Ερευνα 20/20: Μπορουν οι Ελληνες χωρις social media;

Τον αντίκτυπο που είχε στους Έλληνες το "black out" στα Social Media το απόγευμα της Δευτέρας, εξετάζει η έρευνα

Την περασμένη Δευτέρα Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger τέθηκαν εκτός λειτουργίας για σχεδόν επτά ώρες σε ένα πρωτοφανές περιστατικό το οποίο επηρέασε και απασχόλησε όλο τον πλανήτη.

Η νέα έρευνα της aboutpeople για το 20/20 του NEWS 24/7 εξετάζει τον αντίκτυπο που είχε στους Έλληνες το “μπλακ άουτ” στις πλατφόρμες της Facebook, καθώς και την σχέση τους με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

8 στους 10 αντιλήφθηκαν το “black out”

To 81,3% των ερωτώμενων αντιλήφθηκαν την διακοπή λειτουργίας των μέσων, ενώ το 18,5% όχι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις νεότερες ηλικίες το ποσοστό ήταν 91,2%.

Αδιαφορία, χαλάρωση και ανακούφιση χωρίς Social Media

Σχεδόν 6 στους 10 όσων κατάλαβαν τη διακοπή δήλωσαν ότι ένιωσαν αδιαφορία, χαλάρωση ή ανακούφιση. Το 18,6% απάντησε ότι δεν μπορούσε να ενημερωθεί, σχεδόν 1 στους 10 αισθάνθηκε μοναξιά και το 6,6% άγχος για πιθανή υποκλοπή προσωπικών δεδομένων.

Από τις παραπάνω απαντήσεις προκύπτει ότι οι ηλικίες 17-34 βίωσαν πιο έντονα τη συγκεκριμένη διακοπή.

Πόσο συχνά χρησιμοποιούμε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;

Σε σχέση με τη χρήση των λογαριασμών τους στα social media, to 68,7% των χρηστών του Facebook απάντησε ότι μπαίνει στο λογαριασμό του αρκετές φορές τη μέρα, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το Instagram είναι 51,7%, για το Youtube 39,7%, για το Tik-Tok 33,4%, για το Twitter 20,4%, για το Snapchat 14,9%, για το Pinterest 12,4% και για το Linkedin 4,8%.

Ωστόσο ενώ για το Facebook τα ποσοστά ανά φύλο και ηλικία είναι σχετικά ισορροπημένα, παρατηρούμε ότι στο Instagram οι ηλικίες 17-34 και οι γυναίκες κάνουν πιο συχνή χρήση, στο Youtube είναι οι άνδρες και οι ηλικίες 17-34 που το χρησιμοποιούν πιο τακτικά, το core κοινό του Twitter είναι περισσότερο οι ηλικίες 35-54 και του Tik-Tok οι νέες ηλικίες.

Συχνότερα τα post από τους άνω των 55 στο Facebook

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 8,6% των χρηστών του Facebook δηλώνει ότι ποστάρει αρκετές φορές την μέρα, ενώ το 34,6% σπανιότερα από μια φορά το μήνα.

Το Νοέμβριο του 2018 σε αντίστοιχη έρευνα της aboutpeople το ποσοστό όσων πόσταραν σπανιότερα από μια φορά το μήνα ήταν 23,6%.

Η διαφοροποίηση σε σχέση με την ηλικία και την συχνότητα “ποσταρισματος” είναι σημαντική. Σχεδόν 6 στους 10 χρήστες ηλικίας 17-34 απαντούν ότι ποστάρουν σπανιότερα από μια φορά το μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες άνω των 55 ετών πέφτει στο 21,6%.

Διαφορετικές συμπεριφορές στα Social Media από τον “αναλογικό” κόσμο εντοπίζει 1 στους 2

Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 49,5% δήλωσαν ότι κάποιοι φίλοι τους έχουν διαφορετική συμπεριφορά στα social media από ότι στην υπόλοιπη τους ζωής.

Φόβος για τα προσωπικά δεδομένα

Το 60,2% δήλωσε ότι φοβάται για τα προσωπικά δεδομένα που έχουν τα social media που χρησιμοποιούν.

“Εύκολα” χωρίς Social Media για τρεις μήνες 1 στους 3

Τέλος το 11% απάντησε ότι αν έπρεπε να ζήσει για 3 μήνες χωρίς social media θα αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα του, το 60,9% ότι θα του έλειπαν αλλά δε θα είχε πρόβλημα και το 27,7% ότι δε θα του έλειπαν καν.

Πιο “εξαρτημένοι” από τα social media είναι όσοι ανήκουν στην ηλικία 17-34.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.