Ο Προεδρος του Συλλογου Εκπαιδευτικων ν. Ροδοπης «Οι τρεις Ιεραρχες» σχολιαζει τον τροπο επαναλειτουργιας των σχολειων απο την προσεχη Δευτερα

Στέφανος Μακρυγιάννης «Το σχολείο είναι κομμάτι της κοινωνίας, δεν μπορεί να βγαίνει η Υπουργός και να λέει ότι είναι ασφαλές περιβάλλον το σχολείο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα»

«Θέλουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία∙ έχουμε προτείνει κατ’ επανάληψη  μέτρα για τα οποία δεν έγινε καθόλου συζήτηση»

Με αυξημένη ανασφάλεια αναμένεται να επιστρέψουν την προσεχή Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου, στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, μετά και το νέο πλαίσιο λειτουργίας που ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης, 4 Ιανουαρίου η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.

Και αυτό καθώς οι προχθεσινές ανακοινώσεις δεν εμπεριείχαν αλλαγές ως προς το υφιστάμενο καθεστώς παρά την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, πλην αυτής της αύξησης, κατά ένα self test, φτάνοντας συνολικά τα τρία και αυτό μόνο την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους, μετά και το διάλλειμα των Χριστουγέννων αλλά και το επιπλέον test στην περίπτωση που βρεθεί θετικό κρούσμα, είτε μαθητή είτε εκπαιδευτικού σε κάποιο τμήμα.

Σχολεία ανοιχτά αλλά και ασφαλή

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» το πρωί της Τετάρτης, 5 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν.Ροδόπης «Οι τρείς Ιεράρχες» κ. Στέφανος Μακρυγιάννης υπογράμμισε την σύμφωνη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας στα αυξημένα τεστ, γεγονός άλλωστε που ζητούσαν από την έναρξη της περσινής σχολικής χρονιάς δίχως τότε το αίτημα να εισακούεται από την κυβέρνηση, σχολιάζοντας ωστόσο τα όσα δεν ανακοινώθηκαν για την επαναλειτουργία των σχολείων.

Ειδικότερα όπως εξήγησε ο ίδιος η αύξηση των self test αποτελεί μόνο ένα από τα στοιχεία που είχε προτείνει η εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά και με όρους ασφάλειας, υπογραμμίζοντας ότι ο στόχος είναι να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και να μην επαναληφθεί το «φιάσκο» όπως το χαρακτήρισε της περσινής τηλεκπαίδευσης. Ωστόσο όπως τόνισε «για να είναι ανοιχτά θέλουμε να είναι και ασφαλή με μια σειρά από μέτρα που έχουμε προτείνει κατ’ επανάληψη για τα οποία δεν έγινε καθόλου συζήτηση και δεν υπήρχε καμία ανακοίνωση».

«Τραγικό» το πρωτόκολλο του 50%+1

Εξειδικεύοντας στο υφιστάμενο πρωτόκολλο λειτουργίας, ο κ.Μακρυγιάννης έκανε λόγο για ένα «τραγικό» τόσο επιδημιολογικά όσο και υγειονομικά πρωτόκολλο, καθώς «πρακτικά το 50%+1 σημαίνει ότι θα έχουν νοσήσει όλα τα παιδιά στο τμήμα και δευτερευόντως ότι η τάξη, στο διδακτικό της έργο θα προχωράει ακόμα και με πάρα πολλές απουσίες».

«Πέραν όμως του πρωτοκόλλου, έχουμε και άλλα σοβαρά ζητήματα επί των οποίων δεν έχει γίνει καμία σοβαρή συζήτηση» συνέχισε επισημαίνοντας πως «δεν έχουμε καμία συζήτηση για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, δεν έχουμε καμία συζήτηση για μείωση της πληρότητας στα καθημερινά σχολικά δρομολόγια, δεν έχουμε καμία συζήτηση για το είδος του προστατευτικού εξοπλισμού που θα πρέπει να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια του μαθήματος μέσα στο σχολείο. Την ίδια στιγμή μάλιστα που βγαίνει το  Υπουργείο Υγείας και λέει η μάσκα FFP2  στα σούπερ μάρκετ που θα κάτσεις ένα 20λεπτο είναι υποχρεωτική γιατί είναι αυξημένης προστασίας, ενώ στο σχολείο με 6 ώρες παραμονής δεν τρέχει τίποτα, μπορούμε να καθόμαστε και με την υφασμάτινη μάσκα. Εγώ θεωρώ ότι όλος αυτός ο εξοπλισμός θα έπρεπε να παρέχεται στις οικογένειες ακριβώς γιατί είναι μεγάλο το κόστος και δεν μπορεί να καλυφθεί από τις οικογένειες».

Απουσία πρόβλεψης για την κάλυψη των κενών σε περιπτώσεις νόσησης εκπαιδευτικού

Ερωτηθείς για την πρόβλεψη που υπάρχει σε περίπτωση νόσησης εκπαιδευτικού ως προς τη συνέχεια του διδακτικού έργου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στάθηκε στην πλήρη απουσία της. «Με τους εκπαιδευτικούς που νοσούν δεν γίνεται κάτι. Οι συνάδελφοι λείπουν από το σχολείο ωστόσο απ’ ό,τι γνωρίζουμε τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός κάλυψης των κενών. Θεωρητικά υπάρχει η δυνατότητα άμεσης πρόσληψης αναπληρωτών αλλά αυτό δεν συμβαίνει, δεν είναι στις επιλογές της κυβέρνησης» εξήγησε επισημαίνοντας πως «όταν νοσεί ένας εκπαιδευτικός το σχολείο αφήνετε να τα βγάλει πέρα μόνο του με ό,τι και αν έχει προκύψει. Γι’ αυτό και είδαμε στην Δευτεροβάθμια που τα παιδιά είναι μεγαλύτερα ηλικιακά, σε πολλές περιπτώσεις τμήματα να σχολούν νωρίτερα, ενώ στην Πρωτοβάθμια είδαμε το γνωστό φαινόμενο της φύλαξης, δηλαδή να καλύπτει το κενό ένας, όποιος συνάδελφος, εκ των ενόντων που είναι διαθέσιμος εκείνη την στιγμή χωρίς να μπορεί να πραγματοποιήσει κανονικά προγραμματισμένο μάθημα, γιατί καλύπτει έκτακτες ανάγκες».

«Αυτό όπως καταλαβαίνετε δεν είναι κανονική λειτουργία σχολείου» σημείωσε ο ίδιος εξηγώντας πως αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να υπάρχει ένας τουλάχιστον επιπλέον εκπαιδευτικός ανά σχολεία και στις περιπτώσεις μεγάλων σχολικών μονάδων δυο, ούτως ώστε να μπορούν να καλυφθούν τέτοιες περιπτώσεις ασθένειας, με το μάθημα να συνεχίζεται κανονικά.

Πέραν όμως της διάστασης αυτής ο κ. Μακρυγιάννης αναφέρθηκε και στην απουσία δυνατότητας άδειας ειδικού σκοπού. Ειδικότερα αναφέρθηκε σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών τα παιδιά των οποίων ή πρόσωπο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος νοσεί, οι ίδιοι θεωρούνται στενές επαφές, ωστόσο υποχρεούνται να προσέρχονται στο σχολείο για μάθημα κανονικά.  «Εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη τόσο για την άδεια ειδικού σκοπού για τις περιπτώσεις που προανέφερε όσο και για την κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών που θα νοσήσουν. Το σχολείο είναι κομμάτι της κοινωνίας, δεν μπορεί να βγαίνει η Υπουργός και να λέει ότι είναι ασφαλές περιβάλλον  το σχολείο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα. Τα σχολεία είναι κομμάτι της κοινωνίας και επομένως όπως υπάρχει διασπορά στα υπόλοιπα, έτσι θα υπάρχει και στα σχολεία. Το θέμα είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να είναι μικρότερη» σημείωσε.

Ο κ. Μακρυγιάννης εξήγησε πως οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται την προσεχή Δευτέρα στις σχολικές αίθουσες με μεγάλη ανασφάλεια, για να υπογραμμίσει ωστόσο πως «είμαστε οι τελευταίοι που θα πούμε ότι δεν θέλουμε να προσέλθουμε στα σχολεία γιατί θέλουμε να προσέλθουμε, ακριβώς γιατί ήταν πιο τραυματική και για τα παιδιά και για την διδακτική διαδικασία η τηλεκπαίδευση. Σημασία ωστόσο έχει τόσο η κυβέρνηση όσο και οι γονείς να κατανοήσουν ότι υπάρχει ένα ολόκληρο πλαίσιο μέτρων που μπορούν να ληφθούν  για τα σχολεία ώστε αυτά να παραμένουν ανοιχτά και ασφαλή».

«Προτιμάμε μια ακριβή δημόσια εκπαίδευση που θα διασφαλίζει την υγεία των μαθητών παρά μία φθηνότερη που δεν θα την διασφαλίζει»

Ερωτηθείς σε σχέση με τα μέτρα αυτά ο ίδιος αναφέρθηκε και σε παραδείγματα άλλων χωρών που αύξησαν τον αριθμό των τμημάτων τους μειώνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, αλλά και χώρες που εγκατέστησαν στα σχολεία μηχανήματα απολύμανσης του αέρα, ειδικά σε χώρους που τα παιδιά δεν χρησιμοποιούν μάσκες όπως γυμναστήρια και χώροι σίτισης. Όπως εξήγησε ο ίδιος «υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα τα οποία νομίζω ότι γνωρίζει και η κυβέρνηση, από την διεθνή εμπειρία αλλά βεβαίως όλα αυτά έχουν κόστος». «Εμείς ωστόσο προτιμάμε μια ακριβή δημόσια εκπαίδευση που θα διασφαλίζει την υγεία των μαθητών παρά μία φθηνότερη που δεν θα την διασφαλίζει» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.