Τα συμπερασματα για το Green Spots ανοιξαν το «φακελο» για τις προοπτικες τουριστικης αναπτυξης

Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου «Τουρισμός χωρίς όχληση δεν μπορεί να υπάρξει»

Μια καλή ευκαιρία για να τεθούν επί τάπητος οι προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας, υπό τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί από το άνοιγμα στις αγορές των γειτονικών χωρών, ήταν η ημερίδα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου Green Spots, ενός έργου που υλοποιήθηκε μέσω του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013. Η ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο «Chris&Eve», στην Κομοτηνή, διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Εταιρία του δήμου Κομοτηνής «Κ.Καραθεοδωρή Α.Ε.», που είχε αναλάβει το μεγαλύτερο τμήμα της υλοποίησης του έργου και των συντονισμό των φορέων, που έλαβαν μέρος. Θυμίζουμε ότι στο έργο συμμετείχαν φορείς από τους τρεις νομούς της Θράκης, καθώς επίσης από το Ρούντοζεμ, το Τσεπελάρε και το Χάσκοβο της Βουλγαρίας. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους ήταν να διαμορφώσουν ένα κοινό τουριστικό προϊόν στη διασυνοριακή περιοχή, με τη δημιουργία μιας σύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες στους επισκέπτες και με την εγκατάσταση 12 info kiosks στην περιοχή παρέμβασης. 

Αφροδίτη Καρελιάδου «Η υλοποίηση του Green Spots συνέπεσε με το άνοιγμα της διόδου της Νυμφαίας και βρεθήκαμε αντιμέτωποι με καινούργια δεδομένα στον τομέα του τουρισμού»

Στη δήλωσή της, η πρόεδρος της «Κ.Καραθεοδωρή», κ. Αφροδίτη Καρελιάδου έκανε λόγο για ένα έργο σημαντικό κι επίκαιρο όσο ποτέ, αφού όπως παρατήρησε, «η υλοποίησή του συνέπεσε με το άνοιγμα της διόδου της Νυμφαίας και βρεθήκαμε αντιμέτωποι με καινούργια δεδομένα στον τομέα του τουρισμού». «Είναι ένα έργο, το οποίο σχεδιάστηκε από επαγγελματίες του τουρισμού για τους επαγγελματίες του τουρισμού», επισήμανε, υπογραμμίζοντας σε αυτό το σημείο την καίρια συμβολή του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης και προσωπικά του προέδρου του, κ. Κωνσταντίνου Χατζηκωνσταντίνου. Εξηγώντας ότι στα παραδοτέα του έργου είναι μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία οι ιδιωτικοί φορείς μπορούν να εγγραφούν και να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους, χαρακτήρισε «ζωντανό» το έργο αφού όπως υπενθύμισε «προς το τέλος της υλοποίησής του μας γεννήθηκε η ιδέα να συνδυάσουμε αυτό με το αντίστοιχο έργο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, το JTI, το οποίο αφορούσε στην προβολή των τουριστικών πόρων της περιοχής μας». «Οπότε το τελικό προϊόν είναι ένας συνδυασμός προβολής του ιδιωτικού τομέα τουρισμού και των τουριστικών πόρων της περιοχής», παρατήρησε κλείνοντας.
 
Παρούσα στην ημερίδα ήταν και η πρόεδρος της επιτροπής τουρισμού του δήμου Κομοτηνής, κ. Κλεοπάτρα Στογιαννίδου, η οποία εξήρε το έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας «Κ.Καραθεοδωρή» και προσωπικά της προέδρου της, κ. Αφροδίτης Καρελιάδου, τονίζοντας τη σπουδαιότητά του για την ανάδειξη της περιοχής μας και την παροχή στους επισκέπτες χρήσιμων πληροφοριών. Επιπλέον, εμφανίστηκε ικανοποιημένη για το γεγονός ότι η τελική ημερίδα για το έργο Green Spots επεκτάθηκε και σε άλλα αντικείμενα, που σχετίζονται με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, θέτοντας στο τραπέζι της συζήτησης μεταξύ των συναρμόδιων φορέων όλο των φάσμα των δυνατοτήτων ανάδειξης και αξιοποίησης του τουριστικού μας προϊόντος. 

Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου «Τουρισμός χωρίς όχληση δεν μπορεί να υπάρξει»

Στη διάρκεια της συζήτησης, που αναπτύχθηκε, ιδιαίτερα δηκτικός προς τους αιρετούς της περιοχής, αλλά και προς τη νοοτροπία που διέπει και την ίδια την τοπική κοινωνία, εμφανίστηκε ο πρόεδρος των ξενοδόχων Θράκης, κ. Χατζηκωνσταντίνου. Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «τουρισμός χωρίς όχληση δεν μπορεί να υπάρξει» και στη βάση αυτής της παραδοχής, τόνισε την αναγκαιότητα να αναπτυχθεί ειλικρινής διάλογος και να δημιουργηθεί ένα σοβαρό πλαίσιο, που να διέπει τη χωρική και την χρονική έκταση αυτής της όχλησης, που θα γίνει σεβαστό από όλες τις πλευρές. «Χρειάζεται μία συμφωνία για το μέχρι πού είναι αποδεκτή αυτή η όχληση, χωρικά και χρονικά», υπογράμμισε, για να επισημάνει ότι «αυτό το έχουν κάνει όλες οι υπόλοιπες περιοχές, όχι μόνο στην πατρίδα μας, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, και πρέπει να το κάνουμε κι εμείς». «Εφόσον θέλουμε να αναπτυχθούμε τουριστικά», συνέχισε, «πρέπει να χωροθετήσουμε αυτή τη δραστηριότητα και να βάλουμε και το πλαίσιο, στο οποίο θα είναι αποδεκτή αυτή η δραστηριότητα. Αν δεν το κάνουμε, θα είμαστε μια ζωή σε αυτήν την κατάσταση, του ημινόμιμου-ημιπαράνομου». 

«Όταν στην πατρίδα μας φέτος ο τουρισμός θα συμβάλλει περίπου στο 25% του ΑΕΠ, στην Περιφέρειά μας είναι ζήτημα αν θα είναι στο 2-3%»

Εκφράζοντας την απογοήτευσή του για τη συμβολή των τοπικών αρχόντων στην τουριστική ανάπτυξη μέχρι σήμερα, παρατήρησε ότι αυτή σταματούσε στις εξαγγελίες, στα προεκλογικά προγράμματα και στις ομιλίες. «Λίγα πράγματα έχουν γίνει στο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας», υπογράμμισε, «και αυτό φαίνεται από το αναπτυξιακό υστέρημα που έχουμε. Όταν στην πατρίδα μας φέτος ο τουρισμός θα συμβάλλει περίπου στο 25% του ΑΕΠ, στην Περιφέρειά μας είναι ζήτημα αν θα είναι στο 2-3%. Καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει μια τεράστια απόσταση, την οποία θα πρέπει να διανύσουμε, για να πλησιάσουμε τον εθνικό μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι δεν στοχεύσαμε στον τουρισμό τα προηγούμενα χρόνια ή ότι κάτι δεν κάναμε καλά. Πρέπει να αναθεωρήσουμε λοιπόν τις πρακτικές μας- πρώτοι και καλύτεροι αυτοί οι οποίοι αποφασίζουν για εμάς, σχεδιάζουν και διαχειρίζονται τα ευρωπαϊκά και τα εθνικά κονδύλια. Να μπούμε σε έναν ειλικρινή διάλογο με τους επαγγελματίες του χώρου και με την κοινωνία. Μόνο με ευχές και με μεγάλα λόγια, ανάπτυξη δεν έρχεται». 

«Τα ίδια τα γεγονότα μας ξεπερνάνε και πρέπει να βλέπουμε μπροστά»


Ερωτηθείς για το κατά πόσον είναι έτοιμη η τοπική κοινωνία να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, που προκαλεί το μεγάλο τουριστικό ρεύμα προς την περιοχή μας, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου υπενθύμισε ενδεικτικά ότι «πρώτος και καλύτερος ο εμπορικός σύλλογος της Κομοτηνής ήταν πριν από χρόνια αντίθετος στο άνοιγμα των συνόρων από βορρά», για να επισημάνει με έμφαση πως «τα ίδια τα γεγονότα μας ξεπερνάνε και πρέπει να βλέπουμε μπροστά, να επανασχεδιάζουμε και να βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο». 

«Το Green Spots είναι ένα σύγχρονο εργαλείο μάρκετινγκ, που μας φέρνει στην πρωτοπορία, όμως το θέμα είναι αν θα το υποστηρίξουμε και θα το αγκαλιάσουμε»

Αναφερόμενος τέλος στο Green Spots, παρατήρησε αρχικά ότι «είναι ένα σύγχρονο εργαλείο μάρκετινγκ, το οποίο μας φέρνει θα έλεγα στην πρωτοπορία, γιατί δεν υπάρχουν σε πολλές περιοχές αντίστοιχα εργαλεία». «Το θέμα είναι αν θα το υποστηρίξουμε και θα το αγκαλιάσουμε τόσο σαν δημόσιοι φορείς, όσο και σαν επαγγελματίες», επισήμανε. «Εργαλεία, θυμίζω, στο παρελθόν υπήρξαν και άλλα», συνέχισε, «που μπορεί να μην ήταν τόσο προχωρημένα, τόσο ευρηματικά, τόσο καινοτόμα, όμως το θέμα είναι αν εμείς χρησιμοποιούμε τα εργαλεία και πηγαίνουμε κάθε χρόνο δύο, τρία ή πέντε βήματα μπροστά ή αν απλά μένουμε θεατές των γεγονότων». «Αυτό συνεπάγεται μια προσωπική ευθύνη για τον καθένα μας, είτε είμαστε στενά συνδεδεμένοι με τον χώρο του τουρισμού είτε όχι», κατέληξε. 

Μιχάλης Αμοιρίδης «Στόχος μας σε ορίζοντα 10ετίας να φτάσουμε το μέσο όρο της Ελλάδας ως προς τη συμβολή του τουρισμού στην τοπική οικονομία»

Ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού, κ. Μιχάλης Αμοιρίδης, διαβεβαίωσε για λογαριασμό της περιφερειακής αρχής ότι η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της για την οικονομική ανάπτυξη και όρισε μάλιστα ως στόχο «σε ορίζοντα 10ετίας να φτάσουμε το μέσο όρο της Ελλάδας, δηλαδή ο τουρισμός να συμβάλει γύρω στο 20% στην τοπική οικονομία». Αναγνωρίζοντας ότι ο ήλιος και η θάλασσα είναι το κυρίαρχο στοιχείο, που φέρνει κόσμο τόσο στην περιοχή μας, ο κ. Αμοιρίδης υπογράμμισε ότι επικουρικά η Περιφέρεια πρέπει να γίνει τουριστικός προορισμός αριστείας τεσσάρων εποχών. «Πρέπει για τις υπόλοιπες εποχές να ενισχυθούν οι άξονες του πολιτισμού, του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και τα 5 αστικά μας κέντρα», σημείωσε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.