«Η αστρολογια ειναι συνθετη επιστημη»

Τι είναι αστρολογία; Ποια είναι η σχέση της με τις άλλες επιστήμες; Ποια είναι η θέση της σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο; Πρέπει να αντιμετωπίζεται σοβαρά; Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στον αστρολόγο; Υπάρχει μοίρα και ποια η σχέση της με το χαρακτήρα του ατόμου;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα στα οποία απαντά σήμερα στον ΠτΘ ο αστρολόγος Παντελής Καραμηνάς.

Ο κ.Καραμηνάς σπούδασε ιατρική και ειδικεύτηκε στην ψυχανάλυση. Εδώ και τριάντα χρόνια ασχολείται με την αστρολογία, για την οποία πιστεύει ότι είναι κλάδος επιστημονικός που λειτουργεί ως αρνητικό στερεότυπο στην Ελλάδα, γιατί υπάρχει μια σύγχυση περί του αντικειμένου και γιατί μπαίνουν αρκετοί που είναι μη ειδήμονες για λόγους βιοποριστικούς

Επίσης έχει ιδρύσει σχολή στην Αθήνα, «Το σωματείο ελλήνων αστρολόγων και μεταφυσικών» όπου οι μαθητές του ακολουθούν για τέσσερα χρόνια μαθήματα άσκησης τηλεπάθειας, ύπνωσης, χαλάρωσης, διαίσθησης, χρόνος που όπως λέει ο ίδιος είναι λίγος, «γιατί τα μαθήματα γίνονται δυο φορές την εβδομάδα και αυτός ο χρόνος είναι λίγος για την αστρολογία. Η αστρολογία είναι καθαρά μαθηματικά είναι και θέμα μελέτης, διαβάσματος. Η μαντική, είναι θέμα ικανότητας, να ανακαλύψεις κομμάτια του εαυτού σου. Η αστρολογία είναι θέμα μελέτης, να διαβάζεις, όσο μπορείς να διαβάζεις».

Να σημειωθεί τέλος ότι είναι και συγγραφέας βιβλίων, όπως «Ο δίσκος της Φαιστού» και πολλών άλλων.

Περικλής Καραμηνάς όμως…

ΠτΘ:κ. Καραμηνά, μεταξύ των άλλων ειδικοτήτων σας είστε και αστρολόγος. Είναι επιστημονική η ενασχόληση με την αστρολογία;

Π.Κ.:Εξετάζοντας την αστρολογία, όπως πραγματικά είναι, θα τη χαρακτηρίζαμε επιστημονική. Τα γραφόμενα στα περιοδικά δεν μπορούν να προσεγγίσουν αυτό που πραγματικά είναι. Θα έλεγα πως η αστρολογία είναι ένα καθαρά προσωπικό και ατομικό ωροσκόπιο πάνω στο οποίο ανακαλύπτουμε την ψυχολογία του ατόμου. Αλλά πιστεύω ότι ακόμα και οι κάποιοι επιστήμονες, όπως για παράδειγμα ο Γιουνγκ, έχουν αναλύσει σωστά ότι τα αρχέτυπα ξεκινάνε από τον ήλιο, από τη σελήνη σαν αναγκαία ένστικτα, είτε του άντρα και της γυναίκας, είτε της ίδιας της φύσης, αυτό βέβαια σε σχέση ότι πάντα παίζεται ένα παιχνίδι ανάμεσα στο αρσενικό και στο θηλυκό, στον Ήλιο – τη σελήνη, στον άντρα – τη γυναίκα, τον πατέρα – τη μητέρα. Επομένως, -θεωρώντας ιστορικά τουλάχιστον ότι οι καταγραφές που υπάρχουν μπορούν να αποδείξουν με μαθηματική ακρίβεια πυθαγόρειας μορφής,- εξετάζουμε πλέον την αστρολογία μέσω της στατιστικής. Εξετάζοντας τη σοβαρότητά της πήραμε 5 εκατομμύρια ωροσκόπια και αναρωτηθήκαμε αν ισχύουν αυτά που λέει, δηλαδή αν θα συμβεί ένα γεγονός στις 15 Αυγούστου του 2005, περιμέναμε να δούμε αν συμβεί, και συνέβη. Ως εκ τούτου αρχίζουμε πλέον και υπολογίζουμε ότι έχει μια σοβαρότητα, διότι συνέβησαν και τα πέντε γεγονότα. Φυσικά δεν μπορούμε να μιλήσουμε ότι θα συμβούν δέκα γεγονότα γιατί η ζωή κάθε χρόνο δεν έχει τέτοια πάνω από ένα -δύο. Υπάρχουν γεγονότα καθημερινότητας τα οποία όμως είναι τετριμμένα, τα ουσιαστικά μπορούν να συμβούν μία φορά το χρόνο, για παράδειγμα ένας γάμος, η γέννηση ενός παιδιού, το χτίσιμο ενός σπιτιού. Επομένως τα σημαντικά γεγονότα στη ζωή μας δεν μπορεί να είναι παραπάνω από δέκα.

ΠτΘ:Παρουσιάζετε την αστρολογία ως κάτι ιδιαίτερα σύνθετο. Είναι σύνθετη επιστήμη;

Π.Κ.:Είναι σύνθετη. Βεβαίως τίθεται το ερώτημα τι είναι επιστήμη. Όταν πάω στο γιατρό, που είναι επιστήμων για εξετάσεις και πέφτει έξω, συνεπάγεται ότι δεν είναι επιστήμων; Ο τρόπος που χρησιμοποιεί τη μέθοδό του στατιστικά και μαθηματικά του αποδίδει κάποια ιδιότητα. Για παράδειγμα, αν κάποιος πάει στο γιατρό για τα νεφρά του και του λέει ο γιατρός ότι ίσως να έχει πρόβλημα στα νεφρά, ίσως να είναι τα επινεφρίδια, ίσως όμως αυτό να είναι και κληρονομικό, και ίσως πρέπει να κάνουμε και μια άλλη εξέταση, όλα αυτά τα ερωτήματα συνιστούν αυτό που ονομάζουμε ιατρική επιστήμη. Τελικά επιστήμη είναι η δυνατότητα που έχουμε από την οποιαδήποτε εργασία να αποδώσουμε πολύ σωστά την απάντηση στο ερώτημά μας.

ΠτΘ:Εσείς ως επιστήμων, έχετε σπουδάσει Ιατρική και έχετε ειδικευτεί στην ψυχολογία, είχατε από το χρόνο των σπουδών σας τα ίδια ερωτηματικά σχετικά με την επιστημονική φύση της αστρολογίας;

Π.Κ.: Εγώ δεν είχα ερωτηματικά ως προς την αστρολογία, γιατί ξεκίνησα την ενασχόλησή μου με αυτήν αφηρημένα, όταν όμως βγήκα από το ερώτημα της αστρολογίας ήμουν πλέον πεπεισμένος, διότι είχαν συμβεί γεγονότα για τα οποία πολλές φορές προβληματιζόμουν, αλλά δεν είχα προλάβει να δω αν είναι αλήθεια ή όχι. Όταν όμως μαζεύτηκε ένας αριθμός πελατών και φίλων και ανακάλυψα ότι κάτι σοβαρό γίνεται, τότε ήδη είχα διανύσει 15 χρόνια δουλειάς στην ψυχανάλυση και στην αστρολογία. Το θέμα είναι οι άνθρωποι να ξεχωρίσουν ότι αυτά που διαβάζουμε στις εφημερίδες και στα περιοδικά κατά 30% είναι αλήθεια, γιατί είναι γρήγορη δουλειά, δεν είναι ατομική, αλλά συλλογική και συνολική και δεν μπορεί να αποδώσει αυτό που αποδίδει ένα προσωπικό ωροσκόπιο.

ΠτΘ:Τι εννοείτε όταν λέτε προσωπικό ωροσκόπιο;

Π.Κ.: Εννοούμε ότι έχουμε ένα ζωδιακό κύκλο που με κάποιους μαθηματικούς υπολογισμούς τον χωρίζουμε σε δώδεκα τομείς ή οίκους και κάθε ένας τομέας μας δίνει και μια απάντηση στα ερωτήματά μας. Οι 12 τομείς είναι οι ακόλουθοι: ο πρώτος αφορά στις ανάγκες του ατόμου, ο δεύτερος στα οικονομικά του, ο τρίτος στη σχέση με τα αδέλφια του, ο τέταρτος στη σχέση με τους γονείς του, ο πέμπτος στη σχέση με το σύντροφό του, ο έκτος στην καθημερινή του ζωή, ο έβδομος στον πρώτο του γάμο, ο όγδοος στην ψυχολογική ατομική του λειτουργία, καθώς και σε κληρονομικά ή παρεμφερή οφέλη, ο ένατος στις σπουδές του και συγκεκριμένα στις πανεπιστημιακές ή σε ταξίδια στο εξωτερικό, ο δέκατος στην κοινωνική του καταξίωση, ο ενδέκατος στις φιλίες που θα κάνει ή όχι και ο δωδέκατος στους κρυφούς εχθρούς που έχει ή στις κακές επιρροές, όπως είναι τα ναρκωτικά, και συγκεκριμένα σε κάθε τι κρυμμένο, ύποπτο, ύπουλο μέσα του.

ΠτΘ:Τι σας είναι απαραίτητο να γνωρίζετε για κάποιο άτομο για να δώσετε την αστρολογική του ταυτότητα;

Π.Κ.: Θέλουμε την ημερομηνία και ώρα γέννησης, όπως και τον τόπο, διότι με τους μαθηματικούς υπολογισμούς το μήκος και το πλάτος του τόπου που γεννήθηκε το άτομο ορίζει τα δώδεκα σημεία που ανέφερα και τα οποία ξεκινάνε από αυτό που λέμε ωροσκόπο. Για παράδειγμα κάποιος γεννήθηκε στις 11/3, αυτό σημαίνει ότι στις 11/3 ο ήλιος βρισκόταν στο ζώδιο των Ιχθύων στην 22η μοίρα, το οποίο είναι συγκεκριμένο μαθηματικό στοιχείο, από το οποίο παίρνουμε κάποια στοιχεία, που συνιστούν το χαρακτήρα του ατόμου. Εκτός από το βασικό ζώδιο έχουμε και τον ωροσκόπο, ετυμολογικά η λέξη προέρχεται από το ώρα και σκοπεύω, δηλαδή σκοπεύω την ώρα που γεννήθηκα. Επομένως αν κάποιος είναι Ιχθείς και έχει γεννηθεί στις ένδεκα το πρωί ψάχνουμε με μαθηματικό υπολογισμό να δούμε η ώρα που γεννήθηκε το άτομο σε ποιο ζώδιο αντιστοιχεί, και στην προκειμένη περίπτωση λέμε στους διδύμους.

ΠτΘ: Για να βγάλετε μία αστρολογική ταυτότητα πόσο καιρό απασχολείστε;

Π.Κ .:Ένας επαγγελματίας αστρολόγος που πρόκειται εκείνη την ώρα να συζητήσει με τον πελάτη του, επειδή μας διευκολύνουν τα κομπιούτερ, θέλει 5 λεπτά για το ωροσκόπιο και μια ώρα για καλή ανάλυση. Όταν όμως μπούμε στη διαδικασία των προβλέψεων θέλουμε 5-6 ώρες δουλειά.

ΠτΘ:Ρισκάρετε στη δουλειά σας;

Π.Κ.: Βεβαίως υπάρχει ρίσκο, το οποίο όμως θα πρέπει να εξετάσουμε από τι προέρχεται. Μπορεί να προέρχεται από αδιαφορία, δηλαδή κάνω μία δουλειά ασυνείδητα, ή από λανθασμένα στοιχεία του πελάτη. Αν κάποιος μας πει ότι γεννήθηκε στις 11, ενώ είναι γεννημένος στις 11:08 αυτόματα μπορούμε να έχουμε αρκετές διαφορές, όμως προσπαθούμε βάσει του ιστορικού του να ελέγξουμε και να βρούμε την ώρα γέννησής του, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που δεν την ξέρουν. Οπότε το ρίσκο μοιράζεται ανάμεσα στην αδιαφορία ενός αστρολόγου ή στα λάθος στοιχεία του πελάτη.

ΠτΘ:Αισθάνεστε αγωνία κατά την ώρα της δουλειάς σας;

Π.Κ.: Δεν αισθάνομαι αγωνία, γιατί πλέον έχω εμπειρία. Η αγωνία και η πίκρα που περνάω, κυριολεκτικά πίκρα, είναι μόνο όταν ακούω τα γεγονότα της ζωής ενός ατόμου.

ΠτΘ:Τελικά τα άστρα πώς μας επηρεάζουν;

Π.Κ :Προσωπικά δεν έχω την άποψη ότι μας επηρεάζουν, αλλά ότι η αστρολογία χρησιμοποιεί αυτούς τους πλανητικούς σχηματισμούς και μπορεί να ερμηνεύσει τη ζωή και τα γεγονότα του ατόμου. Όσον αφορά στην επιρροή εάν θεωρήσουμε ότι η σελήνη είναι ένας πλανήτης που ορίζει τις 28 ημέρες της έμμηνου ρύσης της γυναίκας θα λέγαμε ότι επηρεάζει τον κύκλο της γυναίκας. Αλλά αυτός ο κύκλος είναι ένας μαθηματικός κύκλος, δηλαδή και αν δεν υπήρχε η σελήνη πάλι θα υφίστατο. Απλώς από την αρχαία Ελλάδα από μαθηματικής πλευράς έχουμε θεωρήσει ότι η σελήνη επειδή κάνει αυτές τις 28 ημέρες μας, δίνει με ένα μαθηματικό τρόπο μια απάντηση.

ΠτΘ: Θεωρείτε ότι οι άνθρωποι αγωνιούν για το μέλλον τους και απευθύνονται στους αστρολόγους γιατί αισθάνονται εγκαταλελειμμένοι, ή η αγωνία τους είναι ένα πάγιο μεταφυσικό ζήτημα;

Π.Κ.: Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει μια μοίρα, όχι μοιρολατρία. Πιστεύω παράλληλα ότι όταν ένας άνθρωπος ξεκινάει να κάνει άλλα πράγματα και του συμβαίνουν άλλα προσπαθεί να δώσει μια απάντηση. Επομένως αυτός ο άνθρωπος θα αποταθεί σε κάποιους, και στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να πάει για βοήθεια στον ψυχολόγο του ή στον αστρολόγο του, με τη διαφορά ότι είναι διαφορετικό το κύρος ενός αστρολόγου από αυτό του ψυχολόγου, ή του ψυχαναλυτή. Το ερώτημα όμως και για τους δύο είναι το ίδιο. Πού πάει η ζωή μου; Στην περίπτωση αυτή υπάρχει κάτι που λειτουργεί εσωτερικά μοιραία. Δεν μπορούμε να πούμε φωναχτά ότι υπάρχει μοίρα, γιατί γινόμαστε δέσμιοι πολλών πραγμάτων.

ΠτΘ:Τι εννοείτε όταν λέτε ότι υπάρχει μοίρα; Πιστεύετε ότι υπάρχει δεδομένη πορεία για τον άνθρωπο;

Π.Κ.: Πιστεύω καταρχήν ότι ο άνθρωπος σαν ψυχή έρχεται από κάπου και κατευθύνεται κάπου. Το τελικό στάδιο του κάπου είναι το ίδιο το ανθρώπινο σώμα. Οι ενέργειες λοιπόν που θα κάνει ένας άνθρωπος σαν σώμα και σαν ύλη δεν είναι άσχετες με την ψυχή, η οποία φέρει ένα βάρος, να διαπραγματευτεί την παραμονή στη γη. Ο άνθρωπος πηγαίνει στον αστρολόγο, γιατί ενώ η σκέψη, η ψυχή και το σώμα θέλουν να κάνουν με βάση τη γη κάποια συγκεκριμένα πράγματα, συμβαίνουν αντίθετα ή εντελώς διαφορετικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσδιορίζει κάτι το μοιραίο και γι’ αυτό το ψάχνει.

ΠτΘ: Στην αστρολογία έχουν υπεισέλθει άνθρωποι μη επαγγελματίες, τυχαίοι;

Π.Κ.: Φυσικά. Το 80% περίπου δεν είναι σοβαροί, γιατί, όταν σήμερα ψάχνεις να βρεις δουλειά και σε προσλαμβάνει ένα γραφείο που έχει ένα τηλεφωνικό κέντρο για να πεις αστρολογία και αυτά που λες τα διαβάζεις από ένα κομπιούτερ πάει να πει ότι κοροϊδεύεις τον κόσμο. Ουσιαστικά όμως η ανάγκη της επιβίωσης σε ωθεί να τον κοροϊδέψεις. Βέβαια θα πρέπει να μην μπερδεύουμε τα μέντιουμ με τους αστρολόγους και να το πάω παραπέρα άλλο να είσαι μάγος και άλλο να είσαι όλα μαζί, διότι αυτά είναι τομείς και γνώσεις. Μαθαίνω να λειτουργώ σαν μέντιουμ, μαθαίνω να λειτουργώ σαν αστρολόγος, μαθαίνω να λειτουργώ σαν μάγος. Το να είσαι μάγος και μέντιουμ είναι θέμα χαρισματικό, είναι διαισθητικό, αλλά διαφέρουν παρασάγγας το ένα από το άλλο.

ΠτΘ:Με ποια έννοια διαφέρουν;

Π.Κ: Όταν επισκεφτείς το μέντιουμ ρίχνει την τράπουλα ή βάζει τη γυάλα του και αυτοσυγκεντρώνεται για να πει κάποια πράγματα, ο αστρολόγος όμως ακολουθεί μια μέθοδο μαθηματική καθαρά, και μ’ αυτή την έννοια διαφέρουν.

ΠτΘ:Κ. Καραμηνά το κακό υφίσταται στη γη;

Π.Κ: Το κακό υφίσταται στην ίδια τη φύση, το καλό και το κακό είναι υπαρκτά. Ίσως και να είναι και αναγκαίο κακό.

ΠτΘ: Εννοείτε ότι είναι συμπληρωματικά;

Π.Κ.: Είναι συμπληρωματικά, απλώς το καλό είναι 99% καλό και 1% κακό και το κακό είναι 99% κακό και το 1% καλό. Αυτή η αναλογία μας δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε ότι είναι αλληλοεξαρτώμενα. Επειδή όμως η φύση της ζωής είναι 99% καλό, επικρατεί το καλό. Αυτό το λένε όλες οι θρησκείες. Όταν λέμε αρσενικό-θηλυκό, καλό-κακό, πλούσιο-φτωχό, ανοιχτό ή κλειστό, προσδιορίζουμε ακριβώς αυτή τη συμπληρωματικότητα και την αναγκαιότητα να υπάρχουν και τα δύο. Από εκεί και μετά είναι καθαρά θέμα προσωπικής φιλοσοφίας. Προσωπικά και ο υλισμός είναι σεβαστός γιατί μέσα στην πληρότητα του 99% υπάρχει και αμφιβολία, έστω και 1%. Πάντα υπάρχει αυτή η αμφιβολία, όπως υπάρχει πάντα η δυσκολία στους ανθρώπους να κατανοήσουν τι εννοούμε σύμπαν, τι εννοούμε Θεό, τι εννοούμε ουράνιες δυνάμεις. τι εννοούμε πράγματι κακό, πράγματι καλό. Ο άνθρωπος δεν έχει φτάσει ακόμη στο σημείο να κατανοήσει τι είναι εποχή υδροχόου. Εποχή υδροχόου είναι η εποχή της γνώσης, αλλά για να γίνει αυτή η γνώση θα περάσουμε δια πυρός και σιδήρου.

ΠτΘ:Ζούμε στην εποχή του υδροχόου;

Π.Κ: Φαινομενικά έχουμε μπει το 2000, ουσιαστικά το 2400.

ΠτΘ: Θα μπούμε;

Π.Κ.: Ναι, αλλά έχουμε μπει γιατί είναι σαν τους κρίκους της αλυσίδας ο ένας κρίκος είναι μέσα στον άλλο, μια εποχή είναι μέσα στην άλλη.

ΠτΘ:Η ταυτότητα των πελατών σας είναι κρυφή;

Π.Κ.: Φυσικά, κανένα δεν αφορά το ποιος με επισκέπτεται και αυτό είναι και λογικό. Ο πελάτης μπαίνει μέσα για να συζητήσει ένα θέμα, και όχι για να βγει στο περιοδικό ή στην εφημερίδα. Έρχεται όπως πάει σ’ ένα γιατρό για να κάνει μια εξέταση.

ΠτΘ:Ειδικά στα περιοδικά life style είχαν δει τα φώτα της δημοσιότητας τέτοιες περιπτώσεις..

Π.Κ.: Όταν μας το επιτρέπουν, ναι. Έχω φίλους καλλιτέχνες που τους λέω, «παιδιά για τον άρτον ημών τον επιούσιον» θα χρησιμοποιήσω ότι είστε φίλοι μου, είστε πελάτες μου».

ΠτΘ: Μπορείτε να μας πείτε κάποια ονόματα ;

Π.Κ.:Θα σας πω από αυτούς που δεν είναι πια πελάτες μου για διάφορους λόγους, λόγω απόστασης, λόγω διαφορετικής χρονικής περιόδου. Η Μαίρη Χρονοπούλου, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν και καλές μου φίλες, και καλές πελάτισσες. Θα έλεγα όμως ότι δεν ερχόταν σαν πελάτισσες, γιατί είχαμε πλέον αναπτύξει μια φιλία. Τον Πλάθιντο Ντομίνγκο έτυχε να τον συναντήσω και να του κάνω το ωροσκόπιό του στην Κρήτη, γιατί τον ενδιέφερε πολύ η φιλοσοφία ενός Έλληνα αστρολόγου και όχι το μέλλον του. Τον ενδιέφερε η συζήτηση, η κουλτούρα της αστρολογίας. Ο Γιώργος Μαρίνος μελετάει, ψάχνει, προβληματίζεται. Δεν μπορώ λοιπόν να πω ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πελάτες μου. Πέρα από φίλοι, είναι άνθρωποι που ενδιαφέρονται να μάθουν, να προβληματιστούν για τον εαυτό τους, για τη ζωή τους.

ΠτΘ: Στην αστρολογία δηλαδή καταφεύγουν όλοι ανεξάρτητα από επίπεδο μόρφωσης, κοινωνικής θέσης. Διαβάσαμε ότι και ο Μιτεράν κατέφευγε σε αστρολόγο.

Π.Κ: Όταν θα έρθει ο πρωθυπουργός της Ελλάδας στο γραφείο μου, και η αστρολογία έχει κακοποιηθεί, σίγουρα δε θέλει να παρουσιάσει ότι ήρθε. Για παράδειγμα δε θα μπορούσε ο Ωνάσης να πει ότι πήγα στον Περικλή Καραμηνά γιατί εννοείται ότι ο κόσμος ξέρει ότι ο Ωνάσης έχει τέτοιο μυαλό που δε χρειάζεται τη βοήθεια του Καραμηνά. Αν εγώ αυτή τη στιγμή πω ότι θα επισκεφτώ έναν συνάδελφο αστρολόγο, όλοι θα διερωτηθείτε γιατί δε βλέπω μόνος τη μοίρα μου. Πιστεύω λοιπόν ότι κάθε άνθρωπος πρέπει να καταφύγει σε αστρολόγο, διότι η αστρολογία περισσότερο σου υποδεικνύει πού κάνει λάθος ο χαρακτήρας σου και πάνω εκεί μπορείς να ξεπεράσεις τα πράγματα, παρά να σου πει ότι στις τάδε του μήνα θα σου συμβεί αυτό το κακό. Αυτό το κακό θα συμβεί με βάση ότι ο χαρακτήρας δεν έχει αντιληφθεί έναν προσωπικό του μηχανισμό.

ΠτΘ:Μήπως αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα μαντεία, αστρολογία, μαγεία τα βάζουμε σε ένα τσουβάλι;

Π.Κ.:Στην Ελλάδα τα ρίχνουμε όλα σε ένα τσουβάλι, και την αστρολογία, και την παραψυχολογία, και τη μαγεία, και τη μετενσάρκωση, κάνουμε και έναν αχταρμά λίγο με τη θρησκεία και γίνεται ένα αλαλούμ. Ο κόσμος πρέπει να μάθει ότι πρέπει να επισκέπτεται το μέντιουμ, τον αστρολόγο για κάποιον πολύ συγκεκριμένο λόγο. Μπορεί να σε επισκεφτούν για απίθανα πράγματα. Παράδειγμα ήρθε μια κύρια η οποία έχασε το βραχιόλι της. Μου λέει λοιπόν «μου είπαν ότι είστε αστρολόγος επομένως πρέπει να πάω σ’ ένα μέντιουμ». Ο αστρολόγος μπορεί να κάνει ένα ωροσκόπιο ωριαίο, της στιγμής εκείνης και να υποδείξει που είναι το βραχιόλι ή αν επιστρέψει. Το μέντιουμ αντί να κάνει το ωροσκόπιο, ταξιδεύει στο χωρόχρονο και συλλαμβάνει πού είναι το αντικείμενο. Και οι δύο έχουν την πιθανότητα να πετύχουν αλλά και να αποτύχουν.

ΠτΘ: Αυτή η σύγχυση που υπάρχει στην Ελλάδα υπάρχει και στον άλλο ευρωπαϊκό χώρο;

Π.Κ.:Όχι, υπάρχει ένα μπέρδεμα αλλά όχι σ’ αυτό το βαθμό. Βέβαια εμείς είμαστε μια χώρα που είμαστε γεννημένοι μέσα σ’ αυτά, δηλαδή τα κουβαλάμε από παλιά. Για παράδειγμα αυτά που κουβαλιούνται στην Αμερική πήγαν από άλλες χώρες, δεν ήταν αυτόχθονα στοιχεία. Η αστρολογία υπήρξε στην αρχαία Ελλάδα, όπως και η μαγεία και αυτό είναι σαφές από τις ιστορικές καταγραφές. Στην Αμερική δεν μπορούμε να πούμε ότι υπήρχαν αστρολόγοι, πήγαν αστρολόγοι.

ΠτΘ:Είναι απλά πιο ξεκάθαρα;

Π.Κ.:Πιο ξεκάθαρα δεν είναι. Πολύ φοβάμαι ότι είναι παντού μπερδεμένα, γιατί δεν υπάρχει ειλικρίνεια και σαφήνεια. Θα ‘ρθει κανείς να σου πει ότι είναι μάγος, ή μέντιουμ, ή μάγος και μέντιουμ, ή αστρολόγος; Δε θα το πει, γιατί είναι θέμα κοινωνικής αντιμετώπισης. Αυτό δε σημαίνει ότι ένα μάγος είναι κακός και ένας αστρολόγος είναι καλός, γιατί αυτό είναι θέμα ψυχής, θέμα ποιότητας. Μπορεί από ένα μάγο να βρεις ένα πολύ καλό και από έναν αστρολόγο να βρεις ένα πολύ κακό, γιατί είναι θέμα χαρακτήρα, ψυχής, καλλιέργειας πνευματικής όχι πανεπιστημιακής. Δεν είναι δηλαδή όλα τα πράγματα καθαρά τοποθετημένα, επειδή μεγάλωσα μορφώθηκα, είμαι από ένα καλό κοινωνικό περιβάλλον είμαι και καλός. Αυτόματα λοιπόν η επιλογή που κάνουμε στη δουλειά μας, όποια κι αν είναι, αποτελεί βάση για τη διάπλαση του χαρακτήρα μας.

ΠτΘ:κ. Καραμηνά στη σχολή σας πόσους φοιτητές έχετε;

Π.Κ.: Από χρόνο σε χρόνο γίνονται όλο λιγότεροι, γιατί γίνονται περισσότεροι αυτοί που διδάσκουν, για βιοποριστικούς λόγους. Επειδή το σωματείο όμως είναι βιοποριστικό επαγγελματικό αναγκαστικά ένα πλήθος που χρειάζεται δίπλωμα, γιατί για να εργαστείς στην Ελλάδα σαν επαγγελματίας πρέπει να ‘χεις δίπλωμα, θα αποταθεί στο σωματείο. Γίνεται στην Ελλάδα μία προσπάθεια να εξυγιανθούν τα πράγματα αλλά πιστεύω ότι σε μία 20ετία δε χειροτερεύουν, κάτι θα γίνει. Ο κόσμος πρέπει να κατανοεί την αστρολογία, και αν την κατανοήσει τα πάντα είναι ο χαρακτήρας μας. Πιστεύω ότι η μοίρα μας είναι ο χαρακτήρας μας. Όταν κάποιος είναι ευαίσθητος και ερωτεύεται και αγαπάει και πιστεύει σ’ αυτή την αγάπη και τελικά τρώει μια σφαλιάρα θα πει ότι ήταν μοιραίο αυτό. Μήπως όμως μοιραία ο χαρακτήρας έπρεπε να βρει αυτά τα στοιχεία που ήταν απαραίτητα όχι να τον ταλαιπωρήσουν αλλά να ψαχτεί και να προβληματιστεί;. Όταν όλοι προβληματιζόμαστε, προβληματιζόμαστε αφού έχουμε φάει τη σφαλιάρα, είτε είναι συναισθηματική, οικονομική, οικογενειακή δεν έχει σημασία. Απλώς πάρα πολύ αργά ψάχνουμε τον εαυτό μας.Ο άνθρωπος εγώ πιστεύω ότι έρχεται από κάπου σαν ψυχή, δεν είναι συγκεκριμένος ο χώρος, έρχεται από κάπου, εκατομμύρια έτη φωτός μακριά, να ζήσει και να βιώσει στο γήινο επίπεδο τη γήινη ζωή του και επιστρέφει στο χώρο από τον οποίο ήρθε.

ΠτΘ; Κ.Καραμηνά σας ευχαριστούμε πολύ.

Π.Κ.:Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Τ.Β.-Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.