Ε.Στυλιανιδης: «Αρνουμαστε την υπερφορτωση του Συνταγματος με διαταξεις που το καθιστουν δυσκαμπτο»

Παρέμβαση του Βουλευτή ΝΔ Ροδόπης υπέρ της συνταγματοποιήσης του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για την ελληνική οικογένεια και πυρά στις διατάξεις της αντιπολίτευσης

Στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, στην Ενότητα για τις ατομικές ελευθερίες και τα κοινωνικά δικαιώματα, έκανε παρέμβαση ο Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ και Πρόεδρος της Επιτροπής Δρ. Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης, υποστηρίζοντας την άποψη ότι «η ελληνική οικογένεια είναι το θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του έθνους, η οποία άντεξε και σήκωσε στις πλάτες της την Ελληνική κοινωνία». Για τους λόγους αυτούς, ο Βουλευτής Ροδόπης υποστήριξε μεταξύ άλλων και τη θέσπιση σε επίπεδο Συντάγματος, ενός συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στο άρθρο 21 παρ. 1 που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία.
Για το σύνολο των συζητούμενων άρθρων, ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης τοποθετήθηκε πως η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν είναι αποτέλεσμα μιας απλά λεπτομερούς εξαντλητικής θετικιστικής προσέγγισης. Είναι θέμα κυρίαρχης αντίληψης και νοοτροπίας αυτών που ασκούν την εκάστοτε εκτελεστική, νομοθετική και δικαστική εξουσία γεγονός που σημαίνει όπως εξήγησε ο πρόεδρος της επιτροπής πως μία λεπτομερής και εξαντλητική αποτύπωση στο Σύνταγμα, συχνά μπορεί να λειτουργήσει περιοριστικά αφήνοντας ακάλυπτα πεδία ελευθερίας.

«Ένα  Σύνταγμα αυστηρό και παράλληλα δύσκαμπτο, δηλαδή όχι ανοιχτό στις εξελίξεις, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε θραύση του θεσμικού πλαισίου ή  να ξεπεραστεί στην πράξη από τα σύγχρονα δεδομένα» τόνισε ο βουλευτής Ροδόπης για να χαρακτηρίσει υπερβολικές τις παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στο συγκεκριμένο αναθεωρητικό κεφάλαιο, εκτός ίσως από αυτήν της κατοχύρωσης ενός Συστήματος Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος που προτείνεται στο άρθρο 21 παράγραφος 1 του Συντάγματος.

Ειδικότερα:

Περί του άρθρου 21 παρ. 1

Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας εγγυάται πως θα θωρακίσει ακόμα περισσότερο την οικογένεια ως θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του Έθνους, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής. Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, η Ελληνική Οικογένεια ήταν αυτή που κράτησε όρθια την κοινωνία, δείχνοντας ποιο είναι τελικά, πέρα και πάνω από κρατικιστικές ιδεοληψίες, το ισχυρό κύτταρο της Ελληνικής Κοινωνίας.

Η Ανάγκη αξιοπρεπούς διαβίωσης που στοχεύει η κυβέρνηση να κατοχυρώσει έχει αναγνωριστεί ήδη νομολογιακά από τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ. Ειδικότερα η απόφαση 668/2012 της Ολομέλειας αναφέρεται στην αξιοπρεπή διαβίωση των οικονομικώς ασθενέστερων  και στην αποτελεσματική παροχή περίθαλψης, πρόνοιας  και κοινωνικής ασφάλισης. Επίσης η απόφαση 2287/2015 της Ολομέλειας συνδέει την αξιοπρεπή διαβίωση των συνταξιούχων με εισόδημα ικανό να εξασφαλίσει τόσο τους όρους της φυσικής υπόστασης (διατροφή, ένδυση, στέγαση, θέρμανση και τα λοιπά) όσο και τη δυνατότητα συμμετοχής στην κοινωνική ζωή.

Εκ του περισσού η πρόταση της αντιπολίτευσης στο άρθρο 5 παρ. 2

Ο βουλευτής ΝΔ Ροδόπης δήλωσε πως θεωρεί εκ του περισσού την πρόταση της αντιπολίτευσης για τη Συνταγματική προστασία της ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού στο άρθρο 5 παρ. 2 , διότι βεβαίωσε ότι είναι πλήρως και επαρκώς προστατευμένα και τα δύο, τόσο θεσμικά όσο και νομολογιακά. Συγκεκριμένα κυρωθείσες διεθνείς συνθήκες, όπως της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αλλά και της ελληνικής νομοθεσίας προστατεύουν υπέρνομοθετικά και ίσως πιο ισχυρά από άποψη τυπικής ισχύος τα παραπάνω δικαιώματα.

Ως εκ τούτου συμπέρανε ότι είναι  υπερβολική η κατοχύρωση στο Σύνταγμα που μπορεί να οδηγήσει ίσως σε αποδυνάμωση προστασίας άλλων δικαιωμάτων που δεν αναφέρονται ρητά.

Η πρόταση για το άρθρο 21 παρ. 3 περιορίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία στην υγεία

Υπερβολική εκτίμησε την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 21 παράγραφος 3, διότι το δικαίωμα στην υγεία είναι απολύτως κατοχυρωμένο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

Η επιμονή αυτή της αντιπολίτευσης προφανώς είναι μια προσπάθεια να επιβάλει έμμεσα τον περιορισμό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον τομέα της υγείας. Αυτό που δεν συνειδητοποιεί όμως είναι ότι η λύση δεν προσφέρεται από ιδεοληπτικές προσεγγίσεις, ισχυρίστηκε ο κ. Στυλιανίσης. Στόχος πρέπει να είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, ανεξάρτητα αν είναι δημόσιες ή ιδιωτικές και φυσικά η προσβασιμότητα σε αυτές από όλους τους πολίτες.

Ιδεολογικά φορτισμένη και αόριστη η παρέμβαση στο άρθρο 21 παρ. 7

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ στο άρθρο 21 παράγραφος 7 είναι αόριστη και ιδεολογικά φορτισμένη, τόνισε ο βουλευτής. «Ποια είναι τα βασικά κοινωνικά αγαθά; Μόνο το νερό και η ενέργεια; Τι θα πει δημόσιος έλεγχος; Αναφέρεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς», διερωτήθηκε ο ίδιος. Στην πράξη το ζήτημα έχει επιλυθεί, διότι την απελευθέρωση των πρώην μονοπωλίων, τη συνόδευσε η λειτουργία ανεξάρτητων αρχών, που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και την προστασία των καταναλωτών μέσω της εποπτείας και της ρύθμισης της αγοράς. Σύμφωνα με νόμο η ρυθμιστική αρχή ενέργειας παρακολουθεί και ελέγχει τη λειτουργία της αγοράς, τηρεί τους κανόνες ανταγωνισμού και προστατεύει τους καταναλωτές . Σε κάθε περίπτωση η ένταξη στο Σύνταγμα τέτοιων διατάξεων δημιουργεί δυσκαμψία που δεν θα επιτρέπει τη χώρα να παρακολουθεί τις εξελίξεις, με συνέπειες τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία .

 «Σύνταγμα της Ευτυχίας» οι διατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ στο άρθρο 22

Ευφυώς ο εισηγητής στην Προτείνουσα Βουλή και σημερινός Πρόεδρος του Κοινοβουλίου κ. Κ. Τασούλας αποκάλεσε αυτό το σύμπλεγμα διατάξεων του άρθρου 22 που εισηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ «Σύνταγμα της Ευτυχίας», σχολίασε ο κ. Στυλιανίδης. Η  πρόταση της αντιπολίτευσης εμπεριέχει αυτονόητα δικαιώματα που ούτως ή άλλως κατοχυρώνονται, τόσο στο Ευρωπαϊκό όσο και στο Συνταγματικό πλαίσιο. Επίσης η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ εμπεριέχει ιδεολογικά φορτισμένες ευχές, που έχουν κριθεί νομολογιακά σε Εθνικό επίπεδο και θεσμικά σε Ευρωπαϊκό ή Διεθνές επίπεδο.

Συγκεκριμένα η πρόταση για μονομερή προσφυγή των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία και ο περιορισμός του αντικειμένου της αποκλειστικά στον καθορισμό του βασικού μισθού αντίκειται στο Σύνταγμα όπως αποφάσισε το ΣτΕ 2307/2014. Η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ είναι  εντελώς εκτός του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού πλαισίου που ισχύει και δεσμεύει και τη χώρα έτσι κι αλλιώς. Αντίστοιχα ουτοπική είναι και η πρόταση που αφορά στο άρθρο 22 παράγραφος 4 για την απαγόρευση επίταξης υπηρεσιών ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών της απεργίας, χαρακτήρισε ο ίδιος.

Η συνταγματοποίηση  της απαγόρευσης επίτευξης σε περιπτώσεις παρατεταμένων απεργιών που διαταράσσουν την κοινωνική ζωή μπορεί να δημιουργήσει σοβαρούς κινδύνους.

Ανυπέρβλητα προβλήματα θα προκαλέσει το συστήμα κοινωνικής ασφάλισης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ

H πραγματοποίηση ενός συστήματος κοινωνικής ασφάλισης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ  στο άρθρο 22 παράγραφος 5 θα προκαλέσει ανυπέρβλητα προβλήματα, αν αυτό βρεθεί αντιμέτωπο με την ανεπάρκεια πόρων λόγω ανεργίας ή δημογραφικού, σύμφωνα με τον βουλευτή ΝΔ.

Η υφιστάμενη διάταξη είναι επαρκώς γενική και για αυτό αφήνει την ευελιξία στον κοινό νομοθέτη να προσαρμόζει το ασφαλιστικό σύστημα στις μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες ισορροπώντας όπως τα περισσότερα κράτη ανάμεσα στο διανεμητικό και κεφαλαιοποιητικό σύστημα.

Η κατάργηση της διάταξης του άρθρου 25 παρ. 3 συγκρούεται με το Ευρωπαϊκό και Διεθνές Δίκαιο

Επιλογικά, η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για κατάργηση της διάταξης του άρθρου 25 παράγραφος 3 περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την προστασία του πυρήνα των δικαιωμάτων, αποφάνθηκε ο πρόεδρος της επιτροπής. Εξ ορισμού καταχρηστική είναι η άσκηση δικαιώματος, όταν γίνεται με σκοπό προδήλως διαφορετικό από εκείνον για τον οποίο θεσπίστηκε.
Είναι προφανές ότι η πρόταση κατάργησης συγκρούεται ευθέως με το Ευρωπαϊκό και Διεθνές Δίκαιο που την κατοχυρώνει, το οποίο η Ελλάδα έχει βεβαίως επικυρώσει. Αρκετές χώρες προβλέπουν την καταχρηστική άσκηση δικαιώματος στο Σύνταγμά τους όπως π.χ. η Γερμανία στο άρθρο 18 GG.
Η  αρχή της επιείκειας που επικαλείται η αντιπολίτευση είναι αόριστη θεωρητικά και νομολογιακά έννοια που θα προκαλέσει ανασφάλεια δικαίου.

Καταληκτική άρνηση στην ψήφιση των αλλαγών που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ

«Αρνούμαστε την υπερφόρτωση του Συντάγματος με διατάξεις που το καθιστούν δύσκαμπτο και μπορεί να το προσανατολίσουν ακόμα και κόντρα στο Κοινό Ευρωπαϊκό Αξιακό μας Κώδικα προσθέτοντας και όχι επιλύοντας ζητήματα. Επιμένουμε σε ένα Σύνταγμα αξιακά αυστηρό, αλλά ανοιχτό στις ευρωπαϊκές εξελίξεις», τόνισε κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης δηλώνοντας την εμφατική άρνηση στις αλλαγές που προτάθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.