Στην Φινλανδια μαθητες και εκπαιδευτικοι του ΓΕΛ ΔΕ Σαπων

Δημιούργησαν εφαρμογή προσβάσιμη σε όλους που δίνει πληροφορίες σχετικά με το κλίμα και τα μικροσωματίδια της ατμόσφαιρας

Ολοκληρώνονται οι εργασίες των ομάδων των 4 σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+   KA2  με θέμα: “climate change in the digital era”.  Πρόκειται για την 4η συνάντηση των μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία των ΣΑΠΩΝ (ΕΛΛΑΔΑ), STORD (ΝΟΡΒΗΓΙΑ), VILLE LA GRAND (ΓΑΛΛΙΑ), IΙSALMI (ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ). Η τελευταία συνάντηση πραγματοποιείται στο Ιισάλμι της Φινλανδίας σύμφωνα με τα οριζόμενα από το πρόγραμμα που εγκρίθηκε από τις αντίστοιχες εθνικές μονάδες τον Αύγουστο του 2020 σε δύσκολες υγειονομικά συνθήκες της πανδημίας του κορονοϊού. Στην πρώτη ημέρα οι οικοδεσπότες καλωσόρισαν τις αποστολές και τόνισαν την αξία της συνεργασίας των 4 σχολείων από διαφορετικές χώρες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κοινό καλό όλων και των τοπικών κοινωνιών.

Ο Διευθυντής του ΓΕΛ ΔΕ Σαπών κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, στον χαιρετισμό του ευχαρίστησε για την φιλοξενία και υπογράμμισε πως «μπορεί τα σχολεία μας να είναι από διαφορετικές πολιτισμικές και πολιτιστικές κουλτούρες με διαφορετική γλώσσα όμως αποδείξαμε ότι η κοινή μας γλώσσα είναι η επιτελική ποιοτική παιδεία και εκπαίδευση που βγαίνει μπροστά για το κοινό καλό των μαθητών μας και των κρατών μας μέσα από την κοινή πορεία μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μέλλον μας ανήκει και είμαστε ανοικτοί για συνεργασίες και νέα προγράμματα που έχουν ανοίξει για την περίοδο 2023 – 2027».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες (επτά) πραγματοποίησαν ανατροφοδότηση για το τι έγινε στις προηγούμενες 3 συναντήσεις και αφού οι μαθητές/τριες του Ιισάλμι παρουσίασαν σε όλους την περιοχή τους, τις γεύσεις, φαγητά, ήθη, έθιμα και το σχολείο τους, η συνέχεια βρήκε τις ομάδες να συνεδριάζουν και να σχεδιάζουν στο κομμάτι που αφορά το μέλλον του πλανήτη μας. Δηλαδή κάθε ομάδα δημιούργησε ένα σενάριο-ιστορία: το κακό (μαύρο, από το χρώμα του άνθρακα) και το καλό (πράσινο, το χρώμα της φύσης) που θα υπερισχύσει στο μέλλον όσον αφορά στην κλιματική αλλαγή. Το σενάριο-ιστορία που δημιούργησαν οι ομάδες (μπορεί να είναι είτε ένα είτε και τα δύο) για το μέλλον του πλανήτη μπορεί να είναι μια μικρή ταινία, κολλάζ, θεατρική μικρή παράσταση, βίντεο, παρουσίαση κλπ.

Οι παράλληλες δράσεις

Παράλληλες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν εκτός της παραγωγής των σεναρίων-ιστοριών ήταν και οι εξής κατά σειρά:

1. Επίσκεψη σε εργοστάσιο ανακύκλωσης υλικών και διαχωρισμού αυτών ανά κατηγορία και υλικό.

2. Επίσκεψη σε πρότυπη κτηνοτροφική σχολή. Μια σχολή που διδάσκει νέους κτηνοτρόφους και οι οποίοι μαθαίνουν πώς μπορεί με την αειφόρο, κυκλική και βιώσιμη ανάπτυξη ο κάθε κτηνοτρόφος να αναπτύξει έτι περαιτέρω την μονάδα του, να παράγει ποιοτικά και βιολογικά προϊόντα χρησιμοποιώντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αιολική και ηλιακή ενέργεια και τη γεωθερμία προς όφελός του, καθιστώντας την κτηνοτροφική μονάδα ενεργειακά αυτόνομη αλλά και παραγωγική για ηλεκτρική ενέργεια προς άλλες πηγές.

3. Επίσκεψη σε ιδιωτική φάρμα όπου ο ιδιώτης Κτηνοτρόφος-Αγρότης παράγει μόνος του Βιοντίζελ ως καύσιμη ύλη για την μονάδα του, αλλά παράγει και ηλεκτρική ενέργεια με φωτοβολταϊκά και αιολικά συστήματα, καλύπτοντας στο σύνολο τις ανάγκες της επιχείρησής του σε ηλεκτρική ενέργεια και όχι μόνο, αλλά πουλάει αντίστοιχα ηλεκτρικό ρεύμα προς άλλες πηγές.

4. Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο ανατολικής Φινλανδίας στην πόλη του Kuopio με υψηλά στάνταρ διεθνώς και πολύ ψηλά στην παγκόσμια βαθμολογία των Πανεπιστημίων. Συγκεκριμένα στο Tμήμα Φυσικής μικροσωματιδίων έγινε διάλεξη για τον ρόλο των μικροσωματιδίων είτε της ανθρώπινης δραστηριότητας είτε της φυσικής δραστηριότητας στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.

5. Τον πύργο της ομώνυμης πόλης σε υψόμετρο 225 μέτρα και τέλος επίσκεψη και ανακάλυψη των μυστικών της παραλίμνιας πόλης του Kuopio.

Μ. Βασιλειάδης: «Η δράση αυτή αφήνει μια προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας»

Τέλος οι ομάδες αφού τελειοποίησαν τα σενάρια-ιστορίες τους τα παρουσίασαν στην ολομέλεια στο κεντρικό αμφιθέατρο του ομώνυμου σχολείου.

«Η δράση αυτή αφού έφτασε στο τέλος της αφήνει μια μεγάλη παρακαταθήκη για το ΓΕΛ ΔΕ Σαπών, τεράστια εμπειρία στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας (μιας και το σχολείο ήταν ο coordinator του προγράμματος) και μια προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας, αφού το παραγόμενο προϊόν όπως οι σένσορες αλλά και η δημιουργία μιας δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (όπου μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αντλούν πληροφορίες σχετικά με το κλίμα και τα μικροσωματίδια και κάποια στοιχεία για τον καιρό όπως θερμοκρασία, υγρασία) αναβαθμίζει την παρεχόμενη ποιοτική και καινοτόμα εκπαίδευση στην περιοχή» αποτίμησε σε δήλωσή του ο Διευθυντής του ΓΕΛ ΔΕ Σαπών κ. Βασιλειάδης.

Info

Το παραγόμενο εκπαιδευτικό προϊόν, ο σένσορας του σχολείου, πλέον είναι μέρος του παγκόσμιου δικτύου γνωστού ως PurpleΑir. Μπορείτε να τον παρακολουθήσετε ζωντανά εδώ:

https://map.purpleair.com/1/mTEMP_C/a30/p1800/cC0?select=38319#10.71/41.0379/25.778

Επίσης για να κατεβάσετε την εφαρμογή η οποία έχει ανανεωθεί και αναβαθμιστεί σε νέες εκδόσεις μπορείτε να δείτε εδώ:

https://climatechangeerasmus.blogspot.com/p/downloads.html

Πληροφορίες τεχνικές και άλλες για τον σένσορα μπορείτε να βρείτε εδώ:

https://climatechangeerasmus.blogspot.com/p/sapes-sensor-data.html

Για όλο το πρόγραμμα ERASMUS+   KA2  με θέμα: “Climate change in the digital era” σχετικά με όλα τα σχολεία, τις αντίστοιχες δράσεις, δημοσιεύσεις κτλπ μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ:

https://climatechangeerasmus.blogspot.com/

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.