ο πολυχώρος στο Γκάζι, το Ρομάντσο στην Ομόνοια, οι πολυχώροι στου Ψυρρή, στο Παναθηναϊκό Στάδιο)
ΑΔΕΙΑ: Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης χρειάζονται διάφορες άδειες. Πρέπει λοιπόν ο μελλοντικός επιχειρηματίας να μάθει έγκαιρα τι χρειάζεται και για να μην καθυστερήσει την έναρξη των δραστηριοτήτων του, αλλά και για να μη βρεθεί προ εκπλήξεων ή αδυναμιών.
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ: Εφ’ όσον γεννηθεί μια επιχειρηματική έμπνευση, είναι βασικό να προφυλαχθεί από άλλους. Όταν μάλιστα η ιδέα βασίζεται σε ένα πρωτοποριακό προϊόν ή τρόπο δράσης, είναι απαραίτητο έγκαιρα να κατοχυρωθεί με πατέντες ή ό,τι άλλο απαιτείται. Αλλιώς μπορεί εύκολα να αντιγραφεί από άλλους.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ενημερωθείτε όσο μπορείτε περισσότερο για το πώς τα κατάφεραν άλλοι επιχειρηματίες. Έρχονται εμπνεύσεις όταν μαθαίνει κανείς πως τα κατάφεραν οι άλλοι, γιατί η επιτυχία δεν έρχεται σε μια μέρα. Χρειάζεται κανείς να είναι προετοιμασμένος για ενδεχόμενες δυσκολίες που όλοι συναντούν. Η όλη προσπάθεια είναι ένας μαραθώνιος. Δεν είναι αγώνας ταχύτητας. Θέλει αντοχή!
ΞΕΚΙΝΗΜΑ: Μην διστάσετε να βάλετε μπρος την προσπάθειά σας. Όταν όλα έχουν γίνει όπως πρέπει, υπάρχει πάντα κατάλληλος χρόνος για να ξεκινήσει κανείς. Υπάρχουν τόσα μέσα σήμερα, υπάρχει η τεχνολογία και η ηλεκτρονική ενημέρωση που μας πάει παντού. Μην διστάζετε.
 
Αν λοιπόν υπάρχει ΕΠΙΘΥΜΙΑ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ και ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ και το κατάλληλο περιβάλλον με ΥΠΑΡΞΗ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ για το ξεκίνημα μιας επιχείρησης, τότε θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι όσοι επιχειρήσουν θα πρέπει να διαθέτουν ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΥΠΟΜΟΝΗ και ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
 
Καλή επιτυχία

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.