Οι Komotini Pes Activists για την καταργηση του ολοημερου σχολειου

«Όλες οι αλλαγές οδηγούν στην κατάργηση του υφιστάμενου εκπαιδευτικού προγράμματος και στην υποβάθμιση της παιδείας»

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε την προηγούμενη εβδομάδα η έντονη φημολογία που αφορούσε στη κατάργηση του ολοήμερου σχολείου που φαίνεται πως σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά.
 
Δημοσιεύματα του τύπου προκάλεσαν την αντίδραση του Υπουργού κ. Νίκου Φίλη ο οποίος σε ανακοίνωσή του επέμεινε στη λειτουργία ενός Ενιαίου Τύπου
Ολοήμερου Σχολείου υπογραμμίζοντας ότι το να εξισωθούν σε έναν τύπο τα δημοτικά σχολεία της χώρας πρόκειται για «συνταγματική επιταγή που γίνεται πράξη».
 
Με αφορμή τις εξελίξεις αυτές η ομάδα Κομοτηνή PES Activists, που αποτελεί το τοπικό παράρτημα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία υπογραμμίζεται πως οι προωθούμενες αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων οδηγούν στην κατάργηση του υφιστάμενου εκπαιδευτικού προγράμματος και στην υποβάθμιση της παιδείας, τονίζοντας παράλληλα πως με το μοντέλο που προωθείται ενισχύονται οι κοινωνικές διακρίσεις, με αρκετά παιδιά να μένουν εκτός ολοημέρων, λόγω των κριτηρίων επιλογής. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η επιμονή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη περί αναβάθμισης των ολοήμερων σχολείων αξίζει εύσημα θεατρικότητας και φαντασιοπληξίας.
 
Ας τα παραθέσουμε ένα-ένα:
 
Σήμερα υπάρχουν δύο τύποι σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το κλασικό δημοτικό που τελειώνει στις 12:15 και το ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.) που τελειώνει στις 14:00. Τα ολοήμερα τελειώνουν στις 16:00. Στο διάστημα 12:15 ως 16:00 οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα από εξειδικευμένους δασκάλους πάνω στη μουσική, στα εικαστικά, στη γυμναστική, στην πληροφορική, για 2 ώρες και τις υπόλοιπες 2 ώρες τις αφιερώνουν στην προετοιμασία τους για την επόμενη ημέρα.
 
Ο Υπουργός στοχεύει στην αύξηση του κανονικού προγράμματος του κλασικού δημοτικού από 12:15 σε 13:15 και την μείωση του προγράμματος του αναμορφωμένου συστήματος από τις 14:00 στη 13:15 με σκοπό τη δημιουργία ενός ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου, στο οποίο όσοι γονείς το επιθυμούν θα αφήνουν τα παιδιά τους έως τις 16:00.
 
Με το ισχύον σύστημα στο Ε.Α.Ε.Π. (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) τα ειδικά μαθήματα (εικαστικά, μουσική, θέατρο, πληροφορική) τα διδάσκουν όσοι έχουν σπουδάσει το συγκεκριμένο αντικείμενο, οι οποίοι είτε διορίζονται, είτε αποσπώνται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με το σχέδιο του Υπουργού, τα ειδικά αυτά μαθήματα θα διδάσκονται από τους ήδη υπάρχοντες δασκάλους, οι οποίοι κατέχουν μόνο γενικές γνώσεις επί της ύλης. 

«Παιδιά απόρων οικογενειών, που εργάζεται μόνο ο ένας γονέας, καταδικάζονται στην αμορφωσιά»

Με το ισχύον επίσης σύστημα, το δικαίωμα του ολοήμερου απολαμβάνουν όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως κριτηρίων και χωρίς διακρίσεις. Τώρα το δικαίωμα αυτό θα το έχουν τα παιδιά, των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται, κάτι που θα αποδεικνύεται με έγγραφη βεβαίωση του εργοδότη. Αυτό σημαίνει πως παιδιά απόρων οικογενειών με τον έναν γονέα μόνο να εργάζεται, καταδικάζονται στην αμορφωσιά.
 
Σήμερα ισχύει και η επέκταση προς τα πάνω του ωραρίου του σχολείου από τις 07:00 ως τις 08:00 το πρωί. Ώρα κατά την οποία οι διευθυντές αναλαμβάνουν την προετοιμασία των μαθητών, οι γονείς των οποίων εργάζονται από τις πιο πρωινές ώρες. Τώρα αυτό θα ισχύει σε λιγότερα σχολεία και για λίγες περιπτώσεις. Ουσιαστικά δηλαδή θα καταργηθεί.
 
Πλέον το διάστημα 13:15 ως 16:00 θα έχει το εξής πρόγραμμα: μία ώρα προετοιμασία μαθητών για τις επόμενες μέρες του σχολείου, μία ώρα φαγητό και δύο ώρες παρακολούθησης ειδικών μαθημάτων τα οποία θα επιλέγονται και θα διαλέγονται από τους ίδιους τους μαθητές. Πράγμα που δημιουργεί τον κίνδυνο έλλειψης διαθεσιμότητας εξειδικευμένων δασκάλων στα μαθήματα που θέλουν να διαλέξουν εκείνη τη στιγμή οι μαθητές. 

«Εξωπραγματική η άποψη Φίλη, ότι το ολοήμερο εκπαιδευτικό σύστημα αναβαθμίζεται και εμπλουτίζεται»

Μετά από όλα αυτά μόνο εξωπραγματική μπορεί κανείς να θεωρήσει την άποψη του Υπουργού, Νίκου Φίλη, ότι το ολοήμερο εκπαιδευτικό σύστημα αναβαθμίζεται και εμπλουτίζεται και ότι θα υπάρχει αλλαγή προς το καλύτερο.
 
Όλα οδηγούν στην κατάργηση του υφιστάμενου εκπαιδευτικού προγράμματος και στην υποβάθμιση της παιδείας. Μοιράζονται ρηχές και επιφανειακές γνώσεις. Ενισχύονται οι κοινωνικές διακρίσεις καθώς παιδιά οικογενειών με άνεργους γονείς (φαινόμενο-κανόνας στην Ελλάδα του σήμερα) υποχρεώνονται να μείνουν σπίτι.
 
Ο σκοπός του ολοήμερου σχολείου είναι όλα τα παιδιά όλης της χώρας να μάθουν και να αξιοποιήσουν ουσιαστικά τον χρόνο τους. Να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να καλύψουν τις αδυναμίες τους. Τα παιδιά δεν είναι αυτοκίνητα τα οποία μπορούμε να τα παρκάρουμε σε ένα μέρος που λέγεται σχολείο. Τα παιδιά είναι το μέλλον της χώρας και σε αυτά πρέπει να δοθεί, ειδικά την περίοδο αυτή, ιδιαίτερη έμφαση και στήριξη. Τα παιδιά δεν αξίζουν να πέσουν θύματα της ανικανότητας διακυβέρνησης.
 
Υ.Γ. Το ολοήμερο σχολείο ως καινοτόμο πρόγραμμα εκπαίδευσης μπορεί να αντλήσει πόρους από το ΕΣΠΑ, εξυπηρετώντας γονείς και μαθητές χωρίς να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό. Αλλά αυτά προφανώς είναι λεπτομέρειες για την κυβέρνηση».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.