«Οχι στην αποσπαση – καταστροφη των αρχαιοτητων στον σταθμο Βενιζελου του μετρο Θεσσαλονικης»

Αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στις ΕΦΑ της Θράκης εκφράζουν την αντίθεσή τους και καλούν κάθε φορέα στην περιοχή μας να ενισχύσει τον αγώνα ενάντια στην απόσπαση

Σε απεργία προχώρησαν χθες Πέμπτη 22 Ιουλίου αρχαιολόγοι που εργάζονται στις ΕΦΑ Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου συμμετέχοντες σε αντίστοιχες μορφές κινητοποίησης που έλαβαν χώρα ανά την Ελλάδα, ως μορφή αντίδρασης ενάντια στην απόσπαση των σημαντικότατων αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως εξηγούν σε κείμενο που υπογράφουν, «την Τρίτη 20 Ιουλίου ξεκίνησε ξαφνικά η απόσπαση τμημάτων των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την συνέχιση της πολιτικής που θυσιάζει την πολιτιστική κληρονομιά του λαού μας για χάρη των μεγαλοεργολάβων. Γιατί υπάρχουν τα μέσα για να γίνει ο σταθμός και να μείνουν οι σημαντικότατες αρχαιότητες στη θέση τους. Μάλιστα, θα δημιουργούσαν ίσως τον εντυπωσιακότερο σταθμό μετρό του κόσμου».

«Οι δικαιολογίες δεν μπορούν να πείσουν κανέναν»

Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως «οι δικαιολογίες για εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων δεν μπορούν να πείσουν κανέναν», παραθέτοντας ενδεικτικά ισχυρισμούς εργολάβου και κυβέρνησης αλλά και τι προκύπτει από άλλες δικές τους δηλώσεις:

  1. Ότι «με την πρόταση της Αττικό Μετρό  προβλέπεται η ολοκλήρωση όλης της βασικής γραμμής και του σταθμού Βενιζέλου έως τον Απρίλιο του 2023». Σήμερα η ίδια η Αττικό Μετρό παραδέχεται ότι τον Απρίλιο 2023, με τον σχεδιασμό της, δεν θα παραδοθεί κανένας σταθμός!
  2. Ότι «η χρηματοδότηση του έργου από πόρους της ΕΕ –ύψους 712 εκ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου- προϋποθέτει την ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής με όλους τους σταθμούς (και με τον σταθμό Βενιζέλου) έως 31.12.2023». Γνωρίζουμε ήδη από τα λεγόμενα της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού στη Βουλή, τα οποία επιβεβαίωσε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ότι η ημερομηνία για την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της βασικής γραμμής έχει μεταφερθεί για τον Απρίλιο 2025, άρα δεν προκύπτει κανένας λόγος για τη μη τμηματική παράδοση του έργου!
  3. Ότι η λύση της αποδόμησης των αρχαιοτήτων συμβάλλει στην «μη επιβάρυνση των εθνικών πόρων». Η λύση της Αττικό Μετρό μεταφέρει την ολοκλήρωση και των 13 σταθμών της βασικής γραμμής μετά τις 31.12.2023, επιβαρύνοντας με μη υπολογιζόμενα ποσά τους εθνικούς πόρους, ενώ με τη λύση της κατά χώραν διατήρησης, οι 12 (ήδη κατασκευασμένοι) σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης πολύ νωρίτερα από το τέλος του 2023, χωρίς καμία επιβάρυνση εθνικών πόρων!

«Και το μετρό μπορεί να λειτουργήσει και οι αρχαιότητες να σωθούν»

«Γίνεται κατανοητό» εξηγούν οι αρχαιολόγοι των ΕΦΑ της Θράκης κατόπιν τούτων «ότι και το μετρό μπορεί επιτέλους να λειτουργήσει και οι αρχαιότητες να σωθούν, εφόσον όμως προκριθεί το συμφέρον των επιβατών και των αρχαίων και όχι τα επιχειρηματικά συμφέροντα».

Κλείνοντας οι αρχαιολόγοι τονίζουν πως «η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς του λαού μας είναι υπόθεση όλων μας, μας αφορά όλους». Εξ και καλούν «κάθε σωματείο εργαζομένων, κάθε πολιτιστικό σύλλογο, κάθε μαζικό φορέα και στην περιοχή μας να ενισχύσει τον αγώνα ενάντια στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.