«Α­γω­γη και Ε­πι­κοι­νω­νι­α στο Σχο­λει­ο»

Το βιβλίο του σχο­λι­κού συμ­βούλου Γιώρ­γου Πα­πα­γε­ωρ­γί­ου με τίτλο «Α­γω­γή και Ε­πι­κοι­νω­νί­α στο Σχο­λεί­ο» παρουσιάστηκε προχθές το βράδυ στην αίθουσα εκδηλώσεων της νομαρχίας Ροδόπης από τον προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Διεύθυνσης ΑΜ-Θ Γιώργο Κελεσίδη και τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Ροδόπης Γιώργο Γούλα, παρουσία πολλών εκπαιδευτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων.

Ο Γιώρ­γος Γού­λας ανέφερε για τον κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος διατέλεσε σχο­λι­κός σύμ­βου­λος στην περιοχή, ότι υ­πη­ρέ­τη­σε ό­λη τη θη­τεί­α του στο νο­μό Ροδόπης. «Πρό­σφε­ρε έ­να πο­λύ ση­μα­ντι­κό έρ­γο ως δά­σκαλος και σύμ­βου­λος στη διάρ­κεια της θη­τεί­ας του και τις ε­μπει­ρί­ες τις οποί­ες α­πέ­κτη­σε τις κα­τέ­γρα­ψε στο συγκεκριμένο βι­βλί­ο» είπε. Ευχήθηκε η εκδήλωση του Συλλόγου να βρει κι άλ­λους μι­μη­τές και διαβεβαίωσε ότι θα στηρίξουν παρόμοιες πρωτοβουλίες.

Το βι­βλί­ο έ­χει τί­τλο «Α­γω­γή και Ε­πι­κοι­νω­νί­α στο Σχο­λεί­ο» κι α­πο­τε­λεί­ται από δύ­ο μέ­ρη. Το πρώ­το μέ­ρος του βι­βλί­ου αναφέρεται κύρια σε κά­ποιες παι­δα­γω­γι­κές θε­ω­ρί­ες, για τις οποίες ο κ. Γούλας είπε: «Είναι θε­ω­ρί­ες που α­να­φέ­ρο­νται στην κοι­νω­νι­κή, την ηθι­κή, στην α­νά­πτυ­ξη της νο­η­μο­σύ­νης του παι­διού. Υ­πάρ­χουν α­να­φο­ρές στη δια­μόρ­φω­ση της σκέ­ψης του παι­διού α­πό την προ­σχο­λι­κή και σχο­λι­κή η­λι­κί­α, θέ­μα­τα που α­φο­ρούν στις πιέ­σεις που δέ­χε­ται το εκ­παι­δευ­τι­κό σύ­στη­μα μιας χώ­ρας, εί­τε α­πό ε­ξω­τε­ρι­κούς πα­ρά­γο­ντες, ό­πως τα ΜΜΕ, είτε α­πό άλ­λους που α­φο­ρούν στην ορ­γά­νω­ση του εκ­παι­δευ­τι­κού συ­στή­μα­τος ε­νός κρά­τους».

Κατάλληλο και για τον ΑΣΕΠ

Η εισήγηση του κ. Κε­λε­σί­δη επικεντρώθηκε στο δεύ­τε­ρο μέ­ρος του βι­βλί­ου, το οποίο χαρακτήρισε πο­λύ ση­μα­ντι­κό, εξηγώντας: «Προ­σπα­θεί να συν­θέ­σει το πα­ρελ­θόν, το σή­με­ρα και την προ­ο­πτι­κή για το σχο­λεί­ο κι αυ­τό εί­ναι πο­λύ ση­μα­ντι­κό. Εί­ναι έ­να βι­βλί­ο που εί­ναι γραμ­μέ­νο σε λό­γο α­πλό, χω­ρίς να στερεί­ται της ε­πι­στη­μο­νι­κό­τη­τάς του, το οποίο μπο­ρεί να δια­βα­στεί α­πό γο­νείς, εκ­παι­δευ­τι­κούς και άλ­λους εν­δια­φε­ρό­με­νους – πι­θα­νώς και για τις ε­ξε­τά­σεις του ΑΣΕΠ για του εκπαιδευτικούς – και εί­ναι πο­λύ ση­μα­ντι­κό να κα­τα­τί­θε­ται η ε­μπει­ρί­α που α­πο­κτή­θη­κε μέσα στην εκ­παί­δευ­ση».

Ο συγγραφέας του βιβλίου ανέλαβε να εξηγήσει ότι το έργο του είναι καρ­πός έ­ρευ­νας και πεί­ρας, «α­πο­τέ­λε­σμα κι α­πό­σταγ­μα μιας ο­λό­κλη­ρης εκ­παι­δευ­τι­κής στα­διο­δρο­μί­ας. Το πρώ­το μέ­ρος α­να­φέρε­ται στο παι­δί και τον έ­φη­βο, το δεύ­τε­ρο στη σχο­λι­κή πρα­κτι­κή, δη­λα­δή στη δου­λειά που γί­νε­ται μέ­σα στα σχο­λεί­α, στα κί­νη­τρα, στη δι­δα­σκα­λί­α, στις δια­προ­σω­πι­κές σχέ­σεις, στην ε­πι­κοι­νω­νί­α, στη δη­μιουρ­γι­κό­τη­τα, στην α­ξιο­λόγη­ση και το τε­λευ­ταί­ο μέ­ρος στις μα­θη­σια­κές δυ­σκο­λί­ες, όπως είναι οι δια­τα­ρα­χές λό­γου, η δυ­σλε­ξί­α και η προ­βλη­μα­τι­κή συ­μπε­ρι­φο­ρά».

Ο κ. Παπαγεωργίου
παρατήρησε ότι καταβάλλονται προ­σπά­θειες να γί­νει κα­λύ­τε­ρο το σχο­λεί­ο, παρατήρησε ότι έ­χουν γί­νει πολ­λές βελτιώ­σεις στα βι­βλί­α και ότι τώ­ρα γί­νε­ται μεν μία και­νού­ρια προ­σπά­θεια, αλλά απαιτείται μεγαλύτερη. «Χρειάζονται με­γά­λα κον­δύ­λια και προ­πα­ντός ε­πι­μορ­φώ­σεις των εκ­παι­δευ­τι­κών, ώστε να δου­λέ­ψει ό­λο το σύστη­μα. Δεν εί­ναι μό­νο τα βι­βλί­α του δη­μο­τι­κού σχο­λεί­ου, εί­ναι οι εκ­παι­δευτι­κοί, τα α­να­λυ­τι­κά προ­γράμ­μα­τα, εί­ναι γε­νι­κά ό­λο το εκ­παι­δευ­τι­κό σύ­στημα που πρέ­πει να αυ­το­ρυθ­μί­ζε­ται συ­νέ­χεια, να βελ­τιώ­νε­ται, να α­να­προ­σαρ­μόζε­ται και να πη­γαί­νει συ­νέ­χεια σε και­νού­ριες κα­τευ­θύν­σεις» σχολίασε.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.