«Αγχολυτικα» για τους υποψηφιους των Πανελλαδικων

Μια καλή μέρα ήταν η χθεσινή για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών, καθώς τα θέματα των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Βιολογίας και της Ιστορίας Γενικής Παιδείας, όπου διαγωνίστηκαν, κρίνονται εύκολα για τους καλά διαβασμένους, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν έκρυβαν «παγίδες», ούτε άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις. Εμπεριστατωμένα σχόλια και εκτιμήσεις πάνω στα θέματα των μαθημάτων της Βιολογίας, της Φυσικής και των Μαθηματικών, κατέθεσαν μιλώντας στο Ραδιόφωνο του «Παρατηρητή» οι καθηγητές του φροντιστηρίου «Πολυδύναμο», κ.κ. Παναγιώτης Μπουντούκας, Ζάνα Ιωακειμίδου και Ανέστης Στρατιάδης.

Παναγιώτης Μπουντούκας «Δεν περιμέναμε ούτε εμείς ούτε οι μαθητές ότι θα πέσουν τόσο εύκολα θέματα στη Βιολογία»

Ο κ. Μπουντούκας επιβεβαίωσε ότι τα φετινά θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας δεν έκρυβαν «παγίδες» στους υποψηφίους, ενώ τα χαρακτήρισε εύκολα, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες κατανόησης και με σαφή διατύπωση. «Δεν περιμέναμε ούτε εμείς ούτε οι μαθητές, οι πολύ καλά διαβασμένοι, ότι θα πέσουν τόσο εύκολα θέματα», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Γιατί αυτό δεν ευνοεί», επισήμανε, «στο να γίνει σωστά η διαβάθμιση ανάμεσα στους καλούς και στους άριστα προετοιμασμένους μαθητές». «Το μόνο θετικό», διευκρίνισε, «ήταν ότι δεν ευνοούσαν την «παπαγαλία» της ύλης, αλλά κυρίως την κατανόησή της».

«Η ψυχολογία παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις πανελλήνιες και μετά είναι η γνώση»

Εκείνο, που εισέπραξε ο ίδιος από τους μαθητές του, μετά από την ολοκλήρωση της εξέτασης, είναι ότι τα πήγαν πάρα πολύ καλά και δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες. «Πριν ξεκινήσουν οι πανελλαδικές όλα τα παιδιά έχουν άγχος», παρατήρησε ο κ. Μπουντούκας, «αλλά περισσότερο και άλλα λιγότερο». «Σίγουρα, σήμερα η Βιολογία Γενικής ήταν ένα «αγχολυτικό» για τα παιδιά», επισήμανε, «και ελπίζω έτσι να συνεχίσουν και με τα μαθήματα της κατεύθυνσης». Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι «η ψυχολογία παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις πανελλαδικές και μετά είναι η γνώση», επισημαίνοντας ότι «πάντοτε προσπαθούμε να διώξουμε το άγχος από τα παιδιά με οποιονδήποτε τρόπο».

Ζάνα Ιωακειμίδου «Τα θέμα της Φυσικής μπορούσαν να διακρίνουν τον πολύ καλά προετοιμασμένο μαθητή από αυτόν που προετοιμάστηκε πιο επιφανειακά»

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι παρατηρήσεις της κ. Ζάνας Ιωακειμίδου για το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας. Η κ. Ιωακειμίδου χαρακτήρισε τα θέματα σχετικά βατά, επισημαίνοντας πως είναι μια διαβαθμισμένη δυσκολία. «Ήταν δηλαδή θέματα», εξήγησε, «που μπορούσαν να διακρίνουν τον πολύ καλά προετοιμασμένο μαθητή από αυτόν που πιο επιφανειακά προετοιμάστηκε. Κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν πλήρως διευκρινισμένα και περιμένουμε από αυτούς που ήταν πολύ καλά προετοιμασμένοι άριστες βαθμολογίες. Τα είχαμε μελετήσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς και τους δώσαμε πολλή έμφαση και κατά τη διάρκεια της επανάληψης».

«Το κάθε παιδί το προσεγγίζουμε ανάλογα με την ψυχολογία του και το ενθαρρύνουμε, ώστε να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του»

Κλείνοντας, η κ. Ιωακειμίδου αναφέρθηκε στον τομέα της ψυχολογίας, με την οποία ξεκινούν να δώσουν εξετάσεις οι υποψήφιοι. «Το κάθε παιδί το προσεγγίζουμε ανάλογα με την ψυχολογία του», σημείωσε, «και προσπαθούμε να το ενθαρρύνουμε, ώστε να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, ανάλογα φυσικά με την προσπάθεια που έκανε». «Στην περιοχή μας βλέπουμε ότι οι οικογένειες στηρίζουν πάρα πολύ τα παιδιά», σχολίασε με ικανοποίηση, «τα στηρίζουν στις επιθυμίες και στην πραγματοποίηση των ονείρων τους».

Ανέστης Στρατιάδης «Πρυτάνευσε η λογική στους μαθηματικούς σωστά και με διαβάθμιση τα θέματα»

Από την πλευρά του, ο κ. Ανέστης Στρατιάδης, ο οποίος μίλησε με την ιδιότητα του Μαθηματικού, παρατήρησε αρχικά ότι «μετά από δύο χρόνια, που τα θέματα στο συγκεκριμένο μάθημα ήταν ιδιαίτερα δύσκολα, σήμερα επανερχόμαστε σε κανονικές, θα λέγαμε, συνθήκες». «Κατά πρώτον ήταν πολύ σωστά τα θέματα», προσέθεσε, «και κατά δεύτερον είχαν τη διαβάθμισή τους, χωρίς να είναι απρόσιτα, όπως συνέβη σε διάφορα θέματα στις περσινές και στις προπέρσινες εξετάσεις. Πιστεύω λοιπόν ότι πρυτάνευσε η λογική στους μαθηματικούς, που αντιλήφθηκαν ότι δεν είναι δυνατόν να βάζουν θέματα που αποτρέπουν τα παιδιά να παίρνουν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και να προσανατολίζονται μόνο στη Βιολογία και στη Φυσική, όπου τα θέματα τα προηγούμενα χρόνια ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Οι μαθητές τα προσπάθησαν όλα τα θέματα, κάποιοι ανταποκρίθηκαν άριστα, κάποιοι έκαναν κάποια μικρά λαθάκια. Πάντα όμως υπάρχουν αυτά. Εμείς προσπαθούμε να πούμε στα παιδιά ότι όσο πιο ψύχραιμα είναι κατά την ώρα της εξέτασης, τόσο καλύτερα θα αποδώσουν».

 

«Οι υποψήφιοι να συνειδητοποιήσουν, ήρεμα και ψύχραιμα, ότι ούτε αρχίζει ούτε τελειώνει η ζωή τους με τις εξετάσεις»

Ο κ. Στρατιάδης, παίρνοντας αφορμή από το πρόσφατο τραγικό γεγονός, που έλαβε χώρα στα Γιαννιτσά, με την αυτοκτονία του 18χρονου μαθητή, θέλησε να στείλει το δικό του μήνυμα στους υποψηφίους. «Εκείνο που πρέπει να ξέρουν τα παιδιά μας», υπογράμμισε, «είναι ότι οι εξετάσεις αποτελούν στη ζωή τους μια δοκιμασία, η οποία καθόλου δεν επηρεάζει το τι πραγματικά είναι ο κάθε άνθρωπος και το τι πραγματικά δυνατότητες έχει στη ζωή του». «Θα πρέπει επομένως να τις αντιμετωπίζουν ψύχραιμα», συνέχισε, «και να μην περνούν «μαύρες» σκέψεις από το μυαλό τους. Ακόμα και στην περίπτωση την πλέον αρνητική, δηλαδή του να έχουν μια μεγάλη αποτυχία σε αυτές τις εξετάσεις, δε σημαίνει ότι κρίνεται η ζωή τους. Αυτό θα πρέπει να το ξεκαθαρίσουν, γιατί τέτοιες αντιδράσεις σαν αυτή που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες στα Γιαννιτσά, δεν πρέπει να περνάνε καν από το μυαλό τους. Οι εξετάσεις είναι μια διαδικασία, στην οποία υποχρεωτικά βρίσκονται αυτή τη στιγμή, αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν, ήρεμα και ψύχραιμα, ότι ούτε αρχίζει ούτε τελειώνει η ζωή τους με αυτές».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.