Το μηνυμα της Κυριακης

«Η θέση μας έναντι του Σταυρού»

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμoνος

Μετά την Ανάσταση του Λαζάρου, ο λαός γεμάτος ενθουσιασμό υποδέχεται τον Χριστό που εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα. Η κραυγή «ωσαννά», που σημαίνει «σώσε μας», «ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ» δείχνει ότι ο λαός βλέπει τον Χριστό σαν τον ελευθερωτή βασιλιά που θα δώσει τη λύση στα πολλά προβλήματα του.

Και είναι πραγματικά βασιλιάς ο Χριστός, η δόξα του όμως συνίσταται στον σταυρό, η δύναμή του στην αγάπη και την συγχωρητικότητα και η βασιλεία του βρίσκεται στις καρδιές των ανθρώπων και διακηρύσσει «ουκ έστι εκ του κόσμου τούτου». Ο άνθρωπος του κόσμου αυτού θέλει τη σιγουριά και τη δύναμη, θέλει να εξασφαλισθεί με την εξουσία, κάνει ό,τι μπορεί για να σταθεί γερά στα πόδια του. Η βασιλεία του Χριστού δεν έχει σχέση με τα εξωτερικά κοσμικά σχήματα, με την οργάνωση, με τη δύναμη, είναι βασιλεία αγάπης και ειρήνης.

Γι’ αυτό και ο βασιλιάς Χριστός μπαίνει στα Ιεροσόλυμα καθισμένος πάνω σ’ ένα ονάριο, εκπληρώνοντας έτσι τη σχετική προφητεία του προφήτου Ζαχαρία: «Χαίρε θύγατερ Σιών, ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται καθήμενος επί πώλου όνου». Κι ο θρόνος προς τον οποίο σπεύδει να εγκατασταθεί είναι ο σταυρός, που φανερώνει την αγάπη του Θεού.

Ο Σταυρός όμως του Χριστού δεν είναι απλώς ένα σημαντικό γεγονός του παρελθόντος που τέμνει σαν ορόσημο την ιστορία. Είναι ένα γεγονός συνεχώς παρόν μέσα στον κόσμο. Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή, αποτελεί ένα προανάκρουσμα του πάθους, αλλά και της Αναστάσεως του Χριστού. Μας καλεί να πάρουμε θέση με όλη την ύπαρξή μας έναντι του ζωηφόρου Σταυρού. Από το αν τοποθετηθεί κανείς όπως ο Ιούδας ή όπως η Μαρία, όπως οι φαρισαίοι ή όπως οι Μαθητές, θα εξαρτηθεί ο θάνατος ή ζωή του

Ο Σταυρός όμως του Χριστού δεν είναι απλώς ένα σημαντικό γεγονός του παρελθόντος που τέμνει σαν ορόσημο την ιστορία. Είναι ένα γεγονός συνεχώς παρόν μέσα στον κόσμο. Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή, αποτελεί ένα προανάκρουσμα του πάθους, αλλά και της Αναστάσεως του Χριστού. Μας καλεί να πάρουμε θέση με όλη την ύπαρξή μας έναντι του ζωηφόρου Σταυρού. Από το αν τοποθετηθεί κανείς όπως ο Ιούδας ή όπως η Μαρία, όπως οι φαρισαίοι ή όπως οι Μαθητές, θα εξαρτηθεί ο θάνατος ή ζωή του.

Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης συνδέει τη δόξα με τον Σταυρό, κι όταν λέγει ότι: «εδοξάσθη» ο Ιησούς, εννοεί ότι σταυρώθηκε και δια του Σταυρού οδηγήθηκε στο θρίαμβο της Αναστάσεως.

Είναι ένα γεγονός συνεχώς παρόν μέσα στον κόσμο είναι η μεγαλειώδης αποκάλυψη της θείας στοργής και το αποκορύφωμα των ενεργειών του Θεού για τη λύτρωση της ανθρωπότητας. Μπροστά στο σταυρό του Χριστού προσκαλείται ο κάθε άνθρωπος να πάρει θέση, διότι αδιάφορος δεν μπορεί να μείνει κανείς. Η άρνηση της λυτρωτικής προσφοράς του Χριστού, η απόρριψη του «λύτρου» που προσφέρει για την εξαγορά της αιχμάλωτης ανθρωπότητας, θα σήμαινε ασύγνωστη άγνοια για την τραγική κατάσταση φθοράς και θανάτου στην οποία βρίσκεται ο άνθρωπος, θα σήμαινε φαρισαϊκή έπαρση για την αξία των έργων και της ζωής μας, θα σήμαινε τέλος, αχάριστη διάθεση έναντι της θυσιαζομένης αγάπης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.