Εφυγε απο τη ζωη ο Χρηστος Καρχαδακης

Ένας από τους νεαρούς κομοτηναίους που αγαπούσαν με πάθος το θέατρο και αφιέρωσε όλη τη σύντομη σχεδόν ζωή του σ’ αυτό ήταν ο Χρήστος Καρχαδάκης.
«Διαρκής μαθητής» του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής ο Χρήστος έμοιαζε με τον μικρό του Τζιουζέπε Τορνατόρε στο «Σινεμά ο Παράδεισος» αφού ήταν σχεδόν καθημερινός παρατηρητής του από τότε που άρχισε να καταλαβαίνει τη ζωή…

Στο ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής πρωτοέπαιξε σε ερασιτεχνικά σχήματα και εδώ πρωτοξεκίνησε και με τις επιμέλειες θεατρικών προγραμμάτων, τότε που αυτά θωρούνταν ακόμη απαραίτητα προκειμένου να εναποτίθεται μέσω αυτών στην ιστορία το στίγμα κάθε παράστασης.
Ο Χρήστος, αμέσως μόλις τελείωσε την πρώτη του πανεπιστημιακή σχολή, πραγματοποίησε το όνειρο της ζωής του σπουδάζοντας θέατρο στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα.

Από εκείνα τα χρόνια ζούσε και στην Αθήνα εργαζόμενος για το θέατρο ως μεταφραστής, ως βοηθός σκηνοθέτη ή ως δραματολόγος, δίπλα σε αγαπημένους του συνεργάτες στο θέατρο όπως ο Πέρης Μιχαηλίδης, η Βάσια Παναγοπούλου και πολλοί άλλοι επώνυμοι του ελληνικού θεάματος.

Ο Χρήστος εργάστηκε πολύ και ό,τι τον ξεκούρασε πραγματικά από απόψεως πνευματικής εργασίας ήταν η δυνατότητά του να εργαστεί για να στήσει από την αρχή τη σειρά θεάτρου των εκδόσεων Α. Σοκόλη – Θ. Κουλεδάκη, όπως και έγινε. Τη σειρά που εγκαινίασε δηλαδή για τον ιστορικό οίκο Σοκόλη ο κομοτηναίος Θοδωρής Κουλεδάκης.

Ο Χρήστος ως ερευνητής της νεότερης θεατρικής πραγματικότητας

Στο θέατρο από τα φοιτητικά του χρόνια δεν έχανε παράσταση για παράσταση σε όλη την ελληνική επικράτεια και η θεατρική μας βιβλιοθήκη με τα 2.500 προγράμματα είναι αδιάψευστος μάρτυρας της αγάπης του Χρήστου αλλά και των γνώσεων που απέκτησε με κόπο βιώνοντας προσωπικά την ιστορία του θεάτρου σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Εξάλλου με τον Χρήστο μπορούσες να συζητήσεις κάθε στιγμή για την παραστασιολογία οιουδήποτε θεατρικού έργου, την οποία μπορούσες να την έχεις σε ελάχιστα χρόνο μέσω της βιβλιοθήκης του τα πρώτα χρόνια και των ηλεκτρονικών του αρχείων στη συνέχεια.

Ο Χρήστος εργάστηκε ακόμη ως συνεργάτης θεατρικών περιοδικών και προσπάθησε πολύ αυτά να εξακολουθήσουν να υφίστανται, όπως και δίδαξε το μάθημα της Ιστορίας Θεάτρου στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Κεντρική Σκηνή”.
Τελευταία πολύ μεγάλη του ικανοποίηση η σκηνοθεσία του έργου “Χοντροί άντρες με φούστες” του Ν. Σίλβερ (Θέατρο Χώρα 2008-2009 και 2009-2010) για το οποίο οι κριτικοί είχαν εγκωμιαστικά σχόλια.

Ο Χρήστος είχε μεταφράσει και για το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής τη “Λοκαντιέρα” του Κ. Γκολντόνι και είχε εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στον Δημήτρη Παπασταμάτη.

Τον αποχαιρετούμε ευχόμενοι καλό του ταξίδι…

Στην οικογένειά του τα θερμά μας συλλυπητήρια…

Η πορεία του στο χώρο του θεάτρου

Ο Χ.Καρχαδάκης σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: “Χοντροί άντρες με φούστες” του Ν. Σίλβερ (Θέατρο Χώρα 2008-2009 και 2009-2010) και “Δρόμος Μακρύς” της Σίλα Στίβενσον (Θέατρο Ορφέας-Ανδρέας Βουτσινάς, 2009-2010).
Είχε τη μεταφραστική και σκηνοθετική επιμέλεια στο θεατρικό αναλόγιο του έργου “Εραστές” της Τ. Ντίμοβα (Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου / Booze) και “Λύκοι στους τοίχους” του Β. Χριστοφιλάκη (Θέατρο Χώρα).

Μετέφρασε τα θεατρικά έργα: “Χοντροί άντρες με φούστες” του Ν. Σίλβερ (θέατρο Χώρα), “Λοκαντιέρα” του Κ. Γκολντόνι (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής), “Δεσποινίς Πέπσι” της Π. Μπρινό (θέατρο Σμαρούλα), “Αγνή του Θεού” του Τ. Πιελμέιερ (Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν), “Βρικόλακες” του Ερ. Ίψεν (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης), “Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα” του Ευγ. Ο’ Νηλ (τριλογία – Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος), σε συνεργασία με την Βάσια Παναγοπούλου: “Το επάγγελμα της κυρίας Γουόρεν” του Τζ. Μπ. Σω (θέατρο Ορφέας-σκηνή Α. Βουτσινάς), “Φήμες” του Ν. Σάιμον (θέατρο Γκλόρια και Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου), “Κι εγώ σ’ αγαπώ” του Ντ. Λούσι (θέατρο Αχίλλειον) και σε συνεργασία με τον Τάσο Μπαντή “Ανάσα Ζωής” του Ντ. Χέαρ (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος).

Ως βοηθός σκηνοθέτη, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Φεστιβάλ Αθηνών, ιδιωτικούς θιάσους και ομάδες, με σκηνοθέτες τους: Δήμητρα Αράπογλου, Ανδρέα Βουτσινά, Μπέσσυ Μάλφα, Νίκο Μαστοράκη, Πέρη Μιχαηλίδη, Τάσο Μπαντή, Μιμή Ντενίση, Έλλη Παπακωνσταντίνου, Δημήτρη Παπασταμάτη, Γιώργο Ρεμούνδο, Θανάση Σαράντο, Leon Alterton, Arleene Philips κ.ά.

Μεταφράσεις του έχουν εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Ύψιλον (“Η Αγνή του Θεού” του Τ. Πιελμέιερ, “Βρικόλακες” του Ερ. Ίψεν, “Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ” του Ουάιλντ, “Ένας ιδανικός σύζυγος” του Ουάιλντ).

 

Μεταφράσεις
(2012) Silver, Nicky, «Χοντροί άντρες με φούστες», Σοκόλη – Κουλεδάκη
(2010) Dorfman, Ariel, «Ο θάνατος και η κόρη», Σοκόλη – Κουλεδάκη
(2007) Wilde, Oscar, 1854-1900, «Ένας ιδανικός σύζυγος», Ύψιλον
(2006) Ibsen, Henrik, «Βρικόλακες», Ύψιλον
(2006) Pielmeier, John, «Η Αγνή του Θεού», Ύψιλον
(2006) Wilde, Oscar, 1854-1900, «Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ», Ύψιλον

Λοιποί τίτλοι
(2011) Τσιπιανίτης, Αντώνης, «Απολυμένη», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2011) Σουλιώτης, Γιάννης, «Θυμάσαι πώς μύριζαν οι μανόλιες στη Νικαράγουα;», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2011) Pessoa, Fernando, 1888-1935, «Ο ναυτικός», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2011) Θεατρική Ομάδα Νότιο Σέλας, «Τα σημάδια του Κάιν», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2009) Σταμάτης, Αλέξης, «Γένεση», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2009) Τσαλίκη, Ηδύλη, «Για κανέναν πάνω δεν είναι εύκολα κάτω», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2009) Σπηλιώτη, Χρύσα, Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;, Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2008) Συλλογικό έργο, «Χωρίς μουσική», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2007) Δήμου, Άκης, «Το αίμα που μαράθηκε», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2007) Σπηλιώτη, Χρύσα, «Φωτιά και νερό», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2006) Δήμου, Άκης, «Η Μαργαρίτα Γκωτιέ ταξιδεύει απόψε», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2006) Κατσικονούρης, «Βασίλης, Καλιφόρνια ντρίμιν», Σοκόλη – Κουλεδάκη [επιμέλεια σειράς]
(2006) Παγκουρέλης, Βάιος, «Λόγος θεάματος: Κριτικές θεάτρου», Ελληνικά Γράμματα [επιμέλεια]

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.