Μαθητες του 1ου ΓΕΛ Ορεστιαδας επισκεφτηκαν το τμημα Ελληνικης Φιλολογιας

Στο πλαίσιο ερευνητικών εργασιών

Μια ευχάριστη επίσκεψη δέχτηκε χθες η πόλη μας. Συγκεκριμένα, 49 μαθητές από την Α΄ και Β΄ τάξη του 1ου Γενικού Λυκείου Ορεστιάδας, βρέθηκαν αρχικά στην πανεπιστημιούπολη της Κομοτηνής, παρακολούθησαν το μάθημα του διδάσκοντος κ. Χάρη Μιχαλόπουλου μαζί με τους φοιτητές του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, περιηγήθηκαν στη βιβλιοθήκη του τμήματος και, εν συνεχεία επισκέφτηκαν το Μουσείο Καραθεοδωρή.
 
Η εν λόγω πρωτοβουλία οφείλεται στις ερευνητικές εργασίες που διεξάγουν οι μαθητές και αφορούν στη αρχαία και τη σύγχρονη Ρώμη («Η Ρώμη και ο κόσμος της») και στα μαθηματικά και το θέατρο για την Α΄ Λυκείου, αλλά και στο project της μαθητικής εφημερίδας που εκδίδουν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου. Στο πλαίσιο αυτό, τους μαθητές συνόδευσαν οι φιλόλογοι Μαρία Πέτσου και Περιστέρα Ζαρίμπα, υπεύθυνες για το project σχετικά με τη Ρώμη και τη μαθητική εφημερίδα αντίστοιχα και η μαθηματικός Μελπομένη Παπάζογλου, υπεύθυνη για το μαθηματικό project σχετικά με τον αριθμό π.  

Ζωή Γαβριηλίδου «Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσουν τα παιδιά τη δουλειά που κάνουμε ώστε να ενδιαφερθούν για το πανεπιστήμιο και το τμήμα μας»

Η Πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας κ. Ζωή Γαβριηλίδου, η οποία υποδέχτηκε και ξενάγησε τους μαθητές τόνισε πως «η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα είκοσι χρόνια του τμήματος και ήταν μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το σχολείο. Να θυμίσω ότι και πέρσι είχαμε κάνει μια αντίστοιχη εκδήλωση στο πλαίσιο των 40 χρόνων του ΔΠΘ, είχε έρθει τότε το 10ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής. Είναι πολύ σημαντικό να δουν τα παιδιά τι δουλειά κάνουμε εδώ γιατί προέρχονται από σχολεία της περιοχής και, ενδεχομένως, να υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για το πανεπιστήμιο και το τμήμα μας».

Η κ. Γαβριηλίδου αναφέρθηκε και στη σημασία των ερευνητικών εργασιών που διεξάγουν οι μαθητές επισημαίνοντας πως «είναι πολύ σημαντικά αυτά τα project που έχουν βάλει στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, καθώς το learning by doing είναι ό,τι πιο σύγχρονο στην εκπαίδευση και τους βοηθάει να εφαρμόσουν στην πράξη αυτά που θεωρητικά μαθαίνουν στο σχολείο. Τα παιδιά θα επισκεφτούν και τη βιβλιοθήκη, θα δουν το γραφείο του Παναγιώτη Μουλλά και ένα μέρος των βιβλίων που μας έχει δωρίσει και θα τους κάνουμε ένα μικρό δώρο, μία έκδοση του τμήματος», πρόσθεσε.  

Ιωάννης Ντεληγιάννης «Το τμήμα μας δίνει στα παιδιά μια καλή ευκαιρία να ακολουθήσουν φιλολογικές σπουδές, εφόσον είναι και κοντά στην Ορεστιάδα»

Από την πλευρά του, ο κ. Ιωάννης Ντεληγιάννης, Λέκτορας Λατινικής Φιλολογίας, ο οποίος είχε και την τύχη να μοιραστεί μερικές από τις γνώσεις του με τους μαθητές επεσήμανε πως «τα περισσότερα παιδιά ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σπουδές στη φιλολογία, επομένως η Κομοτηνή και το τμήμα μας τους δίνει μια καλή ευκαιρία, εφόσον είναι κοντά στην Ορεστιάδα».
Επίσης, αναφέρθηκε τόσο στα πεπραγμένα όσο και στις μελλοντικές δραστηριότητες του τμήματος. «Ξεκινήσαμε τον Οκτώβρη με κάποια μαθήματα που έγιναν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, στο πλαίσιο του εορτασμού των 40 χρόνων από την ίδρυση του ΔΠΘ, κάναμε την παρουσίαση του Χρηστικού Λεξικού της Ακαδημίας Αθηνών, διοργανώνουμε το συνέδριο για τα είκοσι χρόνια του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας τον ερχόμενο Οκτώβριο και, επίσης, έχουμε τη θεατρική παράσταση “Βάκχες” που θα γίνει τον Μάιο στο ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής και θα είναι ανοιχτή για όλα τα μέλη ΔΕΠ και όλο το προσωπικό του πανεπιστημίου». 

Βασίλης Τσερτσίδης «Η εφημερίδα μας κυκλοφορεί σε όλη την Ορεστιάδα»

Εξίσου ενθουσιασμένοι όμως δήλωσαν και οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ της Ορεστιάδας, μεταξύ των οποίων και ο Βασίλης Τσερτσίδης, μαθητής της Β΄ Λυκείου ο οποίος εξερχόμενος του μαθήματος που παρακολούθησαν έκανε λόγο για ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα. «Το μάθημα για τη λατινική γλώσσα ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον» δήλωσε χαρακτηριστικά. «Παρακολουθήσαμε μια ιστοριούλα και ο καθηγητής την ανέλυσε σε πολλά μέρη και μίλησε και για την πολιτική χροιά αυτής. Επίσης, στον χώρο του πανεπιστημίου υπάρχει μια ζεστασιά και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές γιατί χρειάζονται το αμφιθέατρο να είναι σπίτι τους» συνέχισε. Ο Βασίλης, ως αρχισυντάκτης της μαθητικής εφημερίδας, που εκδίδουν οι μαθητές του σχολείου αναφέρθηκε στο περιεχόμενό της. Όπως είπε «πρόκειται για μία μαθητική εφημερίδα που κυκλοφορεί σε όλη την Ορεστιάδα, τη διαμοιράζουμε σε όλα τα μαγαζιά. Είναι σαν μια κανονική εφημερίδα γιατί έχουμε και χορηγούς. Εκδίδεται κάθε μήνα και έχουμε διάφορες μόνιμες στήλες, όπως αυτές της κριτικής ταινιών και της μόδας, ενώ κάποια παιδιά κατά καιρούς αρθρογραφούν στην εφημερίδα. Επίσης, φιλοξενούμε ρεπορτάζ από την επικαιρότητα της πόλης». 

«Αυτά που γράφουμε πρέπει να έχουν το δικό μας στιλ αλλά δεν πρέπει να έχουν τη δική μας γνώμη»

Πρόκειται για μια εμπειρία, όπως είπε, που ίσως να τον κάνει να αναθεωρήσει τους στόχους του σχετικά με το επαγγελματικό του μέλλον. «Πρώτος μου στόχος ήταν η Αγγλική Φιλολογία αλλά το project αυτό με έκανε να ξανασκεφτώ την επιλογή μου και ίσως να βάλω ως επιλογή και τη δημοσιογραφία. Θα το σκεφτώ πολύ όμως γιατί αυτά που γράφουμε πρέπει να έχουν το δικό μας στιλ αλλά δεν πρέπει να έχουν τη δική μας γνώμη». Τέλος, δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία της εν Ελλάδι δημοσιογραφίας τονίζοντας πως «γενικώς, οι καιροί είναι λίγο δύσκολοι. Όλα τα κανάλια και οι εφημερίδες προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να ενημερώσουν τον κόσμο. Κάποιες φορές ωστόσο διαδίδουν κάποια ψευδή πράγματα, πρόκειται για την κατευθυνόμενη ειδησεογραφία, ευτυχώς στην εφημερίδα μας δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Πιστεύω όμως ότι η Ελλάδα έχει καλούς δημοσιογράφους και αρθρογράφους, μπορούμε να πάμε μπροστά». 

Τριάδα Παναγιωτίδου, Αναστασία Μουζά, Σοφία Παρασχούδη «Η δημοσιογραφία είναι ένα επάγγελμα αρκετά υπεύθυνο και απαιτητικό και χρειάζεται ικανότητα και πρωτοτυπία»

Υπεύθυνες για τη συγκέντρωση της ύλης αλλά και για τη γενικότερη επιμέλεια της εφημερίδας οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου Τριάδα Παναγιωτίδου, Αναστασία Μουζά και Σοφία Παρασχούδη, αναφέρθηκαν στις δυσκολίες της έκδοσης. Σύμφωνα με την Τριάδα, «το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η απουσία έμπνευσης. Υπήρχαν μέρες που μας άρεσε ένα θέμα αλλά δεν ξέραμε πώς να το γράψουμε και γενικά δεν ερχόταν καμία ιδέα», ενώ η Αναστασία επεσήμανε πως «έπρεπε να μαζεύουμε τα άρθρα μας στον χρόνο που μας έδινε η καθηγήτριά μας, γιατί έπρεπε και να τα ελέγχουμε για λάθη και να φροντίσουμε για τη σωστή τους σύνταξη. Σε κάθε περίπτωση όμως, στα άρθρα των παιδιών δεν βρήκαμε σημαντικά λάθη». Όπως εξήγησε η Σοφία, ουκ αμελητέα υπήρξε και η βοήθεια της υπεύθυνης καθηγήτριας κ. Περιστέρας Ζαριμπά. «Πριν ξεκινήσουμε την εφημερίδα, μας καθοδήγησε στο πώς θα πρέπει να συντάσσουμε τα άρθρα πράγμα πολύ σημαντικό για να κάνουμε κι εμείς σωστά τη δουλειά μας».
Όπως συμφώνησαν και οι τρεις νεαρές μαθήτριες, δεδομένης της πρώτης αυτής εμπειρίας τους από τη δημοσιογραφία, πρόκειται για «ένα επάγγελμα αρκετά υπεύθυνο και απαιτητικό, ένα επάγγελμα-πρόκληση, καθώς είναι και θέμα ικανότητας και πρωτοτυπίας». Και, αν και έχουν ως πρώτες επιλογές άλλες σχολές, δεν αποκλείεται εν τέλει να ασχοληθούν με αυτή «είτε ως βασική απασχόληση είτε ως χόμπι».  

Αναστασία-Μαρία Πετρέση «Η φιλολογία είναι γνώση και η γλώσσα συνέχεια εξελίσσεται μαζί με τον άνθρωπο»

Η μαθήτρια της Α΄ Λυκείου Αναστασία-Μαρία Πετρέση, συμμετέχει στο project «Η Ρώμη και ο κόσμος της». Όπως εξήγησε, «πήραμε αυτή την πρωτοβουλία, διότι δεν υπάρχουν έστω και μικρές αναφορές στα βιβλία. Οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε μία πιο λεπτομερή και διεξοδική έρευνα πάνω στο θέμα όχι μόνο της αρχαίας αλλά και της σύγχρονης Ρώμης. Θα μιλήσουμε σχετικά με τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, τους στρατηγούς, τη σύγχρονη Ρώμη και κάποια μνημεία που σώζονται».
 
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη διαδικασία που ακολουθείται στο πλαίσιο του project. «Είναι ένα δίωρο την εβδομάδα και η καθηγήτριά μας θα μας κατευθύνει για το πού πρέπει να προσανατολιστούμε σχετικά με το αντικείμενο που έχουμε επιλέξει κάθε φορά. Υπάρχουν διάφορες ομάδες στις οποίες έχουμε χωριστεί και ασχολείται η καθεμία με ένα διαφορετικό θέμα. Τα σαββατοκύριακα θα ασχοληθούμε με τις πηγές και θα διασταυρώσουμε όλα τα στοιχεία, έτσι ώστε να δούμε αν υπάρχει κάποια απόκλιση» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
 
Τέλος, η Αναστασία-Μαρία εξέφρασε την επιθυμία της να ακολουθήσει φιλολογικές σπουδές. «Το πανεπιστήμιο είναι πολύ όμορφο και το μάθημα των λατινικών που παρακολουθήσαμε ήταν πολύ καλό χάρη στην κατάρτιση του καθηγητή. Νομίζω ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία να μάθω πάρα πολλά πράγματα μέσα από ένα τμήμα φιλολογίας. Η φιλολογία είναι γνώση και η γλώσσα συνέχεια εξελίσσεται μαζί με τον άνθρωπο».  

Νικόλαος Κίγμας «Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή είναι ο κύριος χαρακτήρας της θεατρικής μας παράστασης»

Από την πλευρά του, ο Νίκος Κίγμας, μαθητής της Α΄ Λυκείου αναφέρθηκε στην ερευνητική εργασία για τα μαθηματικά και το θέατρο. «Είναι ένα μαθηματικό project που έχει να κάνει με τον αριθμό π, το οποίο θα παρουσιάσουμε μέσω μιας θεατρικής παράστασης. Με το θέατρο έχουν ασχοληθεί ιστορικά διάφοροι μαθηματικοί και άλλων κλάδων επιστήμονες. Αρχικά βρήκαμε πληροφορίες γι’ αυτούς ώστε κάθε παιδί να υποδυθεί και από έναν χαρακτήρα. Τα συνδυάσαμε όλα μαζί και θα τα παρουσιάσουμε. Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή είναι ο κύριος χαρακτήρας στην παράσταση, ενώ “συμμετέχουν” ο Άλμπερτ Αϊνστάιν και ο Λέον Αρντόιλερ, που έδωσε και το όνομα στον αριθμό π».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.