Τα σχολεια κλεινουν για διακοπες, τα προβληματα ειναι εδω

Με προβλήματα ανοικτά σήμερα κλείνουν τα σχολεία όλης της χώρας εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων. Στο τέλος του ημερολογιακού έτους και σχεδόν στα μέσα της σχολικής χρονιάς τα σχολεία στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν προβλήματα που θέτουν εν κινδύνω την λειτουργία τους και που οφείλονται στην έλλειψη της υποχρηματοδότησης.
Μιλώντας στον «ΠτΘ» το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Μιχάλης Βασιλειάδης αναφέρεται σε αυτά αλλά και γενικότερα στα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ΟΛΜΕ που αφορούν στην επαναφορά της βάσης του «10», τις συγχωνεύσεις σχολείων, ενώ συγχρόνως απαντά και σε όσα καταγγέλλονται από τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης και αφορούν στους εκπαιδευτικούς. Ο κ. Βασιλειάδης υποστηρίζει ότι η επαναφορά της βάσης του «10», θα στείλει σε ιδιωτικά κολέγια εκατοντάδες υποψήφιους, ότι με συγχωνεύσεις τμημάτων το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα 2.000 κενά εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ επισείει ακόμη μια φορά τον κίνδυνο μη λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της έλλειψης πετρελαίου.

«Στόχος του υπουργείου οι συμπτύξεις τμημάτων»

«2000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών υπάρχουν σήμερα οι οποίες αδυνατούν να καλυφθούν», υποστηρίζει ο κ. Βασιλειάδης. Σε συνάντηση που είχε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας έκανε γνωστό ότι έχει πιστώσεις μόνο για 150 αναπληρωτές και ότι θα αναζητήσει και άλλες πιστώσεις ώστε να καλυφθούν τα κενά. «Υπάρχει μια γενικότερη γραμμή από πλευράς υπουργείου για σύμπτυξη τμημάτων και συγχώνευση με δημιουργία τάξεων έως και 30 μαθητών έτσι ώστε να έχει όσο το δυνατόν λιγότερα κενά και να λειτουργήσει το σύστημα, το υπουργείο προσπαθεί να αποφύγει διορισμούς». Στην ΟΛΜΕ έγινε γνωστό από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ ότι υπάρχουν κενά σε ειδικότητες βασικές, φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοχημικοί. «Μας έγινε γνωστό ότι πολλοί γονείς θα προσφύγουν στην δικαιοσύνη, εφόσον βρισκόμαστε στο μέσον σχεδόν της σχολικής χρονιάς και τα παιδιά ζουν με άγχος και αβεβαιότητα όσον αφορά στα μαθήματά τους».
Το πρόβλημα με τις συγκεκριμένες εντοπίζεται κυρίως στα νησιά και στην περιοχή Αττικής. Όσον αφορά στο Νομό Ροδόπης δεν υπάρχουν κενά σε αυτές τις ειδικότητες. Τα περισσότερα κενά εμφανίζονται στα μουσικά σχολεία. «Σε επαφή που έχω με τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας κ. Μούχτση υπάρχουν τέσσερα περίπου κενά αγγλικής φιλολογίας και ένα κενό που αφορά ΠΕ4 ο οποίος αρνήθηκε το διορισμό. Έχουμε συνεχή επικοινωνία με τον κ. Μούχτση που αγωνιά να μάθει μέσω της ΟΛΜΕ πότε θα γίνουν οι προσλήψεις αυτών των αναπληρωτών», τονίζει ο κ. Βασιλειάδης.

Ελλείψεις και στα αναλώσιμα υλικά

Εδώ και δύο χρόνια σε συνέντευξή του στον «Παρατηρητή της Θράκης» ο κ. Βασιλειάδης υποστήριξε ότι το ζήτημα της μείωσης της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών θα οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων, γιατί θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο πετρέλαιο, σήμερα όπως τονίζει ο ίδιος «δυστυχώς επιβεβαιώνομαι. Η Δυτική Μακεδονία έκανε γνωστό ότι δεν θα λειτουργήσει τα σχολεία γιατί δεν έχουν χρηματοδότηση για πετρέλαιο. Είναι σοβαρό το πρόβλημα του πετρελαίου και εντοπίζεται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Και μάλιστα η έλλειψη υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών επιφέρει ακόμη ένα πρόβλημα που ο πολύς ο κόσμος δεν το γνωρίζει και αφορά στα αναλώσιμα υλικά. Πολλά σχολεία και στη Ροδόπη εξ όσων έχω υπόψη προσπαθούν οι διευθυντές να κάνουν οικονομία για να γλυτώσουν είτε το τόνερ είτε τη γραφική ύλη. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για την καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων». Κατά την άποψη του κ. Βασιλειάδη θα πρέπει να ασκηθεί πίεση τόσο από πλευράς τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και ΟΛΜΕ ώστε να δοθεί λύση επί του θέματος αυτού.

Δεν έχει κλείσει το θέμα της συγχώνευσης σχολείων

Κατά τον κ. Βασιλειάδη το θέμα της συγχώνευσης σχολείων δεν έχει κλείσει. «Βρισκόμαστε εν αναμονή του νομοσχεδίου για το Τεχνικό Λύκειο, και για το νέο λύκειο και για το σύστημα πρόσβασης. Πιστεύω ότι θα συνεχισθεί το θέμα και με βάση μάλιστα ότι του χρόνου το Υπουργείο δεν θα διορίσει μεγάλο αριθμό αναπληρωτές, -πέρσι ήταν 15000, φέτος είναι 12000, αν και εκκρεμούν 2000 θέσεις, συγκεκριμένα του χρόνου θα είναι 2000,- το πρόβλημα θα το έχουμε μπροστά μας. Άρα θα πρέπει να βρει εκπαιδευτικό δυναμικό και αυτό θα γίνει μέσω των συγχωνεύσεων. Θεωρώ ότι το θέμα θα το δούμε τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ο κίνδυνος κυρίως αφορά στην Τεχνική εκπαίδευση. Βέβαια να πω ότι πριν από δύο εβδομάδες έτυχε να δω το κανάλι της Βουλής και τον υπουργό να απαντά σε ερωτήσεις των Ανεξάρτητων Ελλήνων σχετικά με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα συμφωνήσω μαζί του ότι το σύστημα των εξετάσεων θα πρέπει να ξεκινήσει να αλλάζει μετά το 2016 για να μην αιφνιδιάσουμε δηλαδή τους μαθητές».

Οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται αδρά αλλά είναι κακοπληρωμένοι

Απαντώντας σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για τεμπέληδες και αδρά αμειβόμενους εκπαιδευτικούς ο κ. Βασιλειάδης αναφέρεται σε λίστα, στην οποία στις χώρες με τους πιο κακοπληρωμένους καθηγητές βρίσκεται η Ελλάδα. Σύμφωνα με τη νέα καταγραφή, την οποία πραγματοποίησε το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης, η Ελλάδα κατατάσσεται στις τέσσερις χώρες με τις κατώτατες αποδοχές καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο «Ευρυδίκη» είμαστε στη 15η θέση όσον αφορά στο μέσο μηνιαίο μισθό εκπαιδευτικού στην Ευρωζώνη και γενικά στην Ευρώπη είμαστε μπροστά από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και την Τουρκία. Ο καθαρός ετήσιος μισθός ενός νεοδιόριστου είναι περίπου 10000 και ο καταληκτικός περίπου 18,500, ο οποίος εξαρτάται από το πότε θα βγει στη σύνταξη. Για παράδειγμα στο Λιχτεστάιν ο μισθός του πρωτοδιόριστου είναι 120000 ευρώ και 190000 ο καταληκτικός. Το ίδιο και στο Λουξεμβούργο. Εν κατακλείδι ο Έλληνας εκπαιδευτικός παίρνει το 45% του μέσου ετήσιου μισθού της Ευρωζώνης. Αυτό δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται αδρά, αλλά είναι κακοπληρωμένοι».
Όσον αφορά στο ωράριο μια ώρα λιγότερο από το μέσο ωράριο των εκπαιδευτικών της Ευρωζώνης είναι του Έλληνα εκπαιδευτικού. «Ο Φιλανδός, και εμείς μη ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα έχουμε το Φιλανδικό σύστημα ως θέσφατο, δουλεύει από 11 έως 14 ώρες, ο Γάλλος από 15 έως 17 ο Έλληνας εκπαιδευτικός ξεκινά από 21 ώρες και καταλήγει στις 16 μετά από εικοσιπενταετία.
Τα δημοσιεύματα αυτά έχουν ως στόχο τους εκπαιδευτικούς, θέλουν να επιφέρουν κλίμα και εννοώ ότι είναι γνωστό ότι από το δημόσιο μέχρι το τέλος του 2014 θα πρέπει να φύγουν περίπου 25000 και μέχρι τα τέλη του 2016 150000. Αυτό σημαίνει ότι και οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι εκτός. Οπότε τα δημοσιεύματα δημιουργούν ιδέες ώστε και οι εκπαιδευτικοί να μπουν στο κάδρο των απολύσεων. Ως ΟΛΜΕ έχουμε πρόταση επ’ αυτού του θέματος».

«Όπλο» του υπουργείου για την συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ η βάση του 10

Πάγια θέση της ΟΛΜΕ ήταν να μην υπάρχει η βάση του 10 και να υπάρχει πρόσβαση όλων των μαθητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. «Υπάρχει βέβαια ο αντίλογος ότι αυτοί που περνάνε με βαθμό κάτω από τη βάση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτός που έγραψε κάτω από τη βάση δεν μπορεί να έχει τις δεξιότητες και τις ικανότητες για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σχολής του. «Κατά την προσωπική μου άποψη η επαναφορά της βάσης του 10 εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό, σύμφωνα με το «Αθηνά», της συγχώνευσης ΑΕΙ και ΤΕΙ, γιατί θέτοντας τη βάση το Υπουργείο κάποιοι μαθητές δεν θα περάσουν, κυρίως σε ΤΕΙ, οπότε κάποια δεν θα έχουν πρωτοετείς φοιτητές και άρα θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία αυτό και να πει ότι εφόσον δεν υπάρχουν φοιτητές ή υπάρχουν δέκα θα συγχωνεύσει τη σχολή με μια άλλη αντίστοιχη σε άλλη πόλη. Άρα θα χρησιμοποιηθεί ως όπλο αυτό για τη συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δέχομαι ότι χρειάζεται να μπει ένα νοικοκύρεμα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά αυτή η διαδικασία είναι λάθος. Πάγια θέση της ΟΛΜΕ όμως είναι να έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γιατί το μέτρο θα «στείλει» σε ιδιωτικά κολέγια εκατοντάδες υποψήφιους».

Αντίθεση για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις

Ένα ακόμη θέμα για το οποίο αντιδρά η ΟΛΜΕ είναι οι υποχρεωτικές μεταθέσεις. «Ακόμη δεν έχει βγει η εγκύκλιος των μεταθέσεων. Μετά από πάρα πολλά χρόνια συμβαίνει για πρώτη φορά οι αιτήσεις των μεταθέσεων να μην έχουν τελειώσει ακόμη. Τέλος Νοεμβρίου τελείωνε η διαδικασία και για την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με το σχέδιο νόμου για το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας το υπουργείο Παιδείας μετέφερε την ημερομηνία για το τέλος του Δεκέμβρη αλλά είμαι σίγουρος ότι θα καταθέσει τροπολογία για το επόμενο έτος. Εξ όσων αντιλαμβάνομαι το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της μείωσης εκπαιδευτικού δυναμικού σχεδιάζει αλλαγές των περιοχών μετάθεσης ενδεχομένως ανά νομό να την κάνει μία, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ευελιξίας της κινητικότητας των συναδέλφων. Για παράδειγμα ένας συνάδελφος διορίζεται στον Έβρο και θα πρέπει τρεις ημέρες να διδάσκει στη Σαμοθράκη και τις υπόλοιπες στην Ορεστιάδα. Με αυτό τον τρόπο όμως οδηγούμαστε σε συνθήκες δύσκολες, για να μην πω γαλέρας. Μιλήσαμε με τον υφυπουργό τον κ. Παπαθεοδώρου για το θέμα και το συζητήσαμε και στο Διοικητικό Συμβούλιο. Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις με το νόμο 1566/85, του Απόστολου Κακλαμάνη, που αποτελεί τη Βίβλο της Παιδείας, ο μοναδικός νόμος στην παιδεία που έχει τριακονταετή περίπου ζωή, υπήρχαν, αλλά ήταν ανενεργός. Τώρα με το νέο μνημόνιο, το νόμο 4093, που το λέει καθαρά τίθεται η διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων.

Συνάδελφοι που κατηγορούνται άδικα ή η υπόθεσή τους δεν έχει τελεσιδικήσει είναι άδικο να τίθενται σε δυνητική αργία

Ορισμένες εφημερίδες των Αθηνών κατηγόρησαν την ΟΛΜΕ ότι υποστηρίζει καθηγητές που διώκονται με πειθαρχικά παραπτώματα εκ των οποίων κάποια αφορούν και κακουργηματικές πράξεις. «Σε καμία περίπτωση η ΟΛΜΕ δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο», υποστηρίζει ο κ. Βασιλειάδης. Βεβαίως οι συνάδελφοι που βάσει ΕΔΕ έχουν διαπράξει κακουργηματικές πράξεις θα πρέπει να φύγουν από την εκπαιδευτική κοινότητα. Εμείς υποστηρίζουμε συναδέλφους όπως για παράδειγμα αυτούς του 1ου Λυκείου Γιαννιτσών που δικαιολόγησαν τις απουσίες κάποιων μαθητών και είναι κατηγορούμενοι. Η προηγούμενη υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου τους υποστήριξε. Επειδή όμως εκκρεμούσε η απόφαση του Εφετείου έχουν μπει σε αργία και μάλιστα τους σταμάτησε και η μισθοδοσία. Για τέτοιες περιπτώσεις μιλάμε και στηρίζουμε. Ο νόμος είναι πολύ «ευαίσθητος» εναντίον των συναδέλφων και σε καμία περίπτωση εμείς ως ΟΛΜΕ δεν υποστηρίζουμε συναδέλφους που διώκονται για πειθαρχικά παραπτώματα σοβαρά. Υπάρχει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και ο νόμος και το υπουργείο γνωρίζει τι πρέπει να κάνει. Όμως συνάδελφοι που κατηγορούνται άδικα ή η υπόθεσή τους δεν έχει τελεσιδικήσει είναι άδικο να τίθενται σε δυνητική αργία. Αυτό βέβαια εντάσσεται στο πλαίσιο οι 25000 δημόσιοι υπάλληλοι που θα πρέπει να φύγουν μέχρι το τέλος του 2014».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.