Ξεσηκωθηκαν οι γονεις μαθητων της Οργανης

Σε τι διαφέρουν τα παιδιά της περιοχής τους από τα υπόλοιπα ελληνοπούλα αναρωτιούνται με παράπονο οι κάτοικοι της Οργάνης, που προχθές το βράδυ αποφάσισαν να κάνουν κατάληψη του δημοτικού σχολείου και να μην στείλουν τα παιδιά τους για μάθημα. Αφορμή για να πάρουν τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν η καθυστέρηση που εντοπίζεται για μια ακόμα χρόνια στη στελέχωση του δημοτικού σχολείου με εκπαιδευτικό προσωπικό, καθυστέρηση που εκλαμβάνεται ως ένα ακόμα δείγμα της αδιαφορίας του κράτους απέναντί τους. Το ίδιο σχολείο πρόπερσι απασχολούσε συνολικά 7 εκπαιδευτικούς, ενώ πέρυσι μετατράπηκε από 4θέσιο σε 2θέσιο, εξαιτίας του μικρού αριθμού μαθητών. Από την έναρξη της φετινής σχολικής σαιζόν, το σχολείο φιλοξενεί 21 μαθητές και την εκπαίδευσή τους μέχρι σήμερα την έχει αναλάβει μόνο ένας εκπαιδευτικός. Το αίτημα των γονέων των μαθητών είναι να τοποθετηθεί άμεσα δεύτερος δάσκαλος για το Ελληνόγλωσσο πρόγραμμα, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μια στοιχειώδης τουλάχιστον εκπαιδευτική διαδικασία.

Δέσμευση για τοποθέτηση δασκάλου ως το τέλος της εβδομάδας

Παρόλα αυτά, από τις κρούσεις που έκαναν οι γονείς προς τις αρμόδιες υπηρεσίες την προηγούμενη εβδομάδα, κάθε άλλο παρά σαφές χρονοδιάγραμμα για την τοποθέτηση δασκάλου τους δόθηκε. Πάντως, σε επικοινωνία που είχαμε χθες με την αρμόδια Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ροδόπης, μας δόθηκε η δέσμευση ότι μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα έχει καλυφθεί το κενό στο δημοτικό σχολείο της Οργάνης. Από σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση της τοποθέτησης αναπληρωτών δασκαλών στα σχολεία, όπου παρουσιάζονται κενά, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή. Σημειωτέον ότι μικροελλείψεις παρατηρούνται και σε άλλα σχολεία της Ροδόπης.

Χουσεϊν Γιολούτς «Αν δεν έρθει δάσκαλος, δεν έχει νόημα να είναι ανοιχτό το σχολείο και να λέμε για τα μάτια του κόσμου ότι υπάρχει σχολείο»

Η διαφορά όμως για το δημοτικό σχολείο της Οργάνης είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα άτομο, που εκτελεί παράλληλα χρέη διευθυντή, χρέη δασκάλου και οποιασδήποτε άλλης αρμοδιότητας υπάρχει. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Σχολικής Εφορίας, κ. Χουσεϊν Γιολούτς, «αν δεν έρθει δάσκαλος, αν δε βρεθεί λύση, δεν έχει νόημα να είναι ανοιχτό το σχολείο και να λέμε για τα μάτια του κόσμου ότι υπάρχει σχολείο». «Τουλάχιστον να το έχουμε κλειστό», συνέχισε, «να ξέρουμε ότι πράγματι δεν υπάρχει».

«Μας έχει αγανακτήσει η όλη κατάσταση»

Ο κ. Γιολούτς περιέγραψε μια στάση αδιαφορίας από την πλευρά της πολιτείας απέναντι στα εκπαιδευτικά ζητήματα, που αφορούν στην περιοχή του Ορεινού όγκου, επισημαίνοντας ότι στα όποια αιτήματα πρόβαλλαν μέχρι σήμερα οι γονείς, δεν εισακούστηκαν ποτέ. «Πρόπερσι είχαμε 7 δασκάλους και είχαμε ολοήμερο πρόγραμμα, που μας το έκοψαν», υποστήριξε. «Φέτος μάλιστα μαζέψαμε υπογραφές για να γίνει το ολοήμερο πάλι», συνέχισε, «αλλά δε μας απάντησαν. Αλλά τώρα το θέμα είναι να καλυφθεί το στοιχειώδες, το κανονικό πρόγραμμα. Πέρυσι καθυστέρησαν ενάμιση μήνα να στείλουν δάσκαλο. Κι αυτό είναι επαναλαμβανόμενο και μας έχει αγανακτήσει η όλη κατάσταση».

«Το χωριό μας είναι το φτωχότερο της Ευρώπης, μα είμαστε φτωχότεροι και σε επίπεδο παιδείας πλέον»

«Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ότι το χωριό μας είναι το φτωχότερο οικονομικά της Ευρώπης», επισήμανε κλείνοντας ο πρόεδρος της Σχολικής Εφορίας. «Μα είμαστε φτωχότεροι και σε επίπεδο παιδείας πλέον», προσέθεσε χαρακτηριστικά. «Τα δικά μας παιδιά γιατί δε δικαιούνται δηλαδή το βασικότερο αγαθό», αναρωτήθηκε, «πού είναι η σωστή εκπαίδευση και η σωστή παιδεία. Δηλαδή σε τι διαφέρουν τα δικά μας παιδιά από τα υπόλοιπα, που έχουν όλες τις ανέσεις κι όλα τα δικαιώματα, ενώ τα δικά μας στερούνται ακόμα κι αυτό».

Κατάληψη, μέχρι να έρθει ο δάσκαλος

Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι γονείς των μαθητών της Οργάνης δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν και τις επόμενες ημέρες την κατάληψη του δημοτικού σχολείου- έως ότου φτάσει, κατά τις δεσμεύσεις των υπευθύνων, ο δάσκαλος που θα αναλάβει το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.