Εργαστηρι κατασκευης Παραμυθιων εγινε το Αρχαιολογικο Μουσειο Κομοτηνης

Από την φαντασία στην πραγματικότητα πέρασαν τα παραμύθια όσων συμμετείχαν στο σεμινάριο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ροδόπης

Πώς να μεταφέρουν από τη φαντασία τους στο χαρτί, και από το χαρτί στο λόγο και σε άλλα μέσα γνώρισαν όσοι συμμετείχαν στο εργαστήριο συγγραφής παραμυθιού, κατασκευής χειροποίητου βιβλίου και εμψύχωσης μιας ιστορίας που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή το Σάββατο 5 και την Κυριακή 6 Μαΐου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής.
 
Στο διήμερο αυτό σεμινάριο, το οποίο διοργάνωσε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο βιβλιοπωλείο, οι συμμετέχοντες έμαθαν αφενός πώς να εμπνέονται από τα παραμύθια, παραδοσιακά και σύγχρονα και να τα αξιοποιούν ως έναυσμα για δημιουργικές δραστηριότητες, αλλά και πώς μια ιστορία εξελίσσεται από τη στιγμή που γεννιέται στη φαντασία, αποτυπώνεται έπειτα στο χαρτί, γίνεται ένα μοναδικό βιβλίο με χειροποίητες σελίδες αλλά και ετοιμάζεται για μια μικρή παράσταση κουκλοθεάτρου. 

Κατασκευάζοντας τα παραμύθια 

Αυτό το εργαστήρι κατασκευής παραμυθιών, αποτελούνταν από θεωρητικές παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες, σημείωσε η κ. Νάγια Δαλακούρα, Αρχαιολόγος Μουσειολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ροδόπης, που τόνισε ότι σε αυτό συμμετείχαν ενήλικες διαφορετικών ειδικοτήτων, όπως εκπαιδευτικοί, νομικοί, ψυχολόγοι και αρχαιολόγοι, που ενδιαφέρονται πως θα κατασκευάσουν παραμύθια.
 

Έτσι γνώρισαν βασικές τεχνικές που αφορούν την αφηγηματολογία τους, μέχρι τεχνικές κατασκευής χαρτιού και βιβλιοδεσίας, ώστε στο τέλος του σεμιναρίου να έχουν αποκτήσει όλη την τεχνογνωσία της κατασκευής ενός βιβλίου, από την αρχή της σύλληψης του ήρωα μέχρι το τέλος, φεύγοντας κυριολεκτικά με ένα βιβλίο στο χέρι. 

Χρειαζόμαστε όλοι τα παραμύθια 

Το εργαστήρι εμψύχωσε η αρχαιολόγος-μουσειολόγος Αλεξάνδρα Σέλελη, που τόνισε πως η όλη φιλοσοφία του διήμερου είναι να αντιμετωπισθεί το παραμύθι σαν ένας κεντρικός πυρήνας από τον οποίο ξεκινούν διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες.
 

Αυτές ξεκινούν από τη γραφή, δηλαδή πώς γράφεται μια ιστορία και πώς πλάθεται ένας ήρωας και στήνεται σε μια πλοκή, προχωρώντας στην κατασκευή ενός χειροποίητου βιβλίου, εικονογραφημένο με απλούς τρόπους, ολοκληρώνοντας με την εμψύχωση, να το φανταστούν δηλαδή οι συμμετέχοντες σαν μια μικρή παράσταση κουκλοθεάτρου.
 
Με αυτό τον τρόπο το παραμύθι γίνεται αφορμή για μια σειρά από δραστηριότητες, και στόχος τους είναι, μέσα στο ωραίο περιβάλλον του Αρχαιολογικού Μουσείου Κομοτηνής που τους φιλοξενεί, να πάρουν ιδέες για να τις οδηγήσει ο καθένας στην κατεύθυνση που θέλει.
 

«Έτσι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τα δουλέψουν στην τάξη, οι γονείς με τα παιδιά, ή ο καθένας μόνος του. Το θέμα είναι να εμπνευστούν και να το δουλέψουν όλοι μαζί», σημείωσε η κ. Σέλελη, τονίζοντας πως όλοι έχουν ανάγκη από παραμύθι, και όσο νωρίτερα το καταλάβουν τόσο το καλύτερο θα είναι για όλους.
 
Άλλωστε υπενθύμισε πως η ελληνική λέξη παραμύθι, σε άλλες γλώσσες δεν έχει την αντιστοιχία και πολυσημία των νοημάτων της. «Και αυτό γιατί είναι και ‘παρά- μύθο’, δηλαδή μιλά για σημαντικά πράγματα με απλά λόγια, αλλά και ‘παραμυθία’, δηλαδή παρηγοριά. θάρρος, ενθάρρυνση, κάτι που χρειαζόμαστε όλοι» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.