Γιωργος Ντολιος, βουλευτης ΠΑΣΟΚ Εβρου: «Αδικος και ψευδεπιγραφος ο προυπολογισμος»

«Άδικο και ψευδεπίγραφο» χαρακτηρίζει τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε και συζητείται στη Βουλή ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ στο Νομό Έβρου Γιώργος Ντόλιος μιλώντας στον ΠτΘ, υποστηρίζοντας ότι δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί και ότι θα δημιουργήσει και θα επιδεινώσει ήδη τα οικονομικά προβλήματα των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. «Εκτίμησή μας είναι ότι θα υπάρξει νέα αύξηση των έμμεσων φόρων και πιθανότατα αύξηση του ΦΠΑ, γιατί δεν υπάρχει ρητή δέσμευση του κ. Αλογοσκούφη. Είναι ένας προϋπολογισμός αντιαναπτυξιακός γιατί υπάρχουν περικοπές και στα ΚΠΣ και κυρίως περικοπές στα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων, είναι ένας προϋπολογισμός που δεν δίνει εχέγγυα για την παρέμβαση στην ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ,όπως διαπιστώθηκε από την απόδοση που είχαν τα φορολογικά μέτρα των προηγούμενων προϋπολογισμών, επομένως είναι ένας προϋπολογισμός που έγινε με τη λογική της Ν.Δ. που επιχειρεί μέσα από ωραιοποίηση δεικτών και αριθμών να παρουσιάσει μια ψευδεπίγραφη πραγματικότητα και να πείσει τους άνεργους ότι δουλεύουν τους πενόμενους Έλληνες ότι ζουν καλά και να πείσει όσους εν πάση περιπτώσει όλους όσους δεν έχουν βρεθεί σε δυσχέρεια ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι καλύτερα».

Κοινωνικά άδικος ο προϋπολογισμός

«Δεν υπάρχει αντίρρηση ακόμη και από τους ομιλητές της Ν.Δ. ότι ο προϋπολογισμός είναι κοινωνικά άδικος. Εμείς είχαμε συγκεκριμένα επιχειρήματα επί του συγκεκριμένου θέματος σε σχέση για παράδειγμα με τα έσοδα. Υπάρχει ένας δείκτης αποδεκτός από όλους όσο αυξάνονται οι έμμεσοι φόροι τόσο περισσότερο άδικος ότι είναι ο προϋπολογισμός. Από το 2004 μέχρι το 2008 με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ο λόγος άμεσων και έμμεσων φόρων βαίνει συνεχώς αυξανόμενος ενώ μέχρι το 2004 έβαινε συνεχώς μειούμενος. Η έμμεση φορολογία είναι η πιο άδικη φορολογία και βαρύνει τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Το ένα θέμα είναι αυτό το δεύτερο επιχείρημά μας είναι ότι στο φετινό προϋπολογισμό αποδείξαμε και φαίνεται από τους αριθμούς ότι ενώ έχει αυξηθεί κατά 3 δις ευρώ η φορολογία των φυσικών προσώπων έχει μείνει σταθερή η φορολογία των νομικών προσώπων. Και αυτή η διαπίστωση δείχνει ότι η φορολογία του κεφαλαίου είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με τη φορολογία των φυσικών προσώπων. Δεν συμβαίνει αυτό σε άλλες χώρες της ΕΕ και δεν συμβαίνει στην Ιρλανδία παράδειγμα που κατά κόρον αναφέρεται η κυβέρνηση γιατί εκεί τα αδιανέμητα αποθεματικά φορολογούνται με πολύ χαμηλό συντελεστή με το 12,5% ενώ τα μερίσματα τα διανεμόμενα κέρδη δηλαδή φορολογούνται ως εισόδημα φυσικών προσώπων και μάλιστα με πολύ υψηλούς συντελεστές ξεπερνώντας το 40%.

Η μείωση της φορολογίας των Ανωνύμων Εταιρειών από το 35% στο 25% αφορά όπως λέει η Ν.Δ. χιλιάδες εταιρείες. Εμείς αποδείξαμε στη Βουλή ότι το μισό ποσό των χρημάτων που χάνει κατ’ έτος ο προϋπολογισμός, το 1,5 δις ευρώ αφορά 170 μεγάλες εταιρείες. Πρόκειται για τις Τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το υπόλοιπο μισό αφορά στις χιλιάδες ανώνυμες εταιρείες. Η δεύτερη επισήμανση αφορά στη μείωση της φορολογίας για να γίνουν επενδύσεις. Ο ρυθμός ανάπτυξης όπως βγαίνει από τον ίδιο προϋπολογισμό δεν οφείλεται σε παραγωγικές επενδύσεις αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό από επενδύσεις καταναλωτικού τύπου που προκύπτει από τον καταναλωτισμό των νοικοκυριών σε επενδύσεις στεγαστικών δανείων και προκύπτει ο ρυθμός ανάπτυξης σε πολύ μεγάλο βαθμό από χρηματιστηριακού τύπου κερδοσκοπικά κεφάλαια τα οποία αγοράζουν μετοχές υπαρχουσών λειτουργουσών εταιρειών και δεν δημιουργούν νέες επενδύσεις. Η προσδοκώμενη ανάπτυξη από επενδύσεις που θα προέκυπταν λόγω της μείωσης της φορολογίας διαπιστώθηκε ότι ήταν απλώς φρούδες ελπίδες».

Δημοσιονομική εξυγίανση των ΔΕΚΟ

«Το θέμα της δημοσιονομικής εξυγίανσης το ΔΕΚΟ είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα και το αναγνωρίζουν όλοι. Βεβαίως θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι δύο μεγάλες ΔΕΚΟ, ΔΕΗ και ΟΤΕ ήταν κερδοφόρες κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και σήμερα έχουν προβλήματα. Η δημοσιονομική εξυγίανση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τη Ν.Δ. για την καθολική αύξηση των τιμολογίων γιατί αυτού του τύπου οι πολιτικές λειτουργούν ως έμμεση φορολογία σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων».

Η ελληνική περιφέρεια θύμα του προϋπολογισμού

«Η ελληνική περιφέρεια είναι θύμα και αυτού του προϋπολογισμού. Το πρώτο εργαλείο ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το οποίο φθάνει στο 3,8% του ΑΕΠ. Είναι το χαμηλότερο ποσοστό που διέθεσαν ποτέ οι προϋπολογισμοί της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες. Πέρα του ότι και αυτό το πενιχρό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων λειτουργεί πολλές φορές ως ένα άτυπο αποθεματικό για την κυβέρνηση η οποία καλύπτει έκτακτες ανάγκες. Για παράδειγμα θεομηνίες πυρκαγιές. Άλλο εργαλείο για την ανάπτυξη της περιφέρειας αποτελούν τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης. Η περίπτωση του Γ΄ΚΠΣ είναι χαρακτηριστική. Το Δεκέμβρη του 2005 ήμουν ειδικός εισηγητής για θέματα περιφερειακής ανάπτυξης εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ και προέβλεπα τότε ότι με το πενιχρό όπως το θεωρούσαμε τότε και μεγαλύτερο σε σύγκριση με το σήμερα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων η κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το θέμα της απορρόφησης του Γ΄ ΚΠΣ και έλεγα ότι θα χαθούν απίστευτα ποσά για λογαριασμό της χώρας. Η κυβέρνηση όμως προχώρησε στην περικοπή του Γ΄ΚΠΣ κατά 1 δις 800 εκατομμύρια. Πρότεινε δηλαδή στην ΕΕ να περικοπεί σειρά έργων και συγχρόνως πρότεινε να μη περικοπούν οι κοινοτικές εισροές. Δηλαδή στα υπόλοιπα έργα που έμειναν αυξήθηκε το ποσοστό της κοινοτικής συμμετοχής και μειώθηκε αντίστοιχα το ποσοστό της εθνικής συμμετοχής. Αυτό ήταν μια μεγάλη ανακούφιση στον προϋπολογισμό και εμφανίζεται στον προϋπολογισμό του 2007 ένα ποσό εισροών εκ μέρους της ΕΕ το οποίο είναι αφύσικα υψηλό στον προϋπολογισμό του 2007 και αυτό φαίνεται στον φετινό προϋπολογισμό όπου το ποσοστό των εισροών είναι πολύ μικρότερο. Όταν ένα έσοδο δεν είναι επαναλαμβανόμενο και δεν ήταν επαναλαμβανόμενες οι εισροές δεν θα έπρεπε να γραφούν στον προϋπολογισμό του 2007, ο οποίος δηλαδή ανακουφίστηκε από έκτακτες κοινοτικές εισροές που προέκυψαν από την περικοπή του Γ΄ ΚΠΣπου αφορούσε πρωτίστως την ελληνική περιφέρεια. Έχουμε λοιπόν μειωμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, έχουμε περικοπές των ΚΠΣ το ίδιο γίνεται και χειρότερα με το Δ΄ ΚΠΣ και έχουμε και μειωμένους πόρους στους φυσικούς φορείς της ελληνικής περιφέρειας. Αναφέρομαι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση. Για παράδειγμα να πω ότι δεν υπάρχει κωδικός στον προϋπολογισμό που να προβλέπει ενίσχυση των εθελοντικών συνενώσεων, τις οποίες εξήγγειλε πομποδώς ο κ. Παυλόπουλος.

Υποχρηματοδούνται δραστηριότητες οι οποίες μεταφέρθηκαν στην Τοπική αυτοδιοίκηση και των οποίων το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο πριν από τη μεταφορά τους σε αυτήν. Στον προϋπολογισμό αναφέρεται ότι η χρηματοδότηση του προνοιακού χαρακτήρα λειτουργιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αναφέρομαι στην πρόνοια στη Βοήθεια στο Σπίτι διασφαλίζεται μέχρι τον Αύγουστο του 2008. Απόδειξη για αυτά που λέω είναι οι δηλώσεις του κ. Κακλαμάνη προέδρου της ΚΕΔΚΕ και στελέχους της Ν.Δ. αλλά και του μέλους της ΕΝΑΕ κ. Μίχα και τις δηλώσεις του τέως Προέδρου της ΚΕΔΚΕ του κ. Κουκουλόπουλου πέραν των δηλώσεων που μιλούν για εξαθλίωση των ΟΤΑ του υπεύθυνου του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ του κ. Ρόβλια».

Η ανταγωνιστικότητα το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας

«Χωρίς υπερβολή το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι η ανταγωνιστικότητα. Είμαστε μια οικονομία που δεν μπορεί να σταθεί στο διεθνή ανταγωνισμό και αυτό φαίνεται από τις επενδύσεις που δεν γίνονται, από τις μετακομίσεις στο εξωτερικό των διαφόρων επενδύσεων, το ισοζύγιο στις ξένες επενδύσεις που γίνονται στην Ελλάδα και στις ξένες επενδύσεις που γίνονται στο εξωτερικό είναι πλέον αρνητικό και βεβαίως θεωρώ ότι το μεγαλύτερο αδίκημα που υπάρχει σε αυτό τον προϋπολογισμό είναι το αδίκημα σε βάρος της ελληνικής περιφέρειας. Δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα αυτά τα οποία αναφέρθηκα. Ακόμα και στην ελληνική περιφέρεια υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της υπαίθρου και των πόλεων, κυρίως μεταξύ της υπαίθρου και των πρωτευουσών των νομών. Τέτοιου είδους προσέγγιση σε καμιά περίπτωση δεν έχει κάνει ο προϋπολογισμός ή μάλλον επιχειρείται κάθε φορά μέσα από τις λογικές των μέσων όρων να στρογγυλοποιηθούν τα πράγματα και να αποκρύψουν την πραγματικότητα. Για παράδειγμα ο αγροτικός τομέας της οικονομίας έχει πρόβλημα. Ακόμη και αν πήγαινε καλά είναι γνωστό ότι ο αγροτικός τομέας της οικονομίας παράγει ανέργους. Λιγότεροι άνθρωποι όσο περνούν τα χρόνια ασχολούνται με τη γεωργία. Αυτή η έξοδος από τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας δεν συμβαίνει στην Αλεξανδρούπολη αλλά στην Ορεστιάδα, στο Διδυμότειχο. Εκεί λοιπόν το ποσοστό της ανεργίας δεν καταγράφεται χωριστά οι άνθρωποι αυτοί είναι άνεργοι στις περιοχές τους μετακομίζουν στην Αλεξανδρούπολη ή στα κέντρα καταγράφονται στο συνολικό ποσοστό ανεργίας εκ μέρους της κυβέρνησης με τον τρόπο που καταγράφεται και προπάντων δεν γίνεται διακριτό για το τι συμβαίνει στο θέμα της ανεργίας στην ελληνική ύπαιθρο».

Κακή διαχείριση και σκοπιμότητες προς όφελος κάποιων συμφερόντων

«Η κακή εικόνα της οικονομίας οφείλεται και στην κακή διαχείριση και σε σκοπιμότητες προς όφελος κάποιων συμφερόντων. Πάντα έλεγα ότι αυτή η δεξιά που κυβερνά την Ελλάδα είναι μια μαϊμού δεξιά. Δεν ενδιαφέρεται γενικά για την επιχειρηματικότητα αλλά για τα συμφέροντα χιλίων δικών της οικογενειών. Το δεύτερο είναι ότι υπάρχει ανικανότητα που προκύπτει από τη διαχείριση των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης. Τα Βατερλό της κυβέρνησης στην ΕΕ είναι διαρκή και δεν αφορούν θέματα θεσμικά όπως του βασικού μετόχου αλλά και θέματα οικονομικής επάρκειας της χώρας μας στην ΕΕ. Τα ΚΠΣ είναι το πρώτο παράδειγματα εργοστάσια της ζάχαρης το άλλο. Ήταν ένα διαρκές Βατερλό της κυβέρνησης που οδήγησε στο κλείσιμο του εργοστασίου της Ξάνθης που φαίνεται ότι θα μας οδηγήσει και στο κλείσιμο και των άλλων εργοστασίων δυστυχώς και του μοναδικού εργοστασίου που υπάρχει στην Ελλάδα. Υπάρχει λοιπόν και ένα θέμα ανικανότητας. Αυτού του είδους η διαχείριση έχει οδηγήσει στο εξής: Εμείς λέγαμε και στόχος μας ήταν να συγκλίνει η οικονομία μας με το μέσο όρο των οικονομιών της ΕΕ. Προς αυτή την κατεύθυνση είχαμε κάνει σοβαρά βήματα. Υπήρχε πάντα μία διαφορά του ρυθμού ανάπτυξης στην Ελλάδα και του μέσου όρου της ΕΕ Αυτή η διαφορά έχει μικρύνει σε μεγάλο βαθμό. Από το 3,7% που ήταν το 2001 είναι 0,8% τώρα. Υπάρχει λοιπόν μία τεράστια επιβράδυνση στα βήματα της σύγκλισης και μια επιβράδυνση η οποία μεταφέρει την πραγματική σύγκλιση πολλές δεκαετίες πίσω. Στο διάστημα αυτών των διαδικασιών δεν ξέρουμε τι θα συμβεί και τι απρόβλεπτες καταστάσεις θα υπάρξουν».

Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.