«Ταμειο» με αναμεικτα συναισθηματα για 561 υποψηφιους των Πανελλαδικων

Θετική εικόνα από την πρώτη ανάγνωση των βαθμολογιών στα σχολεία της Ροδόπης

Στις σχολικές τους μονάδες, όπου από το πρωί της Παρασκευής είχαν αναρτηθεί οι πίνακες με τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών, έσπευσαν μαζικά οι φετινοί υποψήφιοι από το νομό Ροδόπης. Επρόκειτο συγκεκριμένα για 561 νέους και νέες, που προέρχονταν από τα ΓΕΛ και από την ομάδα Β’ των ΕΠΑΛ και για τους οποίους η περίοδος αγωνίας έληξε χθες, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους από τα ΕΠΑΛ, που θα περιμένουν την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους ως την προσεχή Τετάρτη, 22 Ιουνίου.

Με λαχτάρα από τη μια και με «κομμένη» την ανάσα από την άλλη, οι υποψήφιοι σχημάτιζαν «ουρές» μπροστά από τους πίνακες με τις βαθμολογίες και προσπαθούσαν να κάνουν το «ταμείο» της απαιτητικής και κοπιώδους χρονιάς, που προηγήθηκε. Άλλοι γεύτηκαν χαρμόσυνα συναισθήματα, με κυρίαρχο τη δικαίωση για την προσπάθεια που είχαν καταβάλει, κι άλλοι αντέδρασαν με περίσκεψη και προβληματισμό στη θέα βαθμολογιών που δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες τους. 

Μαίρη Κοσμίδου «Η γενική εικόνα είναι καλή»


Η γενική πάντως εικόνα, όπως μας την περιέγραψε μετά την πρώτη ανάλυση των βαθμολογιών, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, κ. Μαίρη Κοσμίδου, αντανακλά ένα θετικό πρόσημο για τις επιδόσεις των υποψηφίων από τα σχολεία του νομού μας. «Η γενική εικόνα είναι καλή», παρατήρησε, μιλώντας στον «ΠτΘ», η κ. Κοσμίδου, για να επισημάνει ότι «υπάρχουν μαθητές σε όλα τα λύκεια οι οποίοι συγκεντρώνουν το απόλυτο 100 σε κάποια μαθήματα». Βέβαια, εκτός από τις θετικές αποκλίσεις που αντανακλώνται στις επιδόσεις του απόλυτου άριστα, στους πίνακες με τις βαθμολογίες εντοπίζονται και αποκλίσεις αρνητικές, με χαμηλές δηλαδή βαθμολογίες που συγκέντρωσαν υποψήφιοι από το νομό μας. Το ενθαρρυντικό, όπως διέκρινε η κ. Κοσμίδου, είναι ότι «έχουμε μείωση των μικρών βαθμών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», γεγονός που, όπως επισήμανε, «σημαίνει ότι έχουμε μία βελτίωση στην εκπαίδευση της περιοχής μας».
 
Η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης επέστησε την προσοχή των υποψηφίων στη νέα κρίσιμη δοκιμασία, που έχουν μπροστά τους, στη συμπλήρωση δηλαδή του μηχανογραφικού δελτίου, ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει στους νέους που δε φαίνεται να έχουν πιάσει τους στόχους τους ότι υπάρχει πάντα μία δεύτερη ευκαιρία, αλλά και εναλλακτικές επιλογές για το μέλλον τους. 

«Κατά πρώτον οι υποψήφιοι να επιλέξουν το αντικείμενο με το οποίο πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν»

Καταρχήν λοιπόν ξεκαθάρισε ότι στην παρούσα φάση δεν μπορεί να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις για το πού θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις, αφενός εξαιτίας της διαφοροποίησης του συστήματος των εισαγωγικών εξετάσεων και αφετέρου γιατί η διακύμανση των βάσεων εξαρτάται πάντοτε από τις τάσεις που θα διαμορφωθούν από τις επιλογές των ίδιων των υποψηφίων. Η συμβουλή της προς τους νέους είναι να συμπληρώσουν τις σχολές στο μηχανογραφικό τους δελτίο με βασικό γνώμονα το ενδιαφέρον τους προς τα αντίστοιχα αντικείμενα. «Κατά πρώτον να επιλέξουν το αντικείμενο με το οποίο πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν», υπογράμμισε. «Αυτός είναι ο βασικός κανόνας, ώστε να επιλέξουν σωστά», συμπλήρωσε.
 
Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή επιλέξουν με βάση, φερ’ ειπείν, μόνο την πόλη όπου επιθυμούν να σπουδάσουν, τότε, κατά την κ. Κοσμίδου, «καταλήγουμε σε σχολές οι οποίες δε μας ενδιαφέρουν, δε μας εκπροσωπούν, δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε σε αυτές και εντέλει αποτυγχάνουμε». Στο σημείο αυτό η διευθύντρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγνώρισε ότι οι οικονομικές συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία, επιβάλλουν πλέον στα παιδιά να αποφασίζουν και με γνώμονα το πόσο μακριά από το σπίτι τους μπορούν να σπουδάσουν. «Αυτό είναι τελικά ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα πρέπει να ξέρουν τα παιδιά», σημείωσε. 

«Οι υποψήφιοι να δουν δηλαδή τι δυνατότητες ανοίγονται μετά την αποφοίτηση από μία σχολή»

Κλείνοντας αυτήν την αναφορά της, η κ. Κοσμίδου παρότρυνε τους νέους να επιλέξουν σχολές, «οι οποίες ανοίγουν πολλά μονοπάτια μετά από την αποφοίτησή τους». «Να θυμούνται ότι αυτή η σχολή είναι μία πρώτη βαθμίδα», προσέθεσε, «η οποία μετά θα μπορεί να αποτελέσει το σκαλοπάτι για να πάνε σε μεταπτυχιακά ή άλλες βασικές σπουδές». «Να δουν δηλαδή τι δυνατότητες ανοίγονται μετά την αποφοίτηση από μία σχολή». 

«Τα παιδιά που δεν κατάφεραν να πιάσουν το στόχο τους, να γνωρίζουν ότι υπάρχει και η δεύτερη χρονιά και εναλλακτικές επιλογές»

«Και φυσικά τα παιδιά τα οποία δεν κατάφεραν να πιάσουν το στόχο τους», υπογράμμισε κλείνοντας, «να γνωρίζουν ότι υπάρχει και η δεύτερη χρονιά, για να ξαναπροσπαθήσουν, και ότι υπάρχουν και εναλλακτικές επιλογές, ώστε να ασχοληθούν με κάτι άλλο». «Ήταν μια δοκιμασία, αποτυπώθηκε, αλλά δεν είναι και το τελικό αποτέλεσμα», συμπλήρωσε, «μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.