Η ενωμενη Ευρωπη των παιδιων

Η Κομοτηνή ενώθηκε με τη Γερμανία και οι ανησυχίες των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής και αυτών του ελληνικού Γυμνασίου του Bielefeld διασταυρώθηκαν στο διάστημα που διαρκεί μια διδακτική ώρα, μέσα από ένα μάθημα τηλεδιάσκεψης στο οποίο συμμετείχε και ο υπουργός Εσωτερικών, Προκόπης Παυλόπουλος, από το γραφείο του στην Αθήνα. Οι γερμανοί μαθητές ελληνικής καταγωγής είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες ελλήνων συνομηλίκων τους και να διατηρήσουν μια γέφυρα επικοινωνίας με το γενέθλιο τόπο των προγόνων τους, μια και πρόκειται για παιδιά μεταναστών τρίτης γενιάς. Το πρόγραμμα υλοποιείται με την αρωγή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και συγκεκριμένα από τον Καθηγητή Κυριάκο Κιουλάφα. Την εκδήλωση παρακολούθησε ο γ.γ. της περιφέρειας, Μιχάλης Αγγελόπουλος και συνεργάτες του ως υπεύθυνοι εφαρμογής νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Το Γυμνάσιο Bielefeld βρίσκεται στην περιοχή της Ρηνανίας στη Βεστφαλία και οι ελληνικής καταγωγής μαθητές έσπασαν γρήγορα τον πάγο της επικοινωνίας μέσα από την τηλεδιάσκεψη. Μια μαθήτρια ρώτησε τον υπουργό Εσωτερικών, κ. Παυλόπουλο εάν υπάρχει συνεργασία Ελλάδας Γερμανίας για την αντιμετώπιση της μάστιγας των ναρκωτικών και ο υπουργός απάντησε ότι η συνεργασία γίνεται σε επίπεδο επισήμων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο υπουργός ρώτησε τους μαθητές του γερμανικού σχολείου πώς είναι οι σχέσεις με τους γερμανούς και πώς αυτοί τους αντιμετωπίζουν κι ένας μαθητής ανέλαβε να απαντήσει ότι οι σχέσεις είναι φιλικές και καλές, απάντηση αναμενόμενη για τον κ. Παυλόπουλο, που δεν παρέλειψε όμως να πει πόσο χάρηκε.

Με συγκίνηση παρακολούθησε την τηλεδιάσκεψη ο γ.γ. της περιφέρειας, Μιχάλης Αγγελόπουλος κάνοντας λόγο για το ρόλο παρόμοιων πρωτοβουλιών στην ψυχολογία και την εκπαίδευση των εφήβων. «Τι πιο σημαντικό από το να συμβολίζονται και ν’ αποτυπώνονται μ’ αυτόν τον τρόπο οι ομογενειακοί δεσμοί, όπως και το κοινό ευρωπαϊκό μέλλον που πρέπει να μοιραστούν τα παιδιά από αυτές τις ηλικίες. Το βήμα που γίνεται είναι ουσίας και το ενδιαφέρον που υπάρχει αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο αυτό που μπορούμε να συνεχίσουμε». Ο κ. Αγγελόπουλος διέκρινε στους μαθητές το ενδιαφέρον τους να συνεχίσουν τις σπουδές τους, και την ανάγκη να λάβουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες γύρω από τους δρόμους που ανοίγονται μετά το λύκειο. «Διαπίστωσα την αγωνία των μαθητών που ήθελαν να υποβάλουν κι άλλες ερωτήσεις. Η τεχνολογία αποτελεί την καλύτερη διαδρομή και βρίσκει την αποθέωσή της σε επαφές που είναι άδολες και που φανερώνουν την επιθυμία για συνεργασία, συγκατοίκηση, συναντίληψη και για κοινά οράματα».

Η εκπαίδευση που θέλουμε

Ο πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Κιουλάφας μίλησε για το σχέδιο της επικοινωνίας μέσα από την τηλεδιάσκεψη. «Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών μαζί με το Ινστιτούτο Ερευνών του Ανατολικού Αιγαίου προσπαθούν να κάνουν εφαρμογές νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην επικοινωνία μαθητών όλων των επιπέδων. Σ’ αυτά τα πλαίσια ξεκινήσαμε από την περιφέρεια ΑΜ-Θ, μετά από πρωτοβουλία του κ. Αγγελόπουλου. Έχει ιδιαίτερο βάρος και σημασία το γεγονός ότι η τέταρτη προσπάθεια έγινε στο νομό με μεγάλη επιτυχία. Έχουμε πείσει την ελληνική πολιτεία και προσπαθούμε να πείσουμε και την ελληνική κοινωνία ότι αυτή η προσπάθεια είναι μπροστά από την εποχή μας, είναι επιβεβλημένη και θα πρέπει κάτι να γίνει εάν θέλουμε να μην περιθωριοποιηθούμε σαν κράτος και σαν κοινωνία».

Ο κ. Κιουλάφας αναγνώρισε τους κοινούς στόχους ανάμεσα στους μαθητές του 4ου Γυμνασίου και σ’ αυτούς του Γυμνασίου του Bielefeld. «Οι μαθητές των δύο γυμνασίων ζουν σε μια ενωμένη Ευρώπη. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι θα ζουν και θα μεγαλώσουν σε μια ενωμένη Ευρώπη, χωρίς να ξεχάσουν τις εθνικές τους καταβολές και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα.

Οι μαθητές του Γυμνασίου του Bielefeld είναι ελληνόπουλα δευτέρας και τρίτης γενιάς, τα οποία έπρεπε να δουν ελληνόπουλα από την περιφέρεια και να διαπιστώσουν ότι μπορούν να συνεννοηθούν.

Το σημερινό τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της χώρας έχει τέτοια υποδομή που μπορεί να εφαρμόσει παρόμοια προγράμματα. Υπάρχει θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να υποστηρίξει παρόμοια προγράμματα, αλλά πρέπει πρώτα να αποδείξουμε την εφικτότητά τους». Ο κ. Κιουλάφας δεν έκρυψε την ικανοποίησή του από τη συμμετοχή του υπουργού στη διαδικασία, με τον οποίο είναι και συνάδελφοι στη Νομική.

Στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συγκεκριμένα στο Οικονομικό Τμήμα οι φοιτητές έχουν κοινά μαθήματα με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας και της Σουηδίας.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.