Συνδυασμο γνωσεων, στρατηγικη και ψυχραιμια απαιτουσε η Φυσικη

Ο καθηγητής του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» Γιώργος Τσιαβδαρίδης για τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών

Απαιτητικά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα, αλλά και οριακά διαχειρίσιμα στον διαθέσιμο χρόνο ήταν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν κατά την τελευταία ημέρα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στο μάθημα της Φυσικής.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Μεθοδικό» κ. Γιώργο Τσιαβδαρίδη, ο οποίος μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» τα φετινά θέματα «ακολούθησαν» την συνήθη λογική των απαιτητικών θεμάτων στο μάθημα της Φυσικής, με σαφείς αναφορές στο σχολικό βιβλίο και επιστημονικές διατυπώσεις, που δεν δημιούργησαν προβλήματα στους υποψηφίους.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, αν και είχαν μια επιλογή προς στο κεφάλαιο του Ηλεκτρομαγνητισμού που κάλυπτε σχεδόν το 50% της ύλης και ήταν θέματα αυξημένης δυσκολίας, ειδικά σε ό,τι αφορά ερωτήματα των θεμάτων Γ και Δ.

Ξεκινώντας ωστόσο από την αρχή ο ίδιος εξήγησε πως το Α θέμα κάλυπτε ερωτήσεις που βασίζονταν καθαρά στη θεωρία του σχολικού βιβλίου, χωρίς να χρειάζονταν κάποιες πράξεις και αιτιολογήσεις, γεγονός που συνεπάγεται σε εύκολες για τους μαθητές μονάδες, όπως και το Β1 και Β2 θέμα που κρίνονται ως βατά και αναμενόμενα, ενώ το Β3 απαιτούσε απλώς μεγαλύτερης έκτασης απάντηση και περισσότερες πράξεις.

Αντίστοιχης ευκολίας ήταν και τα θέματα Γ1 και Γ2, ενώ οι δυσκολίες ξεκίνησαν από τα ερωτήματα Γ3 και Γ4 που σύμφωνα με τον ίδιο ενδεχομένως να δυσκόλεψε μερίδα υποψηφίων.

Αναφερόμενος στο 4ο θέμα ο ίδιος έκανε λόγο για «υπερπαραγωγή» σύμφωνη με τις συνήθεις επιλογές της επιτροπής για να εξηγήσει πως τα θέματα Δ1 και Δ2 ήταν βατά, για να εξηγήσει ωστόσο πως ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας και απαιτήσεων ήταν τα ερωτήματα Δ3 και Δ5 που απαιτούσαν προσοχή στις πράξεις, συνδυασμό γνώσεων αλλά και την κατάλληλη ανάπτυξη στρατηγικής από πλευράς των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τον κ. Τσιαβδαρίδη τα ερωτήματα Γ3, Δ3 και Δ5,  είναι αυτά που θα κρίνουν τις άριστες βαθμολογίες, για να επισημάνει πως απαιτούνταν κριτική σκέψη, υπομονή αλλά και δύναμη από τους μαθητές για να τα επιλύσουν.

Ερωτηθείς τέλος ως προς την επάρκεια του διαθέσιμου χρονικού διαστήματος ο ίδιος εξήγησε πως ο χρόνος ήταν «οριακός», με τα δύο τελευταία θέματα να απαιτούν την πλειοψηφία αυτού.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.