Θετικοι οι μονιμοι διορισμοι αλλα θα συνοδευτουν απο δυσκολα μετρα για την εκπαιδευση

Μιχάλης Βασιλειάδης, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ροδόπης «Οι νεοδιορισμένοι συνάδελφοι ενδεχομένως να αποτελέσουν την πρώτη “πειραματική” ομάδα εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων που θα φέρει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο»

Ως θετική εξέλιξη, αποτέλεσμα της διαρκούς πίεσης των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και συλλογικοτήτων, που όμως θα συνοδευτούν από δύσκολα μέτρα για την εκπαίδευση, σχολίασε την εξαγγελία των 11.700 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης.

Μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Βασιλειάδης χαιρέτησε την σχετική απόφαση, εξηγώντας πως τα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση υπολογίζονται αυτή τη στιγμή περίπου στις 50.000, με την κυβέρνηση να υπολογίζει την «πίεση» που αναμενόταν να δεχτεί τον προσεχή Σεπτέμβρη όπου αναμένεται όπως εξήγησε ο ίδιος «να είναι η χρονιά με τον μεγαλύτερο αριθμό κενών θέσεων εκπαιδευτικών μετά την μεταπολίτευση».

Όπως σημείωσε όμως η θετική εξαγγελία των 11.700 μόνιμων διορισμών «θα συνοδεύεται ενδεχομένως και από δύσκολα μέτρα για την εκπαίδευση» υπενθυμίζοντας το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» που αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο και να καταστήσει την πρώτη αυτή σειρά νεοδιορισμένων εκπαιδευτικών «ενδεχομένως την πρώτη πειραματική ομάδα» εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων που αυτό φέρνει.

Οι διορισμοί θα συνδεθούν με τις πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις του 2021

Ο κ. Βασιλειάδης εξήγησε πως η εξαγγελία μόνιμων διορισμών θα συνδεθεί με άλλες πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις εντός του τρέχοντος έτους, δίνοντας τα παραδείγματα μιας νέας έκρηξης της πανδημίας ή ακόμα και μιας εκλογικής αναμέτρησης, για να επισημάνει πως «δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τη δραστική αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των νέων διοριζόμενων εκπαιδευτικών αλλά και των ήδη υπηρετούντων, που μπορεί σήμερα να βρίσκονται ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Παιδείας, ωστόσο εμείς τα μελετάμε και τα βλέπουμε». «Μην ξεχνάμε» σημείωσε ο ίδιος «ότι ο ίδιος ο ΟΟΣΑ ήταν πολύ σαφής στις σχετικές ανακοινώσεις του που λένε ότι ελληνικές αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες. Δυο τέτοιες πιθανές λύσεις είναι α) εισαγωγή πολλών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, παράλληλα με την κατηγορία των οργανικών θέσεων και β) αλλαγή των ισχυόντων κανόνων όσον αφορά την απασχόληση των δημόσιων υπαλλήλων».

Ο κ. Βασιλειάδης επεσήμανε πως προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η έκθεση Πισσαρίδη, ενώ υπενθύμισε και την έκθεση “Going For Growth 2021” επίσης του ΟΟΣΑ που αφορά στην αντιμετώπιση κρίσης του κορωνοϊού, όσο και των μακροπρόθεσμων προκλήσεων του, που όμως προτείνει, όπως εξήγησε, για την εκπαίδευση «τη σταδιακή μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών και μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητά τους».

Ο ίδιος υπογράμμισε πως το γεγονός των διορισμών είναι μεν θετικό, ωστόσο κράτησε στάση αναμονής στα όσα αναμένεται και λόγω της κρίσης του κορωνοϊού να ακολουθήσουν.

«Είναι αυτό που λέμε μαστίγιο και καρότο ή καρότο και μαστίγιο. Τα πράγματα δεν είναι τόσο αθώα όπως φαίνονται στην πολιτικο-οικονομικο-κοινωνική διαδικασία, και ενδεχομένως να έχουμε περισσότερα πράγματα απ’ ό,τι συζητάμε τώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς σε σχέση με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης εξήγησε πως πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελείται από 172 άρθρα, η πλειοψηφία των οποίων, την οποία προσδιόρισε περίπου στο 70% εμπεριέχουν «κρυφές» διατάξεις που μπορεί να καταστούν «επικίνδυνες».

Υπέρ της αξιολόγησης αλλά με ποια κριτήρια;

Τονίζοντας ότι και η χρονική στιγμή που η κυβέρνηση το φέρνει υπό διαβούλευση, με τα σχολεία κλειστά λόγω καλοκαιριού δεν είναι τυχαία, για να εξηγήσει πως η πρώτη εξ αυτών αφορά στην αξιολόγηση. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι κατά της αξιολόγησης, για να εξηγήσει όμως ότι «θα πρέπει να διευκρινιστεί με ποιο τρόπο και ποια κριτήρια θα γίνει και κυρίως αν θα υπάρχει τελικά, παρά τις δηλώσεις της Υπουργού, τιμωρητική διάθεση προς τους εκπαιδευτικούς».

Ως την «αναβάθμιση» της δημόσιας εκπαίδευσης που το σχέδιο νόμου και τον βαθμό στον οποίο ο τίτλος του ανταποκρίνεται και στην ουσία του ο κ. Βασιλειάδης εξήγησε πως δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση όταν πρόκειται για υποχρηματοδοτούμενα σχολεία, ούτε για αξιολόγηση εκπαιδευτικών χωρίς επιμόρφωση, υποστηρικτικές δομές κ.ο.κ.

«Πώς θα αξιολογηθεί ένας εκπαιδευτικός όταν στο σχολείο που θα πάει δεν θα έχει διαδίκτυο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της κρίσης έκαναν χρήση δικών τους δομών, δηλαδή των δικών τους υπολογιστών, σε πολλές των περιπτώσεων και του δικού τους διαδικτύου, και καλά κάνανε για να σταθεί όρθια η δημόσια εκπαίδευση, που επετεύχθη χάρη στην αυτοθυσία στο αίσθημα της λογικής και κοινωνικής ευθύνης των εκπαιδευτικών» ανέφερε για να υπογραμμίσει πως «αυτά δεν τα λέει το νομοσχέδιο. Είναι ένα νομοσχέδιο που έχει κάποιες αγγλοσαξονικές ιδέες περί της αξιολόγησης, ίσως και νεοφιλελεύθερες ιδέες, με τις οποίες διαφωνούμε και δεν χωράνε στο δημόσιο σχολείο».

Ο ίδιος στάθηκε επίσης στο γεγονός της ανυπαρξίας διαλόγου μεταξύ υπουργείου και εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ή των ομοσπονδιών γονέων, της πανεπιστημιακής κοινότητας κτλ.  ώστε να υπάρχει ένα αποτέλεσμα προϊόν δημοκρατικού διαλόγου.

Αντιπροτάσεις επί των διατάξεων του νομοσχεδίου ως «απάντηση» στην απουσία διαλόγου από πλευράς του Υπουργείου

Απουσία της διάθεσης αυτής από πλευράς του Υπουργείου ο κ. Βασιλειάδης απευθυνόμενος προς τους συναδέλφους του, πρόταξε την ανάγκη των αντιπροτάσεων που θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να συστήσουν, άρθρο προς άρθρο στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, προτάσεις που όπως εξήγησε θα απαντούν στο βασικό ερώτημα του «τι εκπαιδευτικό σύστημα θέλουμε».

«Να δούμε πώς γίνεται η αξιολόγηση σε άλλες χώρες, να δούμε τι εκπαιδευτικό σύστημα θέλουμε. Να δούμε τι παιδεία θέλουμε για τον έλληνα νέο, για τον έλληνα μαθητή, και να το κρατήσουμε τουλάχιστον μια εικοσαετία» ανέφερε τονίζοντας πως και οι ομοσπονδίες θα πρέπει να δουν με προσοχή όλα τα άρθρα του «να ψηφίσουν τα σημεία που κρίνονται ως θετικά και να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε όποια διαφωνούν».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.