«Αγωγη και Επικοινωνια στο Σχολειο»
Το βιβλίο του σχολικού συμβούλου Γιώργου Παπαγεωργίου με τίτλο «Αγωγή και Επικοινωνία στο Σχολείο» παρουσιάστηκε προχθές το βράδυ στην αίθουσα εκδηλώσεων της νομαρχίας Ροδόπης από τον προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Διεύθυνσης ΑΜ-Θ Γιώργο Κελεσίδη και τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Ροδόπης Γιώργο Γούλα, παρουσία πολλών εκπαιδευτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων.
Ο Γιώργος Γούλας ανέφερε για τον κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος διατέλεσε σχολικός σύμβουλος στην περιοχή, ότι υπηρέτησε όλη τη θητεία του στο νομό Ροδόπης. «Πρόσφερε ένα πολύ σημαντικό έργο ως δάσκαλος και σύμβουλος στη διάρκεια της θητείας του και τις εμπειρίες τις οποίες απέκτησε τις κατέγραψε στο συγκεκριμένο βιβλίο» είπε. Ευχήθηκε η εκδήλωση του Συλλόγου να βρει κι άλλους μιμητές και διαβεβαίωσε ότι θα στηρίξουν παρόμοιες πρωτοβουλίες.
Το βιβλίο έχει τίτλο «Αγωγή και Επικοινωνία στο Σχολείο» κι αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος του βιβλίου αναφέρεται κύρια σε κάποιες παιδαγωγικές θεωρίες, για τις οποίες ο κ. Γούλας είπε: «Είναι θεωρίες που αναφέρονται στην κοινωνική, την ηθική, στην ανάπτυξη της νοημοσύνης του παιδιού. Υπάρχουν αναφορές στη διαμόρφωση της σκέψης του παιδιού από την προσχολική και σχολική ηλικία, θέματα που αφορούν στις πιέσεις που δέχεται το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας, είτε από εξωτερικούς παράγοντες, όπως τα ΜΜΕ, είτε από άλλους που αφορούν στην οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος ενός κράτους».
Κατάλληλο και για τον ΑΣΕΠ
Η εισήγηση του κ. Κελεσίδη επικεντρώθηκε στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, το οποίο χαρακτήρισε πολύ σημαντικό, εξηγώντας: «Προσπαθεί να συνθέσει το παρελθόν, το σήμερα και την προοπτική για το σχολείο κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Είναι ένα βιβλίο που είναι γραμμένο σε λόγο απλό, χωρίς να στερείται της επιστημονικότητάς του, το οποίο μπορεί να διαβαστεί από γονείς, εκπαιδευτικούς και άλλους ενδιαφερόμενους – πιθανώς και για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για του εκπαιδευτικούς – και είναι πολύ σημαντικό να κατατίθεται η εμπειρία που αποκτήθηκε μέσα στην εκπαίδευση».
Ο συγγραφέας του βιβλίου ανέλαβε να εξηγήσει ότι το έργο του είναι καρπός έρευνας και πείρας, «αποτέλεσμα κι απόσταγμα μιας ολόκληρης εκπαιδευτικής σταδιοδρομίας. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στο παιδί και τον έφηβο, το δεύτερο στη σχολική πρακτική, δηλαδή στη δουλειά που γίνεται μέσα στα σχολεία, στα κίνητρα, στη διδασκαλία, στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην επικοινωνία, στη δημιουργικότητα, στην αξιολόγηση και το τελευταίο μέρος στις μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι οι διαταραχές λόγου, η δυσλεξία και η προβληματική συμπεριφορά».
Ο κ. Παπαγεωργίου παρατήρησε ότι καταβάλλονται προσπάθειες να γίνει καλύτερο το σχολείο, παρατήρησε ότι έχουν γίνει πολλές βελτιώσεις στα βιβλία και ότι τώρα γίνεται μεν μία καινούρια προσπάθεια, αλλά απαιτείται μεγαλύτερη. «Χρειάζονται μεγάλα κονδύλια και προπαντός επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, ώστε να δουλέψει όλο το σύστημα. Δεν είναι μόνο τα βιβλία του δημοτικού σχολείου, είναι οι εκπαιδευτικοί, τα αναλυτικά προγράμματα, είναι γενικά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα που πρέπει να αυτορυθμίζεται συνέχεια, να βελτιώνεται, να αναπροσαρμόζεται και να πηγαίνει συνέχεια σε καινούριες κατευθύνσεις» σχολίασε.
Μαρία Αμπατζή
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.