Μελλον με ροδες

Ποδηλατόδρομους θέλει να φτιάξει ο Δήμος Σόφιας

Ο Δήμος Σόφιας σκοπεύει ως το 2019 η πρωτεύουσα να διαθέτει περίπου 150-200 χλμ ποδηλατοδρόμους. Υπάρχουν όμως οι συνθήκες αυτό να συμβεί; Το επιτρέπουν οι υποδομές της πόλης; Μπορούν οι πολίτες να πειστούν να χρησιμοποιούν πιο συχνά ποδήλατο; 
 
«Η τωρινή υποδομή δεν συντηρείται», λέει η αρχιτέκτονας Πέτια Πετρόβα από τον Σύλλογο «Βελοεβολιούτσια». Τα πιο επικίνδυνα σημεία είναι τα σταυροδρόμια και οι στενοί ποδηλατοδρόμοι, γι ‘αυτό το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης προβλέπει να τους φαρδύνει.»
 
Σύμφωνα με τις νομικές τροποποιήσεις, θα υπάρχουν ζώνες ταυτόχρονης διάβασης πεζών, ποδηλάτων, αυτοκινήτων και μέσων συγκοινωνίας, στις οποίες το όριο ταχύτητας θα είναι 30 χλμ/ώρα. Στα υπόλοιπα σημεία οι ποδηλατοδρόμοι θα είναι ξεχωριστοί από την υπόλοιπη κυκλοφορία. Όπως συνηθίζεται στη Δύση θα υπάρχουν και ζώνες μόνο για πεζούς ειδικά στις γειτονιές. 
 

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που αντιστοιχούν σε μια έρευνα του 2010, τα ποδήλατα αποτελούν το 1% των συμμετεχόντων στην κυκλοφορία και ο στόχος του Δήμου της πρωτεύουσας είναι αυτό το ποσοστό να αυξηθεί τουλάχιστον 3 φορές ως το 2019. Είναι ρεαλιστικές αυτές οι προσδοκίες;
 
«Πρόκειται για ένα άλμα που απαιτεί σταθερή πολιτική», λέει η αρχιτέκτονας. Εκτός από την υποδομή πρέπει να ληφθούν και άλλα μέτρα για να ενθαρρυνθούν τα παιδιά και οι ενήλικες να πηγαίνουν στο σχολείο και στη δουλειά με ποδήλατα και να υπάρχουν συνθήκες για μακρύτερα ταξίδια από ποδηλατικές ομάδες. Η ποιοτική εκτέλεση των έργων πεζοδρόμησης και η ρύθμιση των φαναριών είναι το μήνυμα που στέλνει ο Δήμος στους ποδηλάτες πως είναι επιθυμητοί στην πόλη.»
 
Πηγή: bnr.bg

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.