Το διαβασμα δε θελει κοπο, θελει τροπο

Το βιωματικό σεμινάριο του φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης «Θεώρημα» έκανε την μελέτη πιο εύκολη «υπόθεση» - Χρήσιμες συμβουλές για μαθητές και γονείς από τον σύμβουλο σταδιοδρομίας, Γεώργιο Γατούδη

Οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας είναι πολλές, ιδίως για τους εφήβους που καλούνται να συνδυάσουν σχολείο, ξένες γλώσσες, αθλητισμό και πολλές άλλες δραστηριότητές.

Φυσικά είναι απαραίτητο για κάθε παιδί να έχει ελεύθερο χρόνο για τα χόμπι και τις παρέες του, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο, όταν έχει τόσα να κάνει. Πολλοί μαθητές νοιώθουν πως ο χρόνος δεν τους φτάνει,  ενώ μερικοί αναστατώνονται ακόμα και στο άκουσμα της λέξης «εξετάσεις», υπό τον φόβο μίας πιθανής αποτυχίας.
Θέλοντας, λοιπόν, να τους βοηθήσει ώστε να διαχειριστούν καλύτερα τον χρόνο τους με στόχο να δημιουργήσουν ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα μελέτης, το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Θεώρημα» διοργάνωσε βιωματικό σεμινάριο στις 27 Οκτωβρίου.

Γονείς και κηδεμόνες συζήτησαν πρακτικές λύσεις μαζί με τους ιδιοκτήτες, κ.κ. Σωτήρη Αμανατιάδη και Στέφανο Δημητρακόπουλο με τη βοήθεια του προσκεκλημένου ομιλητή, κ. Γεώργιου Γατούδη, σύμβουλο σταδιοδρομίας της επιστημονικής ομάδας της εταιρείας EMPLOY, μέλος της συγγραφικής ομάδας της σειράς οδηγών Σπουδών «ΕΠΙΛΕΓΩ Σπουδές & Επάγγελμα» από τις εκδόσεις Πατάκη που μέσα από μία διαδραστική παρουσίαση ανέλυσε σχετικές θεματικές.

Γεώργιος Γατούδης «Πρέπει να δουλεύουμε πιο έξυπνα, όχι πιο σκληρά»

«Πρόκειται για ένα σεμινάριο, στο οποίο συμμετέχουμε όλοι μας, τόσο εγώ όσο και το κοινό. Φυσικά δεν απευθυνόμαστε μόνο σε μαθητές, μπορούν να το παρακολουθήσουν γονείς, φοιτητές και όποιος θέλει να αντλήσει χρήσιμες πληροφορίες γύρω από την διαχείριση του χρόνου και του άγχους», πληροφόρησε ο κ. Γατούδης.

Χρησιμοποιώντας καθημερινά παραδείγματα ο ομιλητής εξήγησε με απλό τρόπο πώς πρέπει να θέτουμε σωστά τις προτεραιότητές μας. «Σκεφτείτε ότι η ζωή είναι ένα δοχείο. Πρέπει να την γεμίζουμε πρώτα με τα σημαντικά και έπειτα με τα υπόλοιπα, ώστε να έχουμε χρόνο για ο,τιδήποτε μας ενδιαφέρει» συνέχισε για να μοιραστεί χρήσιμες συμβουλές «πρέπει να μάθουμε να δουλεύουμε πιο έξυπνα, όχι πιο σκληρά. Προσπαθούμε, λοιπόν, να εξηγήσουμε στο παιδί πως η μελέτη είναι απαραίτητη για να πετύχει τους στόχους του, αλλά είναι βασικό να διαχειρίζεται την καθημερινότητά του. Ο κάθε άνθρωπος, άλλωστε είναι διαφορετικός, άρα διαφορετικές είναι και οι τεχνικές που μπορούμε να εφαρμόσουμε ανά περίπτωση».

Σωτήρης Αμανατιάδης «Ο μαθητής είναι ο κύριος παράγοντας σε ένα πρόγραμμα μελέτης»

Μιλώντας για την εμπειρία του μέσα στις φροντιστηριακές αίθουσες, ο κ. Αμανατιάδης μοιράστηκε με τον «ΠτΘ» πως συχνά οι μαθητές διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν αρκετό χρόνο. «Στην πραγματικότητα ο χρόνος τους είναι αρκετός, αλλά δεν το συνειδητοποιούν. Η δικαιολογία “δεν πρόλαβα” κάνει κακό και στους ίδιους και στην μαθησιακή διαδικασία, γιατί δημιουργούνται κενά που κάποια στιγμή ο μαθητής θα βρει μπροστά του», τόνισε για να εξηγήσει το σκεπτικό του σεμιναρίου.

«Πήραμε την πρωτοβουλία να διοργανώσουμε την εκδήλωση προκειμένου να τους δείξουμε τι ακριβώς πρέπει να κάνουν οι μαθητές ώστε το διάβασμά τους να γίνει αποτελεσματικό» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναδεικνύοντας τη σημασία της σωστής καθοδήγησης ξεκαθάρισε ότι «αν δείξουμε στον κάθε μαθητή πώς να οργανώνεται σωστά, σίγουρα θα φτάσει πολύ πιο κοντά στις πραγματικές του δυνατότητες».

«Γι’ αυτό και σήμερα ο κ. Γατούδης δεν περιορίζεται απλά σε μία ομιλία, αλλά δίνει τον λόγο στο κοινό. Αυτή η διαδραστικότητα έχει να δώσει πολλά. Μην ξεχνάτε πως ο ίδιος ο μαθητής είναι ο κύριος παράγοντας σε ένα πρόγραμμα μελέτης» υπογράμμισε, κλείνοντας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.