Θυματα βιας, εκπαιδευτικοι στην Κομοτηνη

Καταγγελίες από την ΕΛΜΕ Ροδόπης για επιθέσεις σε αυτοκίνητα, απειλητικά σημειώματα και εφόδους οργισμένων γονέων

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο της βίας κατά εκπαιδευτικών. Το ζήτημα θίγει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ροδόπης επισημαίνοντας πως «παρατηρούμε καθημερινά στα κεντρικά και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης να καταγράφονται όλο και πιο συχνά περιστατικά σωματικής και ψυχολογικής βίας σε βάρος εκπαιδευτικών είτε μέσα στους χώρους που ασκούν το λειτούργημά τους είτε έξω από αυτούς. Τείνει να γίνει σύνηθες φαινόμενο παιδιά να απειθαρχούν, να αυθαδιάζουν, να υβρίζουν ασύστολα ακόμα και να βιαιοπραγούν κατά συναδέλφων. Συγχρόνως γονείς σε έξαλλη κατάσταση να εισβάλουν στα σχολεία φωνασκώντας και να εκτοξεύουν ύβρεις και απειλές στους εκπαιδευτικούς, γιατί θεωρούν ότι τα παιδιά τους αδικήθηκαν. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεύονται και από δικηγόρους για να ασκήσουν ακόμη μεγαλύτερη πίεση στους Συλλόγους Διδασκόντων».

«Ίσως κάποιοι να νομίζουν ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Όμως η βία κατά εκπαιδευτικών είναι εδώ, στην πόλη μας» επισημαίνει η ΕΛΜΕ, καταγγέλλοντας «με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την επίθεση που δέχτηκαν τα αυτοκίνητα των συναδέλφων μας σε σχολείο της Κομοτηνής. Καταδικάζουμε τα απειλητικά σημειώματα που βρέθηκαν στον τόπο της επίθεσης. Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους μας που έπεσαν θύματα βίας. Καταγγέλλουμε τις “εφόδους” οργισμένων και αγενών γονέων στα σχολεία. Περιμένουμε από την τοπική κοινωνία, τις μαθητικές κοινότητες, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και τις τοπικές αρχές να καταδικάσουν τις επιθέσεις κατά εκπαιδευτικών. Απαιτούμε από την Πολιτεία να μας προστατεύσει κατά την άσκηση του λειτουργήματός μας».

«Είναι καιρός να βάλουμε το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων και να αναζητήσουμε τα αίτια της εφηβικής βίας» προτρέπει η ΕΛΜΕ Ροδόπης και εξηγεί: «τα οξυμένα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα διαταράσσουν τη λειτουργία της οικογένειας που αδυνατεί να παίξει τον παιδαγωγικό της ρόλο.  Γονείς με έντονα οικονομικά και ψυχολογικά προβλήματα είναι ανήμποροι να ασκήσουν τον γονεϊκό τους ρόλο και προσπαθούν να μεταθέσουν τις δικές τους ευθύνες στους εκπαιδευτικούς. Στη συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που εκδηλώνουν παραβατική και βίαιη συμπεριφορά το οικογενειακό περιβάλλον είναι διαταραγμένο. Συνάμα, η υποστελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς γίνεται ολοένα και πιο εμφανής. Δεν είναι δυνατόν σχολικές μονάδες με 400 εφήβους να καλύπτονται με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό μια μέρα την εβδομάδα στην καλύτερη των περιπτώσεων. Τέλος, τα πειθαρχικά μέτρα παιδαγωγικού χαρακτήρα που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις για τους παραβατικούς μαθητές κρίνονται εκ της εφαρμογής τους εντελώς ανεπαρκή και ακατάλληλα να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα της ενδοσχολικής βίας. Γίνεται, λοιπόν, φανερό ότι η εφηβική βία είναι πολυδιάστατο φαινόμενο που απαιτεί συνέργεια πολλών κοινωνικών φορέων για την αντιμετώπισή του».

Κλείνοντας, η ΕΛΜΕ Ροδόπης αναφέρεται στην τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες και στην οποία προστέθηκε διάταξη σύμφωνα με την οποία: «Όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή». «Για άλλη μια φορά δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα ανεχθούμε τη βία κατά εκπαιδευτικών ή μαθητών από όποιον και αν προέρχεται. Αποτελεί ύψιστη εθνική και κοινωνική ανάγκη τα σχολεία να λειτουργούν μέσα σε κλίμα ηρεμίας και ομαλότητας και οι εκπαιδευτικοί να ασκούν απερίσπαστοι το παιδαγωγικό και διδακτικό λειτούργημά τους» τονίζει στον επίλογο της ανακοίνωσης η ΕΛΜΕ Ροδόπης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.