Το μηνυμα της Κυριακης

«Ο πλησίον η σωτηρία μου»

Η σημερινή ευαγγελική περικοπή, της Κυριακής των Απόκρεω, παρουσιάζει αυθεντικό τον λόγο του Κυρίου μας περί των εσχάτων. Γιατί σήμερα αυτό το κείμενο; Διότι προηγήθηκαν πολλές περικοπές με κορυφαίες τις δύο προηγούμενες, του Τελώνου και του Φαρισαίου και του Ασώτου υιού, οι οποίες παρουσιάζοντας γλαφυρά την θεία αγάπη, μπορεί να μας οδηγήσουν στο να παραθεωρήσουμε την θεία δικαιοσύνη. Περιγράφεται, λοιπόν, σήμερα, ο τρόπος με τον οποίο θα μας κρίνει ο Θεός, για να κατανοήσουμε ότι κανείς δεν ξεφεύγει από τη θεία δικαιοσύνη, αλλά και για να προβληματιστούμε γόνιμα, για το μόνο γεγονός που αποτελεί αφορμή ανησυχίας, όχι αγωνίας, στην ψυχή του κάθε ανθρώπου του Θεού, το πώς θα σταθεί ενώπιον του φοβερού κριτηρίου και θα δώσει «την καλήν απολογίαν». Ποιο το παράξενο στην κρίση του Θεού; Πουθενά δεν γίνεται λόγος περί αμαρτιών και παραπτωμάτων, αλλά φαίνεται τα πάντα να εξαρτώνται από τη στάση του καθενός μας έναντι του άλλου, του εμπερίστατου αδελφού, του πλησίον. 

Γιατί δεν γίνεται λόγος περί αμαρτίας; Ας θυμηθούμε το πώς συντελέστηκε το προπατορικό αμάρτημα και εισήλθαν η αμαρτία και ο θάνατος στον κόσμο. Ο αρχέκακος όφις απομονώνει την Εύα και την παρασύρει σε συζήτηση μαζί του. Η Εύα αντί να καλέσει τον Αδάμ, ώστε ενωμένο το ανθρώπινο γένος να αντιμετωπίσει την πειρασμική προσβολή, συνεχίζει μόνη της ένα διάλογο με κύριο χαρακτηριστικό την αλλοίωση της αντίληψης του ανθρώπου περί του αγαθού Θεού και της σκοπιμότητας του νόμου του. Η αρχή της αμαρτίας ήταν η διάσπαση της ενότητας των Πρωτοπλάστων, της συνάφειας του άνδρα και της γυναίκας, της αγαπητικής εξάρτησης του ενός από τον άλλο! Φυσική λοιπόν, ήταν η συνέχεια και εξέλιξη της αμαρτίας, όταν η Εύα και πάλι μόνη της αγνοώντας τον Αδάμ και ακυρώνοντας την παρουσία του, όχι μόνον γεύεται τον καρπό του δένδρου του «γνώναι καλόν ή κακόν», αλλά τον προσφέρει και στον Αδάμ.

Όποιος συντηρεί την διάσταση του ανθρώπου από τον συνάνθρωπο, δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι ενωμένος με τον Θεό. Γι’ αυτό, ο μαθητής της αγάπης ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος γράφει: «Αν πει κανείς ότι αγαπώ τον Θεό και ταυτόχρονα μισεί τον αδελφό του, αυτός είναι ψεύτης. Διότι όποιος δεν αγαπά τον αδελφό του, τον οποίον βλέπει, πώς είναι δυνατό ν΄ αγαπά τον Θεό που δεν Τον έχει δει ποτέ;»

Αυτή την διάσταση της αμαρτίας έρχεται να θεραπεύσει η σημερινή περικοπή. Αντιστρέφει την διαδικασία της πτώσης και προτάσσει το γεγονός της αγαθής πορείας του ανθρώπου προς τον άνθρωπο, ως απαρχή και επιβεβαίωση της αγαθής του πορείας προς τον Θεό Πάτερα. Όποιος συντηρεί την διάσταση του ανθρώπου από τον συνάνθρωπο, δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι ενωμένος με τον Θεό. Γι’ αυτό, ο μαθητής της αγάπης ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος γράφει: «Αν πει κανείς ότι αγαπώ τον Θεό και ταυτόχρονα μισεί τον αδελφό του, αυτός είναι ψεύτης. Διότι όποιος δεν αγαπά τον αδελφό του, τον οποίον βλέπει, πώς είναι δυνατό ν΄ αγαπά τον Θεό που δεν Τον έχει δει ποτέ;».

Πρόγραμμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονος

Ψυχοσάββατο, 6-3-2021

α. Πρωί:   Ο Σεβασμιώτατος θα ιερουργήσει και εν συνεχεία θα προστεί της επιμνημοσύνου δεήσεως υπέρ αναπαύσεως πάντων των απ΄ αιώνος κεκοιμημένων Ορθοδόξων Χριστιανών στον Ιερό Κοιμητηριακό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Κομοτηνής.

β. 10.30 π.μ.: Ο Σεβασμιώτατος θα χοροστατήσει κατά την επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των πεσόντων Αστυνομικών κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, στο Μνημείο των πεσόντων Αστυνομικών, δίπλα στο Αστυνομικό Μέγαρο Κομοτηνής.

γ. 11:30 π.μ.: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα xοροστατήσει κατά την επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των υπέρ Πίστεως και Πατρίδος πεσόντων κατά τους αγώνες του Έθνους, στο Στρατιωτικό Κοιμητήριο Κομοτηνής.

Κυριακή, 7-3-2021

Πρωί:  Ο Σεβασμιώτατος θα ιερουργήσει στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Κίρκης.

Τρίτη, 9-3-2021

Πρωί: Ο Σεβασμιώτατος θα ιερουργήσει στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Ασκητών για την εορτή των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.