Υπαρχει πολιτικο εγκλημα στην Ελλαδα;

Ο ποινικολόγος Φραγκίσκος Ραγκούσης σε εκδήλωση της κίνησης φοιτητών Ανεξάρτητη Νομική Κομοτηνής - «Κανένα αστικό καθεστώς δεν δέχτηκε την ύπαρξη του πολιτικού εγκλήματος και του πολιτικού αντιπάλου»

Για τις πολιτικές προεκτάσεις του Ποινικού εγκλήματος μίλησε το Σάββατο 9 Απριλίου ο ποινικολόγος Φραγκίσκος Ραγκούσης στη Λέσχη Κομοτηναίων, σε μια εκδήλωση που οργάνωσε η κίνηση φοιτητών Ανεξάρτητη Νομική Κομοτηνής.
 
Η ΑΝΟΚ αποτελείται από ενεργούς, ανήσυχους και ετερόκλητους φοιτητές του τμήματος Νομικής του ΔΠΘ και τάσσεται υπέρ της μεταποίησης της νομικής του ΔΠΘ σε χώρο πολιτικοποίησης, δημοκρατίας, έρευνας, αντιμετώπισης των προβλημάτων και εξεύρεσης λύσεων που ικανοποιούν το σύνολο του φοιτητικού κόσμου.
 
Με αυτό το στόχο πραγματοποιεί συγκεκριμένες δράσεις, μία εκ των οποίων ήταν και η εκδήλωση του Σαββάτου, με τον κ. Ραγκούση να σημειώνει ότι το πολιτικό έγκλημα είναι μια ουτοπία του δικαϊκού μας συστήματος, γιατί ενώ προβλέπεται από το άρθρο 97 του Συντάγματος, υπάρχει μια διγλωσσία: Προβλέπεται από το 1844 μέχρι σήμερα, και ουδέποτε εφαρμόστηκε. «Κανένα αστικό καθεστώς δεν δέχτηκε την ύπαρξη του πολιτικού εγκλήματος και του πολιτικού αντιπάλου» τόνισε, θεωρώντας πως την τελευταία ταφόπλακα έβαλε ο νυν υπουργός Δικαιοσύνης κ. Παρασκευόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι στη φυλακή δεν έχουμε πολιτικούς κρατούμενους αλλά μόνο κακοποιούς. Αυτή η θέση, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, είναι μια θέση που έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα.
 
Πάντως ο ίδιος τόνισε πως η κοινωνία, οι δικαστές και η έννομη τάξη έχουν πάντα τις αντιρρήσεις και τις φοβίες τους στην αναγνώριση του πολιτικού εγκλήματος, πιστεύοντας πως το πολιτικό έγκλημα καθαγιάζει τον εγκληματία, κάτι που ο ποινικολόγος θεωρεί ότι είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Βέβαια ο πολιτικός εγκληματίας δικαιούται, με βάση το πολιτικό έγκλημα, κάποιες ρυθμίσεις, δηλαδή μπορεί να αμνηστευτεί, να αντιμετωπιστεί με ελαφρυντικά, δεν εκτοπίζεται και μπορεί να έχει διαφορετική μεταχείριση προς το κεφάλαιο της αμνηστίας.
 
Όμως όλα αυτά δεν θα κατακτηθούν αν δεν δοθεί μάχη, και ο ίδιος αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας χημείας αντίστασης και επιδοκιμασίας σε μια αφύπνιση, ώστε να μπορούν να ρυθμίζουν και να παίρνουν στα χέρια τη ζωή τους. «Αυτή είναι η έννοια που πρέπει να αναπτύξουμε με βάση το πολιτικό έγκλημα, δηλαδή να δώσουμε μέσα μας αυτές τις δυνατότητες και τις διεξόδους ότι μόνον με την πολιτική ανυπακοή μπορούμε να έχουμε αποτέλεσμα».
 
Ως πολιτικά εγκλήματα ο ίδιος θεωρεί τις υποθέσεις της 17 Νοέμβρη, της Συνωμοσίας Πυρήνων της φωτιάς, αλλά και σειρά εκδόσεων, σημειώνοντας πως ποτέ δεν έχει υπάρξει απόφαση για να αναγνωρίσει τον αγώνα του. Πάντως δεν θεωρεί πως το ποινικό σύστημα πρέπει να αλλάξει, μιας και κάθε φορά που αλλάζει γίνεται χειρότερο, όμως βλέπει ποινικές ταφόπλακες με την σκλήρυνση της στάσης απέναντι στην τρομοκρατία, και πως ένας λαός που ξεκίνησε με το γονίδιο της αντιστάσεως, δεν έχει κατορθώσει να βρει το δρόμο του και οι αποκαλούμενοι πνευματικοί ταγοί του να μπορέσουν να οδηγήσουν και αν δώσουν διεξόδους και λύσεις επάνω σε ένα δίκαιο σύστημα, γιατί όλη η δικαιοσύνη βασίζεται στην ηθική και τη λογική, αν αυτά αποξενωθούν, τότε η έννοια της δικαιοσύνης χάνει τον πραγματικό της σκοπό.
 
Η δικαιοσύνη κατά τον ίδιο, είναι παιδαγωγός. «Πιστεύω ότι είμαστε το μέλλον, γιατί εκφράζουμε την αντίδραση, θα πολεμήσουμε για να έχουμε και να επιβάλλουμε τη δικαιοσύνη, είναι πολλά τα πλήγματα που δεχόμαστε» τόνισε, θεωρώντας πως το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια τακτική απομείωσης των δικηγόρων και απομάκρυνσής τους από τις αίθουσες, θεωρώντας τους δικονομικά βαρίδια.
 
Σημείωσε δε πως ένα από τα πιο αρνητικά φαινόμενα στη σημερινή δικαιοσύνη είναι η αυθαιρεσία, το μεγάλο ύψος ποινών, θεωρώντας πως ο δικαστής θα πρέπει να δικάζει φιλαγάθως. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.